Guest hyacinth

Musik, igen, igen

20 indlæg i dette emne

Hej med jer

Jeg har lige et spørsgmål sm jeg håber der er nogle der har lidt erfaring med

Vi har bestilt musik (band) til vores bryllup og vi har så lige fået kontrakten. I den står der at musikerne skal have forplejning i rimeligt omfang, hvilket jo er klart, det er der slet ingen tvivl om, det er da kun rimeligt :hug:

Men... det jeg undrer mig over er, og at det er et beløb, der skal udbetales kontant til musikerne i forbindelse med arrangementet????

Personligt studsede jeg lidt ved det. Jeg er fuldt ud klar over, at musikerne selvfølgelig skal have noget at drikke og måske også lidt at spise, men jeg forstår ikke, at man skal give dem et kontant beløb til forplejning. Kan de ikke spise den natmad gæsterne også skal have kl. 01.30??, er det bare mig, der er helt ude af trit med, hvordan tingene foregår

Det skal her lige nævnes at de skal spille fra 23.30-02.00

:) Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

:band: Jeg har ikke oplevet andet end musikerne altid har fået den sammen menu som gæsterne er blevet bespist med :plante:

Det andet lyder da som et forklædt tillæg på prisen :super:

:lol: Kirsten

Fuldstændig enig - det lyder som et forklædt pristillæg.

I langt de fleste tilfælde bespises musikere med nøjagtig det samme, som gæsterne får... og det er vi fint tilfredse med. Det er faktisk første gang nogensinde, at jeg har hørt om nogen, der skulle have "forplejningstillæg"... hvad folk dog ikke hitter på.

Jeg tror faktisk, jeg ville nægte - ikke mindst under henvisning til at de altså kun skal spille i 2,5 time. Er de sultne, kan de spise det samme som alle andre.

0

Del dette indlæg

:band: Jeg har ikke oplevet andet end musikerne altid har fået den sammen menu som gæsterne er blevet bespist med :plante:

Det andet lyder da som et forklædt tillæg på prisen :lol:

:huh: Kirsten

<{POST_SNAPBACK}>

Fuldstændig enig - det lyder som et forklædt pristillæg.

I langt de fleste tilfælde bespises musikere med nøjagtig det samme, som gæsterne får... og det er vi fint tilfredse med. Det er faktisk første gang nogensinde, at jeg har hørt om nogen, der skulle have "forplejningstillæg"... hvad folk dog ikke hitter på.

Jeg tror faktisk, jeg ville nægte - ikke mindst under henvisning til at de altså kun skal spille i 2,5 time. Er de sultne, kan de spise det samme som alle andre.

<{POST_SNAPBACK}>

jeg må erklære mig ganske enig med ovenciterede - den ville jeg nok liggge vende med bandet - den lyder ikke helt stueren -HAHA-

:super:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil bare sige at jeg også er ganske enig med jer andre, og synes det lyder lidt underligt.

Jeg håber virkelig I finder ud af noget med dem, og at de ikke bare er ude på at snyde jer.  :angry1: Glæder mig til at høre, hvad der mere sker i sagen!

<{POST_SNAPBACK}>

Tak Smuggi :lol: ja lige nu kan vi ikke få fat i dem og jeg er bare nervøs, tænk hvis vi rager ud på det grundlag og så ikke har noget musik længere :huh: Og jeg ved godt at man ikke skal male fanden på væggen, vil bare så gerne have en afklaring)

:super: Rikke

0

Del dette indlæg

Vil bare sige at jeg også er ganske enig med jer andre, og synes det lyder lidt underligt.

Jeg håber virkelig I finder ud af noget med dem, og at de ikke bare er ude på at snyde jer.  :angry1: Glæder mig til at høre, hvad der mere sker i sagen!

Tak Smuggi :huh: ja lige nu kan vi ikke få fat i dem og jeg er bare nervøs, tænk hvis vi rager ud på det grundlag og så ikke har noget musik længere -HAHA- Og jeg ved godt at man ikke skal male fanden på væggen, vil bare så gerne have en afklaring)

Jeg synes også det er mærkeligt og kan udmærket forstå jeres frustration.

Håber at det hele løser sig for jer.

:lol:

0

Del dette indlæg

og jeg er bare nervøs, tænk hvis vi rager ud på det grundlag og så ikke har noget musik længere :super:

Jeg forstår godt din bekymring, men du skal se det på denne måde: Ville du (på den store dag) have det bedre med følelsen af at være blevet snydt, så vandet drev af dig... end du vil tage en evt konfrontation nu og evt finde noget andet musik, hvis det værst tænkelige sker...

Ud fra dit svar på det spørgsmål, skal du vælge din handling...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

og jeg er bare nervøs, tænk hvis vi rager ud på det grundlag og så ikke har noget musik længere :huh:

Jeg forstår godt din bekymring, men du skal se det på denne måde: Ville du (på den store dag) have det bedre med følelsen af at være blevet snydt, så vandet drev af dig... end du vil tage en evt konfrontation nu og evt finde noget andet musik, hvis det værst tænkelige sker...

Ud fra dit svar på det spørgsmål, skal du vælge din handling...

<{POST_SNAPBACK}>

Du har fuldstændig ret, det er langt bedre at tage den diskussion nu end at stå på selve dagen og være utilfreds med arrangementet

Jeg ringer til dem som det første i morgen tidlig :lol:

0

Del dette indlæg

Jeg vil godt give Jer ret i at det lyder underligt, men prøv at vend den på hovedet og tag det for hvad det er; Et tillæg til prisen. Det man skal spørge sig selv om er om prisen inkl. madtillægget er ok og er den det, er der vel ingen grund til frustration.

For mig at se ligner det et trick, så man kan holde den officielle pris, dvs. den pris man reklamerer med, nede. Smart er det ikke just, for så afskærer de sig jo netop fra at tigge lidt madrester hos kokken, hvis man skal tage det straight.

0

Del dette indlæg

Du har fuldstændig ret, det er langt bedre at tage den diskussion nu end at stå på selve dagen og være utilfreds med arrangementet

Jeg ringer til dem som det første i morgen tidlig :lol:

Ja, jeg synes da, at det ville være træls, hvis man skulle føle, at man var blevet snydt på en af de største dage i ens liv (selvom vi alle godt ved, at tingene koster mindst 50% mere, så snart det hedder noget med bryllup... det er DERFOR, vores hjemmeside hedder BRYLLUPSdj.dk... :baa: :baa: )

Ej spøg til side... jeg X'er fingre for dig og håber, det løser sig på fredelig vis... og skriv meget gerne fortsættelsen her.

0

Del dette indlæg

selvom vi alle godt ved, at tingene koster mindst 50% mere, så snart det hedder noget med bryllup... det er DERFOR, vores hjemmeside hedder BRYLLUPSdj.dk...

Uha hvad koster det så hvis hjemmesiden hedder bryllupsdiskotek.dk ? :super:

Selvfølgelig skal I tale med dem, men jeg tror I skal tage det helt roligt. Der er såmænd mange som slet ikke får en kontrakt eller andet skriftligt materiale, og har grund til endnu større bekymringer

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej med jer igen

Så er her lige en opdatering. det er lykkes os at få fat i bandet og snakket med dem om dette tillæg, som vi gerne ville have fjernet. Det har de indvilliget i, sådan at de nu "bare" skal have forplejning under deres spilletid, dvs de får alt det de kan drikke selvfølgelig og så natmad som alle de andre gæster.

Vi har så ændret i den tilsendte kontrakt, og skal så lige have taget en kopi til os selv inden den ryger retur til dem. Så jeg er bare glad for, at det nu er på plads, musikken er efter min mening en så vigtig del af festen :huh:

Endnu en gang tak til jer alle for jeres hjælp :super:

k.h. Rikke

til diskobil: ja jeg tror gerne på, at der er mange der slet ikke har en kontrakt, det havde jeg bare slet ikke nerver til selv. Jeg er typen der beder om en skriftlig bekræftelse fra både frisør, kosmetolog og præst :lol: Hellere det end der er misforståelser eller noget der går galt -HAHA-

0

Del dette indlæg

Smukt !

Det er altid en god ide at bede om en bekræftelse eller en kontrakt. På den måde får man ofte et indtryk af om det er professionelle folk man har med at gøre, og forebygger derved evt. senere misforståelser. Det sker alt for tit at vi får henvendelser fra folk i sidste øjeblik fordi de er blevet brændt af.

0

Del dette indlæg

Hej med jer igen

Så er her lige en opdatering. det er lykkes os at få fat i bandet og snakket med dem om dette tillæg, som vi gerne ville have fjernet. Det har de indvilliget i, sådan at de nu "bare" skal have forplejning under deres spilletid, dvs de får alt det de kan drikke selvfølgelig og så natmad som alle de andre gæster.

Man sidder jo lidt tilbage med følelsen af, at "går den så går den..." - gør man ikke...? :lol:

Nå pyt med det - det vigtigste er, at I fandt en løsning. Rent juridisk skal jeg dog lige for god ordens skyld sige, at det dybest set ikke er tilstrækkeligt at strege noget ud og ændre det, hvorefter man skriver under... der skal udstedes en ny kontrakt, eller begge kontrahenter skal skrive under på at ændringerne er ok. Den kontrakt, I sender tilbage er i princippet ugyldig, fordi I foretager ændringer i den. Jeg ville bede om at få en ny!

Det kan synes som bagateller, men jeg kan da lige komme med et skrækeksempel. I mine yngre dage spillede jeg som dj på "almindelige" diskoteker og skulle have spillet en måned på et sted i Sønderjylland (på faste diskoteker er det normalt at blive engageret for en måned ad gangen). Kontrakten røg af sted til underskrift hos ejeren, som lavede følgende tilføjelse på kontrakten:

"DJ kan fyres, hvis han ikke lever op til det forventede. Det er alene ejeren, der afgør, om musikken er som forventet". Tilføjelsen var lavet under "særlige betingelser" på en skrivemaskine, så det var svært at se, at der var rettet i kontrakten, hvis man ikke havde et originaleksemplar.

Det viste sig at pågældende spillested ikke gik særlig godt, og når der (igen) var knas i økonomien fyrede ejeren blot dj'en og lod sin egen søn spille med en kuffert brændte cd'er i stedet. Af samme årsag havde ejeren allerede to erstatningssager kørende fra højt anerkendte og kvalificerede dj's...

Resultat - jeg fremviste originaleksemplaret af kontrakten (uden den berømte tilføjelse) og meddelte ham, at han nok ikke skulle forvente, at jeg mødte op... jeg har ikke så meget til overs for folk, der prøver at tage r*ven på mig... :super:

I kan - hvis de er nogle lømler - risikere at jeres orkester afviser kontrakten under henvisning til aftalelovens §6 ("Svar, som går ud på, at tilbud antages, men som på grund af tillæg, indskrænkninger eller forbehold ikke stemmer med tilbudet, anses som afslag i forbindelse med nyt tilbud"), hvis de får et bedre tilbud et andet sted fra.

Jeg siger ikke, at det går sådan - men jeg ville bede om en ny kontrakt for en god ordens skyld.

0

Del dette indlæg

Hej jesper

Lige præcis det du beskriver havde jeg selv gået og spekuleret på. Jeg var nemlig bange for, at en kontrakt ikke var gyldig, hvis der var streget i den, så hvor er jeg glad for at du lige nævner det. Dejligt med noget juridisk ekspertise. Vi beder i stedet om en ny kontrakt.

Mange tak for hjælpen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer