Fru.Frøken

Kirke og Havebryllup - Vi er gift!

110 indlæg i dette emne

Vi skal giftes d. 24-05-2014.

Velkommen til min tråd :thanks:

Juleaftensdag friede Martin til mig, og med cirka to måneder til vi skal giftes er det vidst på tide, jeg får startet min planlægningstråd. Det bliver skønt at have et sted at gå hen med tanker, ideer osv.

Jeg er 29 år og min forlovede er lige fyldt 30. Vi har været mere eller mindre seriøse i 10 år i år (har ikke helt styr på hvornår, vi blev kærester, det skete sådan set bare engang efter jeg snavede ham i gulvet) - kendt hinanden i 24.

Datoen er valgt ud fra de tilfældigheder, at Martin friede d. 24, vi har kendt hinanden i 24 år i år (vi startede i børnehaveklasse samtidig), og så er det da meget sjovt, at vi så bliver gift d. 24.

Det passer også ind i at min bedste veninde ikke er meget meget højgravid eller lige har født, hvilket er hvad der har vægtet højest. Men men vi har godt nok haft travlt! Nu skal alle tankerne lige i system i denne tråd.

Vi drømmer om* en kirkelig vielse og et havebryllup med de nærmeste. En afslappet stemning kombineret med gennemtænkte detaljer, smukke lys i træerne og flotte kjoler. Det uformelle og skæve møde med den formelle følelse vi har ved at vi siger ja til hinanden for resten af livet.

Vi havde før snakket om at blive gift på rådhuset. I skanderborg, hvor vi begge kommer fra, blev min mor og bonusfar viet på rådhuset, og det var meget smukt og hyggeligt. Vi er så flyttet og efter frieret gik vi ind og læste om deres måde:

Mig: De skriver her, det kun tager 5 min. Det er hurtigere end da vi købte bil!

Martin: mmm

Mig: Det betyder mere for mig end det!

Martin: mmm

Mig: Hvad synes du da?

Martin: Bare jeg bliver gift med dig, så er jeg ligeglad.

Mig: Du bliver ikke gift med mig på 5 min...

Martin (med stort grin): Så må du jo sige hvor, for giftes det skal vi.

*Jeg vidste ikke rigtig hvad jeg ville andet end at giftes med ham, men vi blev enige om at vi skal giftes i en smuk enkel landsby kirke i nærheden af vores "nye" hus.

Redigeret af Fru.Frøken
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forårsbryllup d.24-05-2014

kl. 15:00

Den røde tråd.

Vielse i landsbykirke og herefter havebryllup i telt med gulv, runde borde, lyskæder og mixandmatch af gamle tallerkener og kaffekopper.

Den røde tråd er: Vintage, støvede farver, forårsgrøn/mint, sølv. Haveblomster og hvide ranunckler.

Personligt, jordnært, formelt, skævt, sødt, vintage, stemning.

Kirken.

Vi skal giftes i Uldum kirke.

Havefest.

Vi låner Martins forældres have med udsigt udover mossø. Der kan lige være stort telt og stadig være udendørsareal.

Vi har lejet et hvidt 9*9 telt med gulv, lyskæder m.m hos trekantens teltudlejning. De sætter teltet op torsdag formiddag.

Vores moodboards her.

Menu

Diy.

Sæt-kryds-kort her.

Invitationer her.

'Vintage' kuffert til kort her.

Fotovæg vol 1 her

Bordkort med bogstavsudklip her

Bordplan på spejl her

Forberedelser.

Planlægning her.

Brudepige/veninde hygge - deres kjoler og øreringe her.

Brudepige/veninde make-up her.

Shopping - diverse småting - her

Dulles op.

Prøveopsætning her.

Redigeret af Fru.Frøken
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores sæt-kryds-kort blev sendt ud i en fart. Heldigvis benyttede vi os af den mulighed, for vores papir til invitationerne er ikke kommet endnu (!).

Vi købte mintgrønne kuverter, og forsøgte at få det til at se ud til, at vi havde været i en photoboot. Vi brugte et styks hvid væg og en mobil med selvudløserfunktion. Der er mange sjove fraklip. På de første billeder hyler jeg af grin. Det var svært at tage alvorligt.....

Derudover valgte vi to skriftyper i mørkegrå, som vi tænker at bruge til invitationer, menukort osv også. Konvolutten er dekoreret med et frimærke "Shit just got real" og et LOVE klistermærke. Når man åbner konvolutten står der med småt "All you need is love". Sangen spillede da Martin friede.

Beklager de dårlige mobilbilleder, men det er hvad, jeg har :)

post-71687-0-21096400-1395411032_thumb.j

post-71687-0-78568700-1395412063_thumb.jpost-71687-0-47907100-1395412114_thumb.jpost-71687-0-70483700-1395412290_thumb.j

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Det er hurtigere end da vi købte bil".... ha ha ha.... fed kommentar! :lol:

Landsbykirke og havebryllup lyder vildt godt hjertelig tillykke med forlovelsen og det kommende bryllup -søde save the date-kort!

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har så mange løse ark, noter og word documenter... her ca. 5 uger før brylluppet kunne det være skønt med et overblik. Vi mangler meget endnu.

  • Styr på.
  • Mangler
  • Aftaler

Planlægning.

Dato og tidspunkt for brylluppet. 24 maj 2014. kl. 15:00

Gæsteliste: 51 personer i alt.

S.U 1 Maj - Gennemgå svar.

Sted: Ceremoni i kirke og derefter havebryllup. Vi har lejet et stort hvid telt med gulv.

Sæt-kryds-kort - Er sendt ud.

Invitationer - Er sendt ud.

Vielsesattest: Modtaget

Navneændring - Er sendt ind.

Book Fotograf: Vores kammerat skal tage billeder hele dagen.

Location og snak om hvilke billeder vi gerne vil have søn. 4 maj.

Heidi, min veninde, tager parbilleder/gruppebilleder om eftermiddagen, når vi også får taget billeder.

Lav en oversigt over hvilke gæster sammen med hvem, der skal tages billeder af (først efter S.U)

Find gode parpositioner og snak detaljer.

Transportmiddel på dagen: Min far henter mig ved hotellet. Mødes ved kirken med bonusfar. Svigermor har snakket om de pynter Martins storebrors bil. Vores egen skal gerne køres ud til hotellet, så den er der til søndag. Vi tænker forloverne gør det, når de skal aflevere brudebuket og knaphulsblomster til min far og bonusfar.

Overnatning: Har bestilt hotelophold fra fredag til søndag på Hotel OPUS i Horsens. Fra fredag til lørdag sover min veninde og jeg der. Om morgenen kommer to andre veninder og vi gøres klar.

Bestil tid til frisøren: Centerfrisøren i Horsens Kl. 09:00

Prøveopsætning: Fredag d. 9 maj kl. 11:00

Bestil tid til make-up: Samme sted som jeg skal have sat hår.

Brudekjolen: Købt hos Kennedys

Sidste prøvning d. 7 maj 14:30

Skoene og tilbehøret:

Skoene er købt og det samme er et smukt halvlangt slør og et Miriam headpiece i hel hvid.

Flade sko købt

Nattøj og undertøj købt

Det blå osv.

En ring med blå sten, jeg har fået af min mormor, da jeg var en lille pige. Et rødt hjerte til under skoen. Lånte enkle perleøreringe med similisten. En kobbermønt til skoen.

Tøj til gommen: Butterfly og napkin. Sko. Mangler habit og skjorte - shoppe gommens tøj lørdag d. 26 maj.

Musik: Dj. fra Lejdj.

Send mail - udfyld 'forventningsafstemning'

Møde med præsten: Torsdag 24 april kl. 10.00

Salmer, orgelmusik, ritualet, fortæl lidt om os.

Vielsesringe - Bestilt :a1221: Vi har modtaget! :loveshower: :loveshower: :loveshower: Desværre er Martins for stor, selvom vi havde haft prøveringe hjemme, heldigvis fandt vi en guldsmed, der lige netop kan nå og få lavet hans ring til fredag eftermiddag dagen før! (Var nervøs for det, men hun lovede det var 100%, at den er hjemme fredag).

Hente Martins ring fredag.

Ønskeseddel: Vi ønsker os primært tilskud til en bryllupsrejse.

Gennemgå de andre ønsker.

Bordkort - Har købt hvide bordkort, som jeg tænker at stemple ligesom invitationerne, Har ændret mening er i gang med at klippe sorte bogstaver ud fra boligblade, som der skal 'skrives' navne med. DONE!

Menukort: Karton købt. (magen til kuverterne til invitationerne). Vi har lavet opsætningen til menukortene.

Lave menukort - DONE-

Kirkehæfter: Jeg kan godt lide de gamle salmebøger i kirken, så vi skal ikke have hæfter.

Takkekort: Tænker vi køber de samme mintgrønne kuverter (måske i en anden størrelse), som vi brugte til vores sæt-kryds-kort. Som takkekort tænker jeg blandt andet at vedlægge billede af gæsten.

Menuen: Styr på menuen.

Hvem henter kransekage og bryllupskagen? Det gør Onkel, far og lillebror.

vide om det er jordbær eller æble til forret (for at skrive det i menukort) - det blev jordbær.

Bestil bryllupskagen: Jeg kan ikke tåle mælk, så det har været lidt en udfordring, men nu er der en løsning. En venindes mor står for bryllupskagen. Vi ved ikke hvad det ender med, men har fortalt at vi kan lide hindbær, solbær, lime, chokolade over 80% og vanilie.

Vi skal have den til kaffen om aftenen (oprindeligt til dessert, men da vi ikke lige var sikker på, at vi kunne skaffe en uden uden mælk blev det ændret til kaffen).

Drikkevarer: Min Mormor og Morfar står for rød og hvidvin. Resten henter vi i Tyskland d. 8 maj.

Drinks: Hvilke- tag en endelig beslutning.

Husk de alkoholfrie drinks til gravid veninde og andre der foretrækker alkoholfrit.

Lave bar: Færdig. Skrive drinksnavne på forsiden dagen før - husk seddel, kridt og svamp (den er malet med tavlelak).

Personale: Vi har to søde kvinder i køkkenet, der skal sørge for maden, opvask og let oprydning samt tænde lys om aftenen og gøre klar inden gæsterne kommer om eftermiddagen.

Mail sendt, skriv ned hvad der skal gøres. Adresse og tidspunkt aftales.

Børnebord: Spionleg lavet. Mangler 1 chokoladeplade (bruger kun 1 hvor´farveblyanter bindese fast med jutesnor).

Fotovæg: Lave rekvisitter, tapet, tapetsere væg, maskingtape til streg i gulvet, kamera-guide printes, købe program og lave opsætning - done.

Borddekorationer og blomster: Vi køber blomster, når vi skal pynte op. Håber de har ranunckler, pæoner, brudeslør, bonderoser. Også gerne haveblomster. Har lejet hvide stofservietter. Servietter købt.

Pynt: Købe vaser, bloklys og rispapirslamper i IKEA (Indkøbstur tors 1 maj).

Tændstiksæsker dekoreres. Lyslygter.

Brudebuket og knaphulsblomster: Brudebuketten sørger Martin for. Knaphulsblomster - bestil en til svigerfar.

Endelig bekræftelse fra blomsterhandler.

Bordplan: Laves efter S.U

Gæstebog: Plakat købt, monteres og skrives på

Service: Vi samler gammelt vintage stel fra hele familien sammen. Lav liste, hvad har vi. Samle ind: Onkel kommer torsdag med Gittes. Lav liste til Mormor. Liste fra Far (glas, bestik, termokander, champagneglas) kommer fredag eftermiddag. Lav egen liste.

Tyl til bilerne: Klippe stykker ud, hvem sætter dem på? Eller måske skal de bare gives af brudepigerne til antennerne?

Bryllupsvals: Vi burde øve! Vi er i gang med at øve!

Købe ind: Bilka torsdag d. Lav indkøbsseddel.

Mangler at købe: Tusher, eventuel hvid marker til bordplan.

Pakkelister: Weekenden, "det lille kit", min toiletkurv.

Nøglepersoner.

Far og bonusfar - følger mig op begge to. :a1221:

Mor - shoppedag med hende, hvor vi finder hendes tøj og tilbehør.

Brudepiger/veninder - Heidi, Sanne, Julie.

Forloverer: Jesper og Henrik

Toastmaster - Morfar

Aftal aftenens forløb med toastmaster. Done - mangler lige at gå det efter.

Informere om tag-selv osv. Informere om gæstebogsplakat

Dagens forløb.

Vågner op på OPUS hotel med bedsteveninden.

Hvor mødes vi med de to andre?

09:00 Håropsætning og make-up

Champagne og hygge

I kjolen

modtage buket og 2 knaphulsblomster - samt gommens taske til overnatning.

Bliver hentet af Far (evt også bonusfar?)

15:00 Bankende hjerte i kirken.

Vi siger ja til hinanden

Forfriskning uden for kirken.

Vi kører til location - muligvis i bryllupspyntet bil.

Billeder i bøgeskovevn

Imens nyder gæsterne bobler og kransekage og får taget par/gruppe billeder.

18:30 Middag og fest.

Martin + forlovere Spise rundstykker og gøre klar sammen. Knaphulsblomst. Knaphulsblomst med til svigerfar i kirken. Aflevere bil, 2 knaphulsblomster og brudebuket på hotellet. Have sodavand + øl og oplukkere bag i deres bil(er)

Huskeliste dagen før brylluppet:

Pakke taske til overnatning.

Sæbebobler i kurv(e) med på hotellet.

Kit: Mint, sytråd og nål, sikkerhedsnål, vand, hæklenål, paraply, fnugrulle.

Indkøb jeg mangler at modtage: Tyl, tandstikker.

(Lidt glam til min signatur: post-71687-0-58280100-1395528629.jpgpost-71687-0-86165700-1395528612_thumb.j)

Redigeret af Fru.Frøken
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havefest Moodboards.

Jeg har lånt forskellige gamle tallerkener og kaffestel af min mormor, fars kæreste (evt. også svigermor) og så har jeg har mit oldemors gamle stel.

Glas og bestik bliver ens. Der skal hvide duge på alle bordene. Tyl og lyskæder i loftet sammen med rispapirslamper.

Jeg har købt 'lovebirds' som salt og peber sæt til hvert bord. Måske skal der noget træ ind, hvor der kan stå hvide bloklys. Der mangler i hvert fald et maskulint islæt. Menukortene bliver lavet på brunt genbrugspapir, så det tilføjer også noget råt til det feminie, tænker jeg.

post-71687-0-28380700-1395504152_thumb.jpost-71687-0-87042400-1395504138_thumb.jpost-71687-0-46839000-1395504129_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Taak :loveshower:

Winn: Jeg har også altid været forelsket i idéen om et havebryllup...Vi bor i nærheden af Uldum :)

Vi bor i Brædstrup :)

Lækkert moodboard, det ser godt ud, smukke farver og inspiration. Jeg har købt de samme salt/peber lovebirds. Derudover har jeg købt disse smukke kagetopper, måske de passer ind i jeres tema?

https://www.etsy.com/dk-en/listing/150241759/ceramic-birds-vintage-design-mint-green?ref=listing-shop-header-0

post-66035-0-85111700-1395605361_thumb.j

Redigeret af Winn
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt med de skønne kommentare, tak igen :loveshower:

Winn: Super fine kagefigurer, og du har helt ret, de passer ind i temaet. Vi har ellers overvejet ikke at have topfigurer... hmmm.

Redigeret af Fru.Frøken
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh nej! Der var noget bøvl med bryllupskagen, hvilket gjorde at jeg begyndte at overveje og bage den selv. Kontakter derfor teltudlejningen for at høre om de stadig har et bryllupskagestativ til udlejning d. 24 maj.... De har slet ikke vores bestilling! Den er simpelthen slettet fra systemet.

Nå ja uden et sted at holde brylluppet, så er det jo ikke noget at mangle et kagestativ :blink:

Han sagde så, at vi nok skulle finde ud af det, jeg sidder så her og venter på at høre noget ... Jeg fik at vide i starten, da jeg ringede for at få bekræftet vores bestilling, at der ikke er mange telte i den str. vi har bestilt... :blink: :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer