Fluff

Barnepige..

24 indlæg i dette emne

Halløjsa derude..

Ja, en god nyhed.. Jeg har fundet en barnepige til vores 2 små piger. Det er en pædagogmedhjælper fra deres institution så det er jo bare dejligt. Hun har passet dem begge og er helt vildt glad for at jeg spurgte hende...

Jeg har ikke helt fundet ud af hvilken model vi vælger, altså hvornår de skal passes fra. Regner med at det bliver fra efter at vi er blevet fotografetet, til næste morgen... Woooooooooooooooooohooooooooooooooooooooooo, sove længe for en gangs skyld, sove uden børn for en gangs skyld.... :bearhug::bearhug:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif :)

Så det er med overnatning.

Mit spørgsmål er hvad man skal give. Skal man give et beløb per time, eller aftale et beløb for hele molevitten? Hvis det er per time, skal man så have for hele natten, hvor de alle sover?

Jeg er helt grøn med det med barnepige så jeg aner ikke hvad man plejer at gøre??? Men det er sikkert og vist, jeg vil klart bruge hende igen. Forstår slet ikke hvorfor jeg ikke har gjordt det noget før.. Det er ski ikke så tit vi kommer ud sammen. Nøøøøøøj, bare tanken om en stille romantisk middag med min kommende mand???

Nå, men hvad siger i? Hvad skal hun have? Hvis alder har nogen betydning, må hun være lige i starten af 20'erne..

Sætter pris på jeres hjælp...

:bearhug: fra Fluff

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg arbejder selv som barnepige i ny og næ og jeg tager 75 kroner "orange" i timen.

Men prøv at spørge hende, hvor meget hun havde tænkt sig. Og jeg tror nu jeg ville aftale en fast pris, når nu det er med overnatning.

hvor mange timer regner du med at I skal bruge hende ??

0

Del dette indlæg

Enig - når det er med overnatning osv. så ville jeg aftale en fast takst - som du selv skriver en del af tiden sover de jo .. men prøv evt. at lade hende komme med et udspil - hvis du ikke selv har et forslag til et rimeligt beløb .... så kan du jo tage stilling til om du vil betale hvad hun forlanger :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig - når det er med overnatning osv. så ville jeg aftale en fast takst - som du selv skriver en del af tiden sover de jo .. men prøv evt. at lade hende komme med et udspil - hvis du ikke selv har et forslag til et rimeligt beløb .... så kan du jo tage stilling til om du vil betale hvad hun forlanger :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

jeg kunne ikke ha sagt det bedre end Stine.......

:bearhug: Marie

0

Del dette indlæg

Vi har et par af min søsters veninder på ca. 20 til at passe 3 børn. De skal have 500,- hver og det er for hele dagen og natten. Vi betaler et værelse på hotellet hvor de sover sammen med børnene. Derudover vil vi hygge om dem og købe godt ind af alt de kunne tænke sig + de selvfølgelig spiser med - ved børnebordet :bearhug:

Jeg tror det er billigt! Men de er bare rigtig glade for at komme med på denne måde. Skulle der blive lidt for meget at lave for dem - de 3 børn er små - så kan min søster hjælpe.

Det er rigtig dejligt at have styr på det, men nu er der jo også kun 12 dage til den store dag!

0

Del dette indlæg

Vi har et par af min søsters veninder på ca. 20  til at passe 3 børn. De skal have 500,- hver og det er for hele dagen og natten. Vi betaler et værelse på hotellet hvor de sover sammen med børnene. Derudover vil vi hygge om dem og købe godt ind af alt de kunne tænke sig +  de selvfølgelig spiser med - ved børnebordet :bearhug:

Jeg tror det er billigt! ...

DET ER DA BILLIGT SLUPPET!!! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/ohmy.gif :bearhug:

Jeg ville nok aftale en fastpris - en realistisk en for begge parter, altså med udgangspunkt i en timepris ganget sammen... Lyder det indviklet?? :bearhug:

F.eks. de 75 kr pr time X med antal timer, f.eks. 15, altså 1125,- kr.

Derefter ville jeg trække noget fra, i og med de alle forhåbentligt sover - så jeg ville foreslå omkring 1000,- kr...

Men det bedste er nok at snakke med hende selv om det - hun har måske prøvet dette før... :heppe:

0

Del dette indlæg

Nøøøøøøj, bare tanken om en stille romantisk middag med min kommende mand???

Det er forhåbentlig ikke bryllupsmiddagen og festen bagefter du tænker på :bearhug:

Jeg ville være tilbøjelig til at sige 100 kr. i timen, men med lidt "rabat" om natten. Måske du bare skal lande den på et rundt beløb et sted mellem 1.000 og 1.500 kr.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes 1000,- lyder som en rigtig god løn og men jeg tror også godt du kan tillade dig at foreslå mindre. Du skal tænke på, at det ikke er noget hun skal betale skat af, så en timeløn på 65,- er jo reelt som en timeløn på næsten det dobbelte (før skat).

Desuden er der jo, som du selv siger, mange timer hvor hun og børnene sover...

Ideen med at købe lidt lækkert ind til aftensmad og hygge om aftenen er rigtig god - det er i hvert fald noget jeg sætter pris på når jeg babysitter. Hvis du selv - eller nogle veninder - ligger inde med nogle gode blade eller videofilm kan du også lægge dem frem til hende. Så har hun noget at hygge sig med når børnene er faldet i søvn :bearhug:

Håber I finder ud af det - og dejligt at du har fundet en babysitter som du er tryg ved at overlade dine børn til... så kan du slappe af og have en fantastisk aften :jupi: :jupi: :jupi:

0

Del dette indlæg

Her vil jeg lige hoppe ind... ang. betaling er det bedest (Som de andre også skriver) at finde en fair pris sammen med barnepigen. få hende til at komme med et udspil. Typisk får en pædagogmedhjælper i en børnehave/vuggestue ca. 100 kr. i timen. Derfra kan du så få en ide´om hvad du vil give. Jeg vil også lige minde om at selv om børnene sover det meste af tiden, skal barnepigen stadig være i hjemmet og dermed klar til at springe op midt om natten hvis der bliver behøv for det, så det skal du også lige have med i tankerne....

0

Del dette indlæg

Det er ved at være nogle år siden jeg sidst har passet børn... Men jeg plejede at få 500 kr for at passe børnene fra kl.17 til sengetid - jeg blev der og sov, men deres forældre kom altid hjem i løbet af natten, så jeg havde ikke børnene om morgenen.

Som Khio vil jeg også gætte på omkring 1000 kr, alt efter hvornår I kommer hjem søndag og hvor små jeres piger er...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du skal tænke på, at det ikke er noget hun skal betale skat af

Det skal hun jo i princippet efter statsskattelovens § 4 :bearhug:

Nu er vi nede i nogle bagatelagtige beløbsstørrelser som er til at overse men pas generelt på med hvad I skriver i den henseende i et offentligt internetforum. Jeg ved at flere indenfor min egen branche ikke tør have en hjemmeside eller lægge referencer ud af samme grund.

Det er så en af de få fordele man har ved at køre efter bogen og opgive ravl og krat :bearhug:

0

Del dette indlæg

Du skal tænke på, at det ikke er noget hun skal betale skat af

Det skal hun jo i princippet efter statsskattelovens § 4 :)

Nu er vi nede i nogle bagatelagtige beløbsstørrelser som er til at overse men pas generelt på med hvad I skriver i den henseende i et offentligt internetforum. Jeg ved at flere indenfor min egen branche ikke tør have en hjemmeside eller lægge referencer ud af samme grund.

Det er så en af de få fordele man har ved at køre efter bogen og opgive ravl og krat :griner:-

<{POST_SNAPBACK}>

sjovt du siger det - jeg har tit tænkt på det når folk skriver at det ene eller andet laves sort af den og den person ...jeg mener, hvem har ikke fået lavet et eller andet orange ... meeen, der er jo ingen grund til at vifte med det i et off. forum!

0

Del dette indlæg

Nu er det jo ikke sådan at skattemyndighederne laver dyneløfteri og at man kan risikere at få en henvendelse hvor de spørger til hvem det er man har fået til at lave det og det arbejde. Der er også noget der hedder bevisbyrde.

Der er også en uskreven grænse mellem vennetjenester og skattepligtige ydelser, men som du selv siger: Der er ingen grund til at vifte med det, og nævner man navne på folk, ja så hænger man dem faktisk ud.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er det jo ikke sådan at skattemyndighederne laver dyneløfteri og at man kan risikere at få en henvendelse hvor de spørger til hvem det er man har fået til at lave det og det arbejde. Der er også noget der hedder bevisbyrde.

Der er også en uskreven grænse mellem vennetjenester og skattepligtige ydelser, men som du selv siger: Der er ingen grund til at vifte med det, og nævner man navne på folk, ja så hænger man dem faktisk ud.

<{POST_SNAPBACK}>

jamen, det er vi da ganske enig om - men når folk her på siden tilbyder at komme og anlægge en have 'orange' - så kan der jo også være nogen der får ondt i :griner:- over det ....og ja, det skal bevises - men hvorfor gide og løbe risikoen - hvis man f.eks. gerne anlægger en have mod betaling udenom myndighederne - så send dog en mail eller p.m. hvorfor skilte med det??? det er nok den del jeg ikke forstår! men sådan er det nok bare .. men rart at hør eat du er en af de 'ærlige'

:) Stine

0

Del dette indlæg

Du har fuldstændig ret. Der er ingen grund til at nævne det. Men omvendt er der jo svært for når vi taler om 75 - 100 kr. i timen kan man såmænd godt lægge to og to sammen .

Da jeg var i "væsenet" i sin tid fik vi tit anonyme henvendelser fra folk som havde set sig sur på naboen: han går og praler med at hans firma betaler den bil han kører i privat etc. Det var lidt svært at tage seriøst, og som regel var det "fusere".

En gang var der dog en nabo der hade klaget over støj fra en garage, og at der lugtede af maling. Han gik til Teknisk Forvaltning og naboen fik en pæn henstilling. Det stod på et par år. Så gik naboen til politiet fordi der ikke skete nogen ændring. Politiet lagde to og to sammen og dagen efter stod vi derude på ransagning sammen med politiet og tog ham på fersk gerning i færd med at lakere biler. Han lagde kortene på bordet med det samme + "regnskaber" for de sidste 10 år, hvorefter en af tolderne udbryder: "Din i d i o t , hvorfor har du ikke smidt det ud og sagt at du først er startet op for et par år siden". Kom ikke og sig at skattefolk ikke har humor :)

Han fik så en "pæn behandling". Han slap for fængsel da han var samarbejdsvillig, men trods alt blev det til en pæn skat/bøde.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

nu skal vi jo ikke fylde fluff's ann. med diskutioner om skatten - men den pågældende i denne sag er ansat i fluff's børnehave og derved nok ikke en unge :) og de andre som Disco og jeg snakkede om var voksne mennesker der reklamere med at de gerne arbejdede sort her på sitet :griner:- :griner:-

men ja, børn kan bruge deres frikort ...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også brugt MEGET af min ungdom på at være barnepige. Jeg har altid gjort det, fordi det var noget jeg gerne ville, og ikke så meget for pengenes skyld, (hvilket der har gjort at jeg nok afte var underbetalt). Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke gør det mere, måske har jeg ikke de rette kontakter mere...

Jeg er af den mening at 500 er ok, hun får jo alt det andet oveni... En pige der er ung i huset får ca. 6-8000 om måneden før skat (mener jeg), det giver 2-300 om dagen!. Så mon ikke også 500 for en dag er ok!

:bearhug: Cyen

0

Del dette indlæg

og jeg brokker mig over at den som vi har haft til at passe vores datter et par timer af gangen tager 50,- pr time. Hun er 14år..

Kan huske da jeg i sin tid passede børn, fik man hvis man var heldig 25-30 pr time, men nok mest 15-20.. og jeg er kun 23 :bearhug:

Det er godt nok noget af en prisstigning og jeg tvivler på at de piger, som sætter opslag op som barnepige betaler AM-skat... som man skal når man har frikort..

Mvh vinni

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer