monster

Make up mm....

18 indlæg i dette emne

Hej!

Nu har jeg virkelig brug for jeres hjælp - er helt forviret og meget i tvivl....

Matas her i byen har en hudplejeklinik, og de tilbyder en "brudepakke", der består af en ansigstbehandling, manucure samt brudemake-up inkl. prøvemake-up, til den nette sum af 495,- kr., ved egentlig ikke om det er billigt. Det havde jeg jo lige forestillet mig at jeg skulle have - men snydt - kosmetologen kan ikke være til stede den dag vi skal giftes, æv! :)

Nu har jeg så bestil tid hos byens anden hudplejeklinik, til at få lagt brudemake-up'en, men de tilbyder ikke en dicederet pakke og ingen prøvemake-up. Det koster 235 kr. at få lagt make-up'en dertil kommer så evt ansigtsbehandling (min. 349,-) og manicure (min. 195,-) så nu snakker vi jo straks om en helt anden pris.

Mine spørgsmål til er jer er så:Hvor meget gør I ud af brudemake-up'en. Får I bare lagt en make-up, eller får I forinden foretaget en ansigtsbehandling? Og ville I være ligeglade med en prøvemake-up?

Til sidst har jeg lige et lidt dumt spørgsmål, men er der ikke en af jer der kan fortælle mig hvad forskellen på en manicure og en fransk manicure er? Ved I evt. også hvad forskellen er på en stor eller lille behandling (manicure) - hvad ville i vælge?

:):boohoo::blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg får jævnligt ordnet ansigt og fødder og det fortsætte rjeg ved og vil have begge gjort en uge før brylluppet, ikke senere, man kan jo godt bliver lidt rød af at få ordnet ansigt, men den matas tilbyder er det ikke med forugående ansigtsbehandling og så makeup på dagen, for så er det virkelig billigt :) jeg får lagt makeup af min frisør som også er stylist og skla give ca. 400 for det - det er en ganske rimelig pris, så det tilbud du har der er :)

0

Del dette indlæg

jeg plejer mig selv med luxus ansigtmasker og rensemousse ca. 2 gange om ugen.

og jeg lægger selv min makeup, da jeg føler at jeg er den enste der kan :baa: desuden går det jo fint til hverdag så hvorfor bruge flere 100 kroner på en kosmentolog (staves).

dette er en fransk manicure

post-9085-1119040155.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg har planer om at få en kosmetolog hjem til mig som både sætter hår og lægger make-up.

Her i prisen er der en brudemake-up, en brude opsætning, online konsultation, læbestift/liipglos og pudderpapir til at friske make-upen op med. det vil tage 2-3 timer og det koster................ hold nu fast.............. 1675,- derudover skal jeg betale for kørsel.

:) lisa

Her er den make-up jeg har tænkt på.

post-8955-1119043660.jpg

0

Del dette indlæg

Hej!

Nu har jeg virkelig brug for jeres hjælp - er helt forviret og meget i tvivl....

Matas her i byen har en hudplejeklinik, og de tilbyder en "brudepakke", der består af en ansigstbehandling, manucure samt brudemake-up inkl. prøvemake-up, til den nette sum af 495,- kr., ved egentlig ikke om det er billigt. Det havde jeg jo lige forestillet mig at jeg skulle have -  men snydt - kosmetologen kan ikke være til stede den dag vi skal giftes, æv! :)

Nu har jeg så bestil tid hos byens anden hudplejeklinik, til at få lagt brudemake-up'en, men de tilbyder ikke en dicederet pakke og ingen prøvemake-up. Det koster 235 kr. at få lagt make-up'en dertil kommer så evt ansigtsbehandling (min. 349,-) og manicure (min. 195,-) så nu snakker vi jo straks om en helt anden pris.

Mine spørgsmål til er jer er så:Hvor meget gør I ud af brudemake-up'en. Får I bare lagt en make-up, eller får I forinden foretaget en ansigtsbehandling? Og ville I være ligeglade med en prøvemake-up?

Til sidst har jeg lige et lidt dumt spørgsmål, men er der ikke en af jer der kan fortælle mig hvad forskellen på en manicure og en fransk manicure er? Ved I evt. også hvad forskellen er på en stor eller lille behandling (manicure) - hvad ville i vælge?

:)  :boohoo:  :blush:

Den pris, du har fået ved Matas er meget billig, MEN du skal også tænke på, at det ikke er en kosmetolog, der så servicerer dig.

Jeg vil ikke gå på kompromis med min makeup til mit bryllup, så derfor er en kosmetolog det naturlige valg for mit vedkommende.

Og ja, jeg får ansigtsbehandlinger hver 4. uge. Den sidste inden brylluppet, skal jeg ha 14 dage før...og ja, som sagt så er min makeup til brylluppet vigtig, derfor skal jeg have prøvemakeup 2-3 gange.

Manicure er, hvor du får ordnet neglene (filet+lak). Fransk manicure er det samme, men hvor tipperne af neglene (det hvide) bliver lakket helt hvidt, og resten af neglen får en gennemsigtig eller mælkefarvet lak.

:blush:

0

Del dette indlæg

Jeg har også lige bestilt tid til en prøvemakeup - det er dog min frisør, som også er uddannet makeupartist, som skal lave det. Der er visse farver, som ikke klæder mig, og jeg ville være ked af at møde op med en "uheldig" makeup på dagen - derfor får jeg en prøvemakeup. :)

Jeg får jævnligt lavet en ansigtsbehandling, og regner med at få lavet en ca. en uges tid før brylluppet. Jeg er meget i vildrede mht. manicure, for jeg har aldrig fået lavet en god en... Måske har jeg været uheldig, men når jeg betaler 400 kr for en manicure, skal den helst være bedre end det jeg selv kan lave!! :) Og det har jeg desværre endnu ikke oplevet... :boohoo:

0

Del dette indlæg

Hejsa

til dit spørgsmål om, hvorvidt en prøvemakeup betyder noget vil jeg sige så absolut ja :) Det er for mig vigtigt, at jeg er 100% enig med kosmetologen inden og lige den dag er der bare ikke noget der må gå galt. Jeg har også fået lagt en prøvemakeup for 2 uger siden og skal giftes om 8 uger.

Mht ansigtsbehandling får jeg det også gjort ca hver 4 uge, men ihvertfald 14 dage før brylluppet

:) Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar alle sammen :boohoo: Jeg er s.. stadig meget i tvivl...

Den pris, du har fået ved Matas er meget billig, MEN du skal også tænke på, at det ikke er en kosmetolog, der så servicerer dig.

Det er rent faktiskt en kosmetolog. Vores Matas har egen hudplejeklinik hvor der er en kosmetolog ansat. Men det er jo egentlig også ligegyldigt, når de ikke kan tage mig den lørdag... :)

Det er nok ikke nogen god ide at få lavet ansigtsbehandling den dag du skal giftes da der kan forekomme rødme...

Tak for jeres svar alle sammen. Jeg er s.. stadig meget i tvilv...

Det var nu heller ikke meningen, at den først skulle laves på selve dagen... Jeg tænkte mere på om det var pengene værd?

Ja, som I sikkert kan forstå, er jeg ikke så vant til sådan noget, det er netop derfor jeg gerne vil have prof.hjælp, da make-up'en selvfølgelig - selv for mig - skal være helt perfekt sådan en dag. :blush:

Det er også derfor, jeg er rigtig meget i tvivl mht. prøvemake-up. Kosmetologens argument for ikke at tilbyde en sådan var, at make-up er ligesom et kunstværk, og det vil ikke være muligt at lave det ens to gange. Så for ikke at skuffe, lod de helt være. Men da jeg kom hjem efter at have talt med hende, kom jeg til at tænke nærmere over det, og jeg synes ikke helt det giver mening, for selv om det ikke blive 100% ens, så må man da kunne få en ide om farvevalget osv. Til dagligt bruger jeg ikke særlig meget make-up, og er bange for på min bryllupsdag at komme til at virke "knustig" og "stiv" i ansigtet, vil gerne have en diskret og naturlig make-up, det kunne man vel også blive afklaret med ved en prøve. Når alle andre kan lave en prøvemake-up, hvorfor f..... kan /vil hun så ikke. Skal jeg aflyse tiden igen? Det tør jeg næsten heller ikke, for der er ikke andre her i byen :blush:

:) Monster

0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar alle sammen :boohoo: Jeg er s.. stadig meget i tvivl...

Det er rent faktiskt en kosmetolog. Vores Matas har egen hudplejeklinik hvor der er en kosmetolog ansat. Men det er jo egentlig også ligegyldigt, når de ikke kan tage mig den lørdag... :)

Det er nok ikke nogen god ide at få lavet ansigtsbehandling den dag du skal giftes da der kan forekomme rødme...

Tak for jeres svar alle sammen. Jeg er s.. stadig meget i tvilv...

Det var nu heller ikke meningen, at den først skulle laves på selve dagen... Jeg tænkte mere på om det var pengene værd?

Ja, som I sikkert kan forstå, er jeg ikke så vant til sådan noget, det er netop derfor jeg gerne vil have prof.hjælp, da make-up'en selvfølgelig - selv for mig - skal være helt perfekt sådan en dag. :blush:

Det er også derfor, jeg er rigtig meget i tvivl mht. prøvemake-up. Kosmetologens argument for ikke at tilbyde en sådan var, at make-up er ligesom et kunstværk, og det vil ikke være muligt at lave det ens to gange. Så for ikke at skuffe, lod de helt være. Men da jeg kom hjem efter at have talt med hende, kom jeg til at tænke nærmere over det, og jeg synes ikke helt det giver mening, for selv om det ikke blive 100% ens, så må man da kunne få en ide om farvevalget osv. Til dagligt bruger jeg ikke særlig meget make-up, og er bange for på min bryllupsdag at komme til at virke "knustig" og "stiv" i ansigtet, vil gerne have en diskret og naturlig make-up, det kunne man vel også blive afklaret med ved en prøve. Når alle andre kan lave en prøvemake-up, hvorfor f..... kan /vil hun så ikke. Skal jeg aflyse tiden igen? Det tør jeg næsten heller ikke, for der er ikke andre her i byen :hug:

:) Monster

Jeg ville beholde tiden, men kigge andre steder - du er jo tydeligvis ikke tryg ved den aftale du har nu - og når kosmetologen i så høj grad betoner make up som et kunstværk, at hun ikke vil lægge en prøve-make up, ville jeg altså også være nervøs for at blive FOR sminket...

Hvis du ikke finder en anden, du er mere tryg ved, må du tale med hende igen og gøre det klart for hende, at du ønsker prøve-make up, så du får ro i sjælen (gør det gerne lidt vittigt, hun må jo have prøvet andre "bridezillas" :blush: ).

Helt ærligt, så vil det være BITTERT at stå med en make up, du ikke vil bruge alligevel - og kan du ikke få hende snakket til en prøve-make up, så er chancerne nok også ret små for, hun vil følge dine instrukser og ikke hendes egne ideer :byebye:

0

Del dette indlæg

Jeg har gjort det at jeg har givet mig selv dybderensende masker og ansigtpeeling 1-2 gange om ugen de sidste 2 mdr. og så lægger jeg selv make-up'en på dagen. Jeg bruger som regel ikke make-up i det daglige (jeg glemmer det), men har så lagt en "øve make-up" i dag, og det så rigtig godt ud, så hvis du bare sørger for at købe gode produkter så kan du sagtens selv og det koster dig ikke en formue, plus at du har make-up'en til senere brug...

Så selvfølgelig går jeg op i min brudemake-up, men jeg har bare ikke pengene til at få det hele gjort ved en kosmetolog, og det her er et rigtig godt alternativ.

Her er lige et billede af min øve make-up fra i dag...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja, det løber hurtigt op.

Min frisør var heldigvis også uddannet indenfor make-up, og på dagen havde hun desuden hjælper på, som ogsa var uddannet.

For prøvesætning af hår til mig og brudepigen, samt prøvemake-up på mig gav jeg vist 600 kr.

For det "rigtige" opsætning af hår plus make-up til begge os tøser gav jeg 1600 kr.

Mange penge, men et flot resultat, jeg aldrig selv kunne have opnået. Og vi fik den sødeste behandling - følte sig rigtig forkælet.

0

Del dette indlæg

jeg skal give 350 kr. hos en kosmetolog.

I prisen er der en mini ansigtsbehandling, dvs hun renser huden igennem for mig ( som foregår den dag jeg skal have lagt prøvemake-up), prøvemake-up samt make-up på dagen.

Det jeg synes er rart med en prøvemake-up er, at man får en ide om, hvordan det kommer til at se ud. Det kan ikke blive 100% det samme, men farver osv. kommer på plads, så man er sikker på, man ikke bliver ked af det på dagen.

Helene

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer