Guest Anne-Metchen

Brudebuket

35 indlæg i dette emne

Ifølge traditionen skal manden hente brudebuketten... Hvorfor egentlig det?

Og hvordan fungerer det i praksis? Hvis min kæreste henter min brudebuket lige inden vielsen, hvordan kan jeg så få den, inden jeg skal gå op ad kirkegulvet? Han kan jo ikke bare aflevere den til mig, når han ikke må se mig...

Det er da lidt besværligt, hva'? Hvad gør/gjorde I? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ellers kan han jo sørge for at lægge den i våbenhuset, så du bliver overrasket når du se den.

<{POST_SNAPBACK}>

Syntes ideen med at buketten ligger i våbenhuset og venter på bruden er en fantastisk ide...skal nok bare lige huske på ikke at ligge den frem før alle gæster er inde i kirken...de skulle jo nødig se buketten inden bruden kommer med den???

Knus Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Grunden til at din mand henter brudebuketten er jo at det er ham der bestemmer og bestiller buketten, og at du skal overraskes når du ser den.

Jeg er enig i at den bør ligge i våbenhuset, og vente til vi brude endelig kommer, og kan få en forhåbelig :) god overraskelse.

KH

Susanne

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Min mand havde også bestilt min flotte brudebuket. Og på selve dagen hentede han den selv og havde den med i kirken, hvor den lå inde i et rum ved side af våbenhuset. Da jeg så kom, kom kirketjeneren med den.

Knus p.nille

Redigeret af p.nille
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der slet ingen af jer, der bestiller buketten sammen? er det bare mig, der burde stole mere på min mands smag  :)  Jeg skal nemlig selv med ud, men det er måske lidt underligt

k.h. Hyacinth

<{POST_SNAPBACK}>

HER! Eller dvs. jeg bestiller den nok nærmere selv...! Min kæreste ved INTET om blomster og farver, han har ingen ide om, hvad jeg kunne tænke mig, og han er fuldstændig ligeglad med, hvilken buket jeg slæber rundt på - bare den ikke er for dyr! ("jamen, du skal jo kun bruge den i kirken og til fotograf - hvorfor skal den så koste 1000 kr?" - mænd!!!) Så derfor gør jeg det bare selv, så får jeg det også som jeg vil ha' det...

Så måske henter jeg den også bare selv - det gør det hele lidt nemmere, og jeg bliver jo alligevel ikke så overrasket, da det er mig selv, der har bestilt den... -HAHA- Vi hænger os ikke så meget i traditionerne, så pyt med det! :)

0

Del dette indlæg

Er der slet ingen af jer, der bestiller buketten sammen? er det bare mig, der burde stole mere på min mands smag  -HAHA-  Jeg skal nemlig selv med ud, men det er måske lidt underligt

k.h. Hyacinth

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Rikke

Jeg stoler fuldstændig på at min kæreste, kan finde en buket som jeg vil elske. Det hjælper selvfølgelig på roen, at jeg har vist ham, den stil jeg kunne tænke mig. Med hensyn til valg af blomster overlader jeg valget helt til ham, og hende der skal lave den, jeg ved der kommer røde roser i, for det elsker jeg og det ved han.

Jeg er helt rolig ang. min brudebuket, den skal nok blive smuk. Jeg gifter mig jo med en mand med god smag :)

KH

Susanne

0

Del dette indlæg

Min brudebuket blev lavet af en af min mors veninder, og jeg havde sendt et par billeder af nogle buketter som så sådan ud som jeg gerne ville have. Farverne snakkede min mand og jeg om, og jeg "krævede" at der skulle være røde roser i. Alt andet stod min mand selv for.

Det lykkedes ham rent faktisk at overbevise mig om at den var en blanding af røde roser og gule nelliker, men det viste sig at være udelukkende roser - røde og orange/gyldne.

Hende der lavede blomster/brudebuket til vores bryllup, kom selv og afleverede den til min mand i kirken, og den blev lagt ind i kirketårnet, så den strålede da jeg kom ind. Jeg skulle nemlig ikke ind via våbenhuset - men kirketårnet... Noget der overraskede mig en del på selve dagen!!!

Jeg blev MEGET overrasket da jeg så buketten - positivt overvældet over hvor SMUK den var... Så jeg kan kun anbefale at I brude ingenting (eller så godt som ingenting) ved om buketten. Stol på at jeres mænd godt kan finde på en smuk buket til jeres store dag. Det var en stor ting for min mand at han selv skulle snakke med hende der skulle lave buketten, og at det var HANS gave til MIG... Får helt en lille klump i halsen over at tænke tilbage på det nu... -HAHA-

/arno

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg blev MEGET overrasket da jeg så buketten - positivt overvældet over hvor SMUK den var... Så jeg kan kun anbefale at I brude ingenting (eller så godt som ingenting) ved om buketten. Stol på at jeres mænd godt kan finde på en smuk buket til jeres store dag. Det var en stor ting for min mand at han selv skulle snakke med hende der skulle lave buketten, og at det var HANS gave til MIG... Får helt en lille klump i halsen over at tænke tilbage på det nu...  -HAHA-

/arno

<{POST_SNAPBACK}>

Uhhhh arno det kribler helt i mig når jeg læser din historie...glæder mig til det bliver min tur.

Ville ikke undvære overraskelsen over at se buketten...selvom det da er lidt svært at slippe kontrollen :)

Knus Rikke

0

Del dette indlæg

Det er da en spændende snak. Jeg tog min mand med til blomsterbutikken for sådan at kunne "præge" han lidt. Jeg ønsker nemlig en meget enkelt buket, da jeg mener, min kjole er så smuk at buketten ikke må "stjæle" opmærksomheden.

Måske lidt krokket, jeg ved det ikke!

Nå men, personalet i den meget anerkendte butik i Aalborg fortalte, at tendensen i dag var, at det var bruden selv der valgte sin buket (90 %) Rigtig eller ej, jeg ved det ikke, men jeg har i samråd med min kæreste fundet det der passer bedst til mig og min smukke kjole.

Hilsner fra Camilla

0

Del dette indlæg

Jeg går efter at printe billeder fra nettet ud af de buketter, som jeg godt kan lide, og så "sørge for", at min kæreste tager billederne med ned til blomsterhandlen. Og så er jeg sikker på, at de nok skal ramme den rette stil -HAHA-

:-) fra Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har vist min søde et par billeder af hvad jeg godt kan lide, men jeg stoler 120% på hans smag. De buketter jeg har fået af ham igennem tidens løb har været utrolig smukke, og jeg kan kun tro, at han vælger en fantastisk smuk buket til mig.

Fordi jeg skal være hos min mor (40 km nord fra hvor vi bor og skal giftes) sørger min søde og hans forlovere for at få buketten hentet, og så får min bedste veninde den. Hun 'gemmer' den så, og venter på mig så hun kan give den - før jeg kommer ind i kirken.

Jeg kan rigtig godt lide tanken om, at min søde veninde står der, giver mig buketten og et kram før hun lister ind i kirken, og min far og jeg så kommer ind.

Så det er måde vi gør det på :)

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Jeg vil ikke sige, at brudebuketten ikke betyder noget for mig - for selvfølgelig gør den da det. Men SÅ vigtig er den altså heller ikke!!!! Jeg tager ned til blomsterhandleren og bestiller en sød buket, som jeg henter inden kirken - færdigt arbejde. Jeg har ikke behov for, at den skal "fylde" så meget i planlægningen og på selve dagen - den skal bare være der.

Min mor er også helt oppe at ringe over brudebuketten... Hun vil købe min fars tøj efter hvilken farve min buket har! Synes lige hun skulle chille lidt... -HAHA-

0

Del dette indlæg

jeg har dog givet peter et par fif .....om hvordan jeg ernevil ha min buket ...... men jeg stoler 100% på ham omkring valget af buketten da vi har samme smag ...indenfor det område......

jeg har så valgt at sige til ham ....( da der er 15 mdr præsis i dag til vi ska giftes) at han ska gi buketten til kordegnen så jeg først ser den når jeg ankommer til kirken .....for TÆNK hvis jeg glemte den ......... :) jeg ville blive død ulykkelig hvis jeg glemte den derhjemme ???????

Knuz mariemusen

0

Del dette indlæg

Henrik har spurgt mig om hvad jeg godt vil ha i min buket og hvad der absolut ikke må være i den.... han ved nemlig at i mine øjne vil det være skilsmissegrund hvis der er hvide liljer i min brudebuket (er en helt anden historie)...... så derfor ville han høre om der var andet.... så jeg gav ham lidt tips og lidt billeder han kunne studere.....

På selve bryllupsdagen giver han buketten til min rigtig gode veninde Lucca der kommer herover fra Californien sammen med en hollywood make-up artist, også tager hun buketten med til mig og sørger for at jeg bliver færdig og husker det hele..... hun er lidt mere nede på jorden da hun selv ER blevet gift og det bryllup var et bryllup ud over det sædvanlige.......

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa allesammen

Jah , jeg skal da osse lige stikke næsen frem her , selvom jeg ER blevet gift :) .

Min svigermor kom med min og brudepigernes buketter.....hvilket udløste en del tuderi for mit vedkommende :super: ....

Jonus.Jonaldo-Bonus (jah eller Jon ;) ) havde osse fået en DEL fif og billeder i massevis...og smuk DET var min buket :) .

Men ideen med , at give den til kordegnen eller give den til en man VED kommer , er osse ideer der er værd , at overveje :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej alle sammen,

Da jeg blev gift i august havde min mand hentet brudebuketten og lagt den i våbenhuset i kirken. Selvom vi begge havde været sammen nede hos blomsterbinderen og valgt farver, blomster mv. sammen, var det overvældende, hvor smuk den var da jeg fik den i hænderne i våbenhuset. Det var dog virkeligt praktisk ikke at få den før i kirken, da jeg således havde tid til at koncentrere mig om kjole, makeup, hår mv.

Det er dog en god ide at tage billeder med til blomsterbinderen af buketter I kan lide, da det gør det lettere for dem at ramme jeres smag helt nøjagtigt.

Knus Pernille :)

0

Del dette indlæg

Jeg synes - som mange også skriver - at der er en nem måde at sikre sig en flot buket (og ingen skuffelse) og samtidig få manden til at føle at han har gjort det godt...

...nemlig at tage med i butikken og "guide" ham. Jeg tog med og pegede i blomsterbinderens påhør på de typer buketter jeg kunne lide og vi snakkede lidt farver (ville gerne have den til at passe ind i resten af "konceptet")... Senere tog han så ind og aftalte helt præcist med blomsterbinderen og sammen kom de frem til den smukkeste buket, jeg kunen have ønkset mig!

Altså - på den måde behøver du altså ikke have blind tillid til at din mand gør det godt - han skal jo for dælen ikke selv binde den, men bare have en finger med i spillet.

Resultat: en SKØN overraskelse til dig (i våbenhuset, så glemmer man den ikke!) og en glad mand, der føler at han i det mindste har haft lidt at sige og som har haft succes med at glæde dig! :hjerte:

Carina

0

Del dette indlæg

Min kæreste anede ikke at det var ham som skulle bestille buketten, så måske ender det nok også med at jeg selv bestiller den.

Eller at min mor laver, hun er uddannet blomster binder. Så hun ville nok også blive glad.

Nu må vi se!

Pernille

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer