FraFrøkentilFru

DIY mad til reception

4 indlæg i dette emne

Kære alle!

Vi påtænker at lave reception efter kirken, da vi har lang køretur til feststedet - af samme årsag overvejer vi at blive viet kl. 12. Så vi synes folk skal have lidt i maverne, men det skal helst være noget det kan laves en dag eller to i forvejen, og/eller hurtig varmes op. Jeg har tænkt på pizzasnegle og pølsehorn, men er i tvivl om det virker for "camping-agtigt" (selvom at det virkelig smager godt :D ). Kan I hjælpe med ideer til let mad/hapsere til receptionen som kan forberedes dagen inden, eller som kræver minimal forberedelse på selve dagen... bonusinfo: vi bliver ca. 100 mennesker til receptionen.

Kh FraFrøkentilFru :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var til en reception i sommers, hvor vi fik små pølsehorn, små tærter og bryllupskage, og det var overhovedet ikke campingagtigt, det var mega lækkert! :) 

Så jeg planlægger at lave to forskellige slags pizzasnegle, små pølsehorn og bryllupskage til vores reception også :) 

0

Del dette indlæg

Det er jeres bryllup så I skal servere det mad I har lyst til. Der er også mange der serverer små sandwich uden skorpe eller hapsere af butterdej med forskelligt fyld, det vigtigste er nok at I skal kunne have det klart og gerne også at en del er noget som kan serveres koldt, så køkkenet kan følge med, når der er så mange gæster med til receptionen :)

0

Del dette indlæg

Et lidt mere elegant alternativ til pizzasnegle er at lave disse pizzastænger, som min mor tit laver til fester og receptioner. Du laver en pizzadej og ruller den ud i aflange firkanter, ca 10-15 cm brede og så lange så de stadig kan være i bradepanden. Så topper du med tomatsovs og skiver af frisk mozzerella, bager dem i ovnen, og så kan du fryse dem eller komme dem i køleskabet. Når de skal bruges varmer du dem op, og bagefter topper du med serranoskinke eller parmaskinke, rucola, parmesan i flager og drypper med lidt grøn pesto (du kan selvfølgelig vælge det fyld du har lyst til, men den her er en velafprøvet vinder). Så skærer du stængerne ud i smalle stykker - et voila! Nem og lækker receptionsmad, der kan spises med fingrene.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥