Lenemus

Menuen

30 indlæg i dette emne

Annonce ♥

:loveshower:

Hejsa.

Vi har netop valgt menuen. Vi blev rådet til at det skulle være en buffet, idet de sagde at med så mange unge mennesker, plejede det at fungere bedst...

Foretten bliver serveret det er : En fisketallerken med varmrøget laks, rejer, kaviar, noget spinatsovs og grønt + flutes.

Hovedretten bliver buffet med 3 slags kød (oksemørbrad, kalvesteg, Kalkun) + 3 slags kartofler. Hertil forskellige salater og saucer.

Desserten bliver et stort buffetbord med hjemmelavede is (5 slags), chokolade- / frugttærter, pandekager, chokolade, frugt.

Men det kan vist primært lade sig gøre fordi vi skal ha bordene hver for sig ( altså ikke sammenhængende).

Vi håber at det bliver godt...

Camilla :super:

0

Del dette indlæg

:cheerleader3: torsk m. grillet zucchini

:) carpaccio af dyrekølle

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif havtaske ravioli med urtefyld

:cheerleader3: lammekrone m. sesamkartofter og en række tilbehør som jeg ikke kan huske :blush:

:balloon: bryllupskage

:carrot: natmaden: ciabatta sandwich med div. fyld bla. min ynglings m. serrano

Redigeret af stineka
0

Del dette indlæg

Vi skal have en noget utraditionel menu.

Forret: 4 forskellige slags supper (tomat, hønsekød, won ton og peking)

Hovedret: Kinesisk buffet

Dessert: Frisk frugt evt. med flødeskum/råcreme

Kaffe og kage: Her severes bryllupskagen som bliver 3-4 Tiramisu lagkager.

Natmad: ved vi ikke endnu.

Ovenstående menu er sådan vi gerne vil have det, men det er ikke bestilt endnu.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har været så enormt heldige at TRISSE laver vores mad og hun har sammensat en menu der ser sådan ud :

Forret : Indbagt laks med spinat, laksesouffléfars og hummersauce, hertil hjemmebagt brød

Hovedret : Helstegt dyrefilet med broccoliterrin, pestoristede små kartofler med skræl og calvadossauce - dertil smørsauterede sukkerærter, æblefileter og cashewnødder.

Dessert : Kage med chokolademousse og hasselnøddeflager serveret med orangecoulis og frisk frugt.

YUM YUM....

Til natmad regner vi med at købe ind til hotdogs :cheerleader3::)http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Og bryllupskagen serveres til receptionen

0

Del dette indlæg

:cheerleader3: :carrot:

Hejsa..

Kender I det at man går og taler om at når vi engang skal giftes så.......

Sådan har vi haft det med menuen, så den var på plads før datoen :)

Min kommende mand er kok og han vil sammen med en flok kokke-venner lave maden selv. Dog skal vi selvfølgelig ha' en ekstern til at "kører" maden på dagen...

Forret: Skaldyrssuppe med kinarejer, kammuslinger, havkat samt grøntsager og hjemmebagt brød

Mellemret: Flamberet jordbær i appelsin/vodka sauce med rørt is

Hovedret: Farseret vagler med div. "kokke-fine" kartofler/grøntsager

Mellemret: 4 slags udenlands ost

Dessert: Desserttallerken med 4 små desserter: Kage af hvid og mørk chokolade, Fyldt pandekage med skum, moussetårn med nøddekrans og hjemmelavet is

Og så skal der jo også gerne være plads til et stykke bryllupskage og lidt fyldt chokolade til kaffen......

Puha - kan man "trille" brudevalsen???? http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif

Jeg glæder mig meget til det - og håber jeg er i stand til at spise bare lidt den aften....

0

Del dette indlæg

Hej,

Min elskede er super dygtig kok, og jeg fik lidt den ide at han kunne lave en menu, og alle forberedelserne til den, men jeg ville ikke forslå det, for det er et ret stort arb at bakke en 3-4 retters gourmet menu op alene... Men han foreslog det heldigvis selv - HURRA! :carrot:

I det han er kok, og arb på den lige udnævnte bedste restaurant i DK, Søllerød Kro, (ja, lidt blær kan man vel få indført.... :cheerleader3: ) går han - og derfor jeg - meget op i lækker mad. Hans (næsten eneste) opg til den dag er at lave en menu dedikeret til mig. Dvs at han nok tager inspiration fra alle vores restaurant besøg sammen, og tager det bedste - eller mine favoritter - og laver en lækker menu.

Fik lige en ide.... Jeg siger han ikke må fortælle hvad han laver... Jeg elsker overraskelser, og hvis jeg ikke skubber lidt til ham får jeg ingen... :)

Du kunne evt gå ind på forskellinge catering, eller restauranters hjemmeside, og se hvad de tilbyder, og derudfra sammensætte en menu. Jeg ved fra erfaring at kokke ofte laver selskaber, som er meget bedre end de - til tider - kedelige cateringservices, hvis det er en kok fra et rigtig lækkert sted, og du vil ikke kunne mærke den store forskel prismæssigt. Jeg kender én der skal ud at lave mad til et bryllup for 40 pers. i maj, og det tager han 300 kr kuverten for, og det er virkelig lækker mad de får...

Held og Lyk med at finde ud af det...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her så vores menu, som vi får super billigt, da vi kender kokken. kr. 290,- pr. kuvert :carrot: , men det er så uden drikkelse.

Velkomst: Tappas med forskelligt slags fyld

Forret: Indbagt laks med spinat og urter i butterdej samt hummersauce

Mellemret: Champagne-sorbet

Hovedret: Rosastegt kalvemørbrad med indbagt brocolli, grøntsagsragout, stegte østershatte, råstegte kartofler og flødesvampesauce

Dessert: Nøddekurv med 3 slags is, frisk frugt og frugtpuré

Natmad: Pålægsbord; Leverpostej, frikadeller, spegepølse, rullepølse, roastbeef, skiveost/brieost og garniture. Brød og franskbrød.

:cheerleader3:

Redigeret af Glennie
0

Del dette indlæg

puha http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif det er godt nok noget lækket mad i ALLE sammen skal have.

Jeg er ved at blive lidt misundelig :) for jeg tror ikke at vores mad, bliver ligeså exklusivt som jeres, men jeg klager ikke. heldig vis skal vi snakke med kokken og de formodene ejer af festlokalet den 2/2, så vi kan få alle detajler på plads. :blushsmiley:

knus :cheerleader3:

glæder mig til at hører hvad i finder ud af.

0

Del dette indlæg

vV skal have buffet

Forret:

Lune Krydderdeller med marinerede kartofler

Hjemmerøget laks med ørredrogn

Hønsesalat med ananas og radiser

Hovedret:

Grøntsagstærte

Butterdejsindbagt hanebryst

Krondyrkølle med svampe-/løgsauté

Oksetyndstegsfilet med flødekartofler

Dessert:

Chokoladecremetærte med is og frugtsauce

Osteanretning med frugt og grønt

Til forret og hoveret er der forskellige salater og flutes.

Derudover selvfølgelig kaffe/the med bryllupskage og lidt natmad

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Aaaaaaaaaaaaaaargh!!! DER ER FOR LÆNGE TIL FROKOST!

Hmmm.... Jeg kunne selvfølgelig spise noget morgenmad så *D'oh*! :):cheerleader3:

Nå, men vores overvejelser er foreløbig:

Forret - Fiskebuffet: Laksecarpaccio m. pesto - grillede tigerrejer - sprøde stegte blæksprutter - små vandbakkelser med fyld af rejer/avocadomousse - tunmousse m. ananas

Hovedret - Okse- eller kalvemørbrad m. svampe (kantareller) m.v.

Dessert - Italiensk is buffet m. frugter, saucer og kompot

Natmad - Høns i tarteletter eller spansk pølse/skinke - lækkert brød og lidt ost

Vi skal snakke med kokken - som er én jeg kender - d. 11/3. Så ved vi jo mere (også om hvad vi har råd til http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/oops.gif ).

Birgit

0

Del dette indlæg

vores menu er lige kommet på plads og ser således ud

Varmrøget laksefilet med små salater, syltede rødløg, Kold purløgscreme og sprød sesamtuille

Sommerbuk i Svampekåbe med sprød sommerspidskål, ærtepurre med strøde ærter og mini pommes hasselbach

Tivoli tårn A' LA Cortina D'ampezzo hvid og mørk chokolademouse og sprøde nøddebunde, sorbet, bærkompot og sirup

Til kaffen får vi bryllupskage evt lavet med noget rabarber

Til natmad skal vi have Hot dogs med pølser fra slagter munch i skagen

Hvis du er intereseret i vinen til så skriv en PM

Redigeret af websie
0

Del dette indlæg

Vores menu kommer til at se sådan ud:

Forret:

Skaldyrsterrine

Laksekræmmerhus m/ krydret fyld

Asparges m/ parmaskinke

Pandekager m/ oksekødsfyld

Hovedret - Stegeret:

Helstegt whisky marineret oksefilet m. enebær juice

Lammekølle m/ persille og hvidløg

Kalv spækket m/ himmelblå og soltørrede tomater

Baconkyllingebryst

Hovedret – tilbehør:

Græsk tomatsalat og tzatziki

Græske kartofler

Salatbar med dressing

Tyrkiske ris

hjemmelavet Brød 3 slags

Sauce:

Hvidvinssvampe sauce

Madagaskar sauce

Dessert:

After eight is

Natmad:

Ungarsk gullash suppe m/ hj. brød

Og kuvertprisen er: 223,- kr. og så sørger vi selv for drikkevarerne.

Redigeret af AnnieW
0

Del dette indlæg

Vores menu

Forret : Appelsinmarineret berberi andebryst på sprød salatbund m / hvide slikasparges, dressing og flutes

Hovedret : Rosastegt australsk oksefilet med stegte grønsager, pommes saut, hvide kartofler og bernaisesauce

Dessert : Hjemmelavet is med fragilité og frugt

Natmad . Hotdogs

:bearhug: Heidi

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

nattalie vil du evt løfte sløret for hvem denne kok er, der laver mad til 300 pr kuvert? Er det en vennetjeneste eller kan det rent faktisk lade sig gøre - for det lyder da kanon! :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

Selvfølgelig - men man må ikke "reklamere" herinde, så send mig en mail, så taler vi om det.

nattalie@mailme.dk

0

Del dette indlæg

Her er vores menu:

Forret

Ristet multe med ærte-spinat flan og krydderurtemousseline

Hovedret

Kølle af sommerbuk med sauce nage og tomat kompot

Dessert

Bryllupskagen med rørt is

Natmad

Pølse-ostebord med diverse tilbehør.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

:bearhug: Hejsa

Vi skal have:

Forret: laksefarseret rødtungefilet med marinerede krebsehaler, safrancreme og flutes

Hovedret: helstegt oksenørbrad med fyldt tomat og grøntsagstimbale, sauce morkel og pmmes risolees.

dessert: chokolade marquis (let frossen chokolademousse med brændt mandelmasse pyntet m. friske frugter.

& bryllupskage til kaffen :loveshower:

Caroline

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej vi skal have:

Forret

Varmrøget laks anrettet på brød med sprød salat, frisk asparges og urtecreme med rejer og lime.

Hovedret.

Helstegt Oksemørbrad med Pommes risoli, fennikel bagt med bacon, smørstegte blandede svampe, dampet brocoli, pærer og figner vendt i honning og olie.

Der til serveres 2 slags sauce bordelaise og bearnaise.

Dessert.

is med friske råsyltet frugter, varm chokoladesauce og flødeskum.

Pris pr. pers. 225kr

Natmaden står vi selv for og det bliver ostebord :bearhug:

Redigeret af martinique
0

Del dette indlæg

Jeg lagde mærke til at der er flere af jer, som skal have champagne sorbet som mellemret, er det anbefalings-værdigt?

:bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

Enhver form for sorbet er anbefalelsesværdig hvis du får flere retter, der 'smager af noget'. Det renser nemlig lige dine smagsløg så de er parate til at gå på opdagelse i næste ret -HAHA-

0

Del dette indlæg

nattalie vil du evt løfte sløret for hvem denne kok er, der laver mad til 300 pr kuvert? Er det en vennetjeneste eller kan det rent faktisk lade sig gøre - for det lyder da kanon! :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

Min kæreste og jeg har i mange år lavet mad ved selskaber - både her i landet og i en periode hvor vi arbejdede i diplomatiet i udlandet, så vi laver gerne tilbud på gode middage og til absolut rimelige priser..

Sååå du er også velkommen til at kontakte mig..

0

Del dette indlæg

Enhver form for sorbet er anbefalelsesværdig hvis du får flere retter, der 'smager af noget'. Det renser nemlig lige dine smagsløg så de er parate til at gå på opdagelse i næste ret

:bearhug: Tak for svaret søde.

Jeg har lige fundet en opskrift på champagnesorbet, og vil prøve at lave den i næste weekend, så jeg kan overtale gemalen -HAHA- Syntes at det lyder så lækkert!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer