Sussen2

Toastmaster...

27 indlæg i dette emne

En stor grund til at jeg endnu ikke har fået sendt vores invitationer ud er at vi ikke kan finde ud af hvem der skal være vores toastmaster...

Vi var ellers overbevist om hvem det skulle være fordi han ville være perfekt, men aften vi var hos dem sad vi og jokede lidt med hvem der skulle være toastmaster, hvortil han svarede at han var glad for at han skulle være bestman for så kunne han ikke være toast master. Det havde han været før og synes at det er en stor opgave, man skal være på, ikke drikke for meget vin og bla bla. Altså en meget anstrengende opgave!!!!

Enanden dag jokede min kæreste overfor en af hans andre venner om at han skulle være toastmaster hvortil han svarede at det håbede han virkeligt ikke for det kunna han bare ikke overskue. Han ville blive alt for nervøs...

Alt sammen fair nok og jeg forstår dem....

Men nu tør jeg snart ikke spørge flere for det er jo en slags byrde man pålægger dem.... Hvem er den næste man skal prikke på ryggen og de så tænker--- åh nej der blev min bryllupsfest ødelagt...

Nu har jeg en veninde jeg holder meget af og vil spørge og jeg er da også næsten sikker på at hun vil sige ja fordi hun ALTID er så hjælpsom, men jeg vil helst ikke ødelægge hendes aften, hvis hun har det på samme måde...

Er der nogen der har gode råd eller tips til hvordan man kan spørge så de også kan få sig til at sige fra...

Eller kan man bare undvære?

Eller skrive i invitationen at vi søger en toastmaster, så kan folk melde sig?

Åh jeg er så forvirret...

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kom selv til at tænke på om man ikke bare kan lade være med at skrive noget om toastmaster i invitationen og så har vi lidt mere tid at løbe på og så først melde ud på dagen hvem der skal være toastmaster. Man har vel ikke brug for at vide det før som gæst?

Men vi har stadig problemet omkring hvem der vil være det....

0

Del dette indlæg

Vi inviteret så vi ialt er 48 dvs 6 runde borde af 8 personer

Vi undlader at have en toastmaster.. men det kan selvfølgelig nå at ændre sig endnu.. Tror nu ikke der kommer så mange sange eller taler til vores bryllup alligevel :blink:

-HAHA- Heidi

0

Del dette indlæg

Man kan godt vente med at vælge toastmaster til efter invitationerne m.v .er sendt ud. Så må man bare få kommunikeret toastmasterens navn ud på anden måde, Så folk ved hvem de skal kontakte vedr. indslag m.v.

Jeg vil ikke anbefale at man undlader at vælge en toastmaster. Den der med at der nok ikke kommer så mange sanger og taler har jeg simpelthen hørt for tit.

Det sidste jeg var ude for var en 50 års fødselsdag. De gik til bords kl. 18.30 og var færdige med at spise kl. 1.00. De havde ingen toastmaster for der ville jo ikke komme så mange indslag. Faktisk hørte jeg en sige at de havde frabedt sig taler og sange. Om det er rigtigt ved jeg ikke.

Selvom der måske ikke kommer så mange taler/sange er toastmasteren bestemt ikke overflødig. Måske bare mere usynlig. Der skal stadig være en som har kontakten til køkkenpersonalet m.v. og har I ikke en toastmaster henvender de sig naturligt til Jer, og hvad med rygepauser m.v. og hvordan med at tage mad hvis vi taler buffet og forskellige borde.

En vigtig funktion for en toastmaster er netop at være brudeparrets talerør så brudeparret ikke skal bekymre sig om alle mulige praktiske spørgsmål ved festen.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså vi har valgt at forloveren skal være toastmaster som det lidt er tradition, både fordi vi mener han er egnet og vi ikke vidste hvem det ellers ku være.. han var meget glad for at skulle være forlover, men også lidt betænkelig ved det med toastmaster, men han spurgte os om han havde et valg så sagde vi ja da, men du skal alligevel ;)

han er ok med det, men den er svær at besætte.. Har I ikke noget familie det kan være, de plejer at være lettere at overtale...

0

Del dette indlæg

En stor grund til at jeg endnu ikke har fået sendt vores invitationer ud er at vi ikke kan finde ud af hvem der skal være vores toastmaster...

Vi var ellers overbevist om hvem det skulle være fordi han ville være perfekt, men aften vi var hos dem sad vi og jokede lidt med hvem der skulle være toastmaster, hvortil han svarede at han var glad for at han skulle være bestman for så kunne han ikke være toast master. Det havde han været før og synes at det er en stor opgave, man skal være på, ikke drikke for meget vin og bla bla. Altså en meget anstrengende opgave!!!!

Enanden dag jokede min kæreste overfor en af hans andre venner om at han skulle være toastmaster hvortil han svarede at det håbede han virkeligt ikke for det kunna han bare ikke overskue. Han ville blive alt for nervøs...

Men nu tør jeg snart ikke spørge flere for det er jo en slags byrde man pålægger dem.... Hvem er den næste man skal prikke på ryggen og de så tænker--- åh nej der blev min bryllupsfest ødelagt...

Nu har jeg en veninde jeg holder meget af og vil spørge og jeg er da også næsten sikker på at hun vil sige ja fordi hun ALTID er så hjælpsom, men jeg vil helst ikke ødelægge hendes aften, hvis hun har det på samme måde...

Er der nogen der har gode råd eller tips til hvordan man kan spørge så de også kan få sig til at sige fra...

-HAHA-

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kom selv til at tænke på om man ikke bare kan lade være med at skrive noget om toastmaster i invitationen og så har vi lidt mere tid at løbe på og så først melde ud på dagen hvem der skal være toastmaster. Man har vel ikke brug for at vide det før som gæst?

Men vi har stadig problemet omkring hvem der vil være det....

<{POST_SNAPBACK}>

Jo i kan bare lade være med at skrive noget.

Ellers kan jeg fortælle at det er præcis som om du beskriver os.

Vi har PRÆCIS de samme problemer lige nu.

Vi har dog ikke spurt nogle endnu, og alle jeg foreslår vil vi ikke lige spørge, da vi har de samme tanker som jer, at de ikke skal føle sig forpligtet til at sige ja.

Nu var min tilkommende toastmaster til et vennepars bryllup i sommers.

Så vi ved lidt om hvad det er vi beder folk om. Det ødelægger altså ikke hele festen.

Vi har også snakket om at undvære toastmaster. Men det ønsker vi altså ikke. Det er rart at have en der kan have lidt styr på det hele, sammen med hotellet , så vi selv bare skal slappe af.

0

Del dette indlæg

Man kan godt vente med at vælge toastmaster til efter invitationerne m.v .er sendt ud. Så må man bare få kommunikeret toastmasterens navn ud på anden måde, Så folk ved hvem de skal kontakte vedr. indslag m.v.

Jeg vil ikke anbefale at man undlader at vælge en toastmaster.  Den der med at der nok ikke kommer så mange sanger og taler har jeg simpelthen hørt for tit.

Det sidste jeg var ude for var en 50 års fødselsdag. De gik til bords kl. 18.30 og var færdige med at spise kl. 1.00. De havde ingen toastmaster for der ville jo ikke komme så mange indslag. Faktisk hørte jeg en sige at de havde frabedt sig taler og sange. Om det er rigtigt ved jeg ikke.

Selvom der måske ikke kommer så mange taler/sange er toastmasteren bestemt ikke overflødig. Måske bare mere usynlig. Der skal stadig være en som har kontakten til køkkenpersonalet m.v. og har I ikke en toastmaster henvender de sig naturligt til Jer, og hvad med rygepauser m.v. og hvordan med at tage mad hvis vi taler buffet og forskellige borde.

En vigtig funktion for en toastmaster er netop at være brudeparrets talerør så brudeparret ikke skal bekymre sig om alle mulige praktiske spørgsmål ved festen.

<{POST_SNAPBACK}>

Bedre kan det vist ikke siges. Det er også derfor at vi VIL have en toastmaster.

For at vi ikke selv skal bekymre os om noget andet end at være brudepar!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har heller ikke valgt en toasrmaster endnu, og har derfor ikke skrevet det i invitationen.

Min kærestes forlover er ellers en oplagt kandidat, men synes ikke han både skal være toastmaster og forlover.

Så nu skal min kæreste spørge en anden kammerat, og hvis han ikke vil aner jeg ikke hvem det skal være :blink:

Så nu må vi se :baa:

Pernille -HAHA-

0

Del dette indlæg

Efter Diskobil ´s råd tror jeg lige jeg vil tage snakken om toastmaster rollen til Henrik.

Men jeg bliver nødt til at spørge... Hvad er præcis toastmasterens rolle til brylluppet ?

-HAHA- Heidi

<{POST_SNAPBACK}>

Generelt er det toastmasterens rolle at "styre slagets gang"

Det vil sige koordinering af diverse taler samt sange samt kontakten til køkkenet/personalet og musikken.

Når der er toastmaster på, vil I som brudepar ikke skulle bekymre jer for meget hmt om i når det hele.

Dette er en general beskrivelse af hvad toastmasteren gør.

0

Del dette indlæg

Øv, Susanne, hvor er det en træls situation.... Måske skal i lade være med at joke om det og bare spørge ligeud, for så kan de ikke nå at klage over hvor hårdt job det er, og så får i ikke dårlig samvittighed!!! :blink: Nej pjat - kunne bare ikke dy mig!!!

Kan godt se det er et dilemma, men kan du ikke tage en snak med din veninde og forklare situationen og sige, at du godt ved at det måske er en stor ting, men at det betyder meget for dig at få den helt rigtige og gøre det meget klart, at det selvfølgelig er helt ok med dig, hvis hun helst vil takke nej!!

Vi er så heldige, at jeg fra start vidste at jeg ville have min far til det - han er bare SÅ hammer god til den slags ting.... Vi var så heldige at han sagde ja, selvom jeg ved, at også han syns det er en opgave, der kræver lidt, for at siger ikke bare "næste" men gør meget ud af at præsentere indslag mm på en god og underholdende måde!!! Han blir ofte spurgt om han vil styre slagets gang til div fester af samme grund!! :carrot: Så vi var heldige, men kan sagtens følge dig, for jeg havde også tænkt, hva nu HVIS han siger nej.... Kan slet ikke forestille mig, hvem der kunne gøre det så....

Håber I finder en løsning....

Tanker og -HAHA-

Sanna

0

Del dette indlæg

Øv, Susanne, hvor er det en træls situation.... Måske skal i lade være med at joke om det og bare spørge ligeud, for så kan de ikke nå at klage over hvor hårdt job det er, og så får i ikke dårlig samvittighed!!!  :blink:  Nej pjat - kunne bare ikke dy mig!!!

Kan godt se det er et dilemma, men kan du ikke tage en snak med din veninde og forklare situationen og sige, at du godt ved at det måske er en stor ting, men at det betyder meget for dig at få den helt rigtige og gøre det meget klart, at det selvfølgelig er helt ok med dig, hvis hun helst vil takke nej!!

Vi er så heldige, at jeg fra start vidste at jeg ville have min far til det - han er bare SÅ hammer god til den slags ting.... Vi var så heldige at han sagde ja, selvom jeg ved, at også han syns det er en opgave, der kræver lidt, for at siger ikke bare "næste" men gør meget ud af at præsentere indslag mm på en god og underholdende måde!!! Han blir ofte spurgt om han vil styre slagets gang til div fester af samme grund!!  :carrot:  Så vi var heldige, men kan sagtens følge dig, for jeg havde også tænkt, hva nu HVIS han siger nej.... Kan slet ikke forestille mig, hvem der kunne gøre det så....

Tanker og  -HAHA-

Sanna

Hej sanna...

God ide... Måske min far kunne være en mulighed... Jeg har lige siddet og tænkt på om jeg kan huske din far. Kan ikke huske ham af udseende, men jeg husker ham som karismatisk...

Knus susanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter Diskobil ´s råd tror jeg lige jeg vil tage snakken om toastmaster rollen til Henrik.

Men jeg bliver nødt til at spørge... Hvad er præcis toastmasterens rolle til brylluppet ?

:blink: Heidi

hej Heidi

Se denne artikel fra bryllupsklar, den beskriver ganske godt hvad der forventes af en toastmaster.

Rollen som toastmaster

Held og lykke alle sammen med jeres valg af toastmaster

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Øv, Susanne, hvor er det en træls situation.... Måske skal i lade være med at joke om det og bare spørge ligeud, for så kan de ikke nå at klage over hvor hårdt job det er, og så får i ikke dårlig samvittighed!!!  GP  Nej pjat - kunne bare ikke dy mig!!!

Vi er så heldige, at jeg fra start vidste at jeg ville have min far til det - han er bare SÅ hammer god til den slags ting.... Vi var så heldige at han sagde ja, selvom jeg ved, at også han syns det er en opgave, der kræver lidt, for at siger ikke bare "næste" men gør meget ud af at præsentere indslag mm på en god og underholdende måde!!! Han blir ofte spurgt om han vil styre slagets gang til div fester af samme grund!!  :carrot:  Så vi var heldige, men kan sagtens følge dig, for jeg havde også tænkt, hva nu HVIS han siger nej.... Kan slet ikke forestille mig, hvem der kunne gøre det så....

Tanker og  -HAHA-

Sanna

<{POST_SNAPBACK}>

Hej sanna...

God ide... Måske min far kunne være en mulighed... Jeg har lige siddet og tænkt på om jeg kan huske din far. Kan ikke huske ham af udseende, men jeg husker ham som karismatisk...

Knus susanne

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Susanne

Hmm.... Hvordan ser han ud.... Alm af bygning, gråsprængt hår og fuldskæg, der begge er meget kortklippet og ja, så er han vel egentlig meget karismatisk!!! :blush:

Jeg syns da klart du kunne overveje din far - samtidig med at det er en lidt stor ting er det jo faktisk også en ære og det er en stor tillid man viser den, som man vælger!!!!!! :carrot:

:blink:

Sanna

0

Del dette indlæg

Nogen gange har man en tendens til at tænke på familie, kammerater eller veninder som toastmaster. Men rent faktisk kan det jo også være en venindes kæreste eller en kammerats kæreste. Jeg mener de der kærester, der ikke lige er nye forhold...

Prøv evt. at tænke på hvad folk har af erhverv. Om de strukturer slagets gang i form af deres job. og er vant til at tale i forsamlinger fx. skolelærere...eller om de har en god humor...

Det eneste jeg mener her er at man bør gennemgå de inviterede én gang til og se om der er nogen man har overset, der kan være en god toastmaster.

Spørg også ligeud med nogle rosende ord iblandet, fx

"Vi havde tænkt på om du vil besætte den ærefulde rolle at være vores toastmaster til vores bryllup, for vi mener, du vil være god til at at styre slagets gang med hensyn til talerække, sange og andre indslag, køkkenet og maden mm.

Hvad siger du til det?" -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er da rigtigt, at folk nok tænker lidt konservativt men der er nu visse fordele ved at toastmasteren er en i "indercirklen". Dvs. en som kender parret og også gerne mange af gæsterne godt. Det handler primært om at denne i højere grad må formodes at have en fornemmelse af hvad det er parret ønsker, og på det punkt kan stikke en finger i jorden. Herudover handler det i lige så grad om at det er en person parret er trygge ved.

0

Del dette indlæg

Efter at have været til utallige bryllupper, glæder jeg mig da personligt mere og mere til den dag min bedste ven kommer og beder mig om at være forlover, og jeg ville da samtidig se det som en ære, hvis de ovenikøbet ville overlade styringen af slagets gang til mig ved at udnævne mig til toastmaster, det er da en kæmpe tillidserklæring  -HAHA-

-Kasper

<{POST_SNAPBACK}>

Det syntes jeg også. Og sådan tog min kæreste det da også da han blev spurt i sommers.

Men det er ligesom om andre ikke syntes dette. Men at det ødelægger festen for dem.

Gid der var nogle af din slags i en af vores familier eller blandt vennerne.

0

Del dette indlæg

Enig !

En anden funktion for en toastmaster kan jo osse være at være det gyldne led for for eks. musik og fotograf. Det er rart som "leverandør" at kunne henvende sig til en toastmaster i stedet for parret selv, som helst bare skal nyde dagen og aftenen uden at tage stilling til noget som helst praktisk.

Måske du kunne spørge din veninde uden sån rigtig at spørge... bare snakke ind omkring det en dag, måske du så vil kunne få fornemmelsen af om det er noget for hende.

Stort held og lykke med det hele.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

-HAHA-

Vi har valgt ikke at have nogen toastmaster.

For det første ved vi ikke, hvem det lige skulle være, og samtidig synes vi ikke, at det er nødvendigt. Der er godt nok en af min kærestes venner, som på en måde har sagt, at han gerne vil være det, men når vi ikke vælger en anden istedet for ham må det være okey.

Vi var også til et andet bryllup i sommers, hvor der var en toastmaster - det fungerede dog ikke så godt.

:blink:

Hvis I gerne vil have en, behøver I da slet ikke at skrive det i invitationen, se tiden an og se, hvad i bestemmer er for.

Håber du kan bruge det.

:jul3:

Glædelig jul og godt nytår..

0

Del dette indlæg

ÅHHHHH, vi har samme problem.

Johnnys 2 forlovere ( hans bedste ven og hans bror) kan på ingen måde tage den tjans. Vennen er SÅ rørstrømsk at han vil tude hele aftenen ( det er lidt sødt) og hans bror er SÅ stille og genert at han vil have mareridt flere måneder før og hans aften vil være helt ødelagt.

Min far har vi besluttet ( efter mange overvejelser og problemer) ikke skal med til festen, så ham kan det heller ikke være. Det var ellers planen.

'

Min bedste ven som os skal med, er på Grønland et par måneder op til brylluppet og kommer først hjem et par dage før, så det dutter heller ikke.

SÅ vi er os på spanden, men jeg overvejer at spørge min mor.

Glædelig jul til alle.

Pia

0

Del dette indlæg

Jeg var så heldig at min fætter Allan selv tilbød at være toastmaster, for ham var den en prestige ting, at han får lov at overtage det erhverv i vores generation (af fætre og kusiner) da hans far har haft toastmaseter rollen utallige gange til de 'voksnes' fester (altså mine forældres generation). Havde egentlig slet ikke tænkt på toastmasterrollen som besværlig, det er jo lidt hvad man gør den til, er det ikke? Jeg har været til fester hvor toastmasteren har fyldt rigtig meget, holdt lange indlæg inden talerne og nærmest været mere i centrum end værterne. Og jeg har været til fester hvor introduktionen til næste tale har været kort og præcis, og der er ingen tvivl om at jeg syntes bedst om det sidste, syntes næsten helst at toastmasteren bare skal give små vink til at næste nummer kan begynde.

Jeg ønsker selvfølgelig at min fætter har tjeck på slagets gang, men hvis forarbejdet er gjort hjemme fra og der har været en god kommunikation til de 'optrædende', så tror jeg da kun aftenen kan blive det lettere og derfor måske også sjovere for toastmasteren.

Lidt langt, men hvad søren....

Tine

0

Del dette indlæg

Hele familien var samlet hos mine forældre igår, vi spurgte min yngste bror om hn ville være toastmaster..Først var han lidt skeptisk, men det var mere fordi han var bange for at få "ødelagt" aftenen ved at skulle gøre alt muligt.

Men vi fortalte ham at det eneste han skulle var at have styr på talerækken/sange og gennemse diverse overraskelser..

Men han endte da med at sige ja :loveshower:

-HAHA- Heidi

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer