Salæli

Vielse kl. 11 eller 15

10 indlæg i dette emne

Hej!

Jeg skal giftes næste år og er sådan i tvivl om tidspunktet for vielsen. Vi har valget mellem kl. 11 og kl. 15.

Vi har ikke arrangeret reception, men det ville være en mulighed. Senere er der middag og fest :balloons:

Lige pt har vi sagt ja tak til kl. 11, men jeg er i tvivl om det bliver en for lang dag? Vi har mulighed for at tilkøbe 3 timers reception.

 

Vil gerne høre erfaringer omkring de forskellige tidspunkter og for og imod :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For 5 år siden var jeg til bryllup hvor vielsen var kl. 11 :) 

Det var med reception, middag og fest. Et herligt bryllup. :) 

Jeg var veninden der var med til at gøre bruden klar og det er det, der får mig til at sige at kl. 11 er meget tidligt :) 

Vi måtte op kl 6 og så gik det ellers slag i slag for at blive færdige :) Der var ikke ret meget tid til at tage den med ro :) 

Det blev en lang dag for festen sluttede kl 3 :) Det overlever man jo sagtens men jeg ville alligevel vente til kl 15 :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til receptionen ved det føromtalte bryllup blev der serveret madtærter, små frikadeller med kartoffelsalat, små wraps og bryllupskage :) 

til senere receptioner har jeg kun været med til det er bryllupskage.

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville nok også pege på kl. 13 som det bedste bud hvad I også har valgt. Ét er et af det bliver en lang dag både for jer og gæsterne men det er de færreste bryllupsfester hvor alle gæster kommer fra en bestemt del af landet og det betyder at nogle ville skulle overnatte eksternt for at kunne nå en vielse til kl. 11. :) En reception (med eller uden gæster som ikke er med senere) bør heller ikke vare meget mere end 3 timer og mange glemmer at den tid brudeparrene er ude og blive fotograferet også er tid for gæsterne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, diskobil said:

Ville nok også pege på kl. 13 som det bedste bud hvad I også har valgt. Ét er et af det bliver en lang dag både for jer og gæsterne men det er de færreste bryllupsfester hvor alle gæster kommer fra en bestemt del af landet og det betyder at nogle ville skulle overnatte eksternt for at kunne nå en vielse til kl. 11. :) En reception (med eller uden gæster som ikke er med senere) bør heller ikke vare meget mere end 3 timer og mange glemmer at den tid brudeparrene er ude og blive fotograferet også er tid for gæsterne.

Ja det var det jeg tænkte, der ville være meget lang tid fra kl. 11 til middagen. Så er glad for der også var ledigt kl. 13 :)

Så er det nok færdigt ved en 14 tiden, så skal vi hilse på gæsterne ude foran, ris, osv., og så tager gæsterne til receptionen hjemme hos min far som bor 10 min væk fra mig, imens vi får taget billeder. De er der nok ved en 14.45 tiden og så kommer vi efter billederne. Middagen/festen holdes på et hotel et par minutter væk fra min fars hus, der skal vi være senest kl. 18, så receptionen vare nok plus minus 3 timer, det er også der vi tænker bryllupskagen skal serveres.

 

Så tænker det hele passer meget godt nu :)

Redigeret af Salæli
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Absolut. I virkelighedens verden er det ofte også begrænset hvor lang tid I kan være udenfor kirken da der ofte er run på i forhold til næste vielse :) I gamle dage kalkulerede jeg typisk med at de første gæster begyndte at ankomme til stedet ca 1,5 time fra vielsens start (når der fortsættes der direkte efter vielsen) men det jeg oplever i dag er nok nærmere en time :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer