sle85

S & HC 14.06.2014 - Beretning fra indlæg 510 - nyt fra 530

534 indlæg i dette emne

Nu må jeg også hellere få oprettet en bryllupsplanlægningstråd :loveshower:

Lidt om min kæreste og mig:

Jeg er 27 år i hvert fald nogle måneder endnu 28 år, og min kæreste er 35 36 år (han kaldes stadig kæreste - mere om det senere).

Vi mødte hinanden i 2005, da jeg startede som sekretær på hans arbejdsplads. Total kliché, men det var nu engang så'en det skete :rolleyes: Vi blev dog først kærester 14.06.2006 (de snu har allerede nu regnet ud, at vi skal giftes på vores 8-årsdag). Vi arbejdede ikke sammen mere på dette tidspunkt, så det var fuldt "legalt" :biggrin: Vi flyttede mere eller mindre sammen i løbet af sommeren, men min adresse blev først flyttet i 2007, og i 2008 købte vi hus sammen. I juli 2010 blev vi forældre til den skønneste lille pige, som selvfølgelig skal være brudepige med strutskørt og det hele :a1221:

Jeg har længe gerne villet giftes, hvor kæresten har været noget mere tilbageholdende - mest pga. økonomien :pokey: Jeg "besluttede" derfor for 3 uger siden, at vi blev nødt til at få snakket med vores bankrådgiver om hele situationen, og det gik kæresten heldigvis med til. Den 07.05.2013 var vi til møde i banken, hvor bankrådgiveren nærmest fik sagt: "I har over det dobbelte i likvider af, hvad I vil bruge på et bryllup - mon ikke godt det kan lade sig gøre så?" Jeg smilte og kæresten overgav sig :7himmel: Det er derfor, jeg stadig kalder kam kæreste, for han har ikke friet - det er mere noget, vi er blevet enige om, men jeg er dog ret sikker på, at han vil fri på et eller andet tidspunkt.

Og nu har han søreme friet :7himmel:

Vores bryllup skal holdes med forældre, søskende og venner, så vi bliver kun 25 27 i alt - alle har fået det at vide, så der burde ikke være afbud til dagen.

Vores forberedelser er indtil videre kommet så langt (jeg er ekstremt perfektionistisk og liste-menneske, så jeg er nok egentlig ret langt i forhold til, at der er lidt under 13 måneder til endnu...):

Dato og sted: 14.06.2014 i Vor Frue Kirke, Aalborg. Vi har fået lov til at blive viet i den kirke på trods af, at vi bor i Sdr. Tranders Sogn.
Indgangs-/udgangsmusik: Jeg ville elske at gå ind til Bachs Cello Suites no. 1, men jeg ved ikke, om den kan fungere på orgel, og om organisten overhovedet i så fald kan den :(Overvejelser, præludium er på plads
Budget: kr. 50.000,00 +/- (nok mest +)
Festlokaler: Øster Sundby Forsamlingshus
Reception:

  • Antal gæster: Holdes kun for de gæster, der kommer om aftenen + vores datter og 2 nevøer = 30 27 personer
  • Mad: Bryllupskage. Inspiration. Bryllupskagefigur Møde med bageren
  • Drikkevarer: Umiddelbart tænker vi Jacob's Creek Rosé-boblevand - jeg bryder mig ikke ret meget om champagne, men denne kan jeg godt lide (i små mængder). Vi har valgt Verdi Rasberry i stedet, og så bliver der også serveret øl og sodavand.

Festen:

Fotograf: Er booket - denblaafotograf.dk. Vi mangler dog stadig en til at tage billeder ved receptionen og om aftenen til og med brudevalsen. Location og fotografer om aftenen
Bryllupskørsel: Vi bruger vores fine Toyota Avensis.
Forlover:
Min kærestes rigtig gode barnsdomsven, Michael
Toastmaster: Min kærestes ven, Adrian
Brudepige/-er: Vores datter og min barndomsveninde, Malene. Inspiration til den lille. Indkøbte ting til den lille. Hjemmelavet hårbøjle.
Gavekoordinator/oppakning af gaver: Vi dropper nok gavekoordinatoren - vi ønsker os nemlig ikke ret mange ting. Vi laver sandsynligvis to gaveborde - et til gæsternes gaver og et til andres gaver. Så regner jeg med, at vi selv kan nå at pakke gaverne fra gæsterne op om aftenen, og resten kan vente til dagen/dagene efter.
Serveringspersonale: Min brudepiges gode veninde har sagt, at hun gerne vil hjælpe, og så bestiller vi en tjener gennem vores kok. Begge tjenere er booket gennem vores kok
Musik:
Dinnermusik-playliste på computeren til under spisningen. DJ er booket til at spille fra 23.00-04.00
Brudevalsen: Bliver meget atypisk, da vi skal danse til vores sang og derfor overhovedet ikke til den traditionelle brudevals. Dansetimen og musikken
DIY projekter: Laver selv pynt og diverse kort
STD: Alle har pr. telefon/face-to-face fået datoen at vide.
Invitationer: Pocket-invitationer af sort karton med sølvfarvet papir + gammelrosa bånd - Det endelige resultat
Kirkehæfter: A4-ark sort karton perlemorspapir foldet 4 gange med et bælte omkring af sølvfarvet papir sort karton + gammelrosa bånd. Blærerække.
Menukort: 1/4 af et sort stykke karton, hvor teksten er printet på sølvfarvet papir
. De færdige menukort/bordkort
Bordkort: Skriver sandsynligvis navne på sten fra stranden - hvis vi da ikke bare Bruger menukortene som bordkort
Takkekort:
Gæstebog:
Sort sketchbook fra Tiger
Oppyntning: Druknede blomster og konfetti på bordene er indtil videre det eneste, der er besluttet. Inspiration til blomsterdekorationer. Konfetti. De endelige borddekorationer.
Vielsesringe: Stål-/titaniumsringe med 6 diamanter i min. Vi bruger dem som forlovelsesringe indtil vielsen. Der kommer ikke indgravering i før lige før bryllupsdagen.
Brudekjole: Skørtet skal sandsynligvis være i organza - resten er meget usikkert endnu. Inspiration, dato for 1. brudekjoleprøvning, det endelige valg. Tilrettet kjole
Brudesko: Dette punkt bliver en stor udfordring, da jeg har gigt i 3 tæer + let får vabler. Det er derfor utrolig svært at finde pæne sko, som jeg kan holde ud til at have på. Jeg overvejer meget at købe et par rigtige dansesko. Stiletter er købt
Strømpebånd/taske/slør:
Inspiration til slør. Inspiration til strømpebånd. Bestilt slør. Bestilt taske. Flere tanker om slør. Sløret er købt. Det færdige strømpebånd
Smykker: Jeg vil bruge et hvidguldkors, som jeg har fået af kæresten, og et nyindkøbt sølvarmbånd. Jeg har ikke huller i ørerne, så planen er at lime swarowskisten på i stedet.
Hår/makeup: Frisør er bestilt. Inspiration. Mere inspiration. Snak med frisør
Brudebuket: Bindes med meget stor sandsynlighed af min onkel. Jeg vil gerne have den helt enkel med hvide gammelrosa callaer bonderoser med et petroleumsfarvet bånd i gammelrosa omkring stilkene. Inspiration til brudebuket
Gommens tøj: Skjorter er købt + inspiration. Jagten er gået ind. Beslutningen er taget.

Tidsplan for bryllupsdagen:

14.00-14.45 Vielse
14.45-15.15 Hilse på alle gæster og globryllups-gæster
15.15-15.30 Transport til feststedet, hvor resten af dagen skal foregå
15.30-16.00 Byde velkommen og skære bryllupskagen for
16.00-17.30 Fotografering på lokation inkl. transport
17.30-18.00 Tidsbuffer, som med garanti bliver brugt, hvis jeg kender mig selv og alle andre ret
18.00-23.00 Spisning
23.00-23.15 Jeg åbner dansegulvet med min far, hvorefter jeg danser "brudevals" med kæresten
23.15-???? PARTY!!! Kun afbrudt af natmad kl. 02.00

Jeg har tyvstjålet inspiration til listen fra CarBonCb :blush:

Jeg glæder mig til at holde jer opdateret :cheerleader3:

Beretning

Redigeret af sle85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup :balloons:

Vi sad også og snakkede og bryllup og frem tid for over 1 år siden.. Vi ville giftes en dag som også betød noget specielt for os, så vil valgt min fars fødselsdag (han døde for snart 13 år siden) H2B har heller ikke været på knæ endnu, men det kommer han :rolleyes: Vi skal have designet min forlovelsesring ved Ege art af hvidguld og brillanter ar ringe min mor har fået af min far :heart: Det sammen gælder vores vielsesringe - de skal også designes ved Ege Art (min mor og far gamle vielsesringe og guld fra min morfars vielsesring skal smeltes til VORES vielsesringe :heart: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til en side, som man nemt bliver afhængig af :wink:

Stort tillykke med det kommende bryllup - det bliver spændende.

Weee 2014 brude :cheerleader3:

:balloons: Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup!!

Glæder mig til at følge din tråd

velkommen til og tillykke med det kommende brud.. og wuhu dejligt med endnu en 2014 brud :)

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup :balloons:

Vi sad også og snakkede og bryllup og frem tid for over 1 år siden.. Vi ville giftes en dag som også betød noget specielt for os, så vil valgt min fars fødselsdag (han døde for snart 13 år siden) H2B har heller ikke været på knæ endnu, men det kommer han :rolleyes: Vi skal have designet min forlovelsesring ved Ege art af hvidguld og brillanter ar ringe min mor har fået af min far :heart: Det sammen gælder vores vielsesringe - de skal også designes ved Ege Art (min mor og far gamle vielsesringe og guld fra min morfars vielsesring skal smeltes til VORES vielsesringe :heart: )

Tak :thanks:

Velkommen til. Hvor har du bare styr på meget allerede, det er da dejjligt.

Josephine

Tak :thanks: Ja, jeg har vist styr på rimelig meget - jeg har joket med, at det sidste 3/4 år sidder jeg og triller tommelfingre, fordi alt gjort klar :wink: Det er bare så enormt svært at lade være!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dato og sted (kirken)

Som skrevet i første indlæg, har vi valgt at blive gift på vores 8-årsdag. Vi har ikke på noget tidspunkt været i tvivl om, at det skal være den dag, for den betyder meget for os, og når nu det kan lade sig gøre, er det jo helt perfekt :loveshower:

Jeg kommer ikke oprindeligt fra Aalborg, så vi har valgt at bruge Vor Frue Kirke, som min kæreste altid er kommet i, og som vores datter er døbt i. Kirken er helt anderledes, end hvad jeg havde forestillet mig at blive gift i, men efter at vores datter er døbt der, og jeg har været til nogle julegudstjenester der, er jeg blevet ret glad for den. Fordelen ved den er, at den er så overdådigt udsmykket, at vi ikke behøver bruge store summer på oppyntning - jeg tænker, at en hvid blomst ved alle bænkerækkerne er rigeligt.

Jeg var godt klar over, at vi nok ikke umiddelbart kunne få lov til at blive viet i kirken, når vi bor i et andet sogn, men jeg havde alligevel ikke regnet med at få at vide af kordegnen, at det ikke ville kunne lade sig gøre, selv når min kæreste er konfirmeret i kirken + han altid er kommet der med sin farmor :boohoo:Jeg sagde så, at det lød mærkeligt, for vi havde snakket bryllup med præsten i forbindelse med vores datters dåb, og der nævnte hun ikke noget om, at vi ikke måtte blive viet der. Kordegnens svar var så (i mine ører lidt nedladende): "I kan selvfølgelig altid spørge præsten, for hun har naturligvis det sidste ord i sagen!" Jeg er helt med på, at der er regler, og kordegnen er nødt til at overholde dem, men hun havde ikke på noget tidspunkt selv nævnt (selv ikke, da jeg fortalte om tilhørsforholdet, og hvor meget det vil betyde for min kæreste), at vi var velkomne til at ringe til præsten og spørge hende :pokey:

Kæresten ringede til præsten nogle dage senere, og selvfølgelig fik vi lov :7himmel:

Nu skal vi bare lige have sendt en mail til kordegnen med navne på vidner, og at vi gerne vil vies kl. 14.00.

Og så lige et billede af kirken udefra

post-50352-0-84781100-1369133500_thumb.j

Redigeret af sle85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil tro, at organisten godt kan spille Bachs cellosuite nr. 1, men grib knoglen og ring og spørg :)

Med hensyn til oppyntning, så er det bestemt ikke alle kirker, der lader brudeparret selv gøre det, så det må du/I tjekke med kirken, inden du går for meget i planlægningsmode over det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Brudekjole

Ahmen for filan, hvor er det svært at lade være med at kigge på brudekjole, selvom det nok er alt for tidligt endnu :unsure:

Jeg er ret sikker på, at jeg vil have organzaskørt (eller måske tyl) - jeg elsker det florlette udseende i stedet for et noget tungere materiale, og det er nok også det, der passer bedst til mig, da jeg ikke er så høj.

Jeg har altid sagt, at jeg ikke vil have en stropløs kjole, men nøj, hvor er det svært at finde én, der ikke er stropløs! Og jeg er bare ikke ret meget til at få sat stropper på, når kjolen ikke er "født" med dem.

Mit budget er kr. 7.000,00 inkl. tilretning, så nu håber jeg bare, at jeg kan finde drømmekjolen til den pris...

Her er lidt inspirationsbilleder:

Judy fra Lucca - koster kun kr. 1.800,00 i deres outlet :thumbsupsmileyanim:

post-50352-0-70504200-1369058079_thumb.j

Katie fra Lucca - koster kun kr. 2.300,00 i deres outlet :thumbsupsmileyanim:Jeg er bare i tvivl om, om jeg kommer til at se mærkelig ud i dropped waist, da min overkrop i forvejen er lidt lang...

post-50352-0-47417600-1369058225_thumb.j

Mori Lee, style 6505

post-50352-0-57398200-1369058424_thumb.j

Lilly, style 08-3133-CR - koster kun kr. 1.500,00 i deres outlet :thumbsupsmileyanim: Desværre er organzaen ternet :td:

post-50352-0-18088000-1369058935_thumb.j

Justin Alexander 8651 - desværre ALT for dyr :boohoo:

post-50352-0-18664700-1369061322_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil tro, at organisten godt kan spille Bachs cellosuite nr. 1, men grib knoglen og ring og spørg :)

Med hensyn til oppyntning, så er det bestemt ikke alle kirker, der lader brudeparret selv gøre det, så det må du/I tjekke med kirken, inden du går for meget i planlægningsmode over det.

Jeg skal helt klart have hørt om det, for det betyder rigtig meget for mig, at det bliver den melodi - ellers må jeg jo "bare" hyre en cellist :rolleyes:

Jeg går slet ikke i planlægningsmode mht. oppyntning, for som skrevet før er det ikke nødvendigt i den kirke :wink: Desuden er det mærkeligt nok ikke noget, jeg går så højt op i - endnu...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hår/makeup

Jeg har lige været ved frisør i dag, og spurgte hende efter, hvad hun tager for en brudeopsætning.

500,00! Jeg er så lykkelig :cheerleader3: Jeg havde frygtet, at jeg skulle op og give over 1.000 kroner for det, så det er simpelthen SÅ godt. Jeg sagde selvfølgelig med det samme, og hun hermed er hyret, og hun sørgede for at få det skrevet i bogen :wink:

Her er lidt inspirationsbilleder:

post-50352-0-21340600-1369132574_thumb.j

post-50352-0-57010300-1369133245_thumb.j

Så skal jeg bare have fundet en kosmetolog til makeuppen, for det gør min frisør ikke i. Jeg havde egentlig regnet med at bruge en kosmetolog her i byen (forstad til Aalborg), men jeg kan se, at hun tager 1.000 kroner for brudemakeup, og det synes jeg godt nok er mange penge :o Det er så inkl. farvetest og prøvemakeup, men jeg ved ikke lige, hvor vigtigt det er...?

Normalt bruger jeg kun foundation, mascara, eyeliner og så farver jeg mine bryn med en øjenbrynsfarve, så jeg tror ikke, det skal ikke være noget med vilde smokey eyes osv. Gad vide, om jeg så ikke bare skal bestille en festmakeup ved hende :unsure: Det tager hun nemlig kun 375 for.

Er der nogen, der kan anbefale en kosmetolog i Aalborg til makeup-lægning?

Redigeret af sle85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mad

Så har vi haft besøg af den mest skønne kok fra kogeogkone.dk :cheerleader3:

Vi fik sammensat en menu og fik mange gode råd med på vejen af ham, så det var skønt.

Menuen kommer til at se således ud:

Forret
Marinerede og grillede tigerrejer med hummerbisque-sauce + koldhævet ciabattabrød med hjemmelavet krydderurteolie

Hovedret
Helstegt oksemørbrad med små forkogte (og bagte) kartofler sauteret med hvidløg, forårsløg og krydderurter. Hertil smør- og timiansauterede gulerødder og asparges med bacon + tomatsalat med melon, mozzarella, rucola, seranoskinke og pesto

Dessert
Frugtsalat marineret med akaciehonning, appelsinsaft og Grand Marnier. Hertil hjemmebagt chokoladetærte på en bund af hindbærkompot + appelsinsorbet

Natmad
Hotdogs

Vi står selv for at købe ind til natmaden, og så laver den ene af serveringspigerne den, for som han sagde, var det billigere for os at købe det selv, og han blev alligevel aldrig til natmaden (hvilket jeg til fulde forstår, for ved os bliver natmaden først serveret kl. 02.00).

:smiley-eatdrink026:

Redigeret af sle85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Iiiiih endnu en 2014 brud, som jeg ikke har fået sagt hej til :balloons: "Hejsa", velkommen til, og tillykke med det kommende bryllup ()()

Synes din planlægningstråd er rigtig fin, nem og overskuelig, og fedt at se hvor langt du er nået i processen :biggrin:

Jeg så lige i din "bryllupsliste" ved punktet brudekjolen, havde du skrevet noget med organza, samt en ikke stropløs?! :fløjt: Min kjole fra Lucca Outlet er en organza kjole med halterneck, måske den kunne bruges som inspiration? :fløjt: Du kan se billeder her: http://www.bryllupsklar.dk/forum/80455/saa-er-kjolen-fundet.html

Jeg glæder mig til at følge din tråd :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Iiiiih endnu en 2014 brud, som jeg ikke har fået sagt hej til :balloons: "Hejsa", velkommen til, og tillykke med det kommende bryllup ()()

Synes din planlægningstråd er rigtig fin, nem og overskuelig, og fedt at se hvor langt du er nået i processen :biggrin:

Jeg så lige i din "bryllupsliste" ved punktet brudekjolen, havde du skrevet noget med organza, samt en ikke stropløs?! :fløjt: Min kjole fra Lucca Outlet er en organza kjole med halterneck, måske den kunne bruges som inspiration? :fløjt: Du kan se billeder her: http://www.bryllupsklar.dk/forum/80455/saa-er-kjolen-fundet.html

Jeg glæder mig til at følge din tråd :biggrin:

Takker :)

Din kjole er rigtig fin! Desværre gør halterneck mig endnu mere bredskuldret, end jeg er i forvejen :( Så det går jeg også uden om...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Festlokaler

Vi havde håbet at kunne leje et rigtig fint fælleshus på Hellevangen i Gug, men der er blevet lavet om i reglerne, så det nu kun lejes ud til beboere i beboerforeningen :boohoo: Total stress, når vi lige havde regnet med, at det skulle holdes der!

Samtlige boligforeningers hjemmesider blev kigget igennem, og der blev søgt på alle forsamlingshuse mv. i Aalborg og omegn, og til sidst havde vi kogt det ned til 3 potentielle steder, som vi forrige lørdag var ude at kigge på:

- Et fælleshus på Jyttevej i Vejgaard

- Øster Uttrup Forsamlingshus

- Øster Sundby Forsamlingshus

Alle stederne blev beset udefra, da vi ikke havde lavet aftaler med udlejerne (vi tog tidligt af sted, så vi ikke kom til at genere eventuelle lejere af stederne).

Fælleshuset på Jyttevej så fint ud, men blev droppet, da vi kunne se på husordenen, at der skulle skrues ned for/slukkes for musikken kl. 01 - det passer overhovedet ikke sammen med den type fest, vil vil holde! Desuden kostede det 3.900,00, hvilket jeg synes er ret dyrt, når man så samtidig skal stoppe festen så tidligt :td:

Forsamlingshuset i Øster Uttrup kunne vi ikke se så meget af, da lamellerne var lukket for vinduerne, men udefra så det en smule trist ud. Der var dog en stor have, som bestemt var et plus, og så ville det vist kun koste mellem 2500 og 3000 at leje for en hel weekend.

Forsamlingshuset i Øster Sundby var rigtig fint. Der er en lille have til med en hyggekrog og en lille terrasse. Det, som vi kunne se af lokalerne udefra, så også rigtig fint ud, så jeg ringede til udlejeren, da vi kom hjem og fik lavet en aftale tirsdagen efter.

Vi var så ude at se det i tirsdags, og det var superfint!

Der er 2 sale, og de kan lukkes af med en foldedør, så vi kan servere bryllupskage og velkomstdrinks i den lille sal og så have dækket op i den store sal til om aftenen. Jeg var noget nervøs for størrelsen på salene, for stedet er godkendt til 150 personer, og vi bliver kun 25-30 personer :blink: Jeg tror dog overhovedet ikke, det bliver et problem, når salene kan deles op + vi skal have runde borde. DJ'en kan jo så også få at vide, at han ikke behøver at begrænse udstyret helt vildt :wink:

Køkkenet er stort og har et køleskab til drikkevarer, et almindeligt stort køleskab og en stor fryser + masser af bordplads.

Toiletterne er desværre ret små og ikke sat i stand endnu, men med lidt pynt og hyggelys skal det nok blive fint.

Og det bedste af det hele: Vi må spille musik hele natten!!! Vinduerne skal dog være lukkede hele tiden, så vi må slukke for musikken og lufte ud, hvis der bliver steghedt derinde.

Vi skrev under på kontrakten og aftalte med udlejer, at vi har det fra fredag kl. 12 til søndag kl. 15, så det er supergodt! Det koster 3000 (inkl. lån af lysestager, rengøringsmidler, papirhåndklæder mv.) + el og eventuelle knuste glas mv., så det kan vist ikke gøres ret meget billigere :cheerleader3:

Nu kan der også sættes flueben ved det punkt på listen :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Brudevalsen

Jeg kan ikke fordrage den traditionelle brudevals :blush:

Vi har derfor valgt, at vi skal danse rumba til "vores" sang, som er "The Blower's Daughter" med Damien Rice.

Min kæreste og jeg gik til standard- og latindans tilbage i 2007, og rumbaen var den eneste dans, som vi slet ikke havde problemer med, så det er jo perfekt, at rumba passer til sangen :thumbsupsmileyanim: Vores gamle danselærer er kontaktet, og han mener bestemt, at vi vil kunne lære at danse til den sang. Vi regner ikke med, at der skal laves en egentlig koreografi, så han mente, at 1-1½ time ville passe fint.

Jeg har en plan om, at jeg på bedste amerikanske vis skal danse den første dans med min far, og det skal så være til "Daughters" med John Mayer :a1221: Derefter danser vi "brudevalsen".

Redigeret af sle85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brudevalsen

Jeg kan ikke fordrage den traditionelle brudevals :blush:

Vi har derfor valgt, at vi skal danse rumba til "vores" sang, som er "The Blower's Daughter" med Damien Rice.

Min kæreste og jeg gik til standard- og latindans tilbage i 2007, og rumbaen var den eneste dans, som vi slet ikke have problemer med, så det er jo perfekt, at rumba passer til sangen :thumbsupsmileyanim: Vores gamle danselærer er kontaktet, og han mener bestemt, at vi vil kunne lære at danse til den sang. Vi regner ikke med, at der skal laves en egentlig koreografi, så han mente, at 1-1½ time ville passe fint.

Jeg har en plan om, at jeg på bedste amerikanske vis skal danse den første dans med min far, og det skal så være til "Daughters" med John Mayer :a1221: Derefter danser vi "brudevalsen".

Først stort tillykke med det kommende bryllup! :balloons:

Og så synes jeg der er enormt godt at I vælger jeres egen sang, i stedet for brudevalsen. Jeg har en familie der er enormt glade for traditioner, så "Brudevalsen, den skal I da have!"... Vi har så snakket om at kun spille og danse det første stykke af brudevalsen - og så ellers tage røven på gæsterne, og give den gas til sange som evt. gangnamstyle :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Brudevalsen

Jeg kan ikke fordrage den traditionelle brudevals :blush:

Vi har derfor valgt, at vi skal danse rumba til "vores" sang, som er "The Blower's Daughter" med Damien Rice.

Min kæreste og jeg gik til standard- og latindans tilbage i 2007, og rumbaen var den eneste dans, som vi slet ikke have problemer med, så det er jo perfekt, at rumba passer til sangen :thumbsupsmileyanim: Vores gamle danselærer er kontaktet, og han mener bestemt, at vi vil kunne lære at danse til den sang. Vi regner ikke med, at der skal laves en egentlig koreografi, så han mente, at 1-1½ time ville passe fint.

Jeg har en plan om, at jeg på bedste amerikanske vis skal danse den første dans med min far, og det skal så være til "Daughters" med John Mayer :a1221: Derefter danser vi "brudevalsen".

Først stort tillykke med det kommende bryllup! :balloons:

Og så synes jeg der er enormt godt at I vælger jeres egen sang, i stedet for brudevalsen. Jeg har en familie der er enormt glade for traditioner, så "Brudevalsen, den skal I da have!"... Vi har så snakket om at kun spille og danse det første stykke af brudevalsen - og så ellers tage røven på gæsterne, og give den gas til sange som evt. gangnamstyle :P

Tak :)

Åh ja... Jeg kender det så udmærket med den der "Jamen, det SKAL man da til et bryllup!" Heldigvis er der kun vores forældre, der er gamle og nok lidt traditionsbundne - resten af selskabet er i alderen 25-37, og kun 2 par er gift til den tid, så de går nok ikke så højt op i traditioner :wink:

Men dejligt at høre, at du ikke synes, vores ide er helt tåbelig! Jeres bliver da også superfed :cheerleader3:

Redigeret af sle85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Brudekjole

Jeg har booket tid til at prøve brudekjoler hos Lucca Outlet søndag den 7. juli 2013 :cheerleader3:

Nu synes jeg bare, der er ekstremt lang tid til, men det var desværre den eneste weekend, hvor vi alle kan (mig, brudepige, min mor og min søster). Nu håber jeg bare, at den kjole, som jeg har udset mig, ikke bliver solgt inden da. De har den heldigvis både i butikken og på fjernlageret i min størrelse, og ekspedienten sagde, at det ikke var en kjole, der var meget stor rift om, så jeg håber, det går.

Udover den bestemte kjole sagde jeg til ekspedienten, at jeg gerne vil prøve kjoler med organzaskørt, som ikke koster over kr. 5.000,00. Og så kan jeg egentlig ikke huske, om jeg fik sagt til hende, at jeg ikke vil have slæb på kjolen :huh:

Redigeret af sle85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vielsesringene

Vi fik vores ringe for et par uger siden, og de er SÅ smukke :loveshower: Vi valgte af økonomiske årsager stål-/titaniumsringe, og at jeg så kunne få 6 brillanter (0,120 ct w/sl) i for under kr. 3.000,00 for sættet, er jo kun skønt!

post-50352-0-56945200-1370724227_thumb.j

Jeg synes bare efter at have kigget på den en hel del gange, at 3. sten fra venstre ser anderledes ud end de andre - det er ligesom om, at stenens flade stykke på toppen (hedder åbenbart tavlen) er lidt større og slet ikke glimter på samme måde som de andre :td: Jeg tror, jeg skal prøve at have fat i guldsmedeforretningen på tirsdag...

--------

Jeg havde jo så egentlig regnet med, at vi skulle bruge ringene fra nu af, men min kæreste har andre planer: Han har åbenbart tænkt sig at fri rigtigt til mig på et tidspunkt, så jeg må ikke få ringen på, før han gør det - da jeg fik det at vide, så jeg cirka sådan her ud :blink: Men det er helt klart det rigtige at gøre, og jo også ret romantisk - nu skal der sgu bare ikke gå et halvt år, før det sker! :wink:

Redigeret af sle85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer