Guest Lunez

Beregning af mængde drikkevarer.

6 indlæg i dette emne

Jeg har altid beregnet 1/2 fl. hvidvin og 1/1 fl. rødvin pr. gæst, når vi har holdt fester og det har altid passet ret godt (dvs. der har altid været noget tilovers). Men nu går jeg og bliver lidt nervøs for at der vil blive alt for meget tilovers af vinen, da der ud af 37 gæster er 11 gæster som klart foretrækker øl :drink2:

Jeg havde ellers "budgetteret" med følgende:

Til reception hvor der spise lidt lette snacks og bryllupskage (3 timer):

1 gl. champagne/person

2 øl/person

1 sodavand/person

Til selve festen:

1/2 fl. hvidvin/person

1/1 fl. rødvin/person

2 øl/person

1 sodavand/person

1 gl/dessertvin

1gl. cognac eller bailey pr. person

Og efter middagen:

2 øl/person

2 vand/person

3 fl. rom

3 fl. vodka

1 fl. whiskey

1 fl. gin

med div. juice/sodavand fordelt på 37 personer.

Lyder det helt hen i vejret? Der er kun to "børn" med som er 14 og 15 år.

mvh.

Trine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej. jeg har siddet med samme overejelser og har kigget lidt på din liste. hvad med hvis der nu er nogle der ikke drikker mere end et glas vin(pga. bilkørsel) og så gerne spæde op med sodavand? jeg syntes det lyder som lidt med en sodavand pr. mand under middagen. men selvfølig er det jo ik sikkert alt bliver drukket til reseptionene.

tja jeg ved det ik, men der skulle være en side der hedder alt til festen hvor der skulle være en retningslinje.

knusser :drink2:

0

Del dette indlæg

Hej Lunez,

Tillykke med det forestaaende bryllup! sidst vi holdt fest var det ogsaa som Wendy naevnede SODAVAND der kom til at mangle, fordi mange gerne vil drikke vand som supplement til vinen eller oellet.

I kan evt koebe nogle store flasker danskvand og saette paa bordet under middagen, eller almindeligt isvand. Ligeledes kan i have et hold Cola / appelsinvand paa reservekoel. Selv hvis de ikke bliver drukket under festen kan de holde sig i lang tid derefter.

Ligeledes kan i koebe et par ekstra flasker vin for at vaere sikre paa der er nok - og vaelge en aargang i selv er glade for, saa det ikke goer noget hvis der er for meget :lol:

Min erfaring er, at det ikke blot er ubehageligt at loebe toer for drikkevarer til en fest - det er ogsaa ubehageligt at vaere nervoes for, om man loeber toer for drikkevaerer!!! Saa hellere investere i par flasker for meget af det hele...

Haaber I faar en supergod :band: fest

Kimmi

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil da også lige sige at langt de fleste steder, hvis ikke alle, kan man aflevere uåbnet vin retur, så jeg ville hellere købe for meget end for lidt. Tænk engang hvis man løb tør????

Samtidig tror jeg også at det er for lidt sodavand du har regnet med. Tit tror jeg at det er sådan at når man har siddet og drukket (en masse) vin :drink2: :drink2: , trænger man bare til noget sodavand. Sådan har jeg det ihvertfald. Du kunne jo spørge om du må returere sodavang også. Ellers er det jo noget man normalt kan drikke bagefter.. :lol:

0

Del dette indlæg

Vi fik at vide at vi skulle regne med 1 flaske vin pr. mand. Altså 1/3 hvid og 2/3 rød.

2 kasser øl og lidt sodavand og så masser af vand.

Der blev drukket: (63 pers.)

- 35 flasker rød (havde købt 40)

- 17 flasker hvid (havde købt 20)

- 6 kasser øl (havde købt 10, fordi de altid kan drikkes bagefter)

- 6 kasser sodavand (havde købt 10 kasser)

- 4 flasker portvin (havde købt 5)

- 10 flasker Freixnet til velkomstdrink (havde købt 12)

- 2 flasker snaps til punch (havde købt 3)

Sodavand og øl var i dåser fra tyskland.

Derudover blev der drukket meget vand. Vi havde lavet isterninger i de der hvide engangskrus. Det er nemmere.

Det skal siges det var en varm sommerdag.

Håber du kan bruge det.

Tillykke med dit forestående bryllup.

Knus Pia

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer