Guest pjevs

Annoncering

25 indlæg i dette emne

Jeg har lige et spørgsmål!

Er jeg den eneste der nogle gange føler at nogle annoncører måske lige går over stregen, når de reklamerer for dem selv i diverse indlæg?

Jeg har endda set eksempler på, at de ligefrem taler dårligt om deres konkurrenter, hvilket jeg mener er helt uacceptabelt.

Jeg har nu læst forumregelerne igennem og der står bl.a:

[size=1]Det er ikke tilladt at annoncere for produkter, som du selv har økonomisk interesse i. [/size]

Hvordan opfatter i andre det?

Det kan godt være jeg er sippet, men jeg bliver faktisk nogle gange irreteret når nogle bruger vores indlæg til at reklamere for dem selv. Det er jo ikke derfor man opretter et indlæg.

Selvfølgelig kan det være fedt, hvis man f.eks. direkte eftersøger en fotograf, men kunne fotograferne så ikke sende vedkommende en PM i stedet?

Nå, men nu kom jeg af med det, så må vi se om jeg nu får på puklen.

:bearhug: Pia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er jeg den eneste der nogle gange føler at nogle annoncører måske lige går over stregen, når de reklamerer for dem selv i diverse indlæg?

Jeg har endda set eksempler på, at de ligefrem taler dårligt om deres konkurrenter, hvilket jeg mener er helt uacceptabelt.

[size=1]Det er ikke tilladt at annoncere for produkter, som du selv har økonomisk interesse i. [/size]

Det kan godt være jeg er sippet, men jeg bliver faktisk nogle gange irreteret når nogle bruger vores indlæg til at reklamere for dem selv. Det er jo ikke derfor man opretter et indlæg.

Selvfølgelig kan det være fedt, hvis man f.eks. direkte eftersøger en fotograf, men kunne fotograferne så ikke sende vedkommende en PM i stedet?

<{POST_SNAPBACK}>

Får ikke på puklen af mig - er helt enig!!

:biggrin::blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er meget enig i, at der er nogle, der i øjeblikket er meget påtrængende med PM's og direkte henvendelser i planlægningstråde osv.

Det er lidt belastende, men jeg vælger som regel bare at skippe deres indlæg og derefter sætte dem på "dem-skal-det-ikke-være-listen" :biggrin:

:bearhug:

Redigeret af FynboBredahl
0

Del dette indlæg

Jeg synes der er stor forskel på måden annoncørne agerer herinde. Groft vil jeg dele dem op i to grupper:

Vejledende annoncører, som kommer med forskellige forslag og deler ud af deres ekspertise og dermed indirekte annoncerer for sig selv (den slags reklame har jeg meget stor respekt for), og

Påtrængende annoncører, som ikke tilfører noget til debatten, men i meget grove træk blot skriver "Det kan jeg klare billigere end de andre. Ring xx-xx-xx-xx".

Den sidste slags er ikke noget jeg sympatiserer med, men omvendt skal vi huske, at et site som Bryllupsklar er gratis for os brugere, og vi må derfor acceptere de ulemper der så til tider måtte være i financieringsformen.

For så vidt er jeg også meget imod bannerreklamer, men jeg anerkender samtidig, at de er nødvendige, når sitet trods alt skal kunne løbe rundt økonomisk uden at vi som brugere skal betale for det.

/Jesper

0

Del dette indlæg

Det er ikke tilladt at annoncere for produkter, som du selv har økonomisk interesse i.

<{POST_SNAPBACK}>

:biggrin: Gælder det også for annoncørene??? Det er vel det de betaler for... :blush:

Men når det er sagt, så er jeg helt enig! Det kan godt virke for påtrængene i nogle tilfælde :super: Hvis man overreklamere sig selv, virker man altså lidt for desperat, hvis man spørger mig!! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/huh.gif Dermed negativ reklame, for hvorfor er de desperate??? Manglede kunder - manglende kvalitet?! I wonder :o

Så kære annoncører... Tænk over hvordan I udstiller jer selv.. :blush: Jeg synes personligt, at den bedste reklame I kan få, er den, de andre brugere giver, fordi de har været tilfredse med jer!! Den virker i hvert fald bedst på mig ;)

Bare min mening... :biggrin:

Redigeret af Allegra
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes der er stor forskel på måden annoncørne agerer herinde. Groft vil jeg dele dem op i to grupper:

Vejledende annoncører, som kommer med forskellige forslag og deler ud af deres ekspertise og dermed indirekte annoncerer for sig selv (den slags reklame har jeg meget stor respekt for), og

Påtrængende annoncører, som ikke tilfører noget til debatten, men i meget grove træk blot skriver "Det kan jeg klare billigere end de andre. Ring xx-xx-xx-xx".

Den sidste slags er ikke noget jeg sympatiserer med, men omvendt skal vi huske, at et site som Bryllupsklar er gratis for os brugere, og vi må derfor acceptere de ulemper der så til tider måtte være i financieringsformen.

For så vidt er jeg også meget imod bannerreklamer, men jeg anerkender samtidig, at de er nødvendige, når sitet trods alt skal kunne løbe rundt økonomisk uden at vi som brugere skal betale for det.

/Jesper

Nemlig!!!

Bare annoncørerne er klar over, at de langt fra altid får kunder af at være det, du (og jeg) kalder "påtrængende annoncører".

0

Del dette indlæg

/Jesper

<{POST_SNAPBACK}>

Nemlig!!!

Bare annoncørerne er klar over, at de langt fra altid får kunder af at være det, du (og jeg) kalder "påtrængende annoncører".

<{POST_SNAPBACK}>

Lige præcis, det er jo det jeg mener.

Jeg får simpelthen lyst til at " boykotte" den kategori af de på trængende, der altid skal gøre opmærksom på sig selv, enten ved at fremhæve at de er billigere end de andre, eller ved at tale dårligt om de andre.

Men lad os håbe at de læser denne tråd og at det så har virkning.

Jeg har dyb respekt for dem der giver gode råd i en tråd, det er da den bedste reklame man kan føre.

:biggrin: Pia

0

Del dette indlæg

Jeg har ikke oplevet problemet. Den eneste annoncør jeg er stødt på har været diskobil, som efter min mening har været meget sympatisk og kun henvendt sig efter et krafigt hint.......

Beatles

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan sagtens genkende det I skriver, og det er enormt irriterende og virker ikke som god reklame i mine øjne. :bearhug: Det er bestemt ikke alle annoncører der er sådan, men enkekte...

Med hensyn til reglen "Det er ikke tilladt at annoncere for produkter, som du selv har økonomisk interesse i. " så går jeg ud fra at det kun gælder os "almindelige" brugere. Vi må fx ikke sætte hjemmelavede invitationer til salg eller tage penge for at lave monogrammer. I så fald skal man være annoncør! :frizz2:

0

Del dette indlæg

Det er ikke kun brugerne der har oplevet denne lidt stigende tendens. Martin har så sent som i sidste uge sendt en meddelelse ud til samtlige annoncører i form af nogle spilleregler for annoncører

Som en af mere aktive annoncører på forum vil jeg da iøvrigt godt sige at jeg - den dag i dag - ikke føler mig truffet og det mener jeg heller ikke at hovedparten af mine "annoncørkolleger" har grund til. Her kan vi vel tale om det som Jesper kalder for "Vejledende annoncører".

Vejledende annoncører, som kommer med forskellige forslag og deler ud af deres ekspertise og dermed indirekte annoncerer for sig selv (den slags reklame har jeg meget stor respekt for

Men at begynde at pege fingre af dem som det så handler om, er der ingen som får mig til. Jeg husker nemlig tydeligt dengang jeg selv blev annoncør og startede med at bruge forum for ca. 4 år siden. Se der ville jeg føle mig truffet et langt stykke ad vejen, for der agerede jeg anderledes på forum end jeg gør i dag. Man kan roligt sige at jeg har betalt de lærepenge jeg skal, for jeg fik også verbale tæsk for det, så det stod efter  - Det er vel også lidt det der sker her :bearhug:

Jeg tror egentlig det er noget som går i sig selv igen. Det gjorde det ihvertfald for mig. Som annoncør finder man hurtigt ud af hvordan man får badwill og hvordan man får goodwill i relation til forum, og man finder også hurtigt ud af at det sidste er sjovere. Ikke bare rent forretningsmæssigt men også personligt.

Mit råd vil da også være at I ignorerer det som det bliver sagt. Siger I derimod nu at der er annoncører som spammer brugere med upfordrede reklame PM'ere så syntes jeg da at I skal gå til Martin med det, hvis det da ikke er nok med denne tråd. Naturligvis kan man som annoncør, ligesom alle andre brugere sende en PM til en bruger men det afhænger meget af situationen. Der kan være nogle situationer hvor nogle er gået forbi af hinanden på forum, hvor der er behov for en afklaring, eller hvor det forekommer at være helt oplagt:

Den eneste annoncør jeg er stødt på har været diskobil, som efter min mening har været meget sympatisk og kun henvendt sig efter et krafigt hint.......

Et meget kraftigt hint kan man vist roligt sige :biggrin: Beatles skriver et sted i sin planlægningstråd noget i retning af: Så nu mangler vi vist snart kun musikken ....DISKOBIL!!!!! og jeg svarer så i tråden at jeg egentlig ikke er klar over om de har indhentet et tilbud fra os, men at de da ellers kan få det. Jeg svarede ikke via PM, men mener egentlig heller ikke at det havde været forkert i den sammenhæng.

Redigeret af Martin
0

Del dette indlæg

Nej jeg mener jo heller ikke at der var noget forkert i det :bearhug: . Når jeg har bragt den situation så direkte op er det fordi denne tråd har fået mig til at stille spørgsmålet: Har jeg bragt en annoncør i en penipel situation ved direkte at henvende mig i tråden? er det at bryde en uskrevet forum regel?

0

Del dette indlæg

Jeg er helt enig. Og må da sige at jeg blev meget overrasket da jeg fik en reklame pm. Men har valgt at ignorere den slags og så som FynboBredahl sætte dem på en 'dem skal det ikke være'liste.

Heldigvis syntes jeg det er et fåtal af annoncørene herinde der reklamerer uopfordret og jeg syntes det er ret hyggeligt og rart når de blander sig i en debat. Så længe der ikke er tale om 'Jeg er vildt god og billig. Tag mig!' indlæg.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Heldigvis syntes jeg det er et fåtal af annoncørene herinde der reklamerer uopfordret og jeg syntes det er ret hyggeligt og rart når de blander sig i en debat. Så længe der ikke er tale om 'Jeg er vildt god og billig. Tag mig!' indlæg.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er enig i at det heldigvis er et fåtal af annoncørene der reklamerer uopfordret, og jeg syntes også det er fedt når de blander sig i debatterne, så længe det er på en ordentlig måde.

Men jeg bliver altså desværre stødt når de laver de her små hurtige tilbud, tag mig jeg er billigst og jeg syntes det er helt uacceptabelt når de sender PM uopfordret.

Men lad os håbe at dem det drejer sig om ( de ved det sikkert godt selv) også har læst denne tråd og derved har lært at det nok ikke lige er måden at gøre det på.

Fedt med dit indlæg Diskobil og nej, du skal bestemt IKKE føle dig truffet.

Det er dejligt at du kan supplere med erfaringer og gode råd.

Hilsen Pia

0

Del dette indlæg

Nu er jeg også annoncør ligesom Bent/Diskobil, og jeg vil sige, at ligesom Bent fik "en over næsen" i begyndelsen, så har jeg også fået det.

Men som annoncør lærer man jo også af sine fejl, og retter sig ind efter det.

Og som Bent siger, har Bryllupsklar lavet nogle gode retningslinier for, hvad vi som annoncører må gøre.

Dette forum er jo også til, for at I som brugere kan trække på vores erfaring og andre brugeres erfaring. Ligesom Bent giver gode råd mht musik, feststed mv, giver jeg gerne gode råd mht feststed, kørsel mv.

Mit råd vil da også være at I ignorerer det som det bliver sagt. Siger I derimod nu at der er annoncører som spammer brugere med upfordrede reklame PM'ere så syntes jeg da at I skal gå til Martin med det, hvis det da ikke er nok med denne tråd. Naturligvis kan man som annoncør, ligesom alle andre brugere sende en PM til en bruger men det afhænger meget af situationen. Der kan være nogle situationer hvor nogle er gået forbi af hinanden på forum, hvor der er behov for en afklaring, eller hvor det forekommer at være helt oplagt:

Dette vil jeg også give Bent ret i

0

Del dette indlæg

Kære brugere

Jeg har som sagt sendt nogle faste retningslinier ud til annoncørene omkring reklamer på forum.

Den annoncør der ikke kan finde ud af at overholde vores regler,

vil blive udelukket fra dette bryllupsforum meget hurtigt!

Hvis I føler I bliver spammet. Hvis I modtager uopfordret PM's - så anmeld venligst dette til mig! Så skal jeg nok tage hånd om det!

;)

;)

Venligst

bryllupsklar.dk

Martin

0

Del dette indlæg

....jeg syntes det er helt uacceptabelt når de sender PM uopfordret.

Jeg har det sådan med PM'er, at jeg betragter dem som hørende til privatlivets fred... dvs. man invaderer ikke andres mailbokse uden at "være inviteret".

Fordi man vælger at deltage på en offentlig debat, betdyer det ikek nødvendigvis, at man har lyst til hevrken at skrive privat eller hænge ud sammen med dem, man debatterer med.

Jeg har en lille "fritidsinteresse" i form af et forum på www.unfairpris.dk Debatforummet omhandler annoncehajer, hvordan man bliver snydt, og tips til, hvordan man kommer ud af det igen. Desværre er der efterhånden mange som tror, at det er helt legalt at ringe til mig (selvom jeg absolut ikke opgiver noget tlfnummer på siden) for at få gratis juridisk rådgivning eller fortsætte debatten pr tlf... hvad i alverden er det dog for en mentalitet...? Tror de mon ikke, jeg har andet at lave end snakke med dem? :bearhug:

Jeg har sagt det før og siger det igen... fordi man deltager i en offentlig debat på nettet, ønsker man ikke nødvendigvis hele sit liv invaderet af debattens deltagere... helelr ikke ens mailboks, der må betragtes som privat område indtil man selv inviterer...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes det er okay at annoncørene taler med i emnerne og giver deres meninger om dit og dat som mange dem/jer gør :bearhug: Nogle gange kan de/I også besvare nogle af vores spørgsmål osv.

Men jeg bryder mig ikke om når de uopfordret i emnerne begynder at anbefale sig selv med priser, telefon nr osv.

0

Del dette indlæg

Jeg synes at det er forkert nogle annoncører taler dårligt om hinanden.. Det bryder jeg mig overhovedet ikke om. Dette håber jeg at annoncørerne herinde vil respektere.

Jeg synes tilgengæld at det kan virke lidt indspist mellem nogle af annoncørerne herinde. Forstået på den måde at nye annoncører kan have lidt svært ved at trænge igennem. De nye bør dog respektere spillereglerne herinde. Men måske kunne de nuværende garvede annoncører måske hjælpe de nye uvidende annoncører lidt på vej. Der skulle jo gerne være plads til nye annøncører. Og som Bent og Tove skriver fik de også begge en masse lærestreger i starten. Så måske man skulle være bedre til at hjælpe nye annoncører lidt på vejen. Uden annoncører have vi jo ikke noget bryllupsklar. Jeg synes derfor at alle skal føle sig velkomne.

Med hensyn til uopfordrede tilbud, tjah jeg kan godt forstå at nogle kan synes at det er irriterende. Jeg ønsker heller ikke min pm box invaderet. Man at annoncører giver et "godt" tilbud i indlæg synes jeg er helt ok. Jeg kan jo bare læse videre. Man får alligevel også en masse unødvendige reklamer ind ad døren hver dag og de ryger da bare ud. Jeg kan godt klare at læse et påtrængende indlæg. Det er jo deres sag for i virkeligheden tror jeg at de skader deres forretning mere end de gavner... Jeg læser bare videre og leder efter en mere seriøs annoncør...

Det var bare det jeg ville sige... hej

duuut duuut duuut

Undskyld længden....

Redigeret af Sussen2
0

Del dette indlæg

Jamen det tror jeg da du har ret i og det er egentlig også lidt hvad jeg - og måske også Tove - prøver, ved at sige at vi selv har været i en anden rolle end i dag. Ikke at det direkte er en hjælp til nye annoncører, men det er en form for en håndsrækning i retning af: Vi forstår jer et eller andet sted godt. :bearhug:

Med hensyn til rådene er det egentlig meget enkelt, hvis man er en etableret og anerkendt annoncør:

Det handler om én ting. Feedback og succeshistorier. Brugere som har brugt pågældende og skriver om sine erfaringer med vedkommende på forum (anbefaling). Det lever man højt på. Det er dog også lige så klart at når/hvis den dag kommer hvor det er en fiasko, så skal der mindst 10 succeshistorier til at "redde fiasko'en".

For en ny annoncør som måske også er nystartet indenfor sit fag og dermed ukendt er det knap så enkelt. Denne skal først have kunden i hus som kan danne grundlag for succeshistorien. Det kræver selvfølgelig at man profilerer sig på eks. forum. Her kan man med fordel lytte til hvad brugerne skriver i denne tråd, for de rammer hovedet på sømmet. Man skal måske - evt via egen hjemmeside - i højere grad fremvise nogle eksempler på de ting man har lavet, hvis man kan/ må det og faget iøvrigt giver mulighed for det (vores gør ikke), og profilere sig på det. Fordi de fleste netop fokuserer på kvaliteten i arbejdet fremfor pris. :blink:

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Jeg synes det er :thumbsupsmileyanim: at annoncører deltager i debatten og øser ud af sine erfaringer. Jeg har ikke selv oplevet at få PM'r. Jeg kan også bære over med at enkelte legger inn "tilbud" i tråder - selv om de altså ikke skal det. Det som er WAAAAY over min grense, er f.eks. en annoncør som talte rigtig nedsættende om en annen som hadde givet et tilbud. Vedkommende sa vi brugere burde være opmærksomme på den lave pris, at det var for amatørmæssig og at de burde komme til mer profetionelle aktører - som dem selv. DET kaller jeg uprofetionelt!!

0

Del dette indlæg

Jeg tænker over HVER ENESTE gang jeg skriver i en tråd, om det nu vil støde nogen eller om jeg fremstår som agressiv osv.

Exactly - Jeg er nok ikke den eneste annoncør som sletter eller redigerer stort set alle indlæg man laver, fordi man lige vender det engang ekstra.

Hvis den/de annoncører det handler om ikke har fattet budskabet efter at have læst denne tråd tror jeg såmænd ikke det hjælper med brugerhenvendelser. Det virker nu også som om at agressivteten er stilnet lidt af. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer