Khio

Khio goes BRIDEZILLA

1,012 indlæg i dette emne

ARBEJDER PÅ INDEXOVERSIGTEN!

* Billeder fra BRYLLUPPET - Prinsesse for en dag

* Det første møde - Livet som nordmand - Romanen (længere nede på side 1!)

* Frieriet - Jonemann på knæ (Længere nede på side 1!)

* Invitationerne - Prototyperne

* Brudebuketter - 1. sortering

* Valget af kirke - Frederiksborg Slot

* Brudekjoler - 1. sortering inden prøvetur

* Frisurer - 1. sortering

* Den berømte corsage - og kampen om at komme i den

* Brudeskoene - eller STILLETTER om man vil

* Brudebuketter - flere, ja...

* Borddekorationer - mulige emner

* Brudebuketter - jagten fortsætter

* Brudekjoler - mulige emner til 1. prøvetur i Danmark

* Khio i Bridezilla-land - Fortælling og billeder om turen til DK

* Khio får nye venner - HELVEDESTUREN til Hirtshals

* DÈT der bare IKKE MÅ ske - Jon leger Supermand!

* Brudemøde Oslo 2005 - Anton hilser (billeder længere nede på siden!)

* 4 ører hører bedre end 2 - Sygdomsforløbet vs bryllupsplanlægning

* Blærerækken - 50 festinvitationer

* Brudekjole - "The Underdog???"

* Khio & Supermanden - 1 måned efter ulykken - Anton gravlægges

* Panikken breder sig - Kjolejagten går for alvor ind (billeder længere nede på siden!)

* DRØMMEKJOLEN findes - og så 2 af slagsen

* Khio overgår sig selv - Nu mere NASTY than EVER!

FORTSÆTTES SENERE! :carrot:

DET FØRSTE MØDE - LIVET SOM NORDMAND - ROMANEN:

Jon og jeg mødtes en mørk oktober aften i 2001 på intet mindre discoteket "Kings Hat" i Lyngby.

Jeg boede på dette tidspunkt på Lyngby Hovedgade og Jon var på besøg hos en norsk ven, som var flyttet til Danmark.

Dette var egentligt en meget forvirrende periode for mig - var i et usundt forhold, eller rettere på vej ud af det...

Så det var ikke få genstande der var røget indenbords, da jeg begav mig i byen med tøserne denne aften.

Første gang vores blikke mødtes glemmer jeg aldrig! - Og dette er (desværre) èn af de få ting jeg husker denne aften - var ganske beruset - og dybt charmerende selvfølgelig... :)

Jeg stod i baren med en veninde, da der kom to flotte nordmænd imod os. Det viste sig at vi havde taget deres plads i baren - de havde bare været ude og svinge deres godt smurte hofter...

Jon var ved at hilse på min veninde, han rak hånden frem mod hendes - i dette øjeblik titter jeg frem bag hende - og vupti, Jons hånd ryger over hendes skulder - direkte hen til mig... :balloon: Sødt, ikk??? Det synes Karina (veninden) imidlertig ikke på dette tidspunkt...

Nå, men aftenen gik ellers med massere af dans, højlydt snak - og ikke mindst en masse sproglige misforståelser... Jon troede f.eks. at jeg var 25 (var 22) og jeg troede han var 28 (var 35!!!) - men vi var fulde og på vej mod forelskelse - så fjong-fjong... :lol:

Flere gange i løbet af aftenen "prøvede Jon sig på mig" - men for èn gangs skyld, prøvede jeg at være en rigtig dame - ville ikke starte et nyt forhold, uden at have afluttet et andet *pusser-glorien-icon*... Der blev altså hverken kyseet eller krammet - kun et ankelt - dog langt - knus, da Jon gik hjem...

Efter mange morsomme timer følte nordmanden at han måtte gi' op... For denne gang - for han insisterede på at jeg skulle ta' imod hans totalt-IT-nørdet-visitkort - man er vel en vigtig person...

Jon sa' også, at det ville betyde meget for ham, hvis jeg ville møde ham dagen efter igen - han skulle nok være der, jeg skulle bare komme... :hug:

Jeg tog imod hans visitkort - og heldigvis for det...

Dagen efter var jeg rææææddi dårlig og blev ikke bedre af, at min daværende kæreste ikke bestilte andet end at være dum og irriterende (behandlede mig MEGET dårligt det sidste halve år - og jeg havde længe prøvet at komme ud af forholdet, men...)...

Dsværre vidste jeg at han (daværende kæreste) skulle på netop stedet hvor Jon gerne ville møde mig... Hmmm... Ikke smart hvis jeg troppede op - daværende(kommende ex) i den ene ende af lokalet og Jon i den anden - nej, det orkede jeg ikke... :(

Så jeg mødte aldrig op dagen efter... Jon har siden hen fortalt, at han blev ked af det/skuffet - for han havde virkeligt håbet at se mig igen...

Det blev søndag - og tror I gud-hjælpe-mig-ikke, at jeg netop den dag griber kæresten i utroskab... Men fint - nu er det i hvert fald slut!

Dagene går og efter en uge har jeg ikke fået den dejlige, søde nordmand ud af hovedet... Jeg beslutter at sende ham en uskyldig SMS...

Vidste det ikke, men på daværende tidspunkt sad Jon på toppen af et fjell her i Norge - og helt tilfældigt kommer min SMS frem mens han sidder og tænker på mig på denne fjelltop... Er han ikke sød... :bearhug:

Der går få minutter, så får jeg svar... Vores første "samtale" - jeg husker det som det var igår...

Herefter gik kommunikation mest via mail de første par uger... Siden hen telefonsamtaler - og flere gange inviterer han mig til Oslo. Jeg vidste ikke hva' jeg skulle gøre - der er edder***me langt hjem fra Oslo, hvis det viste sig at han var brandstifter - eller massemorder... :o

MEN, jeg ku' ikke la' tilbudet gå fra mig - så en måned efter vores første møde, sad jeg på flyet på vej mod Norge. Fantastisk glad, utrolig spændt - og ikke mindst

hamrende nervøs... For at være ærlig - ku' jo ikke heeeelt huske hvordan han præcist så ud... (Det var mørkt og jeg var jo fuld...)

Det værste der ku' ske, ville være at der stod 17 mænd med røde roser når jeg kom ud fra bagage-området på Gardermoen Lufthavn... :lol:

Og hva' nu hvis jeg ku' kende ham???!!! Hva' pokker sku' jeg dog gøre - gi' ham hånden, et knus - eller hva'??? Var rystende nervøs...

Heldigvis stod der kun èen - og det var Jon... :hjerte: Jeg genkendte ham naturligvis med det samme - og han heldigvis også mig da...

Vores første kys blev udvekslet med det samme - det føltes helt naturligt...

Vi havde en romantisk weekend - med rødvin, sterinlys og ikke mindst hinanden - livet var nu skønt!

Desværre varede dette ikke længe - søndag aften skulle jeg retur til København - og retur til hverdagen - uden Jon...

De næste måneder gik med meget skriveri - både mails, SMS og beve - STOOORE telefonregninger - må jeg i den forbindelse takke Jon daværende arbejdsgiver af hele mit hjerte... :lol:

Det endte med, at Jon fik "presset" sig til at arbejde fra firmaets kontor i København i nogle måneder (IT-virksomhed) - jooohhh, det var en herlig tid i min lille lejlighed i Lyngby - også selvom brusekabinen stod i soveværelset...

Desværre ku' Jon ikke bli' her - så han rejste tilbage til Oslo. Det er ikke få gange jeg har taget turen nordpå med SAS og Sterling.

Det var ca. efter et halvt år, at jeg begyndte at tænke på at flytte op til ham... Havde fra starten sagt, at hvis vi skulle ha' en fremtid sammen, så skulle det være i Danmark - havde aldrig drømt om at forlade mit lille "smørhul"...

Men efter overvejelser, så besluttede jeg, at det ville være fair, hvis jeg også lærte hans land, hans folk og hans kultur at kende - inden jeg krævede af ham, at han skulle gøre det samme...

Desuden var jeg dødtræt af mit ergoterapeut-studie - trængte til lidt luft.

Jeg tog springet i sensommeren 2002 - hev pløkkerne op - og flyttede til det forjættede lang - vel oog mærke for en periode på 1/2 - 1 år...

Jeg har nu boet heroppe i snart 3 år! :bearhug:

Vi har begge udviklet os - i vores personlige karrierrer - og sammen...

Jon blev sidste jul headhuntet af Microsoft - jeg bad ham takke ja til jobbet - også selom vi på dette tidspunkt var halvt på vej til DK...

Ville ikke at han skulle takke nej til hans drømmejob. De har jo også kontor i DK, så nu gælder det om at "udnytte"/udvikle hans forbindelser...

Nå, men mens jeg har boet heroppe har jeg lavet lidt forskellige ting.

Jeg startede med at arbejde på en SFO - nok noget af det hårdeste jeg nogensinde har prøvet - både fysisk og mentalt... (Selvom jeg tidligere i flere år har arbejdet med svært psykisk og metale handicappede...)...

Ungerne var frække, som når unger er frækkest - vi var 5 voksne til 120 børn - dvs vi var altid 4, for der var altid en der selvfølgelig var syg - og ungerne udnyttede det, at vi voksne ikke var norske - jeg var det tætteste på norsk, hvis I forstår... Men jeg blev der - og vandt ungernes respekt - og med tiden vandt de også mit hjerte - savner dem engang imellem...

Jeg har aldig været overdrevet kreativ - har altid haft lyst til at arbejde med mennesker - sygeplejeske, pædagog eller lærer (som resten af min famile!) - men følte efterhånden at jeg skulle prøve at udvikle mig i nye retninger - efter mislykkede forsøg på både sygeplejeske- og ergo-uddannelserne...

Jeg startede efteråret 2003 på en kreativ skole i Oslo. Vel og mærke for 55.000 kr om året - men jeg ku mærke, at dette var noget som var værd at bruge de surt opsparede penge på...

Det var midt i dette skoleår, at Jon tog jobbet hos M, og jeg indstillede mig på at bli' i Norge for en ekstra tid...

Jeg gjorde mig livs næstsmarteste træk (nr.1 er Jon!) - jeg tog mig sammen, og lavede en uendelig stor optagelsesprøve til Kunsthøgskole i Oslo (-deraf faktisk mit brugernavn herinde, KHIO...) Første del var lavet hjemme og sendt ind - vi var i alt 898 ansøgere... Spørg mig om jeg blev glad, da jeg var en af de 31 som kom til den afsluttende optagelsesprøve...

Det var hårdt - og svært - men det sværeste var at gå hele sidste sommer at vente på svar - der er nemlig kun 12 pladser! JEG FIK DEN ENE!!! :heppe:

Så nu går jeg på 1. år på designlinien - uddanner mig til Møbeldesigner & Indretningsarkitekt (på det der til svarer Danmarks Design skole i DK)...

Jeg mangler 2 år mere for at ha' Bachelor'en - og ydermere 2 år for at "få" Master"...

Skolen er ganske forvirrende - manglende kommunikation - distrete lærerer - maaaajet kunstnerisk - men jeg SKAL klare det, gi'r ikke slip på denne chance, som jeg er så heldig at ha' fået... Føker mig nogengange dum eller ukunsterisk i forhold til mine klassekammerater, men må bare indse, at vi har forskellige stærke og svage sider... Jeg er dum som en dør i værkstedet, men har sikkert andre plussider...

Men det betyder at det med at bo i Oslo et halvt eller helt år på ingen måde har holdt... Når jeg bli'r Bachelor har jeg boet her i 5 år - og Master i 7... Håber dog at ku' ta' Master hjemme i DK, men-men...

Jeg savner min famile og venner helt frygteligt, men heldigvis er de søde at bligge vejen forbi Norge ofte... Desværre har jeg ikke muligheden for at rejse hjem ret tit i forhold til mit studie - så glæder mig ubeskriveligt til de få ferier vi har... :)

Idag er Jon 39 år - Jeg er 26...

post-9362-1127600164.jpg

FRIERIET:

Jon friede til mig på vores 3 års dag den 23. november 2004.

Ikke for vores første møde, men dagen hvor vi blev genforenet på mit første besøg i Oslo.

Det var en ganske stressende tid for os begge, men vi valgte alligevel at fejre dagen, selvom dt var på en grå og kold tirsdag...

Vi skulle ud og spise - ikke hvor som hlest, men på den selvsamme restaurant som Jon tog mig med på, den anden aften jeg var på mit første besøg...

Tanken havde strejfter mig nogle uger før, men jeg skød den fra mig igen - for vi var ærlig talt ikke inde i en af vores bedste perioder...

Vi havde spist forretten, da jeg gik udenfor for at ta' mig en smøg. Havde en underlig fornemmelse i maven, så jeg ringede til en god veninde og fortalt om min fornemmelse... Hun blev helt vild og sa' at jeg måtte gi' lyd fra mig snarrest...

Vi spiste hovedretten og jeg så på ham - han tog det tungeste åndedrag jeg nogensinde havde set ham ta'... Det eneste jeg sad og tænkte: "nu gør han det squ, han gør det..." GUD, hvor det kildede i maven...

Så fortalte han mig de smukkeste ord - om mig - om hans liv med med - og desværre husker jeg ikke alt, sad og kiggede ham i øjnene imens jeg var ved at sprænge af spænding...

Inden jeg vidste om det, lå han på knæ foran mig - midt i restauranten og bad om min hånd, mit hjerte, om mig - for altid...

JEG TUDEDE... Af glæde, naturligvis... Jeg sa' JA med det samme - og Jon fældede tårer...

Så dette var startskudet til de kommende begivenheder - brylluppet til sommer - og livet sammen... JEG GLÆDER MIG! :)

post-9362-1127600247.jpg

Indtil videre har vi styr på dette:

- Dato: 30. juli 2005.

- Vielse: Frederiksborg Slotskirke (Hillerød), klokken 13.

- Bryllupshæfte (kirke): Mangler

- Salmer: Mangler

- Bryllupskørsel: Mangler (MEN IKKE LIMO eller HEST!!!)

- Brudens tøj: Mangler

- Brudebuket: Mangler

- Gommens tøj: Mangler

- Hår & make-up: Har en bekendt /veninde

(ved stadig ikke hvor meget jeg bør gi' for det...)

- Forlover: Lars (Jon's barndomsven).

- Toastmaster: Har en veninde i tankerne

(Hun ved det bare ikke endnu!)

- Reception: Hos de gamle, kl.14-16

- Fotograf: Har en i øjet! (Pris stadig ukendt!)

- Gæsteliste reception: Mangler lidt

- Gæsteliste fest: Mangler lidt

- Ønskeliste: Revurderes konstant!

- Invitationer: Design klar, men magler de sidste

- Feststed: Slotskroen, er reserveret!

(Skal mødes med ejeren i ca marts for at aftale middag og aftenes forløb.)

- Musik under middagen: I tvivl!

(Enten hyrer vi en klassisk pianist/guitarist, ellers vælger vi cd'er uden vokal og så spiller fætter til sangene (hvis vi får no'en)

- Musik til dansen: Har hyret "ComeTogether"

(- glææædeeer mig til at høre dem!)

- Bordplan: Arbejdes der på

(STORT frustrationsmoment!!!)

- Menukort: Mangler!

- Blomsterdekorationer: Mangler!

(Samme farver som brudebuket.)

- Farvetema: Hvidt, lysegråt og sølv, rødt/lyserødt i forskellige nuancer.

- Overnatning gæster: Arbejder på muligheder.

- Overnatning Brudepar: No clue!

- Bruch næste morgen: I haven (hvis vejrguderne vil det) os de gamle.

- Bryllupsrejse: Hmmm...

(Ta'r nok en romantisk-storby-forlænget-weekend efter brylluppet og udsætter DRØMMEREJSEN til sommeren '06 - vi vil gerne "down-under" i mere end 14 dage!)

Redigeret af Khio
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prototyperne af invitationerne:

post-9362-1127599768.jpg

post-9362-1127599812.jpg

Må hellere lige forklare;

Vi skal ha' to indbydelser

- en til kirke + fest (den store, hvide)

- og en til kirke + reception (den mindre grå).

Recep.invitation (9x15 cm) er i gråt karton med billede, indeni skal teksten stå på hvidt papir og på bagsiden er der et lille felt med det grå "stofpapir".

Da det er mine forældre der inviterer til reception, er der indtil videre ikke tekst i den.

Festinvitationen(15x15 cm) er i hvidt karton med billede og gråt "stofpapir". På forsiden hænger et aflangt hjerte i jern. På bagsiden fortsætter "stofpapiret" hvor der står det lille ordsprog der også står nede under min "underskrift herinde. Teksten i kortet står på hvidt papir som igen er på gråt karton- på den højre side selve invitationen, på den venstre side alle de praktiske oplysninger (SU, Antræk, Kørselsvejledning, Osv)...

Redigeret af Khio
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu skal jeg nok stoppe - for now :balloon: :

post-9362-1106774237.jpg

post-9362-1106774392.jpg

post-9362-1108507824.jpg

(Takker, Tichen! :bearhug: )

Og denne her ("Malene" fra Charlottenlund-udlejning) er jeg helt tosset med:

post-9362-1106907098.jpg

Redigeret af khio
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er I begyndt at tænke på musik? Det er jo nogle af de ting man skal være hurtige ude med  :)

I øvrigt synes jeg at jeres invitationer er VILDT flotte !!!!  :bearhug:

Hej Heidi :lol:

Fotografen opdagede du selv (har booket ham, men det skal liiiige bekræftes :balloon: ), og musik har vi også - "ComeTogether".

Tak fordi du tænkte på det - det er bare liiige fordi jeg ikke er kommet videre med tråden... :)

Tusind tak for komplimentet, det varmer og varmer... :lol:

:bearhug: Khio.

0

Del dette indlæg

Jeg vidste jo egentlig også godt at du havde snakket omkring musikken i et tidl. indlæg.. jeg fik vist bare formuleret det forkert.. ville bare høre om I havde fået musikken på plads så det var jeres osv... :balloon: Og det har I :bearhug:

Ja, jeg synes godt nok det er et flot arbejde med de invitationer !!! Har de været svære at lave ?

Kærligst Heidi

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, jeg synes godt nok det er et flot arbejde med de invitationer !!! Har de været svære at lave ?

Næææhhhh, egentligt ikke :balloon:

Men må nok indrømme, at jeg driver med ganske kreative "ting" til daglig (med mit design-studie...) :bearhug:

Hvis du vil, kan jeg sagtens lave en lille "opskrift"... :)

:bearhug: Khio.

Redigeret af khio
0

Del dette indlæg

Hej Khio

Spændende at du har fået oprettet din tråd, ser frem til at høre mere løbende. Det er nogle supersmukke buketter du har fundet og dine invitationer: ...... ja dem har jeg allerede rost til skyerne andetsteds :bearhug: så jeg nøjes bare med at sige at jeg glæder mig til at høre mere fremover

k.h. Rikke

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer