Sign in to follow this  
Followers 0
Frigga

Anmeldelse af bryllupsbøger

2 posts in this topic

Jeg har lige fået disse to bryllupsbøger og har fået læst dem og så ville jeg lige give jer andre min mening om dem. 

Jesper Høvring (Bryllupsbogen) havde jeg forventet mig en del af. Det er da også en vanvittig flot bog, lækker indbinding, flotte billeder, sølvskrift visse steder - en rigtig luksusbog der er en fornøjelse at sidde med. 
Desværre viser det sig at indholdet slet ikke står mål med designet. De gode råd er der langt imellem (der er vel et par stykker når man skal være fair), og du får da Jespers egen mening om hvilke traditioner han kan lide og hvilke han ikke kan, men særlig brugbart er det ikke. Der er helt klart en intension om ikke at lyde snoppet - det lykkes bare ikke.

Nå, men så afsnittet om kjoler, der må da være noget at hente? Men nej, her er det så simplificeret at heller ikke her er der noget at komme efter. Dog kunne jeg godt lide siden med de forskellige halsudskæringer (ved dog ikke helt hvad jeg skal bruge det til) 
Alt i alt, meget begrænset indhold i en lækker indpakning! 

Så kommer vi til Jim Lyngvilds (Ja,  vi skal giftes) 
Jeg købte den fordi jeg normalt godt kan lide Jims lidt storladne stil - ikke fordi jeg forventede mig ret meget andet end en begejstret sludder for en sladder. 
Og hvor tog jeg fejl - det er den bedste bryllupshjælp jeg er stødt på. Der er taget gode råd ind fra mange forskellige "eksperter" og de tre forfattere ser ud til at kunne det der med at samarbejde, for de er virkelig kommet rundt om mange ting. Og rådene formår faktisk at være brugbare selvom de for størstedelens vedkommende er meget overordnede. 
Ikke blot bliver de praktiske ting berørt, men også de mere følelsesladede ting som bryllupspanik og bridezillas, ægtepagte (og følelelserne omkring det)  og så er der afsnit til og om gommen, hvor han finder sin plads i hele bryllupsræset og hvordan vi brude kan både indrage og give ham plads. Det eneste der er en skam i dette,  er at disse råd mest er spredt rundt i bogen - det ville have været nemmere med et kapitel man kunne sige til ham: "her, læs lige det afsnit"
Illustrationerne er en blanding af nye fotos, gamle billeder og en finurlig scrapbogssammenklip. Meget sød og sjov hvis man er til den slags, men ikke noget at finde direkte inspiration i. Men også en bog der er rar at sidde med. 
Vil klart anbefale jer (både brud OG gom) at læse den. 
Men I må skaffe den et andet sted - min er ikke til salg. 

FB_IMG_1568110448479.jpg

FB_IMG_1568110460405.jpg

0

Annonce ♥

Synd med Jespers bog, måske han bare skal holde sig til det han er bedst til ;) 

Er ikke overrasket over at Jim Lyngvild's bog er god, tror da vist lige jeg må have fat i et eksemplar :) 

0