JetteJen

Børn med til brylluppet

5 posts in this topic

Er der mon nogen der har gode ideer til lidt aktiviteter til børn der skal med til bryllup. Jeg tænker især på, om der er noget man kan beskæftige dem med ved bordet?

På forhånd tak :-)

0

Annonce ♥

Jeg er ofte ude til bryllupsfester hvor der er børn med, herunder mange børn. Først og fremmest bør I sætte grænsen for hvornår børn er børn og hvornår de ikke er. Såvel min egen datter som mine niecer foretrak klart at sidde ved voksenbordet fra 13-14 års alderen. Derudover er det heller ikke altid et hit at servere særlig mad til børnene.

Men placer dem ved et bord og sæt det gerne så det er tættest på udgangen og i fornuftig afstand til køkkenet, musik, whatever. Det gælder både for mig selv men også for flere kolleger, fotografer m.v at vi er gode til bl.a. at "tysse" på børnene under taler m.v.

Hvad aktivitetsmuligheder angår så kan det jo være alt muligt lige fra Ipads, tegning, spil etc.men de sidder ikke ved bordet uafbrudt og derfor er det heller ikke helt ligegyldigt hvor I holder festen. Et feststed hvor I har et lokale til rådighed og der måske er flere selskaber er ikke altid optimalt hvorimod der er flere muligheder i et forsamlingshus o.l. hvor I har alt for jer selv.  

0

Tak for de gode tips. Må jeg lige høre hvorfor det ikke altid er en god ide at servere særlig mad til børnene?

0

On ‎06‎-‎06‎-‎2019 at 11:12 AM, JetteJen said:

Må jeg lige høre hvorfor det ikke altid er en god ide at servere særlig mad til børnene?

Det er nok også meget individuelt. Dengang ungerne var små valgte min afdøde tante at placere dem i køkkenet til en familiefest de holdte hjemme og servere særlig mad til dem. Det faldt både min mor og min søster for brystet. Sidstnævnte så meget at hun - der arbejdede som journalist -. lavede en artikel om det som de desværre så :) Det handler om at mange børn (og deres forældre) ikke ønsker særbehandling og vil have det samme som de voksne. Omvendt vil det oftest være spild af både mad og penge at servere en 4 retters gourmet middag for børn. Så det er en balancegang.      

0

Annonce ♥