Guest stineka

betaling af bryllup

52 indlæg i dette emne

hejsa

har siddet og læst om bryllups traditioner - og det var nu meget hyggeligt, men det slog mig, at der stadigvæk i dag er mange der får der bryllup betalt - i hvert fald jf. den side jeg læste på - og så kom jeg til at tænke - passer det?

vi er begge studerende - Klaus bliver færdig ½ år før brylluppet - og regner da med at betale det selv - ikke at vores forældre i har råd, men der er bare ikke tradition i vores familier for at andre betaler - og jeg vil da gerne selv spare op og betale. (hermed ikke sagt, at der ikke falder så meget som en krone, når 'det sande øjeblik' kommer - og nyheder afsløres for alle) men tror bestemt ikke vi skal regne med noget.

hvordan med jer andre? betaler I selv, delvist - eller slet ikke?

:denmarkflag: Stine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har fået tilbuddet om, at mine forældre ville betale for festen og musik, men der fulgte så lige det med, at de ville bestemme, hvor festen skulle holdes, så vi har takket nej...lidt surt at sige nej tak for det er det halve af sådan en dag økonomisk, men ja - vi vil selv bestemme...måske hvis det var blevet fremlagt på en anden måde, kunne det være...

Så jeg er gået igang med at spare op....håber på at have til mit bryllup aug 2007!!

Svale

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tja som udgangspunkt betaler vi selv (jeg er også studerende, mens min kommende mand arbejder). Men lur mig om ikke både min side og hans ikke gør alt for at hjælpe økonomisk. Ikke direkte, men på den måde jeg plejer at kalde den skjulte hjælp. "skal vi ikke klare drikkevarerne, så behøver I ikke tænke på det andet end at sige hvad I vil have" osv.

Personligt synes jeg det er en dejlig betænksom måde at hjælpe på, da de derved gør alt hvad de kan for ikke at sætte andre i forlegenhed - og på den måde bliver der heller ikke nævnt beløb, sådan at én side føler jeg overgået eller andre scenarier som det.

Vi ved ikke endnu hvor meget vi egentlig kommer til at betale selv - men jeg lover at vende tilbage med budget, så der er noget at sammenligne med.

Badutski

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi har sagt fra starten at vi selv vil betale det hele - det har vi det godt med - så er det vores fest og os der bestemmer! - Dog ved jeg at min bror fik et tilskud til sit bryllup - og ud fra det siger min mor at vi også får - men hellere blive overrasket end skuffet!! :yeah:

Kh M

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi betalte også vores bryllup selv. Jeg ville nødigt have, at min mor skulle bestemme bare fordi hun betalte.

Vi fik dog en pæn sum penge af begge forældre, og de havde også lavet deres små søde overraskelser, som ikke have været gratis.

Jeg ved også, at vores forældre har snakket sammen om, hvad de skulle give for, så det ene par ikke gav dkr. 10.000 og det andet par dkr. 7.000. Det var jeg meget positiv overfor. Det var dejligt at høre!

:denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi får et belød af mine forældre til festen og så har jeg lige fået af vide at de også gerne vil betale min kjole :denmarkflag:

Resten skal vi selv sparer sammen dog har jeg fået af vide at min dejlige farmor på 92 år også gerne vil give et tilskud men det er ikke noget jeg har hørt fra hende og af samme grund er det ikke noget vi har lagt ind i budgettet. Vi har selv sparet en hel del sammen og kommer der så et tilskud fra min farmor jamen så kan det være at der bliver råd til en bryllupsrejse..

0

Del dette indlæg

Som udgangspunkt betaler vi selv vores bryllup, men vi ved at min kærestes forældre betalte min svigerindes brudekjole, så vi får nok også lidt. Men det er ikke noget vi har budgetteret med.

Vi hart i øvrigt fundet på noget sjovt. Til betaling af undertøj, har vi lavet en lille opsparing... Hver gang vi har haft sex, smider vi 10 kr i en sparebøsse. Så må vi se, hvor sexet der er råd til, jeg bliver på bryllupsdagen... :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

gang vi har haft sex, smider vi 10 kr i en sparebøsse. Så må vi se, hvor sexet der er råd til, jeg bliver på bryllupsdagen...

Det er stil :denmarkflag:

Bare du ikke skal synge "Jeg går aldrig til bryllup uden trusser den dag" -HAHA-

Vi har fået tilbuddet om, at mine forældre ville betale for festen og musik, men der fulgte så lige det med, at de ville bestemme, hvor festen skulle holdes, så vi har takket nej...lidt surt at sige nej tak for det er det halve af sådan en dag økonomisk, men ja - vi vil selv bestemme...måske hvis det var blevet fremlagt på en anden måde, kunne det være...

Sundt princip. Jeg har af og til været ude for folk som egentlig gerne ville have booket os men forældrene krævede at der skulle være levende musik nu de betalte. Det har så hjulpet lidt at vi har fået en pianist med på holdet.

Retfærdigvis skal jeg så også sige at tit får henvendelse fra mødre til parret. Enten fordi parret er udenlands eller - kan jeg fornemme - fordi de skal betale - og de har ingen skrubler med det.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har sparet op til brylluppet og regnede med at betale det hele selv, men efterhånden som tiden nærmer sig kommer der små donationer. Vi får 5.000,- kr af svigerforældrene, min mor sørger for serveringspersonalet og vi får velkomstdrinken (chanmpagne) af hende. Skøøønt :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Som udgangspunkt betaler vi (læs: Henrik) det hele selv, Men vi har dog fået hans søster til at lave kagen så der sparer vi en hel del, natmaden er også igennem noget venne-noget så der sparer vi også et par tusinde. Om der så kommer donationer siden hen vides ikke helt.

Min kjole har jeg dog selv betalt for alle de penge jeg ikke har.

Min kære fader har dog lavet en opsparing til mig som han har sat penge ind på siden min 10 års fødselsdag MEN den "smarte" mand han nu er har han bundet kontoen til jeg bliver 25 (så ville han nemlig kunne få en højere rente end hvis kontoen var åben, sådan forklarede han i hvert fald mig det), så jeg kan først få den udbetalt når jeg bliver 25 og eftersom jeg kun lige er blevet 22 så er der lige et par til endnu.....

Men så har vi de ekstra penge om nogle år at feste for (eller noget hehe).

0

Del dette indlæg

Vi betaler også det hele selv. Der er simpelthen ikke tradition for det i min familie og min søster betalte derfor også hendes bryllup selv da hun blev gift. :denmarkflag:

Men jeg kunne dog godt forestille mig at min kærestes far vil betale for hans tre døtres bryllup når den tid kommer... så jeg tror at det er forskelligt fra familie til familie.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi betaler selv. Har dog sagt til forældrene at hvis de vil have nogle med som ikke er på gæstelisten skal de selv betale for dem. Så min mor har 8 på hendes liste som hun skal betale.....

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad vil det sige??? Skal i have nogen med til bryllupet som i ikke ville invitere, men som jeres forældre synes skal med -eller hvordan?

:denmarkflag: Anss

0

Del dette indlæg

.. til at starte med planlagde vi på selv at betale (læs: Lars) .. vi ville spare op til det sammen (selvom der er store forskelle på beløbene vi kunne donere, så var det stadig i fællesskab)

.. men men .. nu er det sådan, at svigermekanikken betaler for hele arrangementet på De Hvide Svaner (sagde de her den anden dag), vores tøj (både hele min kjole, slør og diadem samt Lars fine sæt) og tøjet til brudesvendene betaler de også. Det er bare FOR VILDT ... men de har også råd til det - og VIL det smadder gerne .. (og det siger man jo ikke nej til :denmarkflag: )

:hjerte: Trine

0

Del dette indlæg

-HAHA--HAHA- den med 10'eren er nu go - tror jeg vil foreslå kæresten det - altså når jeg kommer hjem far Holland - ellers bliver der vist ikke til meget - men fra juli til april - ja, skulle da blive en pæn slat :denmarkflag:

vi skal ikke have nogen emd til bryllupet som vi ikke selv har valgt at invitere, forældres ønske eller ej - men syntes det er et fint kompromis i har lavet

0

Del dette indlæg

Vores udgangspunkt var, at vi ville betale det hele selv - det er jo VORES bryllup! Mine forældre har "afsløret", at vi får 10.000 kr af dem i bryllupsgave, som vi kan gøre med hvad vi vil... De bliver formentlig brugt til en bryllupsrejse.

Min mor tilbød at stå for bryllupskagen og få min konditor-fætter til at lave den, men hun endte med at overtage showet fuldstændig, så det har vi takket nej til. Nu skal vi så lige ha' plads til en kage i budgettet... tror vi skal i Føtex! :denmarkflag:

Min svigerfar har tilbudt at sørge for transporten (kender en med en veteranbil), og da mine svigerforældre ikke har så mange penge at gøre med, kunne jeg forestille mig, at det bliver deres gave til os. Men det er også fint!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer