Guest hellejimmi9

Hvad er en TOASTMASTER

6 indlæg i dette emne

Igår sad jeg sammen med nogle venner og hvis forældre der har stor erfaring omkring fester... Da de hørte det antal vi skulle være til festen - spurgte de om vi så havde fundet en TOASTMASTER - for det ville nok være en rigtig god ide, så ikke hele festen omkring indslag osv skulle ende i kaos - også af hensyn til køkkenet...

Jeg kunne kun svare at jeg godt nok at set navnet TOASTMASTER nævnt herinde - men da jeg nok ikke rigtig har vist hvad det gik ud på, har jeg bare gået let over det...

Men hvad indeholder det at være TOASTMASTER, hvad gør han og hvordan og hvorledes - jeg aner ingenting - håber i vil informerer mig

Tanker fra Helle :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Helle

Toastmasteren styrer slagets gang, han/hun koordinerer sange, taler og andre indslag med køkkenet så maden ikke bliver kold.

Tja, det er vist sådan ca. hvad det indebærer at være toastmaster.

Det er en god ide at vælge en der har humoristisk sans og kan formulere sig tydeligt.

0

Del dette indlæg

De fleste vælger en af gæsterne som toastmaster. Han ta'r kontakt til de øvrige gæster (inden festen eller fx. om eftermiddagen) og finder ud af, hvem der har tale, sang eller andet med. Mange udstyrer deres toastmaster med en klokke eller lign., så han kan "introducere" alle de forskellige indslag. Som Tinchen siger, koordinerer han det hele med køkkenet, så det passer med maden - og så der ikke kommer 5 taler i træk.

Vi gør det på en lidt anden måde (jeg skal selvfølgelig være på tværs! :bearhug: )... Vores toastmaster koordinerer kun - vi synes det blev lidt for meget med en "introduktion" inden hver tale/sang. Så toastmasteren laver en liste over de forskellige indslag, koordinerer det med køkkenet, og fortæller folk, hvornår de er "på" (fx. efter næste sang, efter 2. servering af hovedretten, osv.)

...og så er vi også gået lidt mod strømmen og har valgt en pige-toastmaster! Det er min gode veninde, som har erfaring med at servere, er ikke bange for at tale til forsamlinger, og er god til at planlægge - derfor blev det hende.

Håber du blev klogere efter min lange smøre!? :boohoo:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Om toastmasteren direkte præsenterer de enkelte talere/sange er i bund og grund et spørgsmål om toastmasteren som person, og derved op til denne/jer. En toastmaster behøver ikke at være en god taler og at have humor for at være god, men det hjælper da.

Alt afgørende er at toastmasteren har styr på tiden under middagen, så den ikke skrider, eller forceres, og så taler/sange kommer flydende og naturligt fremfor i en dynge til sidst.

Det er også typisk toastmasteren vi/vores pianist har kontakt til inden ved de "udenlandske" bryllupsfester hvor der ofte kommer sange der melodimæssigt er ukendte i Danmark. Dvs. der skal pianisten indhente, eller selv fremskaffe,skrive noder først.

0

Del dette indlæg

Vores toastmaster får nogle forskellige opgaver:

Han skal styre slagets gang vedr. sange, indslag o.s.v.!

Men han skal også informere om div. forbehold (som ingen ris indenfor o.s.v.)

Vi havde sat en deadline på indbydelsen.... til 14 dage før festen...!!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer