Lou78

Peter & Louisas bryllupsplanlægning

431 indlæg i dette emne

:bearhug: Hej smukke!

Hvilken race er Mocca?

Hun er bare så skøn!!!

:blush:

Hej søde

Taaaark!!

Hun er en Coton de Tuléar - på dansk også kaldet "Bomuldshund".

Ja, hun er super dejlig og en rigtig puttepige ;)

-HAHA-

Redigeret af Lou78
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen jamen, sødeste ven - jeg havde nær ikke fået skrevet til dig på vores fælles nuerdetligepludseligsnartselvomderer6måneder-dag!

Fyyyyyyyh, Birgit :denmarkflag:

TILLYKKE med de 6 måneders count down! :rolleyes:

Er du ved at ha' lidt overskud til planlægning igen?

Det er altid h******* hårdt, når der er noget galt med vores børn og dyr - men det kan måske på den anden side være godt at kunne bruge sine bryllups-drømme som lidt adspredelse...

*stort kram*

Birgit

0

Del dette indlæg

Jamen jamen, sødeste ven - jeg havde nær ikke fået skrevet til dig på vores fælles nuerdetligepludseligsnartselvomderer6måneder-dag!

Fyyyyyyyh, Birgit :blush:

TILLYKKE med de 6 måneders count down! :rolleyes:

Er du ved at ha' lidt overskud til planlægning igen?

Det er altid h******* hårdt, når der er noget galt med vores børn og dyr - men det kan måske på den anden side være godt at kunne bruge sine bryllups-drømme som lidt adspredelse...

*stort kram*

Birgit

Kære søde Birgit :cheerleader3:

Det har du så evig ret i - så er der da noget positivt at koncentrere sig om.

Jeg synes jeg er ved at have lidt overskud til at tænke bryllup igen og det går faktisk meget godt med Mocca for tiden. Vi tager bare én dag af gangen og nu har jeg overskud til at komme herind og skrive med alle jer fantastiske mennesker :cheerleader3:

Det er så rart med et sted, hvor man kan dele sine glæder og sorger uden at der er nogen der "dømmer" én.

- Og selv-tillykke med de 6-månders-count-down - det er vildt :yay:

Stort :denmarkflag:

Louisa

0

Del dette indlæg

Overraskelse til Peter

Jeg har surfet og surfet og surfet på nettet, for at finde én som jeg kan hyre til min overraskelse til Peter.

Min overraskelse består i, at jeg gerne vil have én til at komme og synge vores sang "Flying without wings" i kirken for os.

Jeg ved ikke om I kan huske den første som vandt voksensang i programmet "Scenen er din" på tv2. Det var ham de kaldte "det syngende postbud fra Vejle" og han har også en annonce herinde på Bklar. Anders hedder han og han virker rigtig flink.

Jeg har mailet en del med ham og han kan godt komme i kirken og synge vores sang og jeg har fået halvt ok fra kirken, dvs. den præst jeg talte med var ikke 100 % sikker på at det er ham der skal vie os, men han mente ikke at der er noget problem i at han kommer og synger. Jeg skal bare være sikker på at det er ok med den præst der skal vie os.

Nu skal jeg bare have booket ham endeligt og så er den i vinkel - jeg tror virkelig ikke at Peter regner med noget.

Her er teksten til "Flying without wings".

"Everybody´s looking for that something.

One thing that that makes it all complete.

You´ll find it in the strangest places.

Places you never thought it wouldd be.

Some find it in the face of their children.

Some find it in their lovers eyes.

Who can deny the joy it brings,

when you´ve found that special thing.

You´re flying without wings.

Some find it sharing every morning.

Some in their solitary lives.

You´ll find in the words of others,

a simple line can make you laugh or cry.

You´ll find it in the deepest friendship.

The kind you cherish all your life.

And when you know how much that means

you´ve found that special thing.

You´re flying without wings.

So impossible as it may seem

you got to fight for every dream.

'Cause whos to know

which one you let go

would´ve made you complete.

Well, for me it´s waking up beside you.

To watch the sunrise on your face.

To know that I can say I love you

in any given time or place.

It´s little things that only I know.

Those are the things that make you mine.

'Cause you´re my special thing.

I´m flying without wings.

You´re the place my life begins

and you´ll be where it ends.

I´m flying without wings.

And that´s the joy you bring,

baby, I´m flying without wings!!"

Redigeret af Lou78
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den er bare så dejlig den sang.. Perfekt valg Louisa :cheerleader3:

Og det glæder mig at høre at det trods alt går lidt bedre med Mocca. Jeg håber det snart går helt perfekt. Måske det er den nye medicin der virker?

:rolleyes:

Jeanet

Tak søde Jeanet :blush:

Er også helt vild med den og så er det "vores" sang :yllove:

Vi håber ogs at det er denne medicin der virker og at vi på et tidspunkt kan trappe hende ud af den, så hun er 100 % sig selv igen.

Tak for dine tanker :cheerleader3:

:denmarkflag:

Louisa

0

Del dette indlæg

Planlægningsbog

Så har vi omsider fået et ordentligt kamera, så jeg kan tage billeder og sætte dem herind når der er noget nyt GP

Godt nok er vores planlægningsbog ikke ny, det er længe siden vi lavede den, men her er der et billede af den.

Det er så meningen, at vi vil sætte ting ind fra planlægningsarbejdet op til vores bryllup.

Jeg tror det bliver sjovt at have bagefter :super:

post-12729-1142176978.jpg

Redigeret af Lou78
0

Del dette indlæg

Pakke fra Calligraphen

På Bryllupsmessen på Hotel Marienlyst havde Calligraphen en stand.

Vi fik bestilt de ting vi havde talt om, nemlig fotoalbum, toatsmasterklokke og bryllupskagesæt, alt med indgravering.

På toastmasterklokken var der ikke plads til så meget, så der har vi bare fået indgraveret "L&P", men på en plade nederst i højre hjørne på fotoalbummet og på både kagespade og kagekniv har vi fået indgraveret "Louisa & Peter, 9. september 2006".

Vi er rigtig glade for det hele :super:

post-12729-1142688220.jpg

Redigeret af Lou78
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nyere billede af forlovelsesringen

Så har jeg endelig fået taget billeder med min smukke forlovelsesring som jeg fik af min dejlige kæreste den 13. august 2005 :super:

Jeg synes det er vildt svært at tage et billed, hvor man kan se ringen ordentligt - det ligner nærmest bare en masse prikker på min finger. Nogen der har et godt råd til at få et skarpere billede??

Anyway, her er den. Alene og med den ring jeg fik af Peter i julegave i 2004 :)

post-12729-1142692514.jpg

post-12729-1142692527.jpg

Redigeret af Lou78
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bliver bare lige nødt til at dele dette her med jer:

Mens jeg sidder og kigger bryllupsting har vores lille prinsesse hevet alle sine legeeting ud af kurven (og det er mange) og prøver at lege med dem allesammen på én gang. Når hun har skubbet lidt til bolden og leget lidt med den får hun pludselig øje på sin ko, som så får en ordentlig tur for efterfølgende at "springe på" sin gris og ruske den - det er bare så dejligt at sidde og kigge på :super:

- Og her, et Mocca-billede af nyere dato :)

post-12729-1142695115.jpg

0

Del dette indlæg

To-do-liste

Så er det vist på tide at lave en to-do-liste, tyv-lånt af Britteren :super:

For at gøre det mere overskueligt hvad vi mangler, har jeg lavet rød = er på plads, grøn = mangler.

Here goes:

Overordnet

Dato og tidspunkt: Lørdag den 9. september 2006.

Kirke: Sct. Mariæ Kirke, Helsingør.

Præst: Vides endnu ikke med sikkerhed, men formentlig Jørgen Ingberg Henriksen.

Samtale med præst: Ikke planlagt endnu.

Ægteskabserklæring: Niksen, skal lige forhøre mig nærmere.

Udvalg af salmer: Endnu ikke valgt, men har en idé.

Oppyntning af kirke: Tager vi i nogenunde samme moment, som når vi taler med præsten.

Kirkehæfter: Omslaget er ved at blive lavet af min skønne kusine.

Brudebuket: Har fundet billeder, som jeg godt kunne finde på at vise Peter - men hans valg.

Knaphulsbuketter: Har vi slet ikke tænkt på endnu!!

Transport: Jaguar MK II.

Fotograf: Hanne Paludan Kristensen

Vielsesringe: Bestilt! Louisa: Rensch Nielsen. Peter: Ole Lynggaard.

Overnatning: Sauntehus Slotshotels brudesuite.

Administrativt

Gæstelisten: Er lavet.

Indbydelserne: Omslag er under udarbejdelse af min kusine. Indmad ordner vi selv.

Ønskeliste: Overhovedet ikke lavet - vi tænker!!

Hjemmeside: Her

Bordplan: Mangler.

Bordkort: Under udarbejdelse af (igen) min kusine.

Menukort: Ditto.

Velkomstsang: Tror ikke vi skal have nogen.

Gæstebog: Mangler.

Takkekort: Hmm, mon ikke vi kan få min kusine til at hjælpe med det også?!

Planlægningsbog: Jeps!

Fest

Sted: Sauntehus Slotshotel.

Velkomstdrinks: Mangler, men kommer på plads når vi skal til møde med Sauntehus.

Borddekorationer: Ditto.

Engangskamera: - Skal, skal ikke........

Duge: Ordner Sauntehus, men vi vil naturligvis gerne have indflydelse.

Servieter: Ditto.

Stearinlys: Ditto.

Toastmaster: Faster Pia.

Serveringspersonale: Sauntehus Slotshotels personale.

Mad og drikke: Bestemmes ved mødet med Sauntehus.

Musik: Diskobil.

Bryllupskage: Kagekompagniet.

Louisa

Brudekjole: Jesper Høvring, men endnu ikke valgt.

Strømper: Ja, det regner jeg da med.

Undertøj: Hmmmm....

Smykker: Endnu ikke besluttet.

Slør: Ja, det skal jeg ha´!!

Makeup: Charlotte Elsted kommer herhjem på selve dagen.

Negle: Regner med at få lavet gele negle med fransk manicure.

Frisør: Charlotte Elsted igen.

Sko: Ikke valgt endnu, men har en idé.

Peter

Jakkesæt: Ikke valgt endnu, men Peter har prøvet et par stykker deriblandt et rigtig fedt et fra Sand.

Skjorte: Som med jakkesættet.

Slips: Måske han slet ikke skal have slips på?!

Strømper: Ikke købt endnu, men han skal formentlig have 2 par.

Sko: Mangler.

Sådan!

Kan I se om der er noget jeg mangler at skrive?

Nøj, hvor er der egentlig meget grønt!!

:loveshower: Louisa

Redigeret af Lou78
0

Del dette indlæg

Jeg bliver bare lige nødt til at dele dette her med jer:

Mens jeg sidder og kigger bryllupsting har vores lille prinsesse hevet alle sine legeeting ud af kurven (og det er mange) og prøver at lege med dem allesammen på én gang. Når hun har skubbet lidt til bolden og leget lidt med den får hun pludselig øje på sin ko, som så får en ordentlig tur for efterfølgende at "springe på" sin gris og ruske den - det er bare så dejligt at sidde og kigge på :super:

- Og her, et Mocca-billede af nyere dato :)

Det lyder da rigtig dejligt, at Mocca er ved at være lidt ved muffen igen - jeg håber virkelig, at hun fortsætter ud det spor :carrot:

*knus*

Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Glad for at høre i trods alt får lavet lidt bryllupsting ved siden af den ene dårlige nyhed efter den adnen med Mocca. Hun er edermadme kær den lille hund. Hun minder rigtig meget om min gamle blandingshund :bearhug: Krydser alt hvad krydsses kan for jeres lille prinsesse ;)

Fede ringe forøvrigt - du kan bare bruge din "Print screen" knappe, hvis du vil "snyde" dig til billeder på hjemmesiden. Hvis du ikke ved hvordan man gør - gør jeg det gerne for dig ;)

0

Del dette indlæg

Hold da op her sker ting og sager. Jeg kan se I er omtrent ligeså langt (eller kort afhængigt af øjet, der ser ;)) som os.

Men jeg må indrømme, at det ikke kun var bryllupsrelateret at jeg lige lagde turen forbi. Jeg tænkte på jeres lille hund og jeg tænkte på medicinen som I giver hende. Prøv bare for en sikkerheds skyld at spørge dyrelægen om Mocca skal have et kalktilskud så længe hun får Prednisolon. Det bidrager nemlig til afkalkning af knoglerne og kan i værste tilfælde føre til knogleskørhed eller brud på rygsøjlen. Dette kan f.eks. forhindres ved at give et kalk tilskud. Sådan er det med mennesker, men jeg ved ikke med hunde. For en sikkerheds skyld synes jeg dog at I skal tjekke det med dyrelægen. Jeg lærte det selv på den hårde måde, da lægerne havde "glemt" denne lille detalje og det førte til adskillige brud på min fars ryg.

Det er ikke fordi jeg vil gøre dig yderligere nervøs. Jeg synes bare det bør undersøges.

:bearhug:

Jeanet

0

Del dette indlæg

:blush: Hold da helt op hvor en tudetur..... :)

Jeg så pludselig at jeg ikke havde været inde på din side i laaang tid...og faktisk så lang tid at jeg slet ikke vidste noget om Mocca....Jeg håber virkelig at hun kommer på benene igen....hun er jo en dejlig lille uldtot!!!

Vi har også en hund, som bliver to her til August...og jeg kunne slet ikke forestille mig livet uden hende, og man regner da slet ikke med at der sker noget alvorligt med dem når de ikke er ældrer....så det gav mig virkelig noget at tænke over...(og tude over)....

Jeg krydser alt hvad krydses kan for lille Mocca!!! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

:bearhug: KnuZ Dorthe

0

Del dette indlæg

Glad for at høre i trods alt får lavet lidt bryllupsting ved siden af den ene dårlige nyhed efter den adnen med Mocca. Hun er edermadme kær den lille hund. Hun minder rigtig meget om min gamle blandingshund :) Krydser alt hvad krydsses kan for jeres lille prinsesse ;)

Fede ringe forøvrigt - du kan bare bruge din "Print screen" knappe, hvis du vil "snyde" dig til billeder på hjemmesiden. Hvis du ikke ved hvordan man gør - gør jeg det gerne for dig ;)

Tak søde Sandra :) Det varmer virkelig!!

Mht. ringe, tak ;) Og du må meget gerne hjælpe mig - jeg har været inde på Rensch Nielsens hjemmeside og jeg kan simpelthen ikke få det til at virke. Der sker ikke noget når jeg trykker på "print screen" knappen.

Den ring jeg har valgt som vielsesring er hjerteringen med brillianter i det midterste hjerte, men der er vist ikke nogen billeder af den alene, kun det billede hvor de har stablet en masse ringe ovenpå hinanden.

Peter har valgt en af Ole Lyngaards herreringe. Jeg synes ikke jeg kan finde den nogen steder, men den er superflot og helt enkel: Rødguld, lidt "grov" idet og så er overfladen "hamret" eller "slået" eller hvad det er det hedder. Den er i hvert fald rædi rædi flot :)

:balloons: Louisa

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op her sker ting og sager. Jeg kan se I er omtrent ligeså langt (eller kort afhængigt af øjet, der ser ;)) som os.

Men jeg må indrømme, at det ikke kun var bryllupsrelateret at jeg lige lagde turen forbi. Jeg tænkte på jeres lille hund og jeg tænkte på medicinen som I giver hende. Prøv bare for en sikkerheds skyld at spørge dyrelægen om Mocca skal have et kalktilskud så længe hun får Prednisolon. Det bidrager nemlig til afkalkning af knoglerne og kan i værste tilfælde føre til knogleskørhed eller brud på rygsøjlen. Dette kan f.eks. forhindres ved at give et kalk tilskud. Sådan er det med mennesker, men jeg ved ikke med hunde. For en sikkerheds skyld synes jeg dog at I skal tjekke det med dyrelægen. Jeg lærte det selv på den hårde måde, da lægerne havde "glemt" denne lille detalje og det førte til adskillige brud på min fars ryg.

Det er ikke fordi jeg vil gøre dig yderligere nervøs. Jeg synes bare det bør undersøges.

:balloons:

Jeanet

Søde Jeanet,

:)

Ja, langt eller kort - det har du ret i. Synes ellers selv - indtil jeg lavede "To-do-listen" - at vi var nået rimelig langt, men der er godt nok meget grønt i den = ikke på plads endnu!!

Men mange af de ting vi mangler kommer på plads når vi bl.a. får talt med Sauntehus og præsten.

Og tøj, sko m.m, åh ja - det glæder vi os også til at skulle ud og finde. I det hele taget synes jeg der er super dejligt at planlægge sit eget bryllup, ik´? Man bliver så glad :)

Tak for dit råd mht. Mocca. Det vil jeg bestemt forhøre mig om hos vores dyrlæge. Det er der nemlig ikke nogen der har nævnt noget om. De har godt nok nævnt at det ikke er godt for hendes krop at være på fuld dosis i længere tid, men alternativet er jo at hun skal aflives fordi hun bliver syg, så vores egen dyrlæge sagde, at så længe hun kan havde det godt på det er jo godt.

Vi er begyndt at trappe hende ud af det nu, netop fordi hendes krop ikke har godt af at være på det i længere tid, så vi prøver MEGET forsigtigt at tage 1/8 del fra her den første uge og så 2/8 næste uge (hvis hun bliver ved med at have det godt, selvfølgelig) osv.

Så vi krydser fingre alt hvad vi kan.

:) Louisa

0

Del dette indlæg

:) Hold da helt op hvor en tudetur..... :)

Jeg så pludselig at jeg ikke havde været inde på din side i laaang tid...og faktisk så lang tid at jeg slet ikke vidste noget om Mocca....Jeg håber virkelig at hun kommer på benene igen....hun er jo en dejlig lille uldtot!!!

Vi har også en hund, som bliver to her til August...og jeg kunne slet ikke forestille mig livet uden hende, og man regner da slet ikke med at der sker noget alvorligt med dem når de ikke er ældrer....så det gav mig virkelig noget at tænke over...(og tude over)....

Jeg krydser alt hvad krydses kan for lille Mocca!!! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

:balloons: KnuZ Dorthe

Tak søde Dorthe :)

Ja, man kommer virkelig til at tænke over tingene når der sker sådan noget. Det gør vi også. Hvor vi måske før har "taget det for givet", så glæder vi os nu over hver dag hun har det godt.

Tak for alle dine x´er - det varmer virkelig!!

:) Louisa

Redigeret af Lou78
0

Del dette indlæg

Vi er begyndt at trappe hende ud af det nu, netop fordi hendes krop ikke har godt af at være på det i længere tid, så vi prøver MEGET forsigtigt at tage 1/8 del fra her den første uge og så 2/8 næste uge (hvis hun bliver ved med at have det godt, selvfølgelig) osv.

Så vi krydser fingre alt hvad vi kan.

:balloons: Louisa

Som dyrlægen nok har nævnt for jer så kan Mocca godt få nogle sygdomssymptomer når I trapper ned. Det er ikke nødvendigvis fordi hun ikke kan klare sig uden medicinen, men det er noget kraftigt stads så kroppen skal reagere på en afvænning. Men igen - hold øje med hende - og tøv ikke med at spørge dyrlægen hvis I bare er den mindste smule i tvivl.

Jeg krydser virkelig fingre for jer - og jeres dejlige lille hund

:)

Jeanet

0

Del dette indlæg

Tænk, det har hun ikke engang sagt!!

Vi var nemlig gået igang med at prøve at trappe hende ud af det, men så fik hun feber igen og så skulle hun på fuld dosis igen.

Med sygdomssymptomer, mener du så også feber? For så har det måske været derfor hendes krop reagerede som den gjorde, sidste gang vi prøvede at trappe hende ud af det. Vi troede bare det var et tegn på at hun ikke var klar til at blive trappet ud og det samme gjorde dyrlægen, for det var i samråd med hende at vi satte hende på fuld dosis igen.

Håber bare, at denne langsomme udtrapning giver pote - bogstavelig talt!!

Tak for dine råd og tak fordi du tænker på os :balloons:

Redigeret af Lou78
0

Del dette indlæg

Tænk, det har hun ikke engang sagt!!

Vi var nemlig gået igang med at prøve at trappe hende ud af det, men så fik hun feber igen og så skulle hun på fuld dosis igen.

Med sygdomssymptomer, mener du så også feber? For så har det måske været derfor hendes krop reagerede som den gjorde, sidste gang vi prøvede at trappe hende ud af det. Vi troede bare det var et tegn på at hun ikke var klar til at blive trappet ud og det samme gjorde dyrlægen, for det var i samråd med hende at vi satte hende på fuld dosis igen.

Håber bare, at denne langsomme udtrapning giver pote - bogstavelig talt!!

Tak for dine råd og tak fordi du tænker på os :balloons:

Igen må jeg lige understrege at jeg kun kender til predisolonens effekt på mennesker og at I derfor er nød til at tale med dyrlægen om det. Bed dyrlægen om at undersøge det for jer hvis der er lidt usikkerhed omkring det!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer