Sign in to follow this  
Followers 0
Heidip

bryllupslokation

10 posts in this topic

Hej alle

min kæreste og jeg skal giftes 30/5 2020, men har endnu ikke besluttet os for hvor festen skal holdes. 

Hvor lang afstand “må” der være mellem kirke og fest sted? 

0

Annonce ♥

Hej med dig og velkommen til Bryllupsklar :)

Personligt ville jeg synes, at en lille times kørsel er absolut max. Heri skal I selvfølgelig have i tankerne, om alle har tilgang til en bil, skal gæsterne overnatte på feststedet, for ellers bliver det måske lidt kedeligt for dem, der så skal være chauffører, fordi man er tvunget til at tage bilen, hvis der er langt mellem kirke og feststed.

Jeg har været til en del bryllupper efterhånden, og jeg tror ikke jeg har oplevet mere end en halv times transport fra kirke til feststed, hvilket jeg synes har været rigtig dejligt som gæst.

0

Jeg har oplevet bryllupsfester hvor der har været langt fra kirke til feststed. I et tilfælde kørte de fra Nordsjælland til Faxe :)  Omvendt har jeg også oplevet at et brudepar blev meget forsinket fordi festen blev holdt i Indre Kbh. hvor der var meget trafik. Syntes det handler meget om 1) hvad der skal ske i mellem kirken og festen og 2) hvor gæsterne kommer fra i forhold til kirken.    

0

Bent - det fra Nordsjælland til Faxe, kørte gæsterne selv eller var der så arrangeret transport? Hvis man fx samlede alle gæsterne i en bus, så kan jeg godt se, at det fint kunne implementeres som en del af dagen, fordi man kunne lave lidt sjov i bussen undervejs. Det kræver jo så også bare at folk bliver transporteret den anden vej ;) 

0

Annonce ♥

Hej Heidi.
Vi skal også giftes d.30.05.2020 (velsignelse og stor fest). Vi bliver velsignet i en kirke i Ølstykke og festen er i Gl.Holte. Det er ca. 40 minutters kørsel. Vi har ikke arrangeret nogen transport, idet folks biler så vil stå i Ølstykke. Og velsignelsen er ret tidlig, så hvis folk skal tage det offentlige hen til Ølstykke bliver det en virkelig lang dag for dem. Så dem der vil komme til velsignelsen er velkomne, og hvis de hellere vil komme senere til festen i Gl.Holte, så er det også fint :) 
Jeg har engang været til et bryllup, hvor brudeparret blev viet i Det Kongelige Biblioteks Have og derefter blev vi hentet af en bus, som kørte os ud til feststedet som lå i Hellerup. Det var en sjov bustur med Somersby og dåseøl.

0

40 min. fra Ølstykke til Gl. Holte ? Så skal man godt nok køre langsomt :)

17 hours ago, Ki Schou said:

Bent - det fra Nordsjælland til Faxe, kørte gæsterne selv eller var der så arrangeret transport?

Det kan jeg godt nok ikke huske  :) 

0

1 hour ago, diskobil said:

Det er måske også for meget forlangt Bent med alle de bryllupper du har været ude til :lol:

0

2 hours ago, diskobil said:

Jeg skrev ca.40 minutter, ja. Jeg rundede 3-5 minutter op. Google maps siger nemlig enten 35 eller 37 min afhængig af hvilken rute man vælger fra Udlejre Kirke til Malmbergsvej 1 i Gl.Holte. Hvor lang tid plejer du at bruge på den strækning? Det er jeg lidt nysgerrig efter at vide, siden du mener at man skal køre langsomt for at fylde de 35-40 minutter ud :) 

Edited by CaKi
0

Annonce ♥

Kommer jo an på hvor i Ølstykke man kører fra og hvor i Gl. Holte man kører til. Jeg har selv ca. 10 min. kørsel til Ølstykke hjemmefra og 8 min. kørsel til kontoret/lageret Farum. Det tog mig ca. 15 min. at køre fra Farum til Gl. Holte da jeg spillede firmafest derude i december, så jeg tænker nok 30 min. når man kører direkte men man skal selvfølgelig huske på at en bryllupslimousine og/eller en ældre/forsigtig bryllupsgæst ikke kører på samme måde som jeg måske gør :)  Det er måske heller ikke så afgørende i det samlede tidsplansbillede om det lige er det ene eller andet :):)   

0

21 hours ago, Ki Schou said:

Det er måske også for meget forlangt Bent med alle de bryllupper du har været ude til :lol:

Selvom jeg husker godt så..... Fik lige en forespørgsel ind via Facebook-siden  fra en kunde som skrev at vi havde spillet til hendes/deres bryllupsfest. Kunne så via vores mail og kalender se at vi havde gjort det i 2010 og at det var mig selv der havde spillet det men husker intet :)  

0