Guest MadameJensen

Ingen sange, tak !

25 indlæg i dette emne

Vi har oplevet mange bryllupper og også andre fester, hvor der blev sunget rigtig, rigtig mange sange, der gik på melodierne "Jeg er havren", "Jeg en går mig bygge vil" og "Aj, sikkelajs sikke ladetuds" ....... osv osv.

Og ærlig talt, hvem synger disse sange til daglig og hvem nyder disse 132 vers-lange hjemmedigtede sange ?

Vi gør ikke og jeg derfor frabedt os sange, men byder taler og andet underholdning velkommen.

Min mor krøb tæer, da jeg sagde det (hun digter disse sange for sjov til andre og elsker det) - men vi kan ikke overskue at skulle sidde og tærske os igennem dem.

Er vi de eneste, der har det sådan ?

-HAHA-

:mar:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men hvis man er bange for at der i familien vil være 100 sange af den slags

( overdrivelse fremmer forståelsen.. ) så er det da ok at sige at man ikke ønsker den slags sange til sit bryllup?

Din mor vil naturligvis blive skuffet, hvis det er det som hun laver til hverdag, men det er der jo ikke noget at gøre ved... Forklar hende det på en måde så er jeg sikker på at hun vil forstå jeres holdning... -HAHA-

0

Del dette indlæg

Vi har oplevet mange bryllupper og også andre fester, hvor der blev sunget rigtig, rigtig mange sange, der gik på melodierne "Jeg er havren", "Jeg en går mig bygge vil" og "Aj, sikkelajs sikke ladetuds" ....... osv osv.

Og ærlig talt, hvem synger disse sange til daglig og hvem nyder disse 132 vers-lange hjemmedigtede sange ?

Vi gør ikke og jeg derfor frabedt os sange, men byder taler og andet underholdning velkommen.

Min mor krøb tæer, da jeg sagde det (hun digter disse sange for sjov til andre og elsker det) - men vi kan ikke overskue at skulle sidde og tærske os igennem dem.

Er vi de eneste, der har det sådan ?

:)

:mar:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det er bestemt ikke kun dig der har det sådan. Jeg er af fuldstændig samme mening, men desværre er min kommende mand ikke. :) Han synes at det hører et bryllup til... Det er da også fint nok med mig at der kommer en enkelt personlig sang eller to, men jeg kan lige se en hel bunke sange for mig som bare er printet ud fra nettet og hvor navnene bare er ændret og så er der ikke meget ide i det synes jeg. Så vil jeg hellere ha taler...

-HAHA- Anss

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Madame jensen

Du er bestemt ikke den eneste der har det sådan. Jeg kryber selv tæer, når man er til de fester, hvor der bliver lavet tinsvis af sange, jeg bryder mig slet ikke om det. Det virker heller ikke som om, der er så mange der finder det underholdende -HAHA- Jeg har gjort det, at jeg på forhånd har sagt til familien, at vi meget gerne ser antallet af sange begrænset, og det er der ingen, der er blevet stødte over.

Nu har vi heller ike så mange bedsteforældre, alle mine er døde og min kommende mand har kun en mormor, og der er i vores famlie, som regel mest dem der kommer med sange, hvor de yngre har holdt en lille tale.

Kan I ikke komme med en pæn henstilling inden brylluppet - det tror jeg ikke folk bliver stødt over :)

knus Hyacinth

0

Del dette indlæg

Uha... et ømtåleligt emne her i huset! Jeg vil laaaangt hellere ha' en tale end en sang, men i min kærestes familie lever de efter "jo flere sange jo bedre"! Min kærestes lillebror er lige blevet konfirmeret, og der var en sang fra forældrene, en fra søskende, en "sjov" standard-sang, en fra hundene (ja, den er god nok!), plus de 117 sange fra onkler, tanter og bedsteforældre... Og det gider jeg bare ikke til et bryllup!!!

Så det er ikke færdig-diskuteret endnu... Hvis den side af familien hellere vil komme med en sang fremfor en tale, er det fint nok... Men så må de sgu gå sammen i stedet for at møde op med 50 forskellige sange! :angry1:

Det har jeg lige et halvt år til at få dem til at forstå... -HAHA-

0

Del dette indlæg

Hehe

Jeg må sige, at jeg personligt er temmelig delt på det punkt. Jeg synes det er meget skægt med de personlige sange... hvorimod standardsange fra nettet ikke er noget, folk behøver bruge tid på for min skyld :)

Som prof har jeg da også et par gange oplevet, at der pludselig ikke var så mange sange som antaget fra starten... simpelthen fordi at flere forskellige havde valgt at medbringe den samme standardsang. Så bliver det faktisk nærmere pinligt...

Men personlige sange synes jeg er meget sjove -HAHA-

Redigeret af jesper-brock
0

Del dette indlæg

Hej...

Vi er fuldstændig enige med jer, vi vil også frabede os sange til vores bryllup. Det er ikke alle, der er klar over det endnu, men jeg håber da, at de respekterer vores ønske. Taler og andre festlige indslag vil vi gerne stå model til.

Til min brors bryllup for 2 år siden var der så mange sange, at vi til sidst kl. 23.50 i al hast måtte rydde et hjørne til brudevalsen..... det var en blandet fornøjelse. Og det vil vi gerne undgå til sommer, vi har lejet god musik....og håber på at danse tidligt og længe.

Hilsen

Mette -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Hmmm forstår godt det I skriver, men har besluttet, at jeg ikke vil forholde mig til det vore gæster vælger at dukke op med. Jeg vil nøjes med at glæde mig over deres umage med at glæde os.

100% enig!!!

Det gjorde vi til vores bryllup, der var 12 taler og 5 gode sange. Jeg synes ikke man som brudepar kan sige til sine gæster hvad man vil, og ikke vil have, så synes jeg faktisk ikke man har fortjent noget som helst!

0

Del dette indlæg

Kan delvist godt følge jer, som ikke vil blande sig i, om jeres gæster ta'r sange med eller ikke... Som udgangspunkt synes jeg heller ikke, at man skal diktere, hvad andre folk skal gøre... MEN nu har jeg så været udsat for en fest, hvor sangene var både pinlige og forfærdelige, og det skal bare ikke ske til vores bryllup!

Personlige sange kan være meget sjove, men jeg gider bare ikke de der standardsange, hvor man skal klistre flag på konfirmanden, kaste med bordtennisbolde, ta' papirhatte på, lave fagter, og hvad jeg ellers har været udsat for i tidens løb... Det er ikke sjovt!!! Jeg er frisk på lidt af hvert til vores bryllup, men jeg vil IKKE sidde og tænke "bare det snart var overstået". Derfor vil jeg la' en bemærkning falde om, hvad vi bedst kunne tænke os - så kan gæsterne rette sig efter det eller la' vær'. -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej madame Jensen

Jeg mener heller ikke at man behøver og frabede sig sangene. Vi ville aldrig skrive det i indbydelserne, for så ville jeg føle mig som en "bridezilla". Folk har jo hjertet med når de skriver en sang. (ihvertfald de fleste). Pyt med der dukker et par sange op, det skulle vi nok overleve.

Men nu er vi så heldige at vi har en meget krativ familie og venner, så vi ved at der kommer festlige indslag og vi tror ikke det "bare" er sange.

Man skal passe på man ikke sætter for høje krav og forventninger, men i stedet for huske på hvad det i virkeligheden drejer sig om -HAHA-

Knuz Maria

0

Del dette indlæg

Hej igen

Synes det er vigtigt at tilføje, at det jo IKKE handler om at diktere, hvad folk skal gøre. Selvfølgelig er man glad og taknemmelig for folks indlæg, om det så er sang eller tale. Det drejer sig jo kun om, at man kan lade falde en diskret kommentar om, at man sætter stor pris på et lille indlæg/tale o.l. Jeg er nemlig af flere blevet spurgt, hvad vi bedst kan lide, og når folk ligefrem spørger én, ja så er der jo også al mulig grund til at være ærlig!!!!

men selvfølgelig er det tanken der tæller og man bliver glad over, at folk har gjort sig den umage, hvad enten det så er sang eller tale

k.h. Hyacinth

0

Del dette indlæg

Min fornemmelse når jeg er ude er at det er meget sjældent at man ser disse standardsange. De fleste sange er personligt ladet og bærer præg af at der er lagt mange ressourcer i at udarbejde dem.

Jeg tror også det kan give en negativ effekt at frabede sig "skålesangene" i indbydelsen. Her er det måske bedre at bruge sine forældre eller andre som en slags lobbyister, der kan sprede budskabet: at I ikke er interesseret i skålesange.

Tilsvarende kan man jo komme med en henkastet bemærkning når man taler med folk: "Nu håber jeg vi bliver fri for alle de der genbrugssange".

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Hejsa

Hmmm forstår godt det I skriver, men har besluttet, at jeg ikke vil forholde mig til det vore gæster vælger at dukke op med. Jeg vil nøjes med at glæde mig over deres umage med at glæde os.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Jeg er helt enig!

Vi har skrevet i vores invitation, at vi håber folk vi glæde os med en sang eller tale, og hvad de så kommer med, må vi bare tro kommer fra :hjerte: Heldigvis er både min og min kommende mands familie virkelig gode til at skrive sange og taler, der er personlige med en antydning af det "pinlige"/drilske.

Jeg glæder mig til at se hvad alle finder på -HAHA-

KH

Susanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min fornemmelse når jeg er ude er at det er meget sjældent at man ser disse standardsange. De fleste sange er personligt ladet og bærer præg af at der er lagt mange ressourcer i at udarbejde dem.

Hmmm... skal vi bytte nogle jobs i 2005-sæsonen? :griner:-

Jeg synes, jeg ser en del genbrugssange i løbet af året, og har da også oplevet en enkelt gang, hvor den samme sang endda kom to gange... ikke så godt. Tror jeg ville følge diskobilens forslag om at lade nogle "lobbyister" sørge for at sprede rygtet om, at personlige sange er velkomne, hvorimod de andre bestemt ikke er en nødvendighed...

0

Del dette indlæg

Hmmm... skal vi bytte nogle jobs i 2005-sæsonen?

Muligheden er jo helt sikkert fristende. Sidste år var der jo dage hvor jeg lå og kørte til Jylland samtidig med at du kørte til Sjælland, og det kommer vi stensikkert også til i år. Den går bare ikke når jyderne har hyret DISKOBIL og sjællænderne har hyret Flashlight-gruppen, ja så er det sådan (næste gang du lokker mig på Burger King i Fredercia midt om natten så husk lige at check at der også er åbent).

De genbrugssange jeg ser er faktisk oftest velkomstsangene, og det er typisk brudeparret selv der står bag den del. Ellers er genbrugssangene kendetegnet ved at være meget korte, og dermed mere til at leve med.

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg kan se der er mange delte meninger og osse mange der er enige herinde omkring det med sange og taler og om der er for mange gengangere eller udprint fra nettet. -HAHA-

Jeg står i den situation at vi skal til sølvbryllup i august og jeg synes da at de fortjener en sang eller en tale. Jeg har så bare ikke så gode evner (eller penge) til at få digtet en sang fra bunden af og holde tale, det kan jeg slet ikke. Og det gør det da heller ikke bedre at min søster og svoger ikke har så meget "spændende" i deres liv at man kan skrive en sang eller en tale om det. -HAHA- Men jeg føler da at det er min søsterlige pligt at få fejret sølverparret og derfor har jeg besluttet at finde en sang i genbrugsbunken og så flette deres navne ind. :griner:- Og så vil jeg gøre den meget personlig ved at sætte deres monogram på, altså virkelig så de føler den er til dem. :hjerte:

Heldigvis har vi lang tid til selve festen, men det skader aldrig at være i god tid med forberedelserne.

Det kan godt være at nogen nu synes, at siden de er så " kedelige" at der ikke er noget at digte om, at så skal man lade helt være med at komme med noget, og det kan da godt være de har ret, men kender folk så den følelse af at man har svigtet? Det kan jeg bare ikke klare at føle så derfor laver jeg en lille sang på et par vers, sådan bare for at vise at vi kan osse fejre dem.

Om et brudepar eller andre der er midtpunkt til en stor fest siger, at de vil have sig frabedt at der kommer sange eller taler, synes jeg fratager gæsterne at vise deres hjertemente og kærlige tanker. At der kommer sange fra nettet eller halvkejtede forsøg på hjemmebrygget vers, synes jeg lissom hører med til en fest.

Man kan så håbe på at den kærlighed der er mellem familien og venner kan udholde tæers kryben i skoene over et vers der er faldet lidt ved siden af. Jeg har tit oplevet at en sang er gået lidt gal i byen, fordi man ikke lige kunne få det til at passe sammen. Men at se den varme i øjnene fra den person der har lavet den til den eller de personer den var skrevet til, det opvejer det hele.

Jeg ønsker alle Tillykke der lige er blevet gift eller står foran den største dag i deres liv og så håber jeg de kan bære over med familiens og vennernes hjertelige forsøg på at vise de holder af dem.

Jeg håber I bærer over med mig og min ævlen. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloon.gif

God weekend fra skovmuus1

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det gør du da bare og vil du gøre det personligt holder du en tale inden eller efter. Iøvrigt er der normalt knap så mange sange og taler til sølvbryllupsfesterne og kobberbrylluper, og de holdes ofte mere uformelt end bryllupsfester.

0

Del dette indlæg

hejsa

jeg kan SAGTENS forstå din bekymring, jeg kommer selv fra en familie, der ikke ejer tone i livet, men alligevel altid skal bidrage med et udvalg af mere eler mindre personlige sange - tror ikke vi vil direkte frabede os det, men nok lade det sprede via forældre til resten af familien, at de meget gerne må begrænse trangen til at digte/kopiere sange - så hellere en tale mere, det er lidt mere personligt, og særligt når de fleste af gæsterne ikke ejer tone i livet .. :)

0

Del dette indlæg

hejsa

jeg er heller ik vild med alle de sange til bryllup mv.... men jeg har ogås den holdning at jeg/ vi ikke ville fra bede den....også fordi min kommende manda syndes at det hører til .....

så jeg kan jo bare håbe at der ikke kommer alt for mange sange til vores store dag....... :bearhug::super::)

:) mariemusen

0

Del dette indlæg

Jeg holder nu også på at sange hører sig til, men der skal ikke være for mange og jeg stejler da også helt hvis folk dukker op med standardsange printet ud fra nettet bare for at have noget med.

Dog har vi i min familie et par sange som traditionelt går igen (bla. ægteskabsbarometeret) og et eller andet sted er det da meget hyggeligt så længe der ikke er FOR mange.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer