Allegra

Har I været nogle af disse steder...?

23 indlæg i dette emne

-HAHA-AArrrrhhhhhh :bearhug:Vi kan ikke finde ud af hvor vi skal hen på bryllupsrejse!!!! Totalt luksusproblem, meeeen trods alt mega irriterende :bask:

Vi vil gerne til eksotisk sted, og helst med en lækker bountyø... Men lige meget hvad vi kikker på, så er der enten regntid, vinter, terrorsandsynlighed eller orkaner eller også ligger det på den anden side af jorden (Fiji)...

Vi kikkede på Thailand, men på DMIs hjemmeside står der, at der kun er 4 timers sol om dagen... 4 timer, det er godt nok ikke meget :blink::) På Bali og i Kenya er der indrejseforbud fra Udenrigsministeriet. I Egypten for man nemt dårlig mave,:puke: (og vi skal jo have 2 små børn med på 1½ og 3½), desuden er jeg meget modtagelig overfor den slags... Skal i hvert fald ikke til Tyrkiet igen -HAHA- I Caribien er der orkansæson på det tidspunkt og på Mauritius er der koldt og blæsende... :super: Men hvad er jeres erfaring?!! -HAHA-

Så mit spørgsmål til jer, er om I har været på nogle af de følgende steder om sommeren og hvordan var det?

*Maldiverne

*Thailand

*Mauritius

*Caribien

Eller har I et helt andet fantastisk sted som jeg ikke har overvejet (Selvom vi vist har været jorden rundt :respekt::bearhug: )

Please HJÆLP mig!!!

-HAHA- Knus Ditte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var i Sydthailand i august for 4 år siden... der var skøøøønt. Og sol fra morgen til aften. Men i Nordthailand var det øsende regnvejr (fik vi af vide af nogle danskere, der istedet var rejst til dér hvor vi var).

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor præcis var I i Thailand? -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var på Mauritius fra den 5. sep og en uge frem - deres såkaldte vinter! Der er SÅ fantastisk. Vi havde enkelte timer med regn, men det var mest om aftenen.

Du kan se hotellet her

:respekt:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad med resten af dagen, var der høj solskin der eller var der overskyet?? Vi ville jo gerne have lidt farve også... Hvordan med temperaturen? For der står flere steder, at den ligger fra 17 - 24 grader og det er jo ikke just overvældende... :bearhug: Er det et ok sted at have børn med?

Knus Ditte -HAHA-

0

Del dette indlæg

Min veninde har været på Azorene til hendes bryllupsrejse i juli sidste i 2005. Og hun sværmede bare - super lækker vejr - total mange ting at lave og se, men også lækker strand og en af de størreste fordele er at rejsetiden ikke er så lang.

-HAHA- Sandra

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er også Zanzibar og så evt en lille safari, når man nu er taget til Afrika. Vi har været der i Juli og der var varmt og sol dagen lang selvom det er deres vinter. Det er en fantastisk ø, der er så smukt.

Har også været i Thailand og Malaysia i juli og havde godt vejr. I Malaysia er der jo også mange smukke øer som kunne være en ide at kikke på. I Thailand mener jeg kun at der er regntid på østsiden, så Koh Chang kunne være en ide eller Koh Samet

0

Del dette indlæg

Hej.

Ja, lidt af et luksus problem......

Kæresten og jeg var på Bali året efter den første bombe i Kuta, der var også advarsel mod indrejse, men det kunne vi ikke tage os af. Vi VILLE til Bali og vi havde den mest fantastske ferie. Vi var ikke i Kuta, da det er en meget turistet storby, men rejste rundt på resten af øen. Det kan varmt anbefales!

Vi har været i Thailand i Regntiden, - regntid betyder at der er et skybrud af 30 min varighed en gang i mellem, men ellers strålende solskin, så det skal du heller ikke lade dig skræmme af. Det lykkedes os at få en masse sol!

Vi har været på Den Dominikanske Republik i caribien også i deres regntid, der regnede det et par timer den dag vi ankom, ellers så vi ikke en sky i 3 uger........

Vores bryllups rejse bliver en måned i det sydlige Afrika (Sydafrika, Botwana, Zambia og Namibia), det er vinter når vi tager derned. Men det kan altså ikke holde os væk. Vi bliver garanteret solbrændte.

Så alt i alt. Så skal I rejse hen hvor I har lyst og ikke tage for meget hensyn til om der regntid, vinter osv. Det er jo ikke det samme som regn og vinter i Danmark.

Håber at I finder ud af det.

God tur.

0

Del dette indlæg

Tja vi skal til Island på vores bryllupsrejse, vi tager afsted i oktober, så vi regner med regn og bliver positivt overrasket hvis solen skinder.

Jeg ved godt det måske ikke er helt så eksotisk, men sydspanien er helt fantisk og garenteret regnfri i august mdr. og meget børnevenlig, vi var der i sommers med Nanna som 8 mdr. gammel. Eller hvad med Korsika også et rigtig dejlig sted, hvis det er en ø i mest er til. (jeg tænker også på flyvetiden, en tur på ret meget over 4 timer er hårdt med et barn eller to)

-HAHA- Tine

0

Del dette indlæg

Jeg har været på ferie i Thailand fra d. 28. juni og 17 dage frem, altså i regntiden. Temperaturen var perfekt, varmt men ikke drænende varmt. Vi var på rundrejse i nordthailand og sluttede af med en uge i Hua Hin... Vi var ikke specielt generet af regnen. Det regnede voldsomt, men måske en time og så var det slut... den sidste uge i <hua <hin var der dog en del skyet vejr, men bestemt ikke dårligt vejr....

Vi står selv med samme problem. Vil også gerne til Thailand, men hvordan bliver vejret og kan man overhovedet finde en rejse til Thailand på det tidspunkt...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa -HAHA-

Vi har været i Egypten, og det var en oplevelse for livet. Der var ikke nogle af os der fik dårlig mave, tror skam at du lige så godt kan få dårlig mave alle de andre steder. Så det er vist en skrøne :bearhug: Kender også nogle der har været i Thailand og de fik dårlig mave :super:

Janni :respekt:

Redigeret af hatshepsut
0

Del dette indlæg

Tja...

Jeg sidder og tænker: SKAL det være eksotisk?

Der er jo en del fordele i ikke at skulle flyve så langt, når man nu skal have to små med på turen. I juli/august er vejret jo også hedt hedt i middelhavet, og tror at I vil kunne finde lige dét i ønsker jer i dét område!

Apollo-rejser har fly til et utal af græske øer - både de velkendte som Kreta, Kos og Rhodos, men også de mindre uden et rend af turister.

Jeg skal varmt anbefale jer at overveje det - flere af øerne har jo også kulturperler, hvis man har lyst til at opleve en smule. Drømmer I om lange hvide sandstrande, så findes de også i Grækenland selvom de fleste måske kender Grækenland som stenede højtvandede strande. Men fx. Rhodos har en fantastisk strand på østkysten nær lindos ved byen Tsambika.

Mallorca kunne også være et godt bud, hvis I da kan komme væk fra den klassiske FORDOM om grisefester mv... Øen er smuk, og byder på mange oplevelser hvis man kører rundt på øen!

Men det hele afhænger jo af hvad I har lyst til!

Skal det være noget heelt andet er USA måske en mulighed?

Det var blot mit lille beskedne in put!

Stub

0

Del dette indlæg

Hej.

Vi var på bryllupsrejse i Thailand i august, hvor vi havde 2 dage i bangkok, 10 dage på en ø der hedder Koh Samui og 7 dage i Hua Hin. Det regnede ikke særlig meget på Koh Samui, vi kunne næsten stille uret efter det; 15-20 minutter om eftermiddagen og det var det. Folk søgte ikke engang i læ, da det blev hurtigt tørt igen. I Hua Hin var der ret overskyet det meste af tiden. Vi fik at vide at regntiden ikke var så slem i den østlige del af Thailand i august.

Alt i alt ville jeg bestemt ikke afholde mig fra at rejse dertil i regntiden. Så er alting også mere frodigt. Og temperaturen var i øvrigt helt perfekt!

Tal evt. med de forskellige rejsebureauer og hør dem ad hvornår det anbefales at rejse til de forskellige steder hvis I vil undgå regn.

Held og lykke med valget -HAHA-

0

Del dette indlæg

Hej.

Vi var på bryllupsrejse i Thailand i august, hvor vi havde 2 dage i bangkok, 10 dage på en ø der hedder Koh Samui og 7 dage i Hua Hin. Det regnede ikke særlig meget på Koh Samui, vi kunne næsten stille uret efter det; 15-20 minutter om eftermiddagen og det var det. Folk søgte ikke engang i læ, da det blev hurtigt tørt igen. I Hua Hin var der ret overskyet det meste af tiden. Vi fik at vide at regntiden ikke var så slem i den østlige del af Thailand i august.

Alt i alt ville jeg bestemt ikke afholde mig fra at rejse dertil i regntiden. Så er alting også mere frodigt. Og temperaturen var i øvrigt helt perfekt!

Tal evt. med de forskellige rejsebureauer og hør dem ad hvornår det anbefales at rejse til de forskellige steder hvis I vil undgå regn.

Held og lykke med valget  :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!! :heart:

Ja vi overvejer kraftigt Thailand, da man kan leve forholdsvis billigt, har vi hørt :heart: Det mærkelige er bare, at de fleste rejseselskaber flyver til Pkuket eller Kata Beach og det er på vestsiden, hvor det skulle regne mest :heart::huh: Men jeg har nemlig også læst at det er bedst at tage til østkysten mht. regnen..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:heart: Hej Majken og Sandra... Det ser også fint ud... Men nu da vi har muligheden for at få det hele betalt. vil vi gerne lidt længere væk... Rasmus' forældre har en lejlighed på Gran Canarie, så der kan vi stort set komme ned hvert år og vi har været på flere af øerne i Europa, fx. Rhodos(skøøøønt sted!), Mallorca og Kreta...

Så lige nu er vi mest til enten Den Dominikanske Republik eller Thailand!!

Knus Ditte :heart:

0

Del dette indlæg

:heart: Hej Majken og Sandra... Det ser også fint ud... Men nu da vi har muligheden for at få det hele betalt. vil vi gerne lidt længere væk... Rasmus' forældre har en lejlighed på Gran Canarie, så der kan vi stort set komme ned hvert år og vi har været på flere af øerne i Europa, fx. Rhodos(skøøøønt sted!), Mallorca og Kreta...

Så lige nu er vi mest til enten Den Dominikanske Republik eller Thailand!!

Ok men det er jo ikke ford Azorene er det billigste sted og man kan lave mange forskellige ting - tilbring en dag ved stranden - op i bjergene - se byer - tag en tur med skib for at se hvale. Og når i skal have børn med ved det jo med rejsetid være en fordel - så det var derfor jeg foreslog det - var i dominikanske republik to gange og det er fantastisk - men jeg synes lidt enssidet - me det kommer an på hvad man vil. Bare ligge på stranden så er det fint - men oftest er man bundet til hotel, da der er fattigdom lige udenfor anlag og ikke så mange byer at se eller forskel i landskab.

Men jeg håber i finder en løsning og får en fantastisk bryllupsrejse.

:heart: Sandra

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg var i Kenya i 2005 14 dage fra sidst i juni mdr. til midt juli. Vi fik en oplevelse for livet, og jeg kan kun anbefale dette fantastiske land. Synes det er det smukkeste land jeg har været i, med den venligste befolkning. Indtil videre har jeg holdt ferie i/på:

Korfu

Kreta x 2

Algarve kysten

Italien x 6

Frankrig x 2

Egypten x 2

Tyrkiet

Norge

Sverige

Schwiez

Østrig

Tyskland

Lanzerote

Glæder mig til at "udvide" listen......

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hva så Ditte?, hvad har i besluttet - var det ikke onsdag i skulle melde tilbage? :griner:-

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Majken!! :heart:

Næ... men vi har ændret planerne lidt... For det var meningen vi skulle bestemme os for et hotel også melde tilbage til Rasmus' forældre... Men de har i stedet for solgt deres uger på Gran Canarie og vi får så ca. 30.000 kr. som vi kan købe ferie for... Så nu er vi i tvivl igen... (y):):griner:-

Men nu har vi bestilt en masse rejse kataloger og så må vi se, hvad der er bedst... Vi er stadig meget i tvivl, om det skal være Thailand eller Caribien :biggrin::huh: Jeg er nok mest til Thaiand, (men er bange for regntiden... :bearhug:) da jeg har været på Isla Margarita... :heart: Og i så fald er vi også lidt i tvivl med rejseselskaberne, altså hvilket et der er bedst til det det pågældende sted...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer