Guest Crea

Hvor meget kommer Jeres bryllup til at koste?

59 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej

Vi har omkring 70.000 kr at gøre godt med, og det nærmer vi os hastigt. Mad, kjole,hans tøj drikkelse, blomster, invitationer- det løber hurtig op.

Men det kommer jo også an på hvordan og hvormange der kommer.

Vi skal holde det er sted hvor vi selv kan komme med drikkelsen, blomster og borddækning. Der spare vi nogen penge.

Min søsters bryllup blev holdt hjemme og det blev vist noget m 20-30.000 tusind. Så det kommer jo meget an på omgivelserne og de praktiske ting!!!'

MEN det er en dyr fornøjelse.

Benedikte

0

Del dette indlæg

Hej

Vi synes vi selv holder en skrabet udgave af et bryllup. Alt incl. tøj løber op i min. 50000. Det lyder af mange penge og det er det også, men vi har valgt at den dag skal være vores helt egen og derfor vil vi ikke stå for noget som helst. Det eneste aktive vi skal, er at lave bordkort, og invitationer, samt tøjkøb. Resten står restaurenten for. Vi kunne godt holde det i et lokale og selv lave maden. Men nej. vi har lidt over et år at spare op i, så det skal kunne lykkedes. Vi regner med ca. 50 gæster og dertil lidt flere da vi også holder reception for dem der ikke bliver inviteret til selve festen.

Bryllup koster penge. Men sørg for èen ting. Lån ikke penge til finanseringen. Min søster og eksmand lånte 50000 til deres bryllup. Blev skilt ½ år efter og er lige blevet færdig med at betale af på bank lånet...surt surt.

Så spar hvad i kan og betal selv.

0

Del dette indlæg

Det kan jeg kun slutte op om. Jeg har godt nok aldrig prøvet at blive skilt, men prøv at forestil jer at sidde til jeres eget bryllup og så kommer I til at tænke på at bagefter skal man altså have knoklet gælden af.

Så hellere holde det på et mindre plan og betale kontant.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øhm - skal man nu til at holde bryllup efter hvor store chancerne er for at blive skildt?

Nej vel Postet billede

Vores bryllup løb op i ikke mindre end 130,000 alt incl - reception, fest på slot, overnatning til alle gæsterne mv og vi havde den mest fantastiske dag vi nogensinde havde drømt om!

Dermed ikke sagt at man ikke kan få en fantastisk dag for mindre - det vigtigste er vel at hvert brudepar holder den fest/type fest som er med til at realisere netop deres drøm.............

0

Del dette indlæg

Det er rigtigt og der er nok heller ikke nogen der kalkulerer med at blive skilt når de lægger budgettet.

Et bryllup bliver bare ikke nødvendigvis mere vellykket af at det er dyrt. Det vigtigste og afgørende er at gæsterne og ikke mindst brudeparret har det godt.

Vi holdt i tidernes morgen brylluppet hjemme i haven, ligesom at vi efterfølgende har holdt ungernes barnedåbe hjemme. Udover at vi har fået maden udefra ingen luksus.

Det har jeg haft det helt fint med. Havde vi derimod holdt et bryllup ude finansieret med lånte midler ville jeg da nok mere end en gang i løbet af festen tænke på at gælden skulle bankes af over de næste 5 år. Der er jo også en dag i morgen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Vores budget er løbet op på knap 60.000 (57.700), og der er egentlig ikke givet ved dørene, synes jeg selv. Vi holder det på hotel, hvilket altid vil koste en hel del mere, end hjemme i haven.

Mit tøj 5.000

Min tilkommendes tøj 4.000.

Buket, brystbuketter, kirkepynt 2.000

Transport fra kirken 500

Eftermiddagskaffe,mad og drikkelse til 50 personer 35.000

Musik 5.000

Fotograf 3.000

Éngangskameraer incl. fremkaldelse 1.200

Bryllupskage 2.000

Invitationer, bordkort, takkekort ???

I alt 57.700

Så må vi bare se om det holder! Postet billede

Mvh.

Brud 2004

[Dette indlæg er redigeret af Brud 2004 (edited 19 Juni 2003).]

[Dette indlæg er redigeret af Brud 2004 (edited 19 Juni 2003).]

0

Del dette indlæg

Hejsa med jer!

Vores bryllup er løbet op i ca. 70.000 kr. for en dejlig dag med 72 gæster.

Jeg har altid før sagt, at jeg ikke ville bruge så mange penge på en fest.

Men den opfattelse har jeg revurderet... Hvor mange gange planlægger man en sådan dag. Vi har i hvert fald kun tænkt os at gøre det en gang og vi gøre det så perfekt som muligt for at have de dejligste minder om den helt store dag Postet billede

Jeg glæder mig helt vildt nu... kun 2 dage igen Postet billede

Knus Tine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores bryllup kommer til at koste omkring 110.000 kr (de 76.000 er for reception og festmiddag, som begge holdes på brasserie/restaurant). Vi bliver omkring 130 til receptionen og 75 til middagen. Min kæreste og jeg betaler selv omkring halvdelen, mens mine forældre betaler resten.

Vi havde oprindelig regnet med at skulle bruge ca. 80.000 kr - men det har bare sneget sig op....

Ligesom Junebride havde jeg ALDRIG drømt om at bruge så mange penge på én dag, men man vil jo bare gerne at det bliver så fedt som muligt. Det bliver jo vores livs fest! Så jeg kan næsten ikke holde ud at skulle begrænse mig....

Så ja, jeg synes egentlig også selv det er helt gak, og jeg er sikker på at man kan få lige så lykkelig en dag med en budget på 40.000 kr. Vi vil bare gerne gøre noget helt vildt, når nu vi har muligheden for det.

Mvh Mim

[Dette indlæg er redigeret af Mim (edited 20 Juni 2003).]

0

Del dette indlæg

vores bryllup kommer til at koste 95.000, så får vi osse alt hvad vi har drømt om. Vi har selv sparet op til det, men om folk selv sparer eller låner, det mener jeg er op til dem og man holder sgu da ikke bryllup med skilsmisse i tankerne!!!!!!

Hvis man tænker at man ikke vil ofre dit og dat på sit bryllup, fordi man måske bliver skilt, så synes jeg nok man helt skulle lade være med at blive gift, for så er man vist ikke sikker nok i sin sag!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej MIL2

Vi skal holde bryllup på Jørgensens Hotel i Horsens, så det tyder ikke på det bliver aktuelt for jer, hvis du siger I har ledt efter lokaler i Brønshøj Postet billede

Prisen i år er 650,- pr. couvert. Men bestyreren dernede siger de sætter prisen op til næste år, fordi folk drikker mere vin end man pt. regne med... Og så kommer der jo lige kaffen før vielsen, den var også med i prisen.

Mvh.

Brud 2004

0

Del dette indlæg

Hej hp

Om man vælger at låne 100,000 til et bryllup eller en bil kan vel være et fedt.....bevars, bilen har du da formentlig glæde af hver dag....ligesom du har løbende udgifter på den (benzin, forsinking, vedligeholdelse mv.) hvorimod et bryllup kun koster det det koster.

Selvfølgelig skal man da kun bruge det på sit bryllup som man selv synes man har det godt med - får man åndenød og bliver dårlig af at tænke på at bruge så mange penge på et bryllup ville det da være tåbeligt at gøre! Sådan har vi det fx. med biler.....vi ville hellere bruge de penge på at glæde vores familie og venner med en oplevelse af de store - men sådan er vi jo så forskellige....alle prioriterer forskelligt og det skal der vel for pokker være plads til.

Hvis man har lyst til at holde et dyrt bryllup og man enten har pengene eller har råd og lyst til at låne dem, så kan andre vel være ligeglade ikke? Når det er sagt, så er der vel ingen der siger, at fordi man holder et bryllup i den prisklasse så er det fordi man har lånt pengene, vel?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Essensen er vel lige så underordnet. Jeg har på inge måde gjort mig til dommer over nogen, og i Dinnas indlæg blev jeg mere eller mindre "beskyldt" for at dømme andre, og det eneste jeg havde udtrykt var, at det ikke var i alles interesse at betale bryllup af til sølvbrylluppet.

Det er vel dér det går galt. Sammenhængen i tråden læses ikke, og så overfalder man en tilfældig.

Personligt har jeg aldrig sagt, at det var en skidt ting at låne pengene, det er jeg græsk katolsk overfor ....

0

Del dette indlæg

Hej hp

Nu overfalder jeg ikke ligefrem nogen - du skrev: "Eller også syntes man bare ikke, at det er fedt at skulle betale af på sit bryllup til sølvbryllupsdagen???

Tanke?"

Jeg har skam læst sammenhængen i tråden - og finder næppe at du er "en tilfældig"....du opfordrer til debat med "Tanke?" - vil man ikke høste, skal man ikke så!

Jeg følger op på din opfordring og skriver:

Folk prioriterer forskelligt

Og ingen siger man nødvendigvis skal låne pengene for at holde et bryllup i den prisklasse - og hvis man skal er det vel igen en prioriteringssag (som du jo også selv ligger op til)

0

Del dette indlæg

Hot damn man skal ikke skille sig ud i dette forum hva!

Selvom der evt. lægges op til debat (hvilket ikke var meningen med mit indlæg, men lad det nu fare) er der jo ingen grund til at fare i blækhuset, og finde den indre svinehund frem med det samme. At give sine meninger luft er ikke det samme som at bebyrde et menneske med al sin galde.

Generelt syntes jeg, at din måde efterfølgende (begge indlæg) at henvende dig til mig er utroligt agressiv. Jeg ved naturligvis ikke om dette er tilsigtet, men din agressivitet sammenlignet med, om "man ikke skal så, hvis man ikke vil høste" .... Det hænger ikke helt sammen.

Om jeg har lagt op til debat eller ej, der er ingen grund til at overfalde mig på den måde.

Og for lige at tage det i opløbet. Jeg KAN ikke registrere mig, jeg har forsøgt!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer