Guest linse

velkommen-sange

17 indlæg i dette emne

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt vi har lyst til at bruge de traditionelle velkommen-/velbekomme-sange. :guitar:

Hvad gør I/har I gjort?

Er det stadig "normalt", eller har I udeladt dem eller noget helt tredje (ex. en sang fra højskolesangbogen ell. lign)? ;)

Ja, jeg spørger bare - og glæder mig til at høre om jeres erfaringer.

Kh Linse :hjerte:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, jeg synes personligt, at velkommen- og velbekomme-sange ofte er ret uopfindsomme, så når det engang bliver min tur, vil jeg gøre, hvad jeg kan, for at overbevise kæresten om, at vi godt kan klare os uden dem.

Insisterer han, bliver kompromiset noget alternativt - fx kunne "Kald det kærlighed" jo være en meget passende sang at indlede middagen med til et bryllup :lol:

0

Del dette indlæg

For os var det helt klart sådan, at velkommen og velbekomme sange var udelukket. Det bruges ikke i vores familier, og vi synes egentlig også, at det er lidt anstrengende netop fordi de ofte er uopfindsomme. Faktisk overvejede vi aldrig om de skulle være der eller ej.

Er I en sangglad familie så start med at synge en eller anden skøn sang, som betyder noget for jer og slut af på samme måde. Ellers så udelad det - der er så mange andre indslag og traditioner ved et bryllup.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Vi skal heller ikke have velkomst eller velbekomme sange. Af samme grund som Jer andre + vi fravælger musik til maden.

Jeg vil tror velkomst sange er til for at bryde isen, men de er da så kedelige, at de ikke er til meget nytte - ja, det er bare min mening. Men vi kommer heller ikke fra en sangglad familie.

LB

0

Del dette indlæg

Vi har slet ikke snakket om velkomstsange... På een eller anden måde regnede jeg nok med at man "bare skal" have dem. Men jeg har slet ikke overvejet at man jo selvfølgelig sagtens kan lade være med at have dem... Jeg synes heller ikke at se er specielt smarte - og har egentlig heller ikke lyst til at lave en selv, selvom jeg nok sagtens ville kunne gøre det.

Så enden på det hele bliver sikkert at vi dropper velkomstsangen - uden at jeg har snakket med min tilkommende om det :lol:

/arno :fægter:

0

Del dette indlæg

Miss Maria; (Og forresten tillykke med vinen... :specool: )

Jeg har sjovt nok tænkt at "Kald det kærlighed" ville være et godt alternativ. Og hvis argumenetet for at have "velkomst-sang" netop er at tø selskabet lidt op, vil denne sang da også "peppe" lidt op. :guitar:

Tak for jeres svar, nu er jeg helt sikker på jeg ikke vil bruge de traditionelle velkommen-/velbekomme-sange (Øh... har bare ikke involveret min tilkomne i denne beslutning, men det er jo kun en lille detalje :D :P :D )

Kh Linse :hjerte:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

(Og forresten tillykke med vinen...  :specool: )

Tak skal du ha' :lol:

(Øh... har bare ikke involveret min tilkomne i denne beslutning, men det er jo kun en lille detalje  :D  :P  :D )

Ja, det er jo bare en formalitet :D Nikolai er totalt uinteresseret i alt, der hedder bryllup, i øjeblikket, men han har øje for detaljer, så jeg er lidt bange for, at han bliver til en rigtig groom-zilla, når tiden engang nærmer sig. :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Hej!!

Vi skal have velkommen og velbekomme sange til vores bryllup. Jeg synes det hører sig til. Det har været ved alle de bryllupper vi har været til.

Måske er det fordi vi godt kan lide at "hænge" ved traditionerne!! :fægter:

Jeg regner med at sætte dem i et hæfte sammen med menukort!! I samme hæfte har vi overvejet at lave en lille udgave af bordplanen hvor vi skriver hvem de forskellige er. Altså en lille "titel" til hvert navn. Så kan gæstene se, hvem der er onkel og tante og venner og kolleger osv. osv.

En lille ide som nogen måske kan bruge!! ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi dropper dem også. Jeg syntes tit at de er rimelig kiksede ... falder helt uden for nummer. Og så skal folk gøres opmærksomme på, at nu skal vi altså synge den der sang I har kigget på hele middagen.

Mnah, får vist bare toastmasteren til at rejse sig og sige et par bevingede ord.

Arhj, hvorfor bliver jeg ved med at være ny bruger! Kan ikke have sin rigtighed..... taz :lol:

Redigeret af trunte2
0

Del dette indlæg

halløjsa..

Vi har valgt hlt at droppe det. min kæreste(mand) rejser sig op og siger velkommen og velbekomme når vi er færdig syntes personligt at det er ret kikset at skulle synge inden man skal spise MEN skåle sange kan man aldrig få nok af *GG* mine gæster skal have en god aften uden de siger åhhhh nej skal vi nu synge igen *GG*

held og lykke

Tina..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer