Guest pjevs

Familiefejden

62 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg har virkelig brug for hjælp.

Problemet er min fars kone. Kan lige så godt være ærlig og tilstå - vi HADER hende, men det er der jo ikke noget at gøre ved.

Nå, men hun kan ikke tåle synet af min mor,så ved almindelige familie fødselsdage nægter hun at komme, hvis min mor kommer. Det er vi egentlig ret ligeglade med ( vi kan snildt hygge os uden hende ) men jeg har forlangt at min far kommer uden hende så. Han og min mor har det vældig fint sammen og han skal ikke gå glip af fødselsdage pga. hende. Ingen problem, han kommer alene.

Men hun vil jo gerne med til festerne, selvom min mor kommer.

Vi har faktisk overvejet at sige til hende, at hvis hun ikke gider komme til de små hyggelige familiesammenkomster, så kan hun ikke forvente at vi inviterer hende til andet.

Men ak, vi bider det i os for min fars skyld.

Nå, men da vi for et lille års tid siden så holdt barnedåb blev hun sur. Vi tog et familiefoto i kirken af JOhnny, Freja, jeg, min mor, min far og Johnnys mor.

Birthe ( min stedmoder ) havde så senere skældt min far ud fordi hun ikke var med på billedet.

Endvidere var hun blevet sur over at hun ikke skulle skrive i barnets bog, hvilket min far, mor og Johnnys mor gjorde ( på siden for bedsteforældre).

Jeg sagde til min far at hvis hun ikke er så meget i familie med os at hun vil komme til vores fødselsdage selvom min mor er der, så er hun heller ikke så meget familie at hun skal lege bedstemor.

Det faldt ikke i god jord, men jeg er ligelgad.

Nu er det så at vi har problemet. Hvor dælen skal vi gøre af hende til brylluppet?

Min far skal selvfølgelig sidde ved mig, hvilket min mor jo også skal. Tro mig Birthe bliver tosset, hvis min mor og far sidder sammen, og hun selv sidder et andet sted.

Men hun vil jo nok heller ikke være tilfreds med at sidde ved siden af min mor?

Nogen der har en god ide?

Hilsen Pia, der er pisse træt af at skulle spekulere over hvordan man gør alle andre tilpasse til MIT bryllup.

Redigeret af pjevs
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kunne ikke lade være med at grine lidt af din underskrift ;) Det er som om vi alle har lidt af det problem.

MEN... Jeg synes ikke I skal sætte hende ved højbordet. Hun må accepterer at hun ikke der din mor, men din fars KONE. Og derfor er det meget naturligt at hun ikke nyder samme privilligere som de biologiske forældre (og bedsteforældre for den sags skyld). Jeg syntes godt I kan sætte hende et andet sted end ved højbordet. Jeg synes slet ikke hun hører til det, og slet ikke når hun opfører sig sådan! Havde hun været sød og bidt sin utilfredshed i sig havde det været noget andet! Men ens handlinger har konsekvenser og det må hun leve med.

Held og lykke og hav ikke dårlig samvittighed over det i vælger!!!!

DER ER JERES BRYLLUP!

0

Del dette indlæg

Kunne ikke lade være med at grine lidt af din underskrift  ;)  Det er som om vi alle har lidt af det problem.

MEN... Jeg synes ikke I skal sætte hende ved højbordet. Hun må accepterer at hun ikke der din mor, men din fars KONE. Og derfor er det meget naturligt at hun ikke nyder samme privilligere som de biologiske forældre (og bedsteforældre for den sags skyld). Jeg syntes godt I kan sætte hende et andet sted end ved højbordet. Jeg synes slet ikke hun hører til det, og slet ikke når hun opfører sig sådan! Havde hun været sød og bidt sin utilfredshed i sig havde det været noget andet! Men ens handlinger har konsekvenser og det må hun leve med.

Held og lykke og hav ikke dårlig samvittighed over det i vælger!!!!

DER ER JERES BRYLLUP!

<{POST_SNAPBACK}>

jeg erklære mig enig!

og hvis hun så stadigt brokker sig må i jo bede hende holde sig væk hvis hun ikke kan respektere jeres dag

0

Del dette indlæg

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/numse.gif Fejder i familien sucks!!!

Men jeg bliver nødt til at erklære mig enig i, at det er jeres bryllup og jeres dag.

Hvis i vælger at placere hende ved højbordet, kan i gøre ligesom min veninde, som havde samme problem.

G. mor Brudens far Brud Gom Brudens mor Gommens far Stedmor

Måske havde i planer om at der skulle bedsteforældrene sidde, men det var et forslag????

Kram

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg forsøger mig med et lille pip.

Din mor og far skal (ifølge traditionen) IKKE sidde ved siden af hinanden.

Ifølge traditioner, ser bordplanen således ud:

Brudgommens mor

Brudens far

Bruden

Brudgommen

Brudens mor

Brudgommens far

Men det løser selvfølgelig ikke problemet med heksen, som efter min mening overhovedet ikke har et klap at skulle sige. Det er JERES bryllup - JERES fest, men jeg kan godt se dilemmaet, af hensyn til din far.

Men, hvis han har det fint med at komme alene til familiefester, har han det vel også helt fint med at komme alene til dit bryllup?

Hun skal ihvertfald IKKE have lov at ødelægge jeres store dag.

Håber I finder ud af det...

Mange hilsener

Carlotta

0

Del dette indlæg

Åh, det varmer med jeres kommentar.

For at gøre det hele endnu værre så har Johnny ingen far, og vores bedsteforældre er for gamle til at deltage i festen. Vi har aftalt at de kun skal med til receptionen, ellers bliver dagen for lang og hård for dem.

Vi har lige talt om følgende forslag:

Johnnys tante, Johnnys Onkel, Pias stedmor Johnnys mor, Johnnys bror, Johnny og Pia, far, mor, moster,osv.

Men for at være helt ærlig, så har vi ikke lyst til at have hende i nærheden.

Men det er en skide svær situation, for det er jo synd for min far hvis hun skaber sig.

Flere kommentarer?

0

Del dette indlæg

Åh, det varmer med jeres kommentar.

For at gøre det hele endnu værre så har Johnny ingen far, og vores bedsteforældre er for gamle til at deltage i festen. Vi har aftalt at de kun skal med til receptionen, ellers bliver dagen for lang og hård for dem.

Vi har lige talt om følgende forslag:

Johnnys tante, Johnnys Onkel, Pias stedmor Johnnys mor, Johnnys bror, Johnny og Pia, far, mor, moster,osv.

Men for at være helt ærlig, så har vi ikke lyst til at have hende i nærheden.

Men det er en skide svær situation, for det er jo synd for min far hvis hun skaber sig.

Flere kommentarer?

<{POST_SNAPBACK}>

vi skippede den traditionelle bordplan til vores bryllup. til højbords sad forloveren og de 3 brudepiger (voksne) altså vennerne til højbords.

måske det var noget??

0

Del dette indlæg

Vi stod i lidt samme situation uden al det negative, for jeg kan godt med min stedmor.

Min far krævede bare at komme til at sidde ved siden af hende, så vores højbord kommer til at se sådan ud:

Gommens far

Gommens mor

Gommen

Bruden

Brudens mor

Brudens far

Brudens stedmor

Op i http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/numse.gif med traditioner. Familierne ser ikke ud som for år tilbage, så I bestemmer jo heldigvis selv

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

tja... uden vi nødvendigvis har de omtalte fejder - ved jeg bare at der er nogle familliemedlemmer der kan mindre sammen end andre - så ud med traditionerne til fordel for en god fest. Så vi hopper op og falder ned på højborde og traditioner og bryder parrene lidt på kryds og tværs - og så alligel ikke (nogle par sidder sammen) - for det skal være hyggeligt for alle.

Hej fra knirke http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloons.gif

0

Del dette indlæg

Puha, hvor er det bare p**** irriterende for alle Jer der har familiefejder... Hvis det var mig ville jeg placere den onde stedmoder blandt gæsterne og så ignorere eventuelle sure miner fra hende (sæt hende med ryggen til Jer så I ikke skal kigge på hendes sure fjæs... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/grin.gif )

Ej, faktisk har jeg læst et sted, at hvis man skal "følge reglerne", så skal forældres nye ægtefæller sidde blandt de andre gæster og ikke til højbords, så I har faktisk "retten" på Jeres side og et godt argument til farmand og den onde stedmoder *s*

Håber det flasker sig ;)

0

Del dette indlæg

Kære Brud

Jeg forstår godt dit dilemma og øv hvor er det irriterende med alle de hensyn man hele tiden skal tage til voksne mennesker. Noget der skulle være helt unødvendigt.

Jeg ville dog overveje en anden mulighed - en mulighed der ikke giver anledning til yderligere konflikt, men forhåbentlig i stedet kan være det første skridt til at rette lidt op på den skæve gang i stedmoder-forholdet. For uanset hvad så er det hende Jeres far har valgt at leve sammen med - og hvergang der er konflikter mellem Jer børn og stedmoderen, så får Jeres far garanteret også ørene i maskinen.

Sæt din mor nærmest Jer brudepar, din far som den næste og din stedmor som den tredje. Så er din stedmor også blandt højbordet. Jeg synes også, at stedmoderen hører til blandt højbordsgæsterne og det på nærmeste hold. Desuden så synes jeg ikke man kan tillade sig at skille et par ad, i hvert fald ikke med mindre det er i parrets fulde forståelse (Det bliver vist ikke tilfældet her). Igen, selv om I ikke har et godt forhold som er hun Jeres fars valg. Jeg synes også at hun bør være med på billeder, og bør have mulighed for at skrive i bedsteforældre bøgerne.

Det kan være at I ved at vise at hun prioriteres højt ved brylluppet får noget positivt ud af det på længere sigt.

Da jeg skriver dette, er det fordi jeg selv har en mor, der lever sammen med en mand som jeg egentlig ikke er særlig vild med - hvilket mine søskende i øvrigt heller ikke er. For min mors skyld vil jeg dog altid håndtere ham som en del af familien - og han vil til enhver tid være at regne blandt højbordsgæsterne og dét selvfølgelig ved siden af min mor. Det er nu nemlig engang sådan, at det er ham hun har valgt som sin livsledsager. Og om jeg vil det eller ej, så må jeg respektere hendes beslutning.

KH Zalka

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt forstå hvis hun til brylluppet bliver ked af ikke at sidde sammen med sin mand.. Det ville jeg være, hvis jeg skulle til bryllup. Det kan godt være I ikke rigtig kan lide hende, og hun har da også opført sig mærkeligt ud fra det du skriver. Men efter min mening skal man altså sidde med sine ægtefæller når man er til et bryllup.. Forøvrigt kan man ikke særlig godt hverken se eller høre dem der sidder ved højbordet, når man er brudepar.. så det er det bedste sted at placere hende, hvis du helst ikke vil se på hende hele aftenen.

Hvis du ikke vil placere hende ved siden af ham, synes jeg måske ihvertfald du skal advare dem om det inden brylluppet. Så hun har mulighed for at takke nej.. (Dermed ikke sagt at jeg ville gøre det til et bryllup, hvis jeg ikke sad ved min mand) Hun lyder jo lidt som en dramaqueen.. og så er det vel bedre hun laver en scene inden brylluppet end under brylluppet??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men efter min mening skal man altså sidde med sine ægtefæller når man er til et bryllup..

<{POST_SNAPBACK}>

Der er jeg så fuldstændig uenig.. Der er kun én slags fest hvor et ægtepar skal sidde sammen og det er ved deres eget bryllup (Nå ja - og så kobber, sølv, guldbryllup)

Forlovede skal sættes sammen, men ægtefolk skal sættes hver for sig.

B*, der nok er lidt af en traditionshaj - eller noget :blush:

0

Del dette indlæg

Tradition eller ikke tradition

Så må man spørge sig selv om, man ville have det OK med, at man som det eneste par blev skilt ad til festen. Hvis alle andre par også er skilt ad, så er det helt fint, men hvis jeg var den eneste, der ikke kunne sidde ved siden af min partner, så ville jeg i hvert fald blive ked af det.

KH Zalka

0

Del dette indlæg

Tradition eller ikke tradition

Så må man spørge sig selv om, man ville have det OK med, at man som det eneste par blev skilt ad til festen. Hvis alle andre par også er skilt ad, så er det helt fint, men hvis jeg var den eneste, der ikke kunne sidde ved siden af min partner, så ville jeg i hvert fald blive ked af det.

KH Zalka

<{POST_SNAPBACK}>

Der var jo hellere ikke nogen, der sagde at ALLE andre skulle sidde i par ved det pågældende bryllup. Hvad der sker ved højbordet har vel absolut intet med hvordan resten af gæsterne skal sidde.

Og nu hedder det jo traditionelt Goms Mor Bruds far Brud Gom Bruds mor Goms far. Og så er parrene (med undtagelse af brudeparret) jo også skilt. ganske som resten af selskabet.

0

Del dette indlæg

Kære Pjevs.

Jeg fik helt ondt i maven af at læse dit indlæg. Det slog mig nemlig pludselig, at jeg nok kommer til at stå i en lignende situation:

Min forlovedes forældre blev skilt for 18 år siden, men har ALDRIG siden været til en fest sammen. Ikke engang til barnedåb hos deres datter! (Hun har tre børn, men er ikke gift, da hun nægter at gifte sig uden at have begge sine forældre med til sit bryllup!) Og de har endda begge nye kærester/ægtefæller. Jeg tror mest det er min kærestes far, der sætter sig på bagbenene. Jeg har forsigtigt spurgt min forlovede hvad han har tænkt sig til vores bryllup, og han svarede sammenbidt, at han havde tænkt sig at meddele dem, at enten mødte de begge op med gode miner, og ellers kunne de begge blive væk! :blush: Jeg har ikke turdet spøge til det siden :)

Jeg håber meget at du finder ud af en bordplan, der ikke ødelægger den gode stemning. Det er bare så sørgeligt, når familiefejder kommer til at fylde så meget i ens bevidsthed.

Mange, mange ønsker om en fredelig løsning fra Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Forøvrigt kan man ikke særlig godt hverken se eller høre dem der sidder ved højbordet, når man er brudepar.. så det er det bedste sted at placere hende, hvis du helst ikke vil se på hende hele aftenen.

Jeg har prøvet at sidde til højbord ved mine forældres sølvbryllup, og det er ikke nemt at se ret mange af de andre gæster ved højbordet. Jeg vil derfor give jmuggi ret i at det også kan være en plus for jer at sætte din stedmor ved højbordet.

Jeg håber i finder en løsning som kan gøre mange tilpas, men som kan gøre at i kan føle i får en dejlig dag.

mvh supertøsen

0

Del dette indlæg

Men efter min mening skal man altså sidde med sine ægtefæller når man er til et bryllup..

<{POST_SNAPBACK}>

Der er jeg så fuldstændig uenig.. Der er kun én slags fest hvor et ægtepar skal sidde sammen og det er ved deres eget bryllup (Nå ja - og så kobber, sølv, guldbryllup)

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har ALDRIG hørt at man til et bryllup sidder ved siden af sin ægtefælle. Det ville også gøre bordplanen lidt svær.

0

Del dette indlæg

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har ALDRIG hørt at man til et bryllup sidder ved siden af sin ægtefælle. Det ville også gøre bordplanen lidt svær.

<{POST_SNAPBACK}>

Det forstår jeg ikke.. Hvorfor gør det bordplanen svær at man sidder sammen som par???

Det gjorde alle gæsterne da til vores bryllup.. altså alle dem som var et par vel at mærke.. hvad er problemet lige i det??

Vil I mene at man normalt sidder alene og sin ægtefælle sidder et helt andet sted?

Et bryllup er da romantisk, det vil jeg da helst dele med min mand.. istedet for at sidde mellem "fremmede" mænd..

Er det en generel holdning at man ikke skal sidde sammen eller hvad?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

traditionen er at kun ægtefæller og forlovede på sidde sammen. det er med undtagelse af parrets forældre, da de skal blandes som symbol på at nu er de to familier bundet sammen.

til vores bryllup sad parenne sammen. det er et BRYLLUP! en hyldest til kærligheden! og hvorfor så skille par ad?? det er i mine øjne en hån mod kærlighed!

folk kan gøre hvad de vil, men i mine øjne bør sådan en begivenhed ikke nydes med en fremmed mand eller kvinde, men med sin partner

0

Del dette indlæg

En uskreven regel - eller er den skreven :) - at man ikke skiller forlovede. Alle andre bliver "ofte" - gjorde i hvert fald engang" skildt ad...

Jeg har ikke det fjerneste imod at sidde adskildt fra Jon til bryllupper - men vil heller ikke ha' noget imod at kunne SE ham...

Kan ærligt talt ikke se at det er en hån mod kærligheden - men sådan er vi så forskellige...

Der er jo også noget med kærlighed til brudeparret - det vil sige hele forsamlingens kærlighed - og det er da bare herligt at man som forsamling kan snakke både "den ene" og "den anden" vej...

Nu lyder dette hårdt, og det er måske bare tilfældigheder - men jeg har oplevet ALT FOR MANGE PAR til ALT FOR MANGE FESTER, som bare sidder og snakker sammen, kun de to... Og altså ikke gi'r en disse til selskabet!

Jeg siger IKKE at ALLE er sådan, men ud fra dette - og håbet om at de få som jeg kender der ku' være sådan, valgte vi at placere folk skråt over for hinaden - eller faktisk skråt-skråt overfor hinanden, hvis der er nogen der forstår... :blush:

Altså,

kone1 - gæst - gæst - mand2 - gæst - gæst - osv...

gæst - gæst - mand1 - gæst - gæst - kone2 - osv...

På den måde ku' man både ha' samtaler den ene og den anden vej - med personerne omkring partneren og med partneren eller "mod" partneren med andre gæster...

Og alle sad naturligvis ved siden af MINIMUM 1 de kendte i forvejen!

Sådan ville jeg IKKE ha' det fjerneste imod at sidde i en forsamling... :carrot:

Redigeret af Khio
0

Del dette indlæg

Jeg er enig med Luse - synes heller ikke parrene skal sidde sammen - så føler sig de uden partner ikke alt for alene og der er ikke kun parsnak - så vi valger at sidde dem overfor hinanden - så der er mulighed for snak men ikke lige så nemt med at viske noget,... over bordet - og ves diden af parret kommer der "ukendte" mennesker. dem der ikke har partner med bliver så placeret overfor eller ved siden af en de kender - så ingen er alene men alle har nogle de ikke snakker med til daglig ved deres side.

Vi følger heller ikke traditionerne ved hovedbord og blander familie. Min familie til min side og Peters på hans - ellers bliver det for vanskelig med sproget (dansker der ikke er så godt til tysk - og tysker der kun snakker tysk :)

Men alle som de bedst kan lide - synes ikke at traditionerne skal tages alt for alvorlig hvis de giver problemer - det vigtigste er da at folk hygger sig!!!!

:blush: Sandra

0

Del dette indlæg

Vil I mene at man normalt sidder alene og sin ægtefælle sidder et helt andet sted?

Et bryllup er da romantisk, det vil jeg da helst dele med min mand.. istedet for at sidde mellem "fremmede" mænd..

Umiddelbart er jeg enig men det kommer også an på hvor godt familie og venner fra de to sider kender hinanden.

Umiddelbart vil jeg da helst sidde ved siden af min kæreste (mand når han engang bliver det) Men hvis vi ikke sidder ved siden af hinanden synes jeg det skal være blandt nogle man kender og ikke fremmede.

Det har jeg prøvet til en fødselsdag en gang og for mit vedkommende ikke en succes!!!

0

Del dette indlæg

Jeg har lige været til min venindes bryllup og hendes mor går meget op i tratitioner. Der var alle ægtepar skilt ad - incl. bedsteforældre, forældre etc. etc.

Vi blev også skilt ad og hyggede os fint uden hinanden - desværre sad vi så bare med ryggen mod hinanden (knap så fedt)

Hvis min far havde valgt at hans nye kæreste skulle med til vores bryllupsfest, må jeg indrømme at hun ville få en plads langt væk fra højbordet - ikke fordi jeg er en strigle, men fordi de ikke har været sammen ret længe og dels fordi jeg ikke kender hende (og så en del mere jeg ikke vil snakke om her)

Hvis I skal sidde i E-form, kunne du jo sætte hende øverst ved det ben tættest på din far - altså ikke det i midten, men det ben over mod din far.

Ellers er løsningen nok runde borde - der kan ikke sidde så mange og I kan derfor nemmere lave en løsning hvor I kun sidder med dem der betyder mest for jer - det være sig familie og venner.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer