Fluff

Opremsning af traditionerne...,

17 indlæg i dette emne

Bryllup = MASSE traditioner..

Jeg vil prøve at remse dem jeg kender op, og hvis jeg har glemt noget, skriver i lige ikke??

1. Noget nyt, blåt, gammelt og brugt

2. Ikke sove sammen dagen før

3. Kaste brudebuket

4. Danse brudevals før midnat

5. En mønt i skoen

6. Må ikke selv købe brudebuketten

7. Gommen må ikke se bruden før selve cermonien

8. Ting i bryllupskagen????

9. Helt nye sko, må ikke være lånt af nogle

10.

Tja, så gik jeg allerede istå.

Er der noget med at man ikke selv må bage/lave bryllupskagen??

Hvor meget hænger i jer i traditionerne, og hvilke er ubrydelige?? For mig er det vigtigste at han ikke ser mig før kirken.. Og så det der med noget nyt bla bla..

Er der nogle derude der ved hvorfor man skal have danset brudevalsen før midnat?

:hjerte: Fluff

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Med fare for at blive meget upopulær har jeg læst..........at man ikke selv må sy sin brudekjole.-HAHA-

Men det er nok bare gammel overtro.

Kh Christine

Hvert sting man selv laver i sin brudekjole, bliver til tårer i ægteskabet...sådan har jeg hørt den.

De sidste sting på brudekjolen skal tages umiddelbart før vielsen.

Det siges, at brudevalsen skal danses mens parret endnu er nygift...altså inden midnat.

Min Übermaid har oplyst mig om endnu en tradition; voksne brudepiger scorer/bliver scoret :griner:-

De gæster, der eventuelt ikke kan komme til brylluppet, skal i flg. traditionerne have tilsendt et stykke bryllupskage, så de stadig føler sig velkommene i parrets nye liv (ved ikke helt, hvordan vi skal løse den, hvis vi bestemmer os for chokoladefontainen -HAHA- )

Lea -der mener, at traditioner er til for at blive brudt :)

Redigeret af yndlings-Lea
0

Del dette indlæg

Fluff, den der med at skoene skal være nye.......

Det er ikke rigtig, de må gerne være gamle eller brugte, brudens mand må bare IKKE have købt dem til hende, da hun så løber fra ham.......... siger overtroen ihvertfald.

Og, der er også lige den med, at bruden ikke må se sig selv FULDSTÆNDIG færdig, med alt hendes brudeudstyr på, inden hun er blevet viet.

Så tøser..... husk det........... ikke noget med at kigge sig i spejlet inden I tager til kirken, ellers sørg for, at I mangler et eller andet.........tasken, skoene, armbåndet, halskæden, eller hvad den lille ting nu kan være.

Knus Trisse :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er ikke så meget en tradition, men at forære rosmarin til gæsterne ved brylluppet skulle være et symbol på bruden og brudgommens kærlighed og troskab. I gamle dage skulle man vist kun vise en krans til gæsterne af rosmarin.

Vi har tænkt os at bruge det som en del af bordpynten. Man kan vel ikke få for mange gode varsler. :)

0

Del dette indlæg

Bryllup = MASSE traditioner..

Jeg vil prøve at remse dem jeg kender op, og hvis jeg har glemt noget, skriver i lige ikke??

1.  Noget nyt, blåt, gammelt og brugt

2.  Ikke sove sammen dagen før

3.  Kaste brudebuket

4.  Danse brudevals før midnat

5.  En mønt i skoen

6.  Må ikke selv købe brudebuketten

7.  Gommen må ikke se bruden før selve cermonien

8.  Ting i bryllupskagen????

9.  Helt nye sko, må ikke være lånt af nogle

10.

Tja, så gik jeg allerede istå.

Er der noget med at man ikke selv må bage/lave bryllupskagen??

Hvor meget hænger i jer i traditionerne, og hvilke er ubrydelige?? For mig er det vigtigste at han ikke ser mig før kirken.. Og så det der med noget nyt bla bla..

Er der nogle derude der ved hvorfor man skal have danset brudevalsen før midnat?

:hjerte:  Fluff

<{POST_SNAPBACK}>

Puha, regner med at overholde flg. 1,2,3,4,6,7 og 9 - tror ikke jeg skal have en mønt i skoen - dog skal det testes om det er til at holde ud - for man kan jo ikke få for mange gode varsler ...

og jeg syer heller ikke kjolen selv ..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja så er der jo alle de der med at rive i slør (som de ikke får lov til hos mig) og klippe i strømper (hvad jeg ikke er helt sikker på Peter går med til), der er vist også noget med at klippe i slipset (Peter skal ikke ha' slips på) og vise strømpebånd (skal jeg nok ikke ha' på) - hmm, jeg er vist ikke sikker på at ægteskabet bliver en dans på roser :griner:- Men alle dem du nævner, dem holder vi, næsten, mine sko er købt brugt (men de er jo nye for mig :) )

Kh cami

0

Del dette indlæg

Så er der den med hesteskoen i kirken - den har i godt nok ikke selv indflydelse på......men traditionerne siger følgende:

Det er en tradition, at nogen af gæsterne placerer en blomsterpyntet hestesko i kirkens midtergang nær udgangen. Hesteskoen symboliserer lykken og skal placeres således at man træder ind i lykken. Når brudeparret efter vielsen er på vej ud af kirken og når til hesteskoen samler brudgommen denne op.

Husk det skal være en gammel og godt brugt hestesko, og bestemt ikke en fin ny blankpoleret hestesko. Spørg præsten først da det ikke er alle som tillader denne tradition.

Derudover der der følgende omkring brudebuketten:

Bruden kan vælge at kaste sin brudebuket ned blandt festens ugifte piger. Ifølge overtroen vil den af pigerne, der griber den blive den næste i rækken, som bliver gift. En anden tradition er, at buketten lægges på en nærtstående slægtnings grav. Det skulle ifølge overtroen være lykkebringende, og så er det samtidig en meget smuk gestus. Bruden kan selvfølgelig også vælge at beholde buketten som et minde fra dagen, det er muligt at få den balsameret, så den kan holde sig smuk. Hvis bruden vælger at beholde buketten, må hun ikke sætte den i vand, for det er ensbetydende med, at ægteskabet vil blive kort.

Der er en del overtro forbundet med buketten. Hvis blot én af blomsterne visner, før bruden er kommet ud af kirken, får brudeparret ulykke.

Om bryllupskagen siges også:

Bruden skal (med gommens hjælp) skære det første stykke af bryllupskagen, ellers vil hun efter gammel overtro blive barnløs. Det er vigtigt, at alle gæsterne får et stykke af kagen, ellers varsler det ulykke for både gæsterne og brudeparret.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så spørger jeg lige:

Hvor stammer traditionen med at binde et stykke af brudens slør på bilens antenne så egentlig fra?? - og hvor lang tid skal man egentlig lade sløret sidde fast på antennen?

ER det simpelthen bare fordi at man kan se at bilens ejere har været til bryllup, eller er det fordi at biler med slør på skal have fortrinsret i trafikken? - eller noget helt 3.?

0

Del dette indlæg

Så spørger jeg lige:

Hvor stammer traditionen med at binde et stykke af brudens slør på bilens antenne så egentlig fra?? - og hvor lang tid skal man egentlig lade sløret sidde fast på antennen?

ER det simpelthen bare fordi at man kan se at bilens ejere har været til bryllup, eller er det fordi at biler med slør på skal have fortrinsret i trafikken? - eller noget helt 3.?

<{POST_SNAPBACK}>

Det ene smarte er jo, at dem med brudeslør på bilernes "hale" kan følge efter hinanden når der skal findes vej fra kirke til fest ..

.. noget andet er, at det skulle bringe lykke til dem, som sætter det på efter kirken - og ulykke, hvis man ikke lader den sidde, til den selv falder af ..

.. det er hvad jeg ved ..

:) Trine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det der med at kaste brudebuketten er altså ikke dansk - det er amerikansk tradition! - Den vil jeg i hvert fald ikke overholde!

Anita skriver at toppen af bryllupskagen skal gemmes til første barnedåb -det er ikke korrekt - det er til 1. bryllupsdag!

Tror ikke jeg kan nå at overholde alle traditionerne! -Men tror nu alligevel jeg prøver de fleste! Man er jo lidt overtroisk!

Håber det hjalp lidt!

KH M :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer