data87

August drømme - Beretning :-)

892 indlæg i dette emne

Jubii Jeg skal giftes, hvor er det bare stort og hvor glæder jeg mig allerede meget :loveshower:

For at undgå at give alle andre omkring mig fniller, er det nok fornuftigt, at lufte mange af mine tanker her, så kan jeg sortere lidt i det jeg siger til H2B så han ikke kører sur i det for hurtigt. Jeg har faktisk aldrig været til et bryllup, så jeg håber også, at jeg kan få en masse inspiration fra I andres tråde, det er lidt svært at planlægge noget man ikke selv har oplevet.

Lidt om mig

Jeg er 25 H2B er 29 og vi har været sammen i 9 år. Vi har kendt hinanden længere endnu, og mødtes faktisk da vi gik til badminton hvor jeg var 14 og han var 18. Flere år senere har det vist sig at vi begge var vilde med hinanden allerede dengang, men ingen af os ture tage springet. Efter min gymnasietid fulgte jeg efter H2B til Århus hvor vi har boet sammen de sidste 6 år. For 2 år siden tog vi et stort spring i vores forhold, vi blev enige om at vi gerne ville være forældre. Jeg havde egentlig altid tænkt at det var mest romantisk at være gift først, men med en drøm om et barn mens jeg studerede og manglende frieri blev det ligegyldigt. Pga. en spontanabort endte vi faktisk ikke med at få barn mens jeg studerede, jeg blev færdig som finansøkonom i juni og i juli kom vores dejlige søn til verdenen. I juni flyttede vi til Herning, da H2B skriver phd på universitetet her.

Frieriet

Jeg blev taget lidt på sengen, bogstaveligtalt, med frieriet. Jeg havde slet ikke forventet at det var noget som ville ske i nærmeste fremtid, og nok også forberedt mig på at det måske ville blive noget vi endte med at aftale for at sikre hínanden. Men d.13. juli kl. 8.20 om morgenen kom vores søn til verdenen, kort efter vi var kommet op på barselsgangen og jeg sad i sengen og studerede mit lille vidunder kom min kæreste over til mig, han lagde hovedet helt ind til mit og vi nød øjeblikket sammen hvor morgensolen lyste ind til os, jeg kan huske hvordan jeg tænkte over hvor lykkelig jeg var, og jeg kunne mærke kæresten også var rørt. Pludselig satte han sig ned ved siden af sengen og sagde at han ville spørge mig om noget, noget som han nok skulle have gjort langt tidligere, og efter nogle flere smukke ord, bad han mig gifte mig med ham. Han havde købt den smukkeste forlovelsesring, noget jeg slet ikke havde regnet med, han sagde at ringen selvfølgelig var en forlovelsesring, men at stenen var for vores søn. Tænk at den største dag i mit liv kunne blive større.

:heart: d. 10 August 2013 bliver vores store dag :heart:

Planlægningen er igang:

Det er på plads:

her

Frisør

Bordnumre og her

Gæstebog

Noget lånt - mors armbånd

lingeri

Butterfly til brudesvend

Kørsel

Bryllupsrejse

Hairpiece

Strømpebånd

Bordhæfter

Inspiration og tanker:

Kjoleinspiration : her, her, her og her

Kjoleprøvning: nr. 1, nr. 2, nr. 3, nr. 4, nr. 5, nr. 6, nr. 7

Kjoleprøvning 2: nr. 1, nr. 2, nr. 3, nr. 4, nr. 5

Invitationer DIY

Flere invitationer

Prototype på invitationer

Farvetema

Brudepigekjole DIY indkøb

Brudebuketten

Bordkort

Bordkort prototype

Æblebordkort

Hårsmykke

Hår inspiration

gæsteliste

Smykker

Prototype menuer og bordkort

Indgangsmelodi

Pynt i kirken

Bordnumre

Gavebordsbanner

Parbilleder

Status oversigt

morgengave

strømper til H2B

Silkepapirspompommer

Brudepigebuketter

Boudoirbilleder

prøveopsætning

Beretning

Redigeret af data87
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh et skønt frieri, og hvilket perfekt tidspunkt til det... :7himmel:

Kæmpe tillykke til jer med baby og bryllup - glæder mig til at se hvad I finder på... :)

Tak for den dejlige velkomst :) . Synes også det var helt perfekt, havde ellers ikke ret store forventninger, H2B har det normalt lidt svært ved følelser, han overraskede mig virkelig :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kirken:

Vi er lige flyttet til Herning, og havde det oppe og vende om vi skulle vælge en kirke vi er døbt eller konfirmeret i, for at der skulle være mere tilhørsforhold til den end vi havde her. Men vi blev i sidste ende enige om at vi gerne vil starte vores liv som familie op her og derfor også gerne skabe det tilhørsforhold op. Derfor valgte vi i september at få vores søn døbt i Hedeagerkirken som vi hører til her, og vupti så var der et forhold, nu synes jeg bare det er så stort og vigtigt at blive gift i den samme kirke.

Inden dåben synes jeg faktisk det var en ret grim kirke, vi var gået forbi nogle gange, og det er sådan en og skiger ikke ligefrem kirkebryllup til mig, men da jeg var til samtale om dåben ændrede min holdning sig. Den er faktisk ret pæn indeni, den er lys og alteret synes jeg er moderne på den fede måde. Datoen og tidspunktet er fastsat så skønt at det er sikkert :)

Lidt billeder

post-62821-0-69594800-1352390035.jpg

post-62821-0-26279800-1352390165.jpg

post-62821-0-16370600-1352390176.jpg

Redigeret af data87
0

Del dette indlæg

Kan ikke dy mig for at sætte et billede ind fra barnedåben også, her kan man vist fornemme lyset og så kan I jo også få ansigt på mig og H2B :) (lidt stolt over sin familie er man vel :fløjt: )

post-62821-0-15165600-1352391053.jpg

Redigeret af data87
0

Del dette indlæg

Forlovelsesringen:

Jeg havde slet ikke regnet med at jeg skulle få en forlovelsesring, men H2B overraskede mig med en utrolig smuk en af slagsen, han mente det var vigtigt at det blev et rigtig og romantisk frieri og så hørte der i hans verden en forlovelsesring til. Jeg havde sagt under graviditeten at jeg ærgede mig lidt over at vi ikke var gift inden vi fik børn, fordi det så nemt kunne blive en mere praktisk ting, og derfor ikke nær så romantisk, og er så lykkelig for at han tænkte over at gøre noget ud af det :heart:

Vielsesringene:

Viselseringene blev købt i weekenden, vi havde set en guldsmed som havde 50 % på udvalgtemodeller og vi ville lige ind og se om der evt. var nogen som kunne bruges, der var faktisk flere rigtig fine, nøj hvor var det svært at beslutte sig, men vi blev til sidst enige om et par i 14 karat guld og med "stjernedrys" af 9 diamanter på min. Vi havde faktisk tidligere tænkt at jeg bare skulle have en smal guldring som jeg så kunne sætte sammen med forlovelsesringen, og så en bredere til H2B, men pga udsalget kunne vi få det her meget finere par til samme pris :thumbsupsmileyanim:

post-62821-0-88132500-1352394293.jpg

post-62821-0-93635400-1352394321.jpg

post-62821-0-05877200-1352394342.jpg

Redigeret af data87
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa, velkommen til :) Jeg skal også giftes i august, så det bliver sjovt at følge dig hele vejen :) Tillykke med jeres skønne søn og det romantiske frieri. Sikke nogle flotte ringe i har fået jer og smuk forlovelsesring :) Kan godt forstå det betyder meget at blive gift i den kirke jeres søn blev døbt i, nu høre den jo ligesom jeres familie til :)

0

Del dette indlæg

Hejsa, velkommen til :) Jeg skal også giftes i august, så det bliver sjovt at følge dig hele vejen :) Tillykke med jeres skønne søn og det romantiske frieri. Sikke nogle flotte ringe i har fået jer og smuk forlovelsesring :) Kan godt forstå det betyder meget at blive gift i den kirke jeres søn blev døbt i, nu høre den jo ligesom jeres familie til :)

Tak, ja det er hyggeligt med andre august brude, har allerede luret lidt i din tråd :)

0

Del dette indlæg

Stedet:

Vi har været ude og se på flere steder, vi startede ved herregården var omkring forsamlingslokalet og endte med et hotel. Vi besøgte flere forskellige hoteller, men vores valg endte på Pejsegården i Bræstrup, det var her vi følte vi fik mest for pengene, og hvor vi bedst kunne få opfyldt vores drømme omkring festen. De andre hoteller vi kiggede på skulle festen f.eks. slutte kl. 2 ellers ville det koste rigtig meget oveni, ved pejsegården slutter festen først når vi synes. De var desuden rigtig rare at snakke med og lød til at tage det meget seriøst og virkerhjælpsomme. De var meget fleksible, så vi har en god fornemmelse af dem. Pynt til bordene er med i prisen, når vi kommer tættere på skal vi snakke sammen med dem om farvevalg osv.

post-62821-0-92035500-1352407394.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I morgen skal jeg ud og prøve kjoler for første gang :cheerleader3: .. Jeg havde oprindeligt tænkt at jeg ville trække den lidt, for det taget jo noget tid før kroppen kommer sig efter en graviditet, men udsalget lokker, så jeg har fået tid hos Skott i Rold (slår det sammen med besøg hos mine forældre som bor i nærheden), min mor, søster og svigermor tager med, så har jeg både sparring og babysittere :) Jeg overvejer lidt om vi også skal kigge på Luccabrides outlet i Aalborg, eller hos Luxux som også ligger i nærheden, men nu må vi se om jeg kan få en tid hos dem med så kort varsel.. Jeg er godt nok spændt, vores budget er ikke så stort, så jeg er spændt på hvad der er af mulighedder til omk. 8.000 aller højest 10.000..

Redigeret af data87
0

Del dette indlæg

Jeg tror ikke at jeg har kroppen til havfruesnittet selvom jeg godt kan lide mange af den type kjoler. Jeg har gjort mig nogle tanker om min stil. Jeg er nok mest til noget forholdsvis enkelt (dvs. ikke for mange perler og blonder) og kan godt lide læg og drømmer om slæb.. Har lige fundet nogle billeder af nogle kjoler jeg godt kan lide.

De her er fra Pronovias:

post-62821-0-47968000-1352451008.jpg

post-62821-0-74513100-1352451063.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej med dig :) Og tillykke med forlovelsen :)

Hvor ser det skønt ud allerede :D Held og lykke med planlægningen!

Tak :) Er allerede blevet lidt vild med siden, og indtil videre er planlægningen ret sjov (så længe det er i det små er der jo ikke så meget stres) :)

0

Del dette indlæg

velkommen til og tillykke med din planlægningstråd. :balloons:

Det ligner et rigtig hyggeligt fest sted - det skal nok blive godt.

Glæder mig til at høre om din tur ud og se på kjoler. :thumbsupsmileyanim: Jeg har selv været afsted en gang, og jeg glæder mig til at komme ud igen.

Husk vi elsker billeder, så hvis man må tage dem, så glem det endelig ikke.. :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke et smukt festdted i har valgt :) Tillykke med det og det betyder bare så meget, at man er tryg ved dem :)

Smukke kjoler og det bliver spændende at skulle prøve kjoler i morgen, det skal jeg også :) Husk massere af billeder :)

Yndige kjoler du nu har i tankerne bliver spændende at se om du falder for den slags i virkeligheden :)

0

Del dette indlæg

Kjoleprøvning :cheerleader3:

så kom jeg ud og prøve kjoler, det var en rigtig god oplevlese og en hyggeligt dag. Jeg står og vakler mellem to kjoler og vil lige bruge de næste par dage i tænkeboks, og så nok tage op og lige prøve i gen for at være 100 % sikker.

Jeg havde min mor, søster og svigermor med og så min søn som jo stadig bliver ammet og derfor var nødt til at komme med, selvom det er lidt mere besværligt. Det var ellers lige ved at jeg ikke kom ind til Skott i Rold, da alt var pakket og klar opdagede jeg pludselig 4 ubesvarede opkald fra dem :unsure: De havde noteret min tid til kl. 8.30 jeg havde skrevet 9.30 de skulle have en anden ind kl. 10 så det var ikke muligt for mig at nå, men hun tilbød at jeg kunne være i deres festkjoleafdeling det takkede jeg ja til :) . Og det var rigtig fint, der var

stadig stort prøverum, og hende som hjalp mig var rigtig sød og dygtig. Hun gav

sin mening, men uden at pådutte mig den, og var godt til at lytte til det jeg

sagde.

Jeg startede med at kigge på udsalgskjoler, desværre var der bare ikke ret mange i min stil i min størrelse, havde jeg været en størrelse mindre var der mange øv.. :td: Men hun fandt så nogle ”almindelige” frem til mig. Vi

havde ikke snakket om mit budget, men de var faktisk alle sammen under :biggrin: .

Vi fik taget nogle billeder jeg vil vise jer, de er godt nok ikke så gode og bare fra mobil, ville ønske at jeg havde haft linser på og lige havde sat håret, men det må man jo så tænke sig til :blush: .

Redigeret af data87
0

Del dette indlæg

Den første kjole var slet ikke min stil, det var ret meget af det jeg ikke brød mig om, eneste gode var et langt slæb, men den var på udsalg, så værd at prøve :rolleyes:

(grunden til at jeg har de trælse BH stropper er at jeg ammer, så kunne ikke rigtig tage noget bedre på)..

post-62821-0-68341700-1352584482.jpg

post-62821-0-06783400-1352584502.jpg

0

Del dette indlæg

Den næste kjole var meget mere mig, og gjorde også noget bedre for min figur, vi begyndte at pejle os ind på noget :) .. Mellem den første og denne, havde jeg også haft et par mere slanke modeller på, men der blev mine hofter meget brede :td:

post-62821-0-31385700-1352584728.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer