Gliridae

Medlem
  • Antal besvarelser

    38
  • Tilmeldt

  • Sidste besøg

  • Days Won

    2

Gliridae last won the day on August 26

Gliridae had the most liked content!

Street credit

2 Neutral

About Gliridae

  • Status
    Ny bruger
  • Fødselsdag 02/23/1984

Profile Information

  • Vielses dato
    22.02.2020
  • Køn
    Kvinde
  1. Det kommer som andre er inde på an på budget, og også om hvornår på året. Er det f.eks om sommeren til et lille budget, kan man holde havebryllup, hvor man ligger en masse tæpper og puder ud på græsset, man kan servere en stor brunchbuffet hvor folk bare går op og tager mad når de er sultne. Med tyl hængende ned fra træerne skabes nogle intime rum, og havespil søger for underholdning. Hvis budgettet er større og det eksempelvis er om vinteren, kunne I kontakte en kro en en deal med aftensmad, overnatning og morgenmad for jer og jeres gæster. Jeg syntes du skulle gå ind på hjemmesiden Pinterest og surfe lidt omkring og få noget billedinspiration, så du/I er lidt mere sikre på hvad I godt kunne tænke jer overordnet, så skal vi nok komme med mere specifikke ideer til jer
  2. Da vi var på bryllupsmesse snakkede vi med http://www.grasshopper.dk/ de virkede meget professionelle og havde en masse spændende ting omkring belysning. Vi har selv haft kig på dem til vores bryllup, men ellers har jeg ingen erfaring med dem. Men du kan da ringe og høre hvad de kan tilbyde
  3. Der er også en del der laver kager på facebook, og jeg tænker hvis du har specielle ønsker er det nok nemmere at tilgodese for en person som er semi-pro, og som bager i en helt anden mængde, end traditionelle konditorer og bagere
  4. Jeg ved det er en gammel tråd, men måske nogle kan bruge min opskrift alligevel. Den er vildt nem, smager fantastisk og har en flot rød farve. Bland lige dele lemonade, tranebær juice og ginger ale (eks. schweppes sodavand), put tranebær og citronskiver i glasset for et flot look.
  5. Jeg syntes også at det er ærgerligt at der ikke sker så meget herinde mere, og det gør også at jeg selv er blevet i tvivl om jeg gider oprette en planlægningstråd, hvis der ingen er der gider kommentere og følge med.. Jeg har jo det hele i hovedet, og har ikke brug for at skrive det ned for at have styr på det, men primært for at få feedback fra andre..
  6. Nordic Park har en stor grund på 32ha med egen amfiscene til udendørsvielser, så når man holder fest her skal man ikke skrue ned for musikken, lukke dørene eller slutte på et bestemt tidspunkt, man fester bare igennem. Der er et meget stort industrikøkken på stedet, med masser af fryse- og køleskabsplads, ovne, industriopvasker, service til omkring 120 personer (mener jeg det var), der er både firkantede og runde borde at vælge imellem, stole og lydanlæg, er alt sammen noget som er med i prisen. Du skal selv sørge for serveringspersonale, mad og drikkevarer, men der er ingen proppenge. Duge, servietter og sådan koster ekstra, men man kan leje dette gennem stedet ligesom de også har ting der kan give en mere vikingestil som bålkurve, drikkehorn, skind mm.
  7. Ja, det er da lidt sjovt. Vi har besluttet at hyre en kok som kommer og laver maden for os, vi har jo et kæmpe industrikøkken til rådighed, og så får vi det som vi vil have det. Menuen er næsten fastlagt, men kokken ikke fundet endnu. Men der er stadig god tid, idet vi først skal giftes den 22.02.2020, og der er lidt mindre rift om det hele om vinteren, så indtil videre har vi kunnet få alle vores førstevalg til lokale, musik og fotograf. Det er jo en lidt speciel dato, så jeg prøver at være hurtigt ude med alt Hvis du har lyst kan vi da skrive privat, og udveksle erfaringer mm. Ja, det ved jeg, og de er da også utroligt flotte, jeg syntes dog stadig at det er rigtig mange penge. Vi vil gerne servere dessertbuffet, hvor bryllupskagen indgår som et element af dette, og så er det mange penge at betale min 50 kr per person kun for den ene kage. Tænker det må kunne lade sig gøre at få en mere enkel kage, som stadig vil få gæsterne til at tænke "det her er bryllupskagen" uden at bruge helt så mange penge. Med 90 gæster af 50 kr. bliver det 4500 kr. Jeg ved godt at jeg kan regne med et mindre antal personer, nu hvor der er andet kage, med jeg syntes stadig at det er meget mere end vi er villige til at give og jeg er sådan en stress person, så at stå med sådan et projekt selv lige op til brylluppet er nok ikke en god kombi..
  8. Det bestemmer du/I selv, alt efter hvad rolle de skal have. Nogle lader dem gå forrest med rosenblade, pude med ringene eller et skilt med "Far her kommer mor". De kan også gå bagved og hjælpe med slør/slæb ligesom en brudepige, eller bare gå uden en decideret rolle. Igen er der andre der vælger at de skal stå oppe ved alteret sammen med far, og være en ekstra forlover. Det tænker jeg ville være en god rolle for den ældste, og tænker han vil glæde sig over at være påtroet sådan et erhverv. Jeres fælles barn er jo ikke så gammelt, alt efter hvor moden han er, og hvor god til at gå, kan han bære ringene eller skiltet som jeg beskrev. Evt. fulgt op af en lidt ældre fætter/kusine eller en bedsteforælder.
  9. Hvor dejligt for dig at det lykkes, for selvfølgelig skal I da fejres, inden I skal fejre ham. Håber I får en fantastisk dag
  10. Det er jeres bryllup så I skal servere det mad I har lyst til. Der er også mange der serverer små sandwich uden skorpe eller hapsere af butterdej med forskelligt fyld, det vigtigste er nok at I skal kunne have det klart og gerne også at en del er noget som kan serveres koldt, så køkkenet kan følge med, når der er så mange gæster med til receptionen
  11. Takt og tone siger at man ikke må skille gifte og forlovede par ad, så din far skal sidde med sin kone, og din forlover med sin kone. Din mor har været sammen med sin kæreste så længe at jeg også ville siddestille dem, med dem der er gift. Jeg holder på at din far skal sidde ved hovedbordet med sin nye kone, og så sidder forlover og hans kone et andet sted. Hvis din kone havde en brudepige/maid of honour, skulle denne så også sidde ved hovedbordet? Jeg syntes det bliver noget rod og din far vil føle sig overset. Som brudepar syntes jeg man må vise sig som "de store" og ikke lade småligheder i familien danne grobund for strid. Ægteskabet er starten på jeres fælles liv sammen og derfor inviterer I jo også mennesker som I gerne vil have er en del af dette. Man siger at jo ældre gæst, jo finere skal denne placeres. Jeg vil derfor foreslå at I ved bordet ved siden af jeres eget ,placerer forlover (som jo er en repræsentant for jer) og kone, et par på omkring samme alder/samme interesser eller hvis I har en voksen brudepige, så denne og hendes mand/kæreste, og så nogle ældre familiemedlemmer, eksempelvis mormor der lige er blevet enke eller lig. På den måde syntes jeg mest at I imødekommer alle, når nu dine forældre ikke er gift længere
  12. Her kan jeg desværre ikke hjælpe, da jeg står lidt i det samme dilemma. Jeg vil bestille lige så hurtigt at jeg har fundet ud af hvor kagen skal være fra. Mit problem er at jeg syntes mange steder er vildt dyre, og jeg nægter at give flere tusind kroner for en kage. Jeg følger derfor spændt med i denne tråd..
  13. Hvis der er andre der leder efter guldbestik, har jeg set at man også kan leje det hos "A table story" i Farum. http://atablestory.dk/
  14. Om I skal holde reception i et tilhørende lokale eller tage ud hvor festen skal holdes, syntes jeg, kommer an på om I skal have nogle med om eftermiddagen, der ikke skal med om aftenen. Hvis der er gæster der ikke skal med om aftenen, kan det give et dilemma at tage til feststedet, idet det måske ikke lige er til at få folk ud af døren til når I skal til at gå til bords, og man har jo heller ikke lyst til at receptionsgæsterne føler at de er blevet smidt ud. Derfor holdt min søster og hendes mand også deres reception et andet sted. Så var det også naturligt at receptionen sluttede når brudepar og familie tog videre. Vi skal selv ikke holde reception, da vi har besluttet at alle skal være med hele dagen, derfor regner vi også med at blive omkring 90 gæster. Men vi føler at dette giver os mere tid med vores gæster, idet min søster sagde at receptionen gik så hurtigt at de næsten ikke nåede at tale med nogle af receptionsgæsterne, da de også var ude og blive fotograferede. Vi skal giftes om vinteren, den weekend hvor det er fastelavn, og vi har derfor besluttet at gæsterne tager direkte til feststedet efter vielsen, mens vi bliver fotograferet. Her vil der være indlogering på værelser, fastelavns"løjer" med bla. tøndeslagning, og så vil der blive serveret bla. fastelavnsboller og vi skal have "varm kakao bar". Med invitationen regner jeg med at udsende en overordnet tidsplan, så vi er sikre på at gæsterne er i nærheden når de forskellige ting løber af stablen, og ikke befinder sig 100 steder, når vi skal til at gå til bords
  15. Den har mange navne, men hvor mange skal have en? Jeg tænker umiddelbart gom, forlover og brudens far. Men har jeg glemt nogle? Skal de alle have samme design, eller skal gommens være anderledes/større? Og sidst men ikke mindst. Jeg har planer om at lave dem selv, med udgangspunkt i de billeder jeg har vedhæftet. Men jeg har svært ved at finde nogle perler der ligner, nogle der ved hvor man kan købe dem? Håber I kan hjælpe mig Knus fra Mette