270805

Aftensmad

73 indlæg i dette emne

Det er fredag, hvilket for manden og jeg betyder det store ugentlige indkøb af madvarer og deslige. :banned: Problemet er altid, hvad vi skal købe ind til at spise til aftensmad i løbet af ugen. Alt for nemt synes jeg at det bliver det samme og det samme. :)

Så nu søger jeg jeres ekspertviden. Hvad spiser I til aftensmad til hverdag, og hvad skal man købe ind for at kunne lave det. :)

På forhånd tak og god weekend. :hug:

Redigeret af 270805
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen en af de retter vi har lavet et par gange på det sidste er nakkekoteletter (med allemulige krydderier a la christian) med alm hvide kartofler og holandaise sauce (knorr) det er så dejlig nemt at lave og tar ingen tid...

En anden favorit er Lasagne Italienne enten med tzatiki eller tomatsalat (m/ løg, feta og mozzarella)

NAM NAM... :carrot:

:hug:

0

Del dette indlæg

her for tiden:

ovnbagte grøntsager (pastinak, rødbeder, løg, hvidløg, kartofler etc.) med bøf, koteletter, etc. til - det er super nemt og smager fantastisk koldt dagen efter

pastaretter - evt. bare vendt i olie og så parmesan - eller simple saucer f.eks. kapers, hvidløg, tomat etc.

kyllingefilet skåret i tern, stegt i wok med grøntsager - ris eller pasta til ..

tænker lige lidt videre :hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror at den kommende uges tid byder på følgende aftensmad hos os:

Tunsteaks m/ pasta(tortellini)/pesto

Klar suppe m/ kød-og melboller, ris m/rosiner og flute

Tarteletter m/ høns og asparges

Hjemmelavet kylling og pomfritter i ovn

Græske flutes m/ hønsekød, tzatiki og soltørrede tomater

Hjemmelavet pizza m/ laks, frisk tomat og mozzerella

Kotteletter i fad m/ ris

Salat m/oliven, hvidløg, stegt andelever, agurg, tomat, pinjekerner og revet parmesan

Andre forslag:

Tortillas m/oksekødsauce (køb sådan en pose mix - HOT, og put majs og ærter i) og salat

Mosaka (kartoffellagsagne)

Aspargessuppe m/kødboller og flutes

Fyldte arborgines m/oksekød mm.

Kalkunbryst, fyldt med pikantost, svøbt i bacon, m/ hjemmelavede kartoffelbåde og cabaretsauce + grønt

0

Del dette indlæg

- chili con carne

- peberfrugt suppe fra karolines

- bøf med små hele asparges kartofler bag i ovnen enten med olis og bare salt og hvidløg eller med smuldret feta(smager skide godt) og så enten en salat til eller nogle råstegte grøntsager.

- hjemmelavede forårsruller med en nudelsalat

- italienske kødboller med pasta og en rigtig god tomat sauce

Det var lige forslag håber du kan bruge nogle af dem

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For tiden spiser vi gerne:

Bagte kartofler med et eller andet stykke til (kylling, okse eller svinekød)...

Fiskefileter med ris eller brød

Gryderetter, med grønsager og småkød. Dertil får vi ris eller kartofler.

Tærter, med forskelligt fyld (dette er genialt i madpakken dagen efter, mmm)

Tomat indsvøbt i bacon med ost ovenpå, bagt i ovnen dertil frisk pasta eller ris. (det er dejlig nemt, og lækkert)

Kan ikke lige sådan umiddelbart komme på mere!

:balloons: Nancy

0

Del dette indlæg

Vi skal i næste uge have:

Mandag- svensk pølseret

Tirsdag- Græsk farsbrød fra Karolines. Dertil hasselbagte kartofler, kold sovs og gulerødder.

Onsdag- Rugbrødmadder, da vi skal på Falckkursus.

Torsdag- kærnemælkssuppe med rosiner og æbler.

Fredag- Skinkesteg med hvidløgs smør og krydderi, bønner i svøb, skivekartofler og whiskeysovs.

Lørdag - Rester.

Søndag- koteletter med stegt hvidkål.

Noget andet rigtig nemt men vildt godt er Kyllinge bryst eller snitsel eller evt. svinemørbrad.

I alle 3 ting kan man komme krydderost, f.eks med soltørrede tomater og så bacon om.

Eller overnævnte med smuldrede soltørrede tomater, hvidløg og så bacon om. MUMS.

Tilbehør! Lækre flutes smurt med hvidløg, tomater i skiver på og revet ost over. I ovnen til de er sprøde.

DAMN jeg er sulten nu.

0

Del dette indlæg

vores madplan med start mandag.

Mandag Pita med bøf, salat, tzatziki og grønt.

Tirsdag kylling/grøntsags wok med nudler

Onsdag Lasagne med tomat salat

Torsdag Hjemmelavet tomat suppe med hjemmebagte grovflutes

Fredag kyllinge burger (kyllinge filet) med grønt og hjemmelavet dressing

Lørdag svinemørbrad i fad med bacon, champignon, løg og tomat-flødesovs

Søndag grov tærte med spinat og laks og grøn salat.

:balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her i aften står den på græsk gyros (købte en 'lige-til-at-smide-på-panden pakke') fra Føtex...... Dejlig nemt....

Ellers står den som regel på noget kød af en art (gerne pipfugle kød) med grøntsaer ala hvd man nu finder på....... Gerne broccoli og porre/forårsløg med hvidløg: Hvisløg svitses i en gryde med olie...... porre vendes rundt og til sidst putter man broccolien i....... det skal så vendes rundt indtil grøntsagerne er godt sprøde.....

En anden variant af kartofler er også gode og nemt (men tager tid - 1 time)..... Kartofler - gerne med skræl - skæres i både og lægges i et ovnfast fad..... der kan så enden hældes olie over ig krydre med de krydderier man bedst kan li, men et hit er at hælde pesto over........MUMS........ de skal have ca. 1 times tid i ovenen på 175-200 grader.....

Men ORV hvor er jeg blevet lidt lækker sulten nu :balloons:

0

Del dette indlæg

Jeg ville egentlig gerne have haft hjemmelavet pizza - men så har gemalen taget svinefars ud.. så nu står den på boller i karry :balloons:

Man kan altså sagtens bruge svinefars til pizza... Det er virkelig en misforståelse at man kun kan bruge oksefars til pizzafyld, pastasovs m.v.

Med tomat og krydderier, smager det stort set af det samme :biggrin: :carrot:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I aften skal vi have "gæstemad". Vi får besøg af et hold københavnere som kommer med to marsvin som skal flytte ind her hos os :carrot:

Jeg laver helstegt kalkunbryst spækket med hvidløg, bagte kartofler med hvidløgs-/kryddersmør, blandet grøn salat og chiabatta brød. Nemt og SUPER lækkert!!!

-

I går fik vi koteletter med chili-pasta, grøn pebersovs og kogte gulerødder/broccoli til (MUMS).

I morgen skal vi have lasagne.

Redigeret af arno
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mums, hvor lyder det bare lækkert alt sammen! :hug::biggrin:

I aften skal vi have krebinetter med rodfrugtsmos, dampede broccoli- og blomkålsbuketter, ærter, gulerødder og en eller anden sauce til.

Det får vi ellers ALDRIG, men i dag skulle det være!

I går lavede Mark svensk pølseret, som vi heller aldrig får og i forgårs lavede jeg hjemmelavet tomatsuppe med hjemmelavede pølsehorn til :biggrin:

Hvor er I altså fyldt med gode idéer, piger!

Redigeret af FynboBredahl
0

Del dette indlæg

Mums, hvor lyder det bare lækkert alt sammen! :hug::biggrin:

I aften skal vi have krebinetter med rodfrugtsmos, dampede broccoli- og blomkålsbuketter, ærter, gulerødder og en eller anden sauce til.

Det får vi ellers ALDRIG, men i dag skulle det være!

I går lavede Mark svensk pølseret, som vi heller aldrig får og i forgårs lavede jeg hjemmelavet tomatsuppe med hjemmelavede pølsehorn til :biggrin:

Hvor er I altså fyldt med gode idéer, piger!

Lyder lækkert.. hvornår skal mig og manden komme *GG*

0

Del dette indlæg

I går lavede Mark svensk pølseret, som vi heller aldrig får og i forgårs lavede jeg hjemmelavet tomatsuppe med hjemmelavede pølsehorn til :balloons:

Må jeg få din opskrift på pølsehorn...? :carrot:

0

Del dette indlæg

I går lavede Mark svensk pølseret, som vi heller aldrig får og i forgårs lavede jeg hjemmelavet tomatsuppe med hjemmelavede pølsehorn til :balloons:

Må jeg få din opskrift på pølsehorn...? :carrot:

Den kunne jeg også godt tænke mig :carrot:

Vi skal have kylling i cola - MUMS!!!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer