Guest Msk

JOB?

61 indlæg i dette emne

Hej alle sammen derude/herinde.

Jeg har lige skrevet lidt sammen med Rikke /Frk Linding om hvad vi laver....

Hvad arbejder I tøzer med?

Jeg selv er lærer - blev færdig på seminariet i juni 2000, har arbejdet 3 år som lærer i London og er nu på en almindelig dansk folkeskole som....engelsklærer!

Knus fra

Marlene :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja som Malene skrev har emnet været lidt oppe at vende, men jeg vil da lige følge trop.

Jeg er uddannet pædagog fra Seminariet i Esbjerg januar 2000. Herefter rejste jeg 6 måneder til Paris hvor jeg arbejdede i en international børnehave.

Da jeg kom hjem flyttede jeg til Aalborg (måtte jo følge the love of my life) og fik en barselsstilling i en specialgruppe for udviklingshæmmede unge i et fritidscenter i Aalborg. Stillingen blev fast og jeg var i klubben knap 3 år indtil Aalborg kommune valgte at lukke den p.g.a. nedskæringer :bearhug:

Men men men pyt med det, for nu arbejder jeg i et bofælleskab for unge mennesker med gennemgribende udviklingsforstyrrelser, bl.a. velfungerende autister...er der nogen der har set "Valomanden" på TV? Vi har beboere der ligner ham meget :bearhug:

Det var så mig!

Knus Rikke

0

Del dette indlæg

hejsa

jeg er uddannet fodterapeut,og har haft min egen klinik i hörsholm,nu bor jeg i sverige og arbejder på et rehab/syg center,for aeldre,kommer lige fra jobbet,puha :sleepy: det har vaeret en lang dag,10,5 t,med 4t pause men alligevel.så nu skal jeg snart i seng natti natti. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hejsa

jeg er uddannet fodterapeut,og har haft min egen klinik i hörsholm,nu bor jeg i sverige og arbejder på et rehab/syg center,for aeldre,kommer lige fra jobbet,puha :sleepy: det har vaeret en lang dag,10,5 t,med 4t pause men alligevel.så nu skal jeg snart i seng natti natti. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg er handelselev med vvs i speciale, og er færdig til sommer 05...

Ved siden af er jeg selvstændig forhandler af ernæringsprodukter til indre og ydre og så syer jeg til folk som er interesseret i at få syet tøj..

ellers har jeg to børn og en kommende mand som jeg bruger min tid med.

janne

0

Del dette indlæg

Jeg er uddannet Cand. Mag i Dansk og Tysk (og akademikere styrer for vildt ved fester når du spørger mig :bearhug: . men jeg har heller ikke været til fest med dronningen endnu - det kan godt være det lægger en dæmper på stemningen ;) )

Over en mindre omvej er jeg blevet software tester og sidder pt. hos en stor teleudbyder og tester deres interne systemer. jobbar Men jeg er ellers ikke nogen IT-nørd.

Hilsen, Oktoberbrud

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er så ikke en af forumpigerne eller tøzerne og jeg er heller ikke pædagog.

Men jeg er da her og arbejder faktisk også lidt som pædagog.

Den ene halvdel af mig er DISKOBIL. Den anden halvdel underviser og rådgiver revisorer og deres kunder om komplekse skatteforhold, fører deres skattesager etc. Det kræver af og til en del pædagogiske evner.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

rådgiver revisorer og deres kunder om komplekse skatteforhold, fører deres skattesager etc. Det kræver af og til en del pædagogiske evner.

Det tror jeg gerne!!!! :bearhug:

Og så undskylder jeg mange gange til de akademikere og andet godtfolk, som bestemt forstår at feste.... det var jo bare for sjov :bearhug:

Selv er jeg dødtrætaf at blive "sat i bås" som lærer og høre nogle foks begrundelser for at jeg skal gøre det ene eller det andet.... "men du er jo vant til at snakke foran folk, du er jo lææææærer"

See what I mean?

Marlene

0

Del dette indlæg

rådgiver revisorer og deres kunder om komplekse skatteforhold, fører deres skattesager etc. Det kræver af og til en del pædagogiske evner.

Det tror jeg gerne!!!! :bearhug:

Og så undskylder jeg mange gange til de akademikere og andet godtfolk, som bestemt forstår at feste.... det var jo bare for sjov :bearhug:

Selv er jeg dødtrætaf at blive "sat i bås" som lærer og høre nogle foks begrundelser for at jeg skal gøre det ene eller det andet.... "men du er jo vant til at snakke foran folk, du er jo lææææærer"

See what I mean?

Marlene

Jep, jeg elsker tilsyneladende at passe andres børn og så ryger jeg og drikker spandevis af kaffe.

Ok, jeg kan godt li at passe børn, men kan også få nok.

Jeg hverken ryger eller drikker kaffe, så den er lidt irriterende.

Orv og så også lige det med helsethe og grim tøjstil.

Så nu fik jeg det ud :bed:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

-det er et godt spørgsmål, da der jo findes mange slags former for healing ! Jeg er lige startet på et kursus der henvender sig til begyndere som mig ! Jeg har altid haft interessen for det alternative og har egentlig også tit haft følelsen af at jeg kunne nogle ting, men har manglet noget konkret at arbejde med. Derfor er jeg nu startet på et hold hvor vi tager det hele fra " scratch", det handler mest om at kunne mærke de energier vi alle sammen er omgivet af. Det er meget spændende faktisk ! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Jeg er cand.polyt - eller på godt dansk civil ingeniør. Arbejder med at projektudvikle byggeprojekter i det ganske danske land - oftest boliger.

Så næste gang I bander over at den flotte mark, som I altid har haft udsigt til fra jeres bolig forsvinder - ja, så kan det være mig der står bag! :angry1:

(Morale: læs altid den nyeste lokalplan igennem inden I køber bolig!) :bearhug:

knirke

0

Del dette indlæg

(Morale: læs altid den nyeste lokalplan igennem inden I køber bolig!) :bearhug:

... og den kan I så passende læse hos mig. Jeg er lokalredaktør for Fredericia-udgaven af Lokal-Bladet Budstikken - en annoncefinansieret ugeavis af den type, som I pakker fisk ind i, når I har læst reklamerne. Jeg skriver om stort og småt i Fredericia, herunder nye fantastiske lokalplaner.

Ved siden af driver jeg så Flashlight-Gruppen.dk. Det startede som et lilel diskotek, jeg kunne hygge-spille med i min fritid, men i dag er vi blevet til et lyd- og lysfirma, der laver både lyd og lys til alskens ting... koncerter, diskoteker, modeshows, revyer, sportsstævner, politiske møder osv... you name it, vi udfører det. At køre et firma i den størrelse har dog oftere og oftere en tendens til at kollidere med mit almindelige job, og jeg er derfor nok nødt til før eller siden at vælge mellem de to beskæftigelser... men så længe det går, ja så går det jo...

0

Del dette indlæg

At køre et firma i den størrelse har dog oftere og oftere en tendens til at kollidere med mit almindelige job, og jeg er derfor nok nødt til før eller siden at vælge mellem de to beskæftigelser... men så længe det går, ja så går det jo...

Det problem har vi jo alle. Det er svært at ride på to heste med det omfang vores virksomheder efterhånden har taget.

Reelt set har jeg ikke noget valg. Selvom DISKOBIL laver mange jobs og er ret efterspurgt vil det aldrig være nok til at at brødføde en børnefamilie.

Et egentligt valg mellem min civile karriere og DISKOBIL, dvs. fravalg af DISKOBIL håber jeg ikke på at skulle foretage. Man brænder energi af begge steder men det er to forskellige slags energi og tilsammen giver de en alsidighed, som jeg nok dårligt kunne undvære efter så mange år. Pt. bruger jeg dog for meget energi på DISKOBIL på hverdagene.

Løsningen for vores vedkommende bliver nok - hvad vi har talt om - at oversheriffen overtager alt eller ihvertfald går mere ind i alt hvad der hedder den daglige administration og booking så jeg kan koncentrere mig om udviklingen, teknikken, og - sammen med Rene og den 3. mand vi muligvis får på - at udføre jobbene, som jo er det vigtigste af det hele. Alt ting som fortrinsvis laves eller ihvertfald kan laves i weekenden.

Den løsning vil du måske også kunne bruge en skønne dag Jesper. Måske er der bud efter dig den 27/11 :bearhug:

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Så vil jeg lige blande mig i debatten. Jeg er socialrådgiver og arbejder i en kommune, hvor jeg sidder med sygedagpenge, kontanthjælp, bevilling af revalidering, fleksjob og pension. MEN, jeg har lige fået nyt job, og starter snart som sagsbehandler indenfor børnefamilie- området. Jubii....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg lider af piskesmæld i nakken, dårlig ryg (Har været brækket efter bilulykke i 2001) og dårlig venstre arm, har jeg valgt min uddannelse ud fra mit helbred.. Valget faldt på Teknisk designer, som jeg så lige nu er igang med at læse til... Søger i øjeblikket læreplads, hvilket da bestemt IKKE er nemt her i Nordjylland...

Redigeret af Cg
0

Del dette indlæg

Jamen jeg vil da også godt komme med en jobbeskrivelse når nu i andre er igang...

Jeg er uddannet cand.mag i musik og engelsk fra Aalborg - og ja, akademiker styrer for vildt til fester - hvis der ellers var nogen!!! :bearhug:

Jeg har gennem længere tid haft en god, solid musikerkarriere kørende som kor dirigent, orkesterleder, pianist, musikskolelærer gym.lærer, HH-lærer og HTX-lærer, men kærligheden-skæbnen ville at vi skulle rive teltpælene op og flytte til Vestkystens hovedstad - Esbjerg.

Og så blev jeg gravid - jeg ved ikke om det var den friske luft eller hvad, men fem måneder efter datteren var født blev jeg sgu' gravid igen med min søn!!! Skønt - så er det jo overstået. Nej det er jordens dejligste to børn.

Så... jeg har nærmest startet min Esbjerg debut ud med to barselsperioder og er stadig igang med det. Det skal dog siges at jeg nåede lige at få et job i folkeskolen inden første graviditet.

Jeg håber at finde et gymnasie i området som mangler en musik og engelsklærer, og ivørigt finde et par kor der mangler en dirigent. ;)

rafraf

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer