99banne

Dansestrop

6 posts in this topic

Hej godtfolk,

Jeg har fået anskaffet mig en kjole med et lille slæb. Derfor vil jeg gerne have syet en dansestrop i, men tænkte om jeg mon ikke kunne gøre det selv?

Derfor en række spørgsmål:

- Er en dansestrop bare en isyet løkke af silkebånd?

- Hvordan sikrer man, at den ikke "ryger ud"/slæber efter, når man går?

- Skal stroppen syes i yderste eller inderste lag, når kjolen har to lag?

Alle gode råd og vejledninger modtages med kyshånd. 

0

Annonce ♥

Hejsa. 

I min gallakjole, som havde et ret langt slæb, der kappede jeg såmænd bare et passende stykke af snøre i ryggen (som altid er megalang). Den fastgjorde jeg til kjolens slæb med to sikkerhedsnåle, og det fungerede upåklageligt. Dette kan dog kun gøres problemfrit, hvis kjolens stof er stabilt nok- ellers får du rifter. Min kjole var syet i taft.

0

On 9/7/2018 at 6:10 AM, enkenoguniformen said:

Hejsa. 

I min gallakjole, som havde et ret langt slæb, der kappede jeg såmænd bare et passende stykke af snøre i ryggen (som altid er megalang). Den fastgjorde jeg til kjolens slæb med to sikkerhedsnåle, og det fungerede upåklageligt. Dette kan dog kun gøres problemfrit, hvis kjolens stof er stabilt nok- ellers får du rifter. Min kjole var syet i taft.

Tak, det prøver jeg!

0

Jeg er skrædder, så jeg har lavet maaange af dem. Det er forskelligt hvordan jeg laver dem afhængigt af om de skal være skjulte eller ej, og om den skal side indeni kjolen eller udenpå. Jeg foretrækker selv den der er skjult indeni, hvor du i princippet bare syer to små stykker snor på kjolen indeni. Det ene fornede ved slæbet (ikke helt nede) og det andet næsten helt oppe ved bagdelen. Det forneden er vigtigt at få syet godt igennem alle lagene, så det afhænger rigtig meget af hvilken type stof kjolen er lavet af.. Det er pænest hvis det er med blonde, så bliver det helt usynligt :) Held og lykke med det!

0

Annonce ♥

On 13/7/2018 at 2:01 PM, little miss phoenix said:

Jeg er skrædder, så jeg har lavet maaange af dem. Det er forskelligt hvordan jeg laver dem afhængigt af om de skal være skjulte eller ej, og om den skal side indeni kjolen eller udenpå. Jeg foretrækker selv den der er skjult indeni, hvor du i princippet bare syer to små stykker snor på kjolen indeni. Det ene fornede ved slæbet (ikke helt nede) og det andet næsten helt oppe ved bagdelen. Det forneden er vigtigt at få syet godt igennem alle lagene, så det afhænger rigtig meget af hvilken type stof kjolen er lavet af.. Det er pænest hvis det er med blonde, så bliver det helt usynligt :) Held og lykke med det!

Fantastisk, mange tak! Det var lige sådan en guide jeg håbede på:)

On 15/7/2018 at 0:00 PM, Budgetbrud said:

Det er også sådan det er lavet i min kjole :) Jeg kan evt prøve at tage et billede hvis du gerne vil se det? Jeg ville nemlig have haft en kjole uden slæb da jeg har prøvet at have langt slæb og uden at kunne binde op var det bare noget rigtig hø..

Du må meget gerne tage et billede, jeg er så nervøs for at gøre det helt forkert

0