Ea bea buksetrold

Præsten siger.....

37 indlæg i dette emne

Hejsa alle.

Kender i til dette??

Jeg sidder her og er en smule ked af det, og irriteret. jeg har lige snakket med præsten, angående vores velsignelse. ( er gift i forvejen) han siger, at når vi i forvejen er gift, må min far ikke føre mig op af kirkegulvet, da jeg ikke skal gives væk!! -Jeg spurgte så om jeg så evt. kunne gå op af kirkegulvet alene, imens min mand venter ved alteret?? NEJ, det kan man heller ikke, for vi er jo gift, vi skal enten gå ind sammen, eller sidde oppe ved alteret begge to, og vente på gæsterne.

Er der nogle af jer andre der har været ude for det, eller hørt om det før??

Det er da meget muligt at jeg er givet væk, men helt ærligt hvorfor skal min far ikke kunne få muligheden for at føre mig op???

Det er lige før, jeg egentlig vil blive skilt fra min mand, og så blive gift med ham igen, bare for at kan blive ført op!!! ( men det ved jeg jo godt ikke er realistisk)

Mange bedrøvede hilsner

Ea. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke en nar :)

Jeg har været til en velsignelse, og der blev bruden da ført op af sin far på helt normal vis... Hvor ind i helvede skal din præst lige pludseligt blande sig i det. Dumme nar :angry1: :angry1: :angry1: :angry1: :angry1:

Hvad med en anden kirke eller præst...

:bearhug:

Mette (som egentligt godt kan forstå tanken om skilsmissen)

Redigeret af mflask
0

Del dette indlæg

Hej

Jeg kan kun sige......skift kirke eller præst.

Vi er også gift, men det ved ingen af vores familie eller venner. Da vi snakkede med præsten, sagde han at ALT er som ved en vielse, bortset fra den lille detalje, at han ikke tilspøger om vi vil TAGE hinanden som ægtefolk, men han spørger i stedet om vi vil VÆRE der for hinanden som ægtefolk. Vores præst synes det er fedt, at det at vi er gift, og han synes ikke vi skal nævne noget i kirken heller.....hvis folk ikke opdager den lille ændrig i det der bliver sagt, vil de måske først opdage det til allersidst, når vi skal have bryllupskage efter middagen, for der vil nemlig stå 2004 på, i stedet for 2005.

Ellers er ALT ved vores velsignelse nøjagtig som hvis vi skulle vies.

Så skift præst eller kirke......alt efter om det kun er HANS eller KIRKENS holdning, at du ikke må føres op af din far.

Håber det løser sig for jer.

Knus Mia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

enig med Mia skift kirke eller præst. Det gjort vi.

Vi har selv haft problemer med at finde en præst der ville vig os da vil gerne vil have en fotograf der tog billeder i kirken og så kunne vi ikke bruge den præst som vi først hade valgt.

Hilsen Veronica og Kenneth

Hej Veronica og Kenneth må jeg spørge hvilken præst i havde snakket med først, som ikke ville have fotgraf i kirken.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Mia.

Tusind tak, for dit opmuntrende svar!! Hvilken kirke er det I skal giftes i??? Er det her på Sjælland??

ja, et eller andet sted kan jeg måske godt se, at jeg ikke kan blive givet væk, når vi er gift på forhånd. Men for min fars skyld, ville det være dejligt.

Men måske vi bare ender med at gå ind sammen. men det er da klart, jeg vil undersøge andre kirker/præster først.

Knus

Ea.

0

Del dette indlæg

Hejsa alle sammen, som har svaret på mit indlæg.

Først og fremmest, tusind tak for opbakningen, det er dejligt at der er andre der vil gøre mig glad igen!!

Kan se at der er andre det åbenbart kan lykkedes for, selvom de er gift i forvejen, så jeg må bare se at finde en anden præst, og kirke. der er jo også mulighederne hvor vi hver især er døbt og konfirmeret. Men det ville nu være rart, at det kunne blive i den kirke, som vi har lidt tilknytning mht. vores børns dåb!! - men sådan bliver det altså ikke.....- tro mig!!

Mange knus

Ea.

0

Del dette indlæg

Hej Ea....

Nej det er desværre en lækker kirke her i det mørke jylland, vi skal velsignes i.....Erritsø Kirke i Fredericia.....så den kan desværre nok ikke hjælpe jer på dagen...... :bearhug:

Men mon ikke I finder en præst og kirke derovre, der vil hjælpe jer......altså jeg mener, der er sgu da flere og flere der gør det I, og vi, nu gør, så nu må de da stoppe deres konservative holdninger op, hvor solen ikke skinner......sorry sproget.

Det MÅ altså jo være op til folk selv, hvad de vil, og hvornår. Vi betaler kirkeskat, og de der præster, skal sgu da kun se det som noget positivt, at vi også gerne vil have kirkens velsignelse........vi ægtepar er da en stor grund til, at de dasnek folkekirker ikke lukker helt, for der er da ikke mange der i forvejen bruger kirkerne.

Så på med handskerne......I skal nok finde en præst/kirke der vil tage jer, men alt hvad I ønsker.

Pøj pøj og jeg glæder mig til at høre, hvad I finder ud af.

Mange knus Mia

0

Del dette indlæg

så er der lidt nyt i ærmet!!

Jeg har en gammel nabo, hvis far er præst. Hun har lige talt med sin far, og han siger følgende: "Det er noget pjat, som står for præstens egen regning, der er ingen regler for det." Måske jeg skulle fortælle præsten det!! Eller endnu bedre, måske. Skrive et læserbrev i den lokale avis.

Ja, I skal nok alle sammen få en breefing, om hvad der kommer til at ske, og hvordan det hele ender!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi har selv haft problemer med at finde en præst der ville vig os da vil gerne vil have en fotograf der tog billeder i kirken og så kunne vi ikke bruge den præst som vi først hade valgt.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Veronica og Kenneth må jeg spørge hvilken præst i havde snakket med først, som ikke ville have fotgraf i kirken.

<{POST_SNAPBACK}>

hej fasling

JA det må du gerne.

Vi vil ha haft Torben Møllenbach (Nykøbing F. Sogn) men da han sagde nej prøvet vi også Christian Bandak (Nykøbing F. Sogn), Tom Friis (Nørre Ørslev Sogn), Benedikte Knudsen (Idestrup Sogn)

men vi har valgt Gynter Meede (Nykøbing F. Sogn)

0

Del dette indlæg

Hej

hej fasling

JA det må du gerne.

Vi vil ha haft Torben Møllenbach (Nykøbing F. Sogn) men da han sagde nej prøvet vi også Christian Bandak (Nykøbing F. Sogn), Tom Friis (Nørre Ørslev Sogn), Benedikte Knudsen (Idestrup Sogn)

men vi har valgt Gynter Meede (Nykøbing F. Sogn)

Hej Vi skal også have Gynter Meede til at vie os. Sjovt at det bliver den samme præst.

Redigeret af fasling
0

Del dette indlæg

Hej Ea!

Jeg har hørt det før med, at man ikke må blive ført op af sin far, hvis man er viet på rådhuset, da man jo er givet væk. Det var også en af grundene til, at jeg ikke skulle på rådhuset først!!! jeg vil gå op af kirkegulvet med min far ved min side!!!

Men jeg har også hørt, at det er meget forskelligt fra præst til præst, så der er håb endnu for jer!!!!

Svale

0

Del dette indlæg

En lille tanke: Hvad med at "importere" en præst som ikke har noget imod dit ønske om at blive givet væk af din far...?

Vi blev gift i Grenaa Kirke - med en importeret præst som INGEN tilknytning havde til kirken. Men denne præst snakkede med dem som bestemte i Grenaa om han måtte "låne" kirken, og det måtte han gerne. Jeg gad nemlig ingen af Grenaa's præster...

Det kunne OGSÅ være en mulighed - men det kan være at de ikke gerne "låner" deres kirke ud...??

/arno

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm.... det er da noget fis.. min kusine var blevet gift på rådhuset, og blev da ført op af kirkegulvet af hendes far i kirken alligevel..... Men de var nu også blevet hemmelig gift på rådhuset ( dvs. uden forædre...) så måske dette hænger sammen... eller måske er det bare hbelt op til den enkelte præst.... men synes nu stadig det lyder meget mærkeligt.

Håber i finder ud af det.. kan da godt forstå at du helst vil føres op af din far- det andet er da overhoved ikke det samme....

Sarah

0

Del dette indlæg

:blush: jeg får nervøse trækninger hvergang nogen render panden mod en mur mht. forskellige ting i kirken .... lige nu har jeg snakket med kirkekontoret igen igen ... min far må heldigvis følge mig alt det op han vil da jeg jo ikke er gift ... men jeg mener så heller ikke det er så meget et spørgsmål om at blive "givet" væk mere ... jeg mener ... de fleste af os har jo boet sammen med vore kommende mænd og har måske endda børn ... altså skulle de kunne finde på at sige nej til hvid kjole også ... da den jo står for uskyldigheden :balloon:

Skift præst ... se om du kan finde en der har fundet ud af vi skriver 2005 nu -HAHA- ... der er heldigvis rimeligt mange "normale" præster

Min konfirmationspræst (som desværre er død nu) gik da til fest i det lokale forsamlingshus ... og kunne sagtens forstå at folk var forskellige ... som han selv sagde ... det var vigtigt han kom der hvor de gjorde hvis han ville have de skulle komme der hvor han var (læs kirken)

Håber du finder en løsning

Knus

LEne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Ea....

Nej det er desværre en lækker kirke her i det mørke jylland, vi skal velsignes i.....Erritsø Kirke i Fredericia..... 

hehe.... jeg håber da ikke, at vores præster her i Fredericia har samme indstilling....

skulle nogen opdage, at de har det, så ring lige til Lokal-Bladet Budstikkens redaktion (76 200 400) og giv mig et praj... så må jeg jo ud med kuglepen og kamera og høre, hvad det nu er for noget.... -HAHA-

0

Del dette indlæg

Hej Jesper

I Erritsø Kirke har de i hvert fald ikke den holdning........der synes de kun der er sjovt, hvis man kan tage lidt gas på sine gæster, ved kke at fortælle dem hvordan tingene hænger sammen.

Så du vil ikke få en opringning på bladet fra mig....... -HAHA-

Hilsen Mia

0

Del dette indlæg

Sikke dog en dum præst

Men jeg må indrømme at jeg bliver lidt nervøs... har været gift før.. skal godt nok have min søn til at følge mig op, men tror nu lige jeg ringer til præsten og forhøre mig... også ang billeder

Som de andre ... find en anden præst

Knus til dig

:o

Pia

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer