Ea bea buksetrold

Præsten siger.....

37 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hejsa alle.

Kender i til dette??

Jeg sidder her og er en smule ked af det, og irriteret. jeg har lige snakket med præsten, angående vores velsignelse. ( er gift i forvejen) han siger, at når vi i forvejen er gift, må min far ikke føre mig op af kirkegulvet, da jeg ikke skal gives væk!! -Jeg spurgte så om jeg så evt. kunne gå op af kirkegulvet alene, imens min mand venter ved alteret?? NEJ, det kan man heller ikke, for vi er jo gift, vi skal enten gå ind sammen, eller sidde oppe ved alteret begge to, og vente på gæsterne.

Er der nogle af jer andre der har været ude for det, eller hørt om det før??

Det er da meget muligt at jeg er givet væk, men helt ærligt hvorfor skal min far ikke kunne få muligheden for at føre mig op???

Det er lige før, jeg egentlig vil blive skilt fra min mand, og så blive gift med ham igen, bare for at kan blive ført op!!! ( men det ved jeg jo godt ikke er realistisk)

Mange bedrøvede hilsner

Ea.  :)

Hej Ea...

Det har jeg aldrig hørt om før... Det synes at komme helt bag på mig, da jeg selv skal velsignes, og ikke på nogen tidspunkt har hørt at jeg ikke kan føres op af den JEG har lyst til.. Jeg mener da at man kan følges op af den man selv har lyst til, hvad enten man er gift eller ikke...

Prøv at tage en snak med jeres præst igen, han må da komme på bedre tanker.. Hvis ikke ville jeg måske overveje at skifte præst, hvis det er muligt..

(bare for nysgærrighedens skyld, hvor skal du giftes???)

Held og lykke og håber det går i orden..

KÆMPE :o Maria

0

Del dette indlæg

hej Anja.

Der er ikke sket så meget, udover at jeg har snakket med en af de andre præster, som har tilknytning til det andet sogn, hun siger at det er noget komisk.

Hun var hammer sød, at tale med. Og hun ville finde ud af om der var en mulighed for om hun kunne komme i vores kirke, og velsigne os.......Ført op af min far!!

Hun vil ringe til mig, her i løbet af den uge vi kommer ind i, så det ser jeg frem til.

tak for din bekymring.

Mange hilsner

Ea.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Sikke noget pladder :angry1: , ja undskyld mit udtryk. Men din præst er ikke helt rigtig på den. Vi,mig og min mand skal nemlig også velsindes i kirke, og vores præst siger det er helt op til os selv hvordan vi vil gøre det.

Der er ingen regler der siger at din far ikke må!!! Men jeg har så, også forstået på andre, at det er op til den enklte præst.

Har du prøvet at tale med din præst om, hvor meget det ville betyde for dig at blive ført til alter af din far.?

Hilsen Majbrit :)

0

Del dette indlæg

Hejsa alle.

Så er der nyt i sagen, indtil videre.

Jeg har fået en tilbagemelding fre Præsten: Janne Ståhl. Hun siger til mig, at hun vil heller ikke påtage sig, at velsigne os, i vores kirke ( Ølsted Kirke ). Da hun ikke vil løbe bag om ryggen på de andre præster, hvilket jo egentlig er forståligt nok!! ( da det ikke er hendes " domæne") Men hvis jeg skriver et brev til provsten, i sognet, og forklarer sagen, helt fra bunden af, kan det være provsten giver lov til at vi kan blive velsignet i Ølsted Kirke, af janne. Og gir min far lov til at føre mig op.

Så jeg skal til at igang, med at skrive en mail til hende.

Glæder mig naturligvis til at høre provstens tilbagemelding.

Mange håbefulde hilsner

Ea.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er det tid til følgetonens afslutning!!

Så skete det. Præsten ringede og sagde at efter han var blevet konfronteret af sin Provst, ( som jeg havde sendt en mail til, ang. alt dette) om at jeg ikke kunne blive fulgt op, var han nu klar med en undskyldning, og fortalte at han meget gerne ville have den ære at velsigne os. Det skal ske Lørdag den 29 juli 2006, kl. 11.00 i Ølsted Kirke.

JUHUUUUUU, så lykkedes det sku, hvad siger i så?? det hjælper alligevel, at kæmpe lidt for sagen.

Tak fordi i alle gad at være lutter ører. Dejligt med noget opbakning.

Hilsen

Ea.

- Den gifteklare frue!!

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Undskyld, men det er da kun fordi at præsten er besværlig!!! Da mine forældre blev gift for 25 år siden fik de en borgerlig vielse. 12½ senere på deres kobber-bryllup, fik min mor overtalt min far til at få en kirkelig velsignelse... Hvilket de fik.

Min pointe er, at deres kirkelige velsignelse foregik præcist som var det et bryllup. Min mor blev ført op af min morfar og min far stod ved alteret og ventede på at hun skulle komme... Min søster, kusine og jeg var ovenikøbet brudepiger... (Meget sødt, så vidt jeg husker)

Jeg er overbevist om, at det bare er præsten der vil være besværlig... Jeg kender nemlig også andre der har fået den kirkelige velsignelse, til trods for at de er viet borgerligt!

Jeg håber du får løst dit problem....

:heppe:

:)P.S.... He he he, ups, det kan jeg se at du fik... Det er jeg superglad for at høre - sådan skal det være :bearhug:

Redigeret af Monika_Lars
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer