Cyen

Nancy & Morten

356 indlæg i dette emne

Nu er det da vist min tur til at få lavet en planlægningstråd...

Jeg vil starte med at fortælle om hvordan vi mødte hinanden:

I 1997 var jeg ansat som servicemedarbejder i kundeservice i Føtex Aabenraa. I efterårsferien var der "børnenes uge", og i den andelning blev jeg "lånt" ud til kolonialafdelingen, hvor jeg skulle iføres en pingvindragt og dele slik ud til børnene i butikken! (Dragten var ikke ned at bevæge sig i). Og der i afdelingen var han, denne høje, skønne fyr (med mine 16 år på bagen, vurderede jeg ham til mindst at være 20 år. Jeg fandt senere ud af at han "kun" var 17 år! )! Ugen gik hurtigt, og jeg fik da den skønne fyr, som viste sig at hedde Morten, at se nogle gange. Efterfølgende var det forfærdeligt at være på arbejde, nå han ikke var.

Den 29. november 1997 var datoen for årets julefrokost. Jeg glædede mig som et lille barn til aftenen, for jeg havde hørt at han også ville komme.. Og han kom! :hearts: Jeg sørgede før at sætte mig så jeg kunne se ham! I løbet af aftenen var der en masse underholdning, og deriblandt var der mande-streaptiseschow (vist stavet forkert). Han stod på en stol, og jeg ved siden af (sjovt nok). Pludselig spørger han om jeg ikke vil op på stolen og stå (Her skal det lige nævnes at jeg er 155 cm og han er 190 cm høj). Pludselig vippede stolen, og jeg greb fat i ham for ikke at vælte, og han greb fat i mig... Tja og siden har vi ikke sluppet hinanden. (Jeg har senere fundet ud af at det var ham der skubbede til stolen...)

Sikke da en roman det blev til!

Redigeret af Cyen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I 1997 var jeg ansat som servicemedarbejder i kundeservice i Føtex Aabenraa.

GP Åbenrå, det er jo lige på den anden side af vandet hvor jeg er vosket op, nemlig i Holm nord for Nordborg på nordspidsen af Als.

:heppe: Hvor hyggeligt med en 'derhjemmefra' herinde på forummet. :)

0

Del dette indlæg

Og så er der forlovelsen..

Den fandt sted d. 14. februar 1999... Vi var egentlig enige om at vi begge skulle betale, når den tid kom. Men denne da starter han med at give mig en lille gave (jeg var lidt mistænksom..), men der var et par søde øreringe i, hvor blev jeg dog glad for dem. Senere på dagen da vi sidder på sengen og snakker, siger han at han har en gave mere, han går hen og henter endnu en lille gave. Jeg bemærker ikke at han sætter sig på knæ ved siden af mig! ;) Da jeg ser gaven, endnu en lille gave tænkte jeg på om jeg nu fik halskæden til de søde øreringe! Men nej, i æsken ligger der to ringe af guld, og han spørger om jeg vil tage iomd den. Stum af overraskelse går der lidt tid før jeg får fremstammet et ja!

Suk, ja det var tider! Nu er brylluppet for alvor ved at være en realitet. Forlovelsesringene kan ikke, som planlagt, bruges til vielsesringe, da hans fingre er vokset for meget, til at ringen blot kan udvides..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej sikken en sød historie ja sådan kan man jo også mødes

<{POST_SNAPBACK}>

Ja sød og speciel det er den! (det får vi ofte at vide, og synes det også selv).

I 1997 var jeg ansat som servicemedarbejder i kundeservice i Føtex Aabenraa.

<{POST_SNAPBACK}>

-HAHA- Åbenrå, det er jo lige på den anden side af vandet hvor jeg er vosket op, nemlig i Holm nord for Nordborg på nordspidsen af Als.

:heppe: Hvor hyggeligt med en 'derhjemmefra' herinde på forummet. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jep, jeg har da bemærket at der er nogle jyder herinde *S*! Du er da godt nok selv kommet langt væk hjemmefra!!

GP Cyen

0

Del dette indlæg

Hvad har vi så afklaret indtil videre:

Kirke: Hertug Hanskirken i Haderslev, kl. 12.30.

Sted: Receptionen kommer til at foregå hjemme, festen er i husmoderforeningens lokaler på Sønderbro (alt ligger i gå-afstand fra hinanden ca 500 m.).

Bryllupskage: Min konditoveninde laver den (den består af lys sarabernhard, en slags frugtfromage og lagkagebunde).

Kjolen: Er købt hos Askepot og Valentino i Tønder.

Skørt: Låner af hans stedmor.

Invitationer: Demomodellen er næsten færdig (der kommer billeder senere)

Bordkort: Vandglas, hvor navn og monogram bliver graveret på. (de er ikke lavet endnu)

Borddekoration: Vi er igang med at lave kareter af glasur (billede følger), desuden laver svigermor blomsterdekorationerne.

Det var vist det det indtil videre er helt afklaret!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Føtex i Aabenraa - der har jeg godt nok brugt meget tid! Jeg er opvokset i nærheden af Sønderborg men havde en veninde i Aabenraa hvor min mor også arbejde så der er brugt mange vente-minutter i Føtex GP

De der vandglas med graveringer er en kann god ide, men koster de ikke kassen at få lavet???

Mojn! :)

Ane

0

Del dette indlæg

Føtex i Aabenraa - der har jeg godt nok brugt meget tid! Jeg er opvokset i nærheden af Sønderborg men havde en veninde i Aabenraa hvor min mor også arbejde så der er brugt mange vente-minutter i Føtex -HAHA-

De der vandglas med graveringer er en kann god ide, men koster de ikke kassen at få lavet???

Mojn!  :)

Ane

<{POST_SNAPBACK}>

Nej. Det er noget jeg selv kan lave (elsker at sidde og hygge mig med det!) Indtil videre har vi set at vi kan få de glas vi skal bruge + et par ekstra for 250 kr. Svigerfar siger at han måske kan finde dem billigere, så vi venter lidt med at købe dem!

GP Cyen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej C -HAHA-

SUPER at du/I også fik lavet en trå :) Glæder mig meget til at følge med...

SUPER flotte invitationer - ups, jeg mener selvfølgelig INDBYDELSER!!! -HAHA-

Sikken en dejlig hilstorie om dit og Mortens første møde - godt han har indrømmet at det var ham der puffede til stolen... :)

GP Khio.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Føtex i Aabenraa - der har jeg godt nok brugt meget tid! Jeg er opvokset i nærheden af Sønderborg men havde en veninde i Aabenraa hvor min mor også arbejde så der er brugt mange vente-minutter i Føtex :)

Mojn!  GP

Ane

<{POST_SNAPBACK}>

Nej. Det er noget jeg selv kan lave (elsker at sidde og hygge mig med det!) Indtil videre har vi set at vi kan få de glas vi skal bruge + et par ekstra for 250 kr. Svigerfar siger at han måske kan finde dem billigere, så vi venter lidt med at købe dem!

-HAHA- Cyen

<{POST_SNAPBACK}>

Hvordan graverer du de glas, og er det noget der kræver specielt udstyr? Fortæl.......vil nemlig rigtig gerne stjæle ideen fra dig, hvis det er noget der kan lade sig gøre. Synes det er en af de bedste ideer jeg længe har hørt. :)

(I øvrigt er det vildt sjovt, vores invitationer bygger ud fra samme grundide(form som jeres - er dog ikke færdig med dem endnu).

badutski

0

Del dette indlæg

Føtex i Aabenraa - der har jeg godt nok brugt meget tid! Jeg er opvokset i nærheden af Sønderborg men havde en veninde i Aabenraa hvor min mor også arbejde så der er brugt mange vente-minutter i Føtex :)

Mojn!  GP

Ane

<{POST_SNAPBACK}>

-HAHA- Cyen

<{POST_SNAPBACK}>

Hvordan graverer du de glas, og er det noget der kræver specielt udstyr? Fortæl.......vil nemlig rigtig gerne stjæle ideen fra dig, hvis det er noget der kan lade sig gøre. Synes det er en af de bedste ideer jeg længe har hørt. :)

(I øvrigt er det vildt sjovt, vores invitationer bygger ud fra samme grundide(form som jeres - er dog ikke færdig med dem endnu).

badutski

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg bruger en graveringsmaskine, og "diamantslibere", jeg kan ikke huske hvad maskinen koster, men de fås vist til 2-400 kr. Diamantsliberne dertil koster vist 30-50 kr.

Først sørger jeg for at det jeg skal have graveret, er på et stykke papir.

Papiret taper jeg fast inde i glasset.

Derefter er det næsten som at tegne efter udepå glasset.

Jeg skal nok se om jeg kan lave en billedserie af fremgangsmåden.

Det er tilladt at stjæle ideen, jeg låner også selv herindefra (dette var dog min egen skøre ide!)

Cyen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer