Fluff

Velkomstdrink..

16 indlæg i dette emne

Jamen goddag derude...

Så er det mig igen.. -HAHA--HAHA-:lol:

Nu skal vi jo til at stå for det hele selv, så - panik panik..

Er der nogen der kender en opskrift på en god velkomstdrink????

Nu er det jo selvfølgelig 45 grader når vi skal giftes den 23/7 så det skal være noget let og luftigt..

Forslag modtages med kyshånd hvis ønsket.. :denmarkflag:

:hjerte: Fluff

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Champagne er jo altid en mulighed, men en lidt mere frisk drink kunne være: Let mouserende hvidvin tilsat et "skvæt" frugtsirup fx. fersken. frugtsirupper til drinks kan fås i større supermarkeder og hedder vidstnok Mornin eller sådan noget.

Den kan selvfølgelig pyntes med frisk frugt eller frossen frugt eller hvad man nu syntes.

Du kan også gå på biblioteket og låne nogle bøger om drinks.

Håber du kan bruge mit meget enkle forslag til lidt inspiration.

:drink2:

0

Del dette indlæg

Jeg kender en meget lækker, let og frisk "bowle":

Man tager lige dele hvidvin og danskvand og tilsætter noget Martini (den hvide) efter smag.

(F.eks. en liter vin, en liter vand og ca en halv liter Martini - du kan smage dig frem til det rette blandingsforhold).

Drinken pyntes med frosne vindruer som fungerer som isterninger.

Det er en meget lækker drink, som ikke indeholder for meget sprut og som er kølig og forfriskende. Jeg kan meget godt lide den.

Hilsen, Oktoberbrud

Redigeret af Oktoberbrud
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Fluff.

Et sikkert hit til en varm dag er denne bowle som vi ofte har brugt som velkomsdrink:

1 flaske hvidvin + 1 1/2 l danskvand, smages til med hyldebærsaft (vi bruger bare den fra netto). Isterninger og limeskiver kommes i som pynt. Denne omgang dækker ca 25 personer.

Knuz Signe

0

Del dette indlæg

Hej Fluff.

Et sikkert hit til en varm dag er denne bowle som vi ofte har brugt som velkomsdrink:

1 flaske hvidvin + 1 1/2 l danskvand, smages til med hyldebærsaft (vi bruger bare den fra netto). Isterninger og limeskiver kommes i som pynt. Denne omgang dækker ca 25 personer.

Knuz Signe

Hej Signe.

Er din drik med hyldebærsaft eller hyllade (altså hyldeblomstsaft) ? Den lyder rigtig frisk, jeg kan dog bedst forestille mig den med hyllade, da den jo ellers er rød og det syntes jeg ser underligt ud med lime, men det er måske bare mig.

0

Del dette indlæg

vi plejer altid at bruge mousserende vin blandet en hyldeblomst drik/saft - gerne med et par frosne bær i (fordbær og ananaskirsebær er flot sammen + evt mynteblad eller 2)

det er super lækkert og friskt ..

en anden mulighed er cider og hvidvin - super når det er varmt .. igen isterninger og måske lidt frossen frugt

0

Del dette indlæg

vi plejer altid at bruge mousserende vin blandet en hyldeblomst drik/saft - gerne med et par frosne bær i (fordbær og ananaskirsebær er flot sammen +  evt mynteblad eller 2)

Hvad er fordbær??? :denmarkflag:-HAHA--HAHA-

Men hvad er ananaskirsebær? Er det de der gule nogle??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Fluff.

Knuz Signe

<{POST_SNAPBACK}>

Yes, den laver jeg også tit - altså med hyldeBLOMSTsaft, er det ikke det du mener? I stedet for limeskiver har jeg også brugt frosne jordbær eller hindbær. Meget frisk! :denmarkflag:

P.S. Jeg plejer bare at købe en billig hvidvin, men den må endelig ikke være for tør!

Redigeret af Anne-Metchen
0

Del dette indlæg

Hej Fluff.

Knuz Signe

<{POST_SNAPBACK}>

Den bowle tror jeg virkelig kunne blive et hit.

Da min sødes mormor fyldte 85 år fik vi hyldeblomst med hvidvin i plus en frossen vindrue. Det smagte virkelig MUMS!

Når det så er sagt har vi valgt fersken champagne til vores velkomst drink. Bare fordi det synes vi nu er mega lækkert :)

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Her er Alle tiders friske og meget lækre bowle. Vi skal bruge den til vores bryllup som velkomstdrink i aug. den er virkelig frisk og smager godt og ikke særlig dyr at lave. -HAHA-

1 pk/ps jordbær, deles i 2-4.

1 fl. Tysk sød hvidvin.

1½ l. pærecider.

Cocktailbær (helt på glas , idet der er sød saft i glasset, ellers 2 stk. ps)

1 – 1½ dl Roses Lime.

Ovenstående kan forberedes i god tid, og nedenstående hældes i lige inden servering.

1½ l. danskvand

Masser af isklumper..

velbekommen

Majken

0

Del dette indlæg

Jeg har også en meget lækker velkomstdrink, som vi fik til vores bryllup. Den minder om de ovenstående, men er ikke helt ens.

Bacardi Lemon

Hyldeblomstsaft

Danskvand

Lime i skiver

Et sikkert hit på en varm sommerdag/bryllupsdag! :heppe:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg har også en dejligt frisk velkomsdrik .......

vodka

Appelsinjuice

granadine ( rød)

appelsinstykker i drinksen og isterninger........

det smagte :):blush:-HAHA-:) godt og det kan Angel undercover og PinkyL også snakke med om ......;) -HAHA-

Knuz mariemusen

[/quot

Det smagte :) godt.....

Og kan kun anbefales ;) .

Men ellers er jeg Ik så stærk i velkomstdrinks (drikker det bare :drink2: )....

Men syntes ellers mange af de bud der er kommet lyder ret lækkert ;)

0

Del dette indlæg

jeg har også en dejligt frisk velkomsdrik .......

vodka

Appelsinjuice

granadine ( rød)

appelsinstykker i drinksen og isterninger........

det smagte  :lol:  :)  :)  :super:  godt og det kan Angel undercover og PinkyL også snakke med om ......;)  :)

Knuz mariemusen

<{POST_SNAPBACK}>

AAAAAAAARJ...... jeg drak da kun 2 glas :blush:-HAHA-

Hehe men jo den var :super:

Men lettere farligt med vodka i en velkomstdrink da man somregel ikke har spist når man får velkomstdrinken....

ingen mad og så vodka er ikke altid den smarteste kombination.....hehehe har jeg hørt -HAHA-:)

Vores velkomstdrink er ikke helt på plads endnu, men bliver nok til en 'Cinderella'

Den er let, lækker og frisk.

Det er ikke helt afgjort om det bliver den da der skal ret meget til når man skal lave til 100 mennesker, meeeeen mon ikke jeg også får trumfet igennem her :)

Cinderella

1 mål Citronsaft

1 mål Ananasjuice

1 mål Appelsinjuice

1 stænk Grenadine

knust is

Dansk vand (uden citrus)

Champagne (efter smag)

Kom citron-, ananas- og appelsinjuice, grendine og is i en shaker (alt efter hvor stor potion man skal lave) og ryst det godt sammen.

Si det over i et højt glas (vi bruger champagneglas) fyld efter med lidt mineralvand og champagne.

Det anbefales at man prøver at lave den før så man ved hvor meget champagne der skal i.

Den kan også sagtens laves som alkoholfri ved blot at undlade champagnen...... den vil stadig være let, frisk og lækker.

Redigeret af angel_undercover
0

Del dette indlæg

Der er jo -HAHA- mange lækre opskrifter, men hvis man skal lave en lækker velkomstdrink uden alkohol til børnene eller dem der bare ikke drikker sådan, er her en lækker bowle man kan lave :

Rød blandet frugtsaft

Hyldeblomstsaft

sprite eller anden sportsvand.

i blandingen 1:1:½

Heri kommes frosne jordbær/hindbær!!! MUMS!

Pernille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer