MetteKor

Hvor meget alkohol til bryllup?

4 posts in this topic

Hej alle

Jeg har søgt nettet tyndt efter svar på, hvor meget alkohol, der skal være til et bryllup, men jeg synes, at svarene stikker i alle retninger, så nu vil jeg gerne have erfaringer fra nogle af jer ift. hvad I har købt/har oplevet/har planer om :-)

Vi holder bryllup for 54, hvoraf cirka 48 drikker. Næsten alle overnatter på stedet, så kun få skal køre hjem.
Generelt bliver der lagt op til, at det skal være mere fest end formelt.

Omtrent 10 af mændene kan tage rigtig, rigtig godt fra ift. øl, portvin og rødvin, og omtrent det samme antal af kvinderne tager godt fra ift. vin, cider, likør og drinks. Så vi regner med 20, der drikker meget og resten drikker nogenlunde som gennemsnittet - de er dog nok nærmere i den høje ende af gennemsnittet end den lave ende.

Vores indkøbsliste:

- 10 liter rødvin

- 6 liter hvidvin

- 15 rammer øl

- 4 rammer cider

- 21 rammer sodavand (9 rammer cola, 6 rammer Miranda, 6 rammer Faxe) - colaen skal bruges til rom og cola.

- 3 liter gin

- 3 flasker rom

- 5 flasker portvin

- 4 flasker baileys

- 4 rammer tonic

- 4,5 liter mousserende (velkomstdrink)

Vi er fuldstændig blinde på, om vi har planer om at købe al, al for meget, eller om vi burde tilføje mere?

0

Annonce ♥

Tror vi andre har ligeså svært ved at vurdere det,  medmindre der lige er nogen der kan huske hvad de fik drukket. 

Jeg mener der er nogle gamle tråde herinde hvor der er nogen der fortæller hvad der blev drukket til deres bryllupper,  så du må igang med søgefunktionen. 

0

Det er jo altid et enormt svært spørgsmål at svare på. Umiddelbart vil jeg nu synes at det lyder til at du rammer meget godt. Selvfølgelig er det altid bedre at købe lidt for meget end lidt for lidt.

0

Umiddelbart tænker jeg, at hvis folk er normale vin drikkere, så er det lige i underkanten, det svarer til 8 flasker hvidvin og 13 flasker rødvin, det ville ikke være nok hvis jeg holdt fest for 48 af mine venner ;) 

4,5 liter mousserende er heller ikke nok. Man hælder omkring 1,5 dl i et champagneglas, så I har til 30 glas velkomstdrink, og I er 54 personer.

Jeg ville også købe mere gin, men det er jo et spørgsmål om, hvor godt folk kan lide gin, men hos os er det altid den mest populære drink. Har I købt 0,75 eller liter flasker sprit? Når folk selv hælder op, så bliver det nemt en 4 cl drink, man får lavet sig.

Så på en liter er der til 25 drinks, og i en 0,75 flaske er der til ca. 18 drinks. Du har 3 flasker dvs enten har du til 75 drinks eller 54 drinks. Når vi holder fest, så ryger der hurtigt flere gin/tonics ned pr. person, til gengæld drikker vi stort set aldrig rom medmindre det er til mojito. Så det kommer jo an på, hvad dine gæster drikker. 

Øl, cider og sodavand tror jeg du har rigeligt.

:)

0

Annonce ♥