Endrageudenvinge

Lille bryllup

5 posts in this topic

Jer der har holdt et lille bryllup: 

Hvor mange blev i? Og hvordan gik det? - hvad havde i selv planlagt, og hvad blev planlagt? 

Tjaa, søger nok bare nogle oplevelser fra jer der har holdt et lille bryllup :)

Jeg mangler også lidt inspiration til bordopstilling når man ikke bliver mere end max 34? :)

0

Annonce ♥

Vi bliver heller ikke flere end det til festen om aftenen :) 

Vi bliver 55-60 til receptionen og max 32 til festen. Vi har valgt at bordene skal stilles i forlængelse af hinanden, så vi får to "langborde" som vores gæster så sidder ved. Vi sidder midt på det ene langbord. 

Vi har planlagt ALT selv, og det bliver fuldstændig som et større bryllup, bare med vores twist på det hele :) 

1

Vi startede med at planlægge et lille bryllup med 20 gæster om aftenen.
Vi skulle sidde ved ét langt bord.

Menuen skulle være buffet.
Musikken skulle være jukebox.

Brylluppet skulle være uformelt og hyggeligt.

Jeg er ikke i tvivl om det ville have været er hamrende godt bryllup men anderledes end det vi fik :)

Min mand bestemte sig i sidste øjeblik for at vi skulle have et mere traditionelt bryllup der så endte med 45 gæster på kro, DJ, tre retters menu, bryllupskage og hele svineriet :)

Det var en fantastisk fest men det ville den anden også have været :) Det handler om hvad man gerne vil og så bliver det godt uanset :)

2

Vi bliver 23 til brylluppet (dog holder vi reception og der bliver vi vist 32.

vi har lejet en hytte hvor venner og familie fra england og jylland (og dem der har lyst fra sjælland) kan blive og sove.. det bliverr pisse godt tror jeg .. vi skal have bål til natmaden min søster skal synge mig ind.. vi har den fineste naturomkring os og heldigvis en stor overdækket terasse hvis vejret driller.

vi laver et lang bord og placere os lige i midten på den ene række..

1

Annonce ♥

Jeg spiller ofte til bryllupsfester med helt ned til 30 gæster og har faktisk spillet til fester med helt ned til 16 gæster. Der oplever man ofte at brudeparrene - nok mest bruden - inden giver udtryk for usikkerhed om hvorvidt der kan skabes stemning og det kan der godt :) Det er ikke antallet af gæsterne der gør det men de gæster der er. Jeg har været ude til "mindre" bryllupsfester hvor der har været betydelig mere stemning (og hygge) end ved bryllupsfester med 80 personer eller - for den sags skyld - firmafester med 3-400 personer :) Hvad  bordopstillingen angår vil jeg klart anbefale runde (eller firkantede) borde fremfor en langbordsopstilling. Det gør det mere luftigt hvad der er mulighed for når vi er nede i det antal :) 

1