Brylluppåbudget

Fest lokaler?

3 posts in this topic

Hej, min kæreste og jeg skal giftes om et par år, vi er lige blevet forlovet og har ikke travlt med at blive gift lige med det samme. Vi er begge enige om at det økonomisk ikke giver mening og at det vil være alt for stor en stress faktor at blive gift næste år. 

Men er så småt begyndt at stikke antennerne ud og vil høre om i har nogle gode råd til festlokaler i og omkring Aarhus C? Det skal nok kunne rumme 80-100 mennesker, og vi skal gerne kunne danse hele natten. Udsmykning, mad, osv. finder vi nok ud af på en måde. Det vigtigste er bare at vi kan være der alle sammen, feste godt og grundigt igennem og at det hele ikke ender med at koster flere 100 000 kr. er det totalt uopnåeligt?! :unsure: 

0

Annonce ♥

Hej med dig og velkommen

80-100 personer er mange folk, og det vil løbe op i både udgifter til mad og drikkevarer. Men det behøver ikke komme i nærheden af flere hundrede tusinder, men I skal nok heller ikke forvente at I kan holde det på fx 30.000 kr. når I er så mange.

Selve festen - lokale, mad, drikkevarer, musik - er jo den allerstørste udgift i budgettet. Så hvis I fx kan være heldige at finde en stor hytte eller koloni eller forsamlingshus, som er billig i leje og hvor I selv kan stå for det hele, så vil det jo være langt billigere end at holde festen på et sted hvor I skal købe jer til alt. Det bliver også et større arbejde for jer selvfølgelig, men mange foretrækker selv at stå for alt.

Jeg kender ikke noget sted omkring Århus, men det kunne være at Bent fra Diskobil ser denne tråd, han er nærmest et omvandrende leksikon hvad angår feststeder, han har spillet musik så mange steder efterhånden og har derfor stor indsigt i lokaler rundt om i landet.

Held og lykke med det hele :)

0

Det er korrekt og det med dans hele natten kan vi også sørge for :)  :) Jeg ville nok kigge på Grundfør Forsamlingshus, Dinesens I Solbjerg (det er så en komplet løsning) og Kaløvig Center (der lejer I det hele med overnatning). Personligt var jeg dog taget lidt længere ned i retning af Herning og valgt Sinding Feriecenter. Udover at de har en rigtig flot og god festsal så er der overnatning til gæsterne og det er samtidig - ikke - mindst billigt.    

0