Guest Winnie

Kolding

23 indlæg i dette emne

Annonce ♥

ja det var ret forfærdeligt... heldigvis var der ikke de store mennesketab... min svigermor er læge i området så hun og svigerfar havde været af sted hele natten + være til observation på hospitalet for røg-forgiftning.

Kæresten var dernede i eftermiddags og se... det skulle ligne et bombekrater....

Thessie

0

Del dette indlæg

Vores allesammens Jesper Brock var faktisk derude på stedet. Nu har jeg ikke talt med ham efter, men vurderet ud fra den mail jeg fik fra ham i går aftes var han dybt rystet, og havde i ånden allerede set sig selv indlagt med brandsår eller det der er værre.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det er simpelthen forfærdeligt, det der er sket i Kolding.

Jeg sender også en masse varme tanker og knus og kram til alle koldingensere, for det er jo virkelig hårdt for en masse.

Kender flere deroppe (det er jo ikke særlig langt væk) og de står enten uden hus og hund eller i en lejlighed 6 km. væk, hvor der også venter et kæmpe oprydningsarbejde. Det hele er simpelthen raslet fra hinanden.

Fuldstændig tåbeligt at ligge et kæmpe fyrværkerri lager i en bolig område.... SKAM JER KOLDING KOMMUNE.

De bedste tanker herfra til alle i Kolding.

Knus Jane :hjerte:

0

Del dette indlæg

Har lige siddet sammen med min mand og kigget fjernsyn, og set beboerne tage rundt og kigge på deres ødelagte huse og hjem, i området der forleden blev ramt af katastrofe med fyrværkeri-fabrikken der røg i luften i Kolding.

Puha... Jeg blev helt trykket indeni. Og jeg er garanteret ikke den eneste der har sendt varme tanker til dem som har mistet alt ved ulykken.

Men hvad er JERES tanker omkring det hele? Skal vi til at flytte alle fyrværkeri-fabrikker til Grønland, eller hvad skal der ske? Hvem har ansvaret for katastrofen? Har politikerne noget ansvar/skyld?

Håber I vil dele ud af jeres meninger; det plejer I at være go'e til...

/arno

0

Del dette indlæg

Det er ganske uvirkeligt tænke på at noget så skrækkeligt kan ske... Det virker helt forkert, den slags sker bare ikke i Danmark...

Det er så forfærdentligt for de stakkels familier hvis hjem er nærmest jævnet med jorden.

Og for den stakkels kvinde der nu sidder med tvillinger og ingen mand.

Jeg er lidt ambivalent over for de mange sms'er som allerede nu florerer....

KOLDING NYT: Det oplyses, at fyrværkerifabrikken skal genopføres, da den nu ikke længere ligger i et beboelseskvarter.

Fra N.P. Johnsens Fyrværkerifabrik: Dine bestilte luftbomber bliver forsinket, se i øvrigt vore nye reklamer på tv i disse dage, her viser vi hele vort produktprogram, incl. vores nyhed CITY-BLASTER hvor der er brugt lidt mere af alt det gode.... Kontakt os på 112, og bed om at snakke på Jørgen Døv på stue 8. Husk at tale højt og tydeligt.

EDC mæglerene i kolding tilbyder 20-30% rabat på udvalgte villaer og byggegrunde i festlige omgivelser...

Jeg synes det er hårdt allerede nu at slå plat på folks følelser... Men var der ikke gået en så forfærdentlig ting forud for dem, så ville jeg nok også trække på smilebåndet... Men det kan jeg bare ikk nu, synes det er lidt for makabert eller hvad man nu kalder det. Det bliver ikke mig telefonselskaberne kommer til at tjene på denne gang.

Mange tanker til alle berørte herfra i hvert fald

:bearhug: :bearhug: -HAHA-:) M

0

Del dette indlæg

Jeg tænker da også mine værste tanker og er glad for at det ikke er mig, der står i situationen.

Hvor er jeg glad for ikke at bo i nærheden af butikker, der skal sælge skyts til nytår.

Det er skrækkeligt at tænke på; men det kunne have gået meget være.

Det er heldigvis kun materielle ting, det er gået ud over, det kunne have været flere 100 mennesker, det gik ud over.

Mine tanker er selvfølgelig også til brandmandens efterladte.

Jeg kan ikke forstå, at du skriver kone og tvillinger, for navnet er ikke offentliggjort i nu, hvor ved du det fra.

Mine tanker går også til de sårede.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine tanker er selvfølgelig også til brandmandens efterladte.

Jeg kan ikke forstå, at du skriver kone og tvillinger, for navnet er ikke offentliggjort i nu, hvor ved du det fra.

:bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

Har læst det bl.a. på et konkurrerende site... nævner ikke navne da man ikke må! *SS* Men det kan selvfølgelig være sladder?!?!?

:bearhug: M

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik lige at vide i dag, at brandmanden som omkom i Kolding, var een af vores venners kusines mand - de skal til begravelse i Kolding, og vi skal passe deres børn imens.

PUHA... Lige pludselig flyttede tragedien meget tættere på.

/arno

Redigeret af arno
0

Del dette indlæg

Vores allesammens Jesper Brock var faktisk derude på stedet. Nu har jeg ikke talt med ham efter, men vurderet ud fra den mail jeg fik fra ham i går aftes var han dybt rystet, og havde i ånden allerede set sig selv indlagt med brandsår eller det der er værre.

Ja jeg har jo ikke ligefrem været ret aktiv på bryllupssiderne de seneste dage. Jeg er journalist til hverdag, og blev i onsdags sendt på opgaven med at fotografere branden i fyrværkerifabrikken i Kolding.

Jeg befandt mig cirka 500 meter fra fabrikken, da den store eksplosion indtraf. Rent tilfældigt stod jeg med kameraet hævet netop da braget gik af, og har derfor et "udmærket" foto af eksplosionen.

De første øjeblikke var det faktisk enormt fascinerende at se den store hvide paddehattesky stige mere end 20 meter op på himlen... men ret hurtigt blev fascinationen til rædsel, da den hvide farve på himlen hastigt bevægede sig i min retning og trykbølgen begyndte at rive i mit tøj, mens den hurtigt nærmede sig. Jeg skammer ved ikke ved at indrømme, at jeg var temmelig panisk, da jeg begyndte at løbe fra stedet... og da jeg fandt ud af at jeg var løbet ind på en blind vej og ikke kunne slippe væk, var jeg faktisk sikker på, at nu var det sket med mig.

Som en sidste desperat handling fik jeg mig smidt ind bag et hus, og det var formentlig min redning. Det værste mareridt havde jeg dog endnu til gode... nemlig oplevelsen af folk, der flygtede omkring mig i rædsel, mens de i hænderne bar de få ejendele, som de havde nået at redde ud af deres hjem. Det var fuldstændig ligesom at se en amerikansk katastrofefilm... forskellen var bare, at her stod jeg midt i "handlingen" med en luftværnssirene hylende i baggrunden som en konstant påmindelse om, at det altså var alvor.

I går - lørdag - var jeg så tilbage i katastrofeområdet igen sammen med de øvrige journalister, og det er et ufatteligt syn. Billederne i aviser og på TV beskriver på ingen måde følelsen af at være der selv. Jeg har aldrig været i krig, men for mig lignede området noget, der er fuldstændig sønderbombet...

Jeg er dybt rystet og har ikke meget til overs for de sms-vittigheder, der florerer... afsenderne skulle have været sammen med mig, så havde piben nok en anden lyd.

For at sætte det hele lidt i relief: de fleste har nok set TV2's filmklip "taget af en amatørfotograf på 700 meters afstand". I klippet ser man fotografen blive væltet omkuld, og så vidt jeg kan se er han inde i en bygning.

Jeg var 200 meter tættere på... UDENDØRS. Nogle af jer har muligvis set det TV2-klip, hvor to betjente står ude foran et hus. Den ene betjent (en kvinde) råber ind i sin radio, at "de skal bruge en ambulance NU til evakuering af en ældre kvinde, der ikke selv kan komme væk..."

DER stod jeg... jeg fulgtedes med Tv2's fotograf ind i området... han smed sig bag nogle træer, jeg valgte et hus... billederne er taget lige efter den store eksplosion.

0

Del dette indlæg

Puha, fik helt gåsehud af at læse din beretning.

Det er noget man aldrig vil glemme.

Det jeg tænker mest på, er alle de mennesker der KUNNE være gået tabt, hvis der ikke blev alarmeret i god tid.

Så var det godt, at det kun var materielle ting, det gik ud over.

Det er selvfølgelig ikke sjovt for brandmandsenken, hende og de 2 små drenge føler jeg også for.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

PUHA Jesper det lyder næsten som om du stod midt i en krigs zone..... Jeg ved godt, at i din branche gælder det om at få det bedste billede osv. men gider du ikke godt passe bedre på dig selv! og lad være med at tage så store chancer, du har vel nogen derhjemme, der venter på dig.

Knus Winnie

0

Del dette indlæg

Det ER forfærdeligt hvad der er sket i Kolding...

Det er i det hele taget forfærdeligt at diverse kommuner/amter tillader opbevaring af fyrværkeri i nærheden af beboelse samt ikke "ordenligt eller forsvarlig" opbevaring af dette...

Det er jo krudt og det ER antændeligt...

Da HC Andersens fyrværkeri fabrik i Århus brændte, valgte fabrikken at tage konsekvensen af dette og flytte ud i landdistrikt. Men så kom problemerne. Byggetilladelse osv. Derudover valgte de også at ville opbevare krudtet efter norske forskrifter for opbevaring af krudt, også her var der mega problemer med at få myndighederne med på dette.

Norske forskrifter siger: en jordvold - en container - en jordvol - en container osv. for hvis og såfremt at en container skulle ryge i luften har den ikke så let til at få den næste antændt netop pga jordvolden...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skammer ved ikke ved at indrømme, at jeg var temmelig panisk, da jeg begyndte at løbe fra stedet...

Hvem ville ikke blive panikslagen efter sådan en omgang, men det glæder mig at du på trods alt er helskindet...

Jo tak, jo tak... det glæder også mig :lol:

Hvis nogle af jer er interesserede, kan I se en håndfuld af mine billeder på www.6000kolding.dk, som er landsindsamlingen til ofrene efter katastrofen i Seest. Billederne er naturligvis stillet gratis til rådighed for indsamlingen. For at sætte det hele lidt i relief, kan jeg da lige indskyde at det nederste billede af "Ground Zero" er taget sidst på eftermiddagen lørdag... altså næsten 72 timer efter eksplosionen...

Indsamlingen er foreløbig (tirsdag den 9. november) oppe på 150.000 kroner, hvoraf de 100.000 er øremærket til den dræbte brandmands familie. Det resterende beløb overdrages til den sideløbende indsamling, der varetages af Dansk Folkehjælp.

Alle jer, der har hjemmesider, kan hjælpe med at udbrede kendskabet til siden og indsamlingen ved at linke til den. Der er bannere til både vandret og lodret layout, så der skulle være noget, der passer til alle designs. Lav et link og hjælp andre, der har mistet alt...

Redigeret af jesper-brock
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer