Fluff

Hvad serverer i til reception?

11 indlæg i dette emne

Vi er blevet enige om at holde en lille reception efter vielsen. Men hvad serverer man? Vi skal vies kl. 14.00, middag kl. 18.00., ca. ½ times transport til feststedet....

Jeg kunne godt tænke mig at vi fik bryllupskagen der, da man nok har fået nok efter 3 retter + kaffe. Skal man så have 2 kager? Altså en om eftermiddagen og en om aftenen? Inviterer man præsten til reception også?

Kunne jeg ikke bare lokke jer til at fortælle om jeres reception? Hvad fik/får i osv. Hvor meget skal man regne med at folk drikker?

Osv. osv. osv. osv. osv.

:baa: :baa: :baa: :baa:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Det lyder rigtig hyggeligt med reception, vi var ihvertfald super glade for vores.

Til vores var der buffet med alt muligt blandet, små frikadeller, humus, kammuslinger, div. oste, frugt og en del andre ting, som min hjerne åbenbart har fortrængt :lol:

Men ellers små sandwichs, små crossanter, tærter o.lign.

Vi startede med at få et glas champagne og derefter var der hvid- og rød vin, øl og sodavand. Vi holdte det ude, så jeg ved ikke hvad der præcis er drukket.

Vi havde ikke inviteret præsten med!

Håber du kan bruge lidt af dette

Knus fra Pernille

Redigeret af p.nille
0

Del dette indlæg

Jeg har tænkt mig at bl.a. lave små butterdejssnegle med forskelligt fyld af rød pesto, grøn pesto, oliventapenade etc. Det er nemt og ret billigt at lave. Man køber bare en masse frossen butterdej, ruller det ud, smører fyld på, ruller sammen igen og skærer så "sneglene" ud. der skal nok også være nogle andre ting har bare ikke fundet på mere endnu.

Nu skal vi også giftes senere end jer så vores gæster får ikke meget tid til at blive kæmpe sultne inden middagen begynder. Men jeg synes at hvis du også serverer bryllupskage, så er det nok med nogle små hapsere ved siden af. I kunne fx også lave små "pinde" ting; ost med oliven etc. Og din kommende ´mand er belgier er han ikke? I kunne jo bare servere gode belgiske pomfritter med mayonaisse i kræmmerhuse!! :crocodile:

Jeg skal nok se om jeg kan komme på mere! :lol:

0

Del dette indlæg

Og din kommende ´mand er belgier er han ikke? I kunne jo bare servere gode belgiske pomfritter med mayonaisse i kræmmerhuse!!  :crocodile:

:lol::)()():kiss:

Ja, de de dælme gode.... På nær "kødet" som høre sig til....

Sidder sgu her og griner.....

Takker.... :kiss:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Fluff.

Jeg lavede for et stykke tid siden en tråd med ideer til mad tilreception.

Se den her.

Der skulle måske være mulighed for at finde noget :lol:

Knus Jane :hjerte:

PS. vedr. vores reception ude i fremtiden, ja, så ved vi ikke helt hvordan og hvorledes med snacks, men ét er stensikkert. Vi skal have bryllupskagen til reception og ikke om aftenen. Ja, altså det er bare det som vi er enige om :)

0

Del dette indlæg

Vi blev gift kl. 15 og skulle gå til bords kl. 18. Receptionen blev holdt i mine forældres have, 5 min. fra kirken. Og præsten var med, men kun fordi han lød meget interesseret, da vi under samtalen før vielsen fortalte om vores planer :lol:

Vi serverede kun bryllupskage og champagne (+ naturligvis noget ikke-alkoholisk til dem, der foretrak det, og til børnene). Alle ELSKEDE kagen, og der var rigeligt af den, så det ville have været tåbeligt at servere andet - så havde de heller ingen appetit haft til middagen, de af dem som skulle med til den.

Vi fik så ingen bryllupskage om aftenen, men jeg kan simpelthen ikek forestille mig, hvem der har savnet den ovenpå tre retter mad. Tværtimod synes jeg, at kagen meget bedre kom til sin ret, når den blev serveret om eftermiddagen. Og så fik alle receptionsgæsterne også "fornøjelsen" af at se os skære for og fodre hinanden :hearts:

KH Fladstjerne

0

Del dette indlæg

Vi blev gift kl. 15 og skulle gå til bords kl. 18. Receptionen blev holdt i mine forældres have, 5 min. fra kirken. Og præsten var med, men kun fordi han lød meget interesseret, da vi under samtalen før vielsen fortalte om vores planer  :lol:

Vi serverede kun bryllupskage og champagne (+ naturligvis noget ikke-alkoholisk til dem, der foretrak det, og til børnene). Alle ELSKEDE kagen, og der var rigeligt af den, så det ville have været tåbeligt at servere andet - så havde de heller ingen appetit haft til middagen, de af dem som skulle med til den.

Vi fik så ingen bryllupskage om aftenen, men jeg kan simpelthen ikek forestille mig, hvem der har savnet den ovenpå tre retter mad. Tværtimod synes jeg, at kagen meget bedre kom til sin ret, når den blev serveret om eftermiddagen. Og så fik alle receptionsgæsterne også "fornøjelsen" af at se os skære for og fodre hinanden :hearts:

KH Fladstjerne

Det var også sådan noget jeg måske havde forestillet mig. Men man vil jo helst ikke at der mangler noget.. :) Vi skal jo vies kl. 14 og der har folk nok fået en bid brød før. Så man er vel ikke gammel sulten? Måske en kombination? Lidt godt og så kagen?

0

Del dette indlæg

Hej fluff

Vi skal vies kl. 13.30 og sætter os til bords kl. 18.00 så det er dog nogen timer,

Vi serverer kringle, the, kaffe, sodavand og øl imends vi får taget billeder. Forret, hovedret (Kæmpe buffé) og derefter dessert. Bryllupskagen tager vi efter brudevalsen :) og til sidst natmad kl. 02.00. Vi ÆÆÆÆLsker mad i vores familie. Der skal ikke mangle noget :lol:

Knus marisen

Redigeret af marisen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa......... Vi skal også giftes kl.14 og med middag kl. 18.

Så jeg regner med at der blir serveret bryllupskage, champagne ()() og evt.kaffe/the mens vi render rundt og blir skudt i mærkværdige stillinger :lol: ........

Og imens tror jeg nok diskobilen vil underholder gæsterne :band: ... så de får en hyggelig eftermiddag. :)

Hilsen Jannie

0

Del dette indlæg

Vi serverede sodavand, te, kaffe, smørebrød og bryllupskage...

Ved faktisk ikke hvor meget vi havde, men mener vi havde 2 madder til hver, vi var ca 45. og så var der et stort stykke kage til hver (hele overdelen var faktisk tilbage, det var en 3. etages) og så var der hvis 2-3 sodavand/kaffe til hver

Mvh

Redigeret af Cg
0

Del dette indlæg

Hej!

Vi skal giftes kl 13 og holder derefter reception i mine forældres have der er ca 7 min. fra kirken på gå ben.

Vi bliver lidt over 100 mennsker til receptionen (70 til festen). Vi tager direkte til fortograf efter vielsen. I mens regner jeg med at de skal have sandwich eller boller med pålæg og dertil vin, øl og vand. Det kan jo blive en lang dag. Nå vi så kommer tilbage fra fotograf skal vi have bryllupskagen og kaffe/te. Så "sker" der også lidt for de gæster der ikke skal med til festen.

Vi skal giftes den 13. aug så vi håber virkelig på godt vejr. Så jeg tænkte på at et sted i haven skulle der være mulighed for at spille kroket og pethang (?).

Det bliver bare så hyggeligt.. Ja hvis det altså ikke regner...

Heidib

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer