Fluff

Sugarpaste...

17 indlæg i dette emne

Som overskriften siger, hvad skal man bruge sugarpaste til? Har jo tænkt mig at kaste mig ud i at lave vores egen bryllupskage. Vil have marcipan som "overtræk" og der skal man bruge smørcreme under ikke? Hvor kommer så sugarpaste ind i billedet???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sugerpaste er vist i stedet for marcipan, som de udenlandske steder ikke bruger ret meget. Der er et link her, hvordan man laver kager selv.

http://www.pastrywiz.com/wedding/wedding5.htm:

The following links contain step-by-step instruction for making your own wedding cakes!

How to decorate a Victoriana wedding cake!

How to pipe a square wedding cake!

How to pipe a basket weave wedding cake!

How to pipe a round wedding cake!

Daisy wedding cake

Rose Petal Wedding Cake

Decorating a chocolate wedding cake!

How to cover a cake in royal icing!

How to cover a cake in sugarpaste!

How to crystallize or sugar coat flowers!

How to assemble a cake stand!

How do I cut a wedding cake?

:heppe:

Redigeret af FrkMadsen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ikke den store fan af marcipan, da jeg tit synes at det bliver meget sødt.

Vi lavede en prøve af vores kage i torsdags og mums den smagte godt(bedst når jeg fjernede marcipanen :lol: ).

Nu er det så jeg tænker er sugerpaste ligeså sødt som marcipanen?

Faktisk har jeg hørt, man skal passe på med at bruge for meget sugarpaste, da det er meget sødt, også i forhold til marcipan, så....

Kagekompagniet har et chatforum for bage-entusiaster, hvor der også er vildt mange gode råd. Prøv at kigge der, det er meget overskueligt :huh:

Et forårs- :super: fra sally

0

Del dette indlæg

Vores kage bliver overtrukket med et lag marcipan og sugarpaste der rulles ud sammen.

Har smagt en prøve - mums.

Tror det bliver for sødt kun med sugarpaste.

Grunden til at vi bruger sugarpaste yderst er at kagen så bliver meget smuk KRIDHVID ......

Jeg prøver lige om jeg kan vedhæfte et billede af vores prøvekage... øv jeg kan ikke finde ud af at lave det mindre...

mange hilsner

Bettina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror at jeg konkludere at sugarpaste ikke var det der skulle blive min redning. Det lyder som om sugarpasten er meget sød i sig selv.. Øv øv jeg håbede lige jeg kunne finde noget der ikke er ligeså sødt som marcipan..

så forfærdelig sødt er det nu heller ikke.... rullet i et tyndt lag, ud over marcipan, er det mindre sødt en glasur... Har smagt mange kager med det på, - et konditori i valby hjemsøges af min kagetrang, og de bruger det meget. (se www.kreativekager.dk)

0

Del dette indlæg

Altså jeg har også prøvet sugarpaste for 1½ uge siden da jeg lavede en prøve på vores bryllupskage, der blandede vi ½ marcipan og ½ sugarpaste sammen, massen blev råhvid og var ikke forfærdelig sød.

Vi har dog snakket om kun at bruge sugarpaste til kagen, da det er nemmere at arbejde med uden marcipanen blandet i. Og hvis det bliver rullet helt tyndt ud lægger man ikke mærke til det søde, for så sødt er det heller ikke.

Et tip til køb af Sugarpasten:

Først ville jeg jo lave den selv, men det flydende Glukose kostede 88,- kr på Apoteket og var ikke større end en lille dåre fin creme. Jeg ville skulle bruge hele dåsen + flormelis for at få 500 g. sugarpaste, det ville komme til at koste ca. 100,- kr :lommeuld:

I Panduro koste 1 kr. Sugarpaste 64,- kr. Det er billigere og så er det færdig lavet og meeeeeget nemt at arbejde med :heppe:

Jeg rullede det ud mellem 2 stk. teflon-bagepapir, det krøllede ikke ligesom bagepapiret gjorde.

Kagen har nu stået 1½ uge i køleskabet og Sugarpast/marcipan beklædningen er stadig blød, så man kan sagtens dekorere/beklæde kagerne dagen eller 2 dage i forvejen.

Redigeret af Tinchen
0

Del dette indlæg

Altså jeg har også prøvet sugarpaste for 1½ uge siden da jeg lavede en prøve på vores bryllupskage, der blandede vi ½ marcipan og ½ sugarpaste sammen, massen blev råhvid og var ikke forfærdelig sød.

Vi har dog snakket om kun at bruge sugarpaste til kagen, da det er nemmere at arbejde med uden marcipanen blandet i. Og hvis det bliver rullet helt tyndt ud lægger man ikke mærke til det søde, for så sødt er det heller ikke.

Først ville jeg jo lave den selv, men det flydende Glukose kostede 88,- kr på Apoteket og var ikke større end en lille dåre fin creme. Jeg ville skulle bruge hele dåsen + flormelis for at få 500 g. sugarpaste, det ville komme til at koste ca. 100,- kr  :lommeuld:

I Panduro koste 1 kr. Sugarpaste 64,- kr. Det er billigere og så er det færdig lavet og meeeeeget nemt at arbejde med :heppe:

Jeg rullede det ud mellem 2 stk. teflon-bagepapir, det krøllede ikke ligesom bagepapiret gjorde.

Kagen har nu stået 1½ uge i køleskabet og Sugarpast/marcipan beklædningen er stadig blød, så man kan sagtens dekorere/beklæde kagerne dagen eller 2 dage i forvejen.

<{POST_SNAPBACK}>

Billeder

0

Del dette indlæg

Først ville jeg jo lave den selv, men det flydende Glukose kostede 88,- kr på Apoteket og var ikke større end en lille dåre fin creme. Jeg ville skulle bruge hele dåsen + flormelis for at få 500 g. sugarpaste, det ville komme til at koste ca. 100,- kr  :lommeuld:

Billeder

De ligger i min planlægninstråd :super:

Se side 22 her: Side 22 i Tinchens bryllupsplanlægning!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Du kan sagtens bruge marcipan og sugarpaste sammen. Faktisk bliver resultatet pænest hvis der først lægges et tyndt lag marcpian over kagen, og dernæst et lag sugarpste.

Og selvom marcipanen også er sød, tager den alligevel lidt at det hvinende søde fra sugarpasten, da det jo også smager af mandler.

Hilsen fra Gitte

<{POST_SNAPBACK}>

0

Del dette indlæg

Som overskriften siger, hvad skal man bruge sugarpaste til? Har jo tænkt mig at kaste mig ud i at lave vores egen bryllupskage. Vil have marcipan som "overtræk" og der skal man bruge smørcreme under ikke? Hvor kommer så sugarpaste ind i billedet???

hej.. man bruger sugarpaste til at overtrække kagen med eller evt som pynt.. vælger du at overtrække kagen med marcipan skal du se helt bort fra sugarpaste..

når du skal overtrække kagen er det lidt meget om du bruger smørcreme eller flødeskum da man ikke skal bruge særlig meget men bare så det lige bliver siddende

god fornøjelse med projektet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer