Bryllupsmusen

Bogklub

62 indlæg i dette emne

Er der nogen, der har mod på at lave samlet liste over alle de bøger, der er foreslået - det kunne være lækkert, selvom det er et stort arbejde.  :carrot:  :carrot:  :carrot:

Det gør jeg gerne Postet billede

Jeg vil så vidt muligt sætte dem i genreorden, men bær over med mig, hvis det smutter ind imellem :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

Søde Gitte - det var sådan noget, jeg selv kunne have fundet på at sige. Længe leve dansklæreren. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der nogen, der har mod på at lave samlet liste over alle de bøger, der er foreslået - det kunne være lækkert, selvom det er et stort arbejde.  :carrot:  :carrot:  :carrot:

Det gør jeg gerne Postet billede

Jeg vil så vidt muligt sætte dem i genreorden, men bær over med mig, hvis det smutter ind imellem :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

Søde Gitte - det var sådan noget, jeg selv kunne have fundet på at sige. Længe leve dansklæreren. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det lyd også ret fedt i mit hoved, da jeg skrev det :carrot:

Men det var vist lettere sagt / skrevet end gjort. Det forekommer mig en smule uoverskueligt :) Så kan man ikke "bare" køre igennem de forskellige forslag og spørge, hvis man vil have yderligere uddybning af en bog ;)

Så hvis en anden har lyst til at "lege" med boglisten, så giver jeg gerne denne tjans fra mig :hug:

Hilsen Gitte - som ikke kunne leve op til at være den perfekte dansklærer Postet billede

0

Del dette indlæg

Ej - når jeg ser denne tråd, kan jeg ikke lade være med at tænke på: der var engang i de gode gamle dage, hvor jeg også havde masser af tid til at læse!! Hvordan pokker når I det?

Svale

<{POST_SNAPBACK}>

På toilettet :):bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej - når jeg ser denne tråd, kan jeg ikke lade være med at tænke på: der var engang i de gode gamle dage, hvor jeg også havde masser af tid til at læse!! Hvordan pokker når I det?

Svale

<{POST_SNAPBACK}>

tager mig tid - vi ser f.eks. ikke ret meget tv, men går hellere på biblioteket sammen og låner lidt gode bøger og sidder sammen i sofaen om aftenen med en kop the og en plaid ( og ja, der kom det så til at lyde som om vi er 80 :) )

0

Del dette indlæg

Ok jeg prøver godt nok ikke i genretype, men på en samlet liste!! har valgt at skrive på, hvem der anbefaler, for så kan man lige skrive en pm til vedkommende, hvis der er noget, man skal vide!! God ide ikke!! Håber listen er Ok?

Hvem anbefaler: Navnet på bogen + forfatter

Bryllupsmusen Vindens skygge

LONDON af Eward Rutherfurd

CrazyMissDaisy harry potter og halvblodsprinsen

harry potter og flamernes pokal

harry potter og fønixordenen

putti Kronprinsessen af Hanne Vibeke Holst

Det gyldne kompas, Ravkikkerten samt

Skyggernes kniv af Philip Pullman (børnebøger

Den lukkede bog af Jette A Kaarsbøl

Da Vinci mysteriet og Engle og dæmoner af Dan Brown,

Kabalemysteriet samt

I et spejl i en gåde af Jostein Gaarder (børnebøger

White Teeth af Zadie Smith

fenris "Kærlighedsbarn" skrevet af Maria Helleberg

"Kysse-marie" af Juliane Preisler

Librian LORD PETER WIMSEY mysterierne

"Hvad du ønsker skal du få" af Pernille Aalunds

mariaholm "Ved Vejen" af Herman Bang

"kongens Fald"

jegbjerg "Mine hemmeligheder" skrevet af Sophie Kinsella

Bridget Jones, En shopaholics, Sushi for begyndere.....

Monika_Lars "Mit liv"af Bill Clintons

EilaL DaVinci Mysteriet samt

Engler og Dæmoner af Dan Brown Ansigtet - Dean Koontz

Deception Point - Dan Brown

Vejen til Jerusalem - Jan Gulliou

hyacinth "Den russiske triologi" Leif Davidsen

Knirke Jordens søjler af Tom Follet

Gitte-Majbrud "Trækopfuglens Krønnike af Haruki Murakami

sannek " mishandlet barn"

Gantzel21 Elsker - elsker ikke af Sheila O´Flanagan

Jarastavens Vandring af Saga Borg

Nenya Fionavar-trilogien" af Guy Gavriel Kay

”Fionavar-Gobelinen” er den samlede trilogi bestående af: "Sommertræet", "Den vandrende ild" og "Den mørkeste vej".

270805 Det 11. Bud af Ole Clifford

sannebj Freja af johanne hildebrandt

Idun også af hildebrandt

hitchhikers guide to the universe

løgnhalsen fra umbrien

talismanen

Svale

Redigeret af Svale
0

Del dette indlæg

Jeg æææælske også at grave mig ned med en god bog.

Som mange andre har jeg slugt "Da Vinci Mysteriet" og "Engle og Dæmoner" - jeg fryder mig ved tanken om at Dan Brown er i gang med en tredje bog om Robert Langdon (og i øvrigt også til filmen i maj :bearhug: )

Jeg er også ret vild med krimier Postet billede bla. "Grønt Støv" og "Kald mig prinsesse" af Sara Blædel og ikke mindst Elsebeth Egholms bøger om Dicte Svendsen "Selvrisiko", "Skjulte fejl og mangler" og "Personskade". De foregår i og omkring Århus og det er jo ekstra sjovt for en som bor her...

Sidste men ikke mindst vil jeg da nævne at jeg er startet forfra med Harry Potter serien og selvfølgelig er meget spændt på "Halvblodsprinsen"

:) Tina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:loveshower:Hej søde Svale - flot liste du der har lavet :)

Jeg opgav netop pga. genren, for nogle af bøgerne kender jeg slet ikke :hug:

Det er ganske smart at skrive dem op, som du har gjort :carrot:

Jeg kunne godt nok tilføje mange flere bøger under mit navn, men de fleste har andre allerede også nævnt dem :bearhug:

0

Del dette indlæg

Ja, men jeg er da med paa Da Vinci-vognen, har dog ikke naaet Engle og Daemoner endnu, har for tiden gang i belladonna dokumentet af Ian Caldwell og Dustin Thomason. Gaar heller aldrig af vejen for en Steven King el. Dean Koonz bog, dog er og bliver Koonz favoritten, han skriver paa en helt speciel og fangende maade...

Har fundet en bog her i Schweiz (paa tysk) fra Dan Brown som hedder "Diabolis", faaes den ogsaa i dk paa dansk????

:cheerleader3: fra Else

0

Del dette indlæg

Hvad med Tom Follet- Jordens søjler. Meget god bog!!!

Æææææslsker simpelthen også at læse bøger - og kan sluge mange forskellige genre - eneste krav er at bøgerne er tilstrækkelig tykke - ellers synes jeg ikke at jeg når tilstrækkelig langt ind i historien førend den er slut.

Helt enig Knirke.

Fantastisk bog.

:cheerleader3:

Christine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hov....Skulle lige fortælle at jeg i øjeblikket er i gang med Jomfrudronningen,

af Susan kay.

Er iøvrigt også igang med en bog om skagensmalerne.

Syntes at det er så hyggeligt at læse om det gamle skagen.

:cheerleader3:

Christine

0

Del dette indlæg

Jeg får også læst en pokkers masse bøger for tiden...

Er mest til "chick-lit" genren - sådan noget Bridget Jones, En shopaholics... , Sushi for begyndere..... Har lige slugt "Mine hemmeligheder" skrevet af Sophie Kinsella (det tog mig ikke mere end 2 dage  -HAHA- ) Super sjov bog, som jeg simpelthen må eje!!!

Kunne ikke være mere enig ()() Er selv i gang med Elsker - elsker ikke af Sheila O´Flanagan - også en Chick-lit bog - derudover har jeg læst de fleste af Jennifer Weiner, Sophie Kinsella og Marian Keyes

Elsker også fantasy - har læst hele Dragonlance-serien og hele serien af Saga Borg der hedder Jarastavens Vandring - hvor der snart udkommer 2 nye :cheerleader3::blush:

Læser MEGET :lol:

Gitte - en læsehest ()()

UHH søde Gitte sig hvornår der kommer flere bøger i den fantastiske serie!!!Jarastavens vandring er bare så spændende, at de ikke kan være bekendt andet end at fortsætte den. Har prøvet at være inde på deres hjemmeside, men jeg er desværre ikke så god til svensk ()()

Glæder mig til at følge de nye vølver...

senest har jeg læst:

Da vinci mysteriet

Freja af johanne hildebrandt

Idun også af hildebrandt

hitchhikers guide to the universe

løgnhalsen fra umbrien

talismanen ( min alltime favourite!!!) er det den af Stephen King??

og skal til at igang med DANTE den guddommelige komedie af Ebbe kløvedal

jeg elsker alt af Stephen King. manden er simpelthen så dygtig. Lige nu læser jeg igen hans novelle samling, som hedder Manden i den sorte habit. 14 utrolig spændende historier fra den ultimative gyserforfatter ()()

Anne Rice står også mit hjerte meget nær.. Elsker hendes bøger om Mayfair heksene. Ønsker så meget at komme til New Orleans og få lov til at se hendes/deres hus på First Street, hvis det ikke er blevet helt ødelagt af orkanen -HAHA-

Bøgerne hedder Heksens Time, lasher og Taltos.

Derud over har hun jo blandt andet lavet en hel serie om vampyrer, og her er En vampyrs bekendelser at finde.. en rigtig god bog :)

Knuzz Vinni

0

Del dette indlæg

UHH søde Gitte sig hvornår der kommer flere bøger i den fantastiske serie!!!Jarastavens vandring er bare så spændende, at de ikke kan være bekendt andet end at fortsætte den. Har prøvet at være inde på deres hjemmeside, men jeg er desværre ikke så god til svensk  -HAHA-

Knuzz Vinni

<{POST_SNAPBACK}>

Både bog 7 og 8 skulle være udkommet her i oktober - har set bog 7 i Bog & Ide :cheerleader3::blush:

Der kommer desværre kun 9 bøger i alt (havde læst de tænkte på 12 :lol:) men de starter en ny serie op i 2006

Redigeret af Gantzel21
0

Del dette indlæg

Er også på vognen med Dan Brown - DaVinci Mysteriet og Engler og Dæmoner

Af de lidt mere alvorlige kan jeg anbefale:

Anne Meinche - To kaffe og en staveplade.

Hun beskriver sygehusvæsenet indefra, og det der følger med at være patient, når man har oplevet, at være i en bilulykke og ligget på intensiv.

Erik Rasmussen - Den dag du får kræft

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg læser dansk på syddansk universitet, og derfor er det lidt småt med fritidslæsningen. Men en FANTASTISK bog er "Øst for paradis" af John Steinbeck.

LÆS DEN!!!!!!!!! Det er noget af det mest geniale der er skrevet. Det er forresten Oprah´s ynglings bog :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

UHH søde Gitte sig hvornår der kommer flere bøger i den fantastiske serie!!!Jarastavens vandring er bare så spændende, at de ikke kan være bekendt andet end at fortsætte den. Har prøvet at være inde på deres hjemmeside, men jeg er desværre ikke så god til svensk  :bearhug:

Knuzz Vinni

Både bog 7 og 8 skulle være udkommet her i oktober - har set bog 7 i Bog & Ide :cheerleader3::bearhug:

Der kommer desværre kun 9 bøger i alt (havde læst de tænkte på 12 :)) men de starter en ny serie op i 2006

Æv at de ikke når op på de 12 :) men 9 er da bedre end ingenting.

Jeg ville gerne have fulgt historien med Urla og hendes skygge til ende.

Står der noget om hvad den nye serie vil handle om? stadig vølver og den slags?

Knuzz Vinni

0

Del dette indlæg

UHH søde Gitte sig hvornår der kommer flere bøger i den fantastiske serie!!!Jarastavens vandring er bare så spændende, at de ikke kan være bekendt andet end at fortsætte den. Har prøvet at være inde på deres hjemmeside, men jeg er desværre ikke så god til svensk  :bearhug:

Knuzz Vinni

<{POST_SNAPBACK}>

Både bog 7 og 8 skulle være udkommet her i oktober - har set bog 7 i Bog & Ide :cheerleader3::bearhug:

Der kommer desværre kun 9 bøger i alt (havde læst de tænkte på 12 :)) men de starter en ny serie op i 2006

<{POST_SNAPBACK}>

Æv at de ikke når op på de 12 :) men 9 er da bedre end ingenting.

Jeg ville gerne have fulgt historien med Urla og hendes skygge til ende.

Står der noget om hvad den nye serie vil handle om? stadig vølver og den slags?

Knuzz Vinni

<{POST_SNAPBACK}>

Ved desværre ikke så meget om den - der står ikke noget på deres hjemmeside endnu, men den kommer også først i 2006.

Lige nu hedder serien "Blodsbröder." og kommer i efteråret 2006. Bog nummer 1 hedder pt. "Forbannelsen", men det kan ændres endnu.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige en lille opdate fra mig:

Min søn og jeg er blevet færdige med Skammerserien, dvs. Skammerens datter, Skammertegnet, Skammerkrigen og Slangens gave af Lene Kaaberbøl (børnebøger) Vi har nu kastet os over Ækle eventyr af Rune T. Kidde inden vi prøver med Julemysteriet af Jostein Gaarder (børne/ungdomsbog), vi venter nok lige til december.

Jeg har genlæst The Buddha of Suburbia af Hanif Kureishi og en af dem jeg har læst hen ved 20 gange, nemlig Midt i en klunketid af Benjamin Jacobsen, den morer jeg mig kosteligt over, hver gang jeg læser den.

I øvrigt har jeg efterhånden, takket være jer, opbygget en liste så lang som et ondt år over bøger, jeg skal have læst i nærmeste fremtid. Dejligt!

:cheerleader3: Putti

0

Del dette indlæg

Tja - Hvad læser man ? Jeg læser meget men det er ikke just skønlitteratur og romaner:

Ligningsvejledningen og FSR's skattelovsamlng. Dem læser jeg i dagligt - som regel via computeren.

Aktieaflønning, 3. udgave om aktieoptioner i ansættelsesforhold.

En sørøverbog jeg fandt til DJ Lillemand på et loppemarked.

En bog om hunden Lajka der døde (en DJ Zelina Stump har lånt på biblioteket).

Brugsanvisningen til en movinghead der kom hjem i forgårs.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Jeg er periodevis læsehest med en samtidig hang til at læse inden jeg skal sove.

I øjeblikket læser jeg Harry Potter for min datter (fordi det er så hyggeligt at hun stadig gerne vil have læst højt - og fordi jeg faktisk synes de er gode)

Samtidig er jeg igang med Bill Clintons "Mit liv" - det er en noget tung sag som jeg egentlig havde glædet mig til at læse. Han HAR et spændende liv, men bogen er desværre noget tung og tør. Men jeg skal nok blive færdig.

Læst for nylig:

Dan Brown "Deception point" og "Digital Fortress". Læste Da Vinci da den kom og Engle og Dæmoner i foråret.

Og så læser jeg krimier skrevet af svenske forfattere (i øjeblikket er det Liza Marklund, før det Henning Mankell og naturligvis Sjöwall og Wählöö)

Og så skal jeg have fat i Jørgen Leth's "Det uperfekte menneske".

Og så har jeg lige genlæst Nynnes dagbog 1+2 for at være klar til filmen. :cheerleader3:

Nå ja så har jeg også læst brugsanvisningen til vores køleskab.

Kærligst

Elle

Redigeret af Elle2005
0

Del dette indlæg

Jeg læser næsten udelukkende fagbøger om arkæologi...

Men lige nu har jeg alligevel sneget mig til at læse en hylende morsom bog, der hedder "The Darwin Awards"

En af den slags bøger der får en selv til at føle det rigtig godt med sig selv.

Badutski

0

Del dette indlæg

Lige pt. læser jeg Harry Potter og halvblodsprinsen, mangler lige ca. 80 sider :bearhug:

Er sideløbende i gang med "The hitchhikers guide to the galaxy", og "sushi for begynder".

Også har jeg selvfølgelig læst Nynnes dagbog som jeg er synes er alt for god :cheerleader3: og selvfølgelig bridget Jones :loveshower:

Men vil også helt klart anbefale "I Spænd" og "I tvivl" af Dorte Holm.

Pernille :bearhug:

Redigeret af pernille25
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer