270805

Aftensmad

73 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi skulle aflevere en computer ved Niels mormor og morfar og vi havde pointeret at vi ikke kunne blive for vi skulle ud og hente vores bil der havde været til reparation....

Meeeeeeeeeeeeeeeen

Så nemt slap vi ikke..... :biggrin:

Nej nej,,.....

De havde lavet mad.... Farsbrød med sovs og kartofler.... Is og melon til dessert... og bagefter kage, småkager og kaffe.....

Så vi måtte komme igen efter vi havde hentet bilen... så kl. 16.15 indtog vi dette måltid....

Vildt sødt af dem... men jeg havde bare sådan glædet mig til at skulle hjem og holde weekend...

Men mæt blev jeg... :balloons:

0

Del dette indlæg

I går lavede Mark svensk pølseret, som vi heller aldrig får og i forgårs lavede jeg hjemmelavet tomatsuppe med hjemmelavede pølsehorn til :biggrin:

Må jeg få din opskrift på pølsehorn...? :carrot:

Ja da! :biggrin:

Pølsehorn

24 stk.

25 g smør

5 dl mælk

25 g gær

2 tsk sukker

1 tsk groft salt

800 g hvedemel

½ dl fransk sennep

½ dl tomatketchup

8 pølser

Evt. lidt ost

Smelt smørret i en gryde og tilsæt mælken. Hæld blandingen i en skål. Rør gæren ud heri. Tilsæt de øvrige ingredienser. Slå dejen godt sammen med en grydeske. Dæk skålen med fx et viskestykke og stil dejen til hævning et lunt sted i ca. 1 time.

Rør sennep og ketchup sammen. Skær pølserne i 24 lige store stykker.

Tag dejen ud på et meldrysset bord og ælt den godt igennem. Del dejen i 3 lige store stykker. Rul hvert stykke ud til en rund plade (ca. 30 cm i diameter). Del hver dejplade i 8 lagkagesnit. Fordel sennepsblandingen på "snitterne" - på den brede ende - og derpå et stykke pølse. Rul lagkagesnitterne sammen fra den brede ende. Læg pølsehornene på spidsen, på bageplader med bagepapir. Lad dem efterhæve tildækket i ca ½ time. Pensl med æg og bag pølsehornene midt i ovnen i 15 minutter ved 225 grader.

Nogle gange laver jeg en lækker og stærk tomatsauce, som jeg bruger i stedet for sennep og ketchup.

God fornøjelse!

:balloons:

0

Del dette indlæg

God fornøjelse!

TUUUUUUUUUUUUUUUUUSIND tak!! Det er lige sådan en opskrift jeg har været på udkig efter længe!! :balloons:

Den vil jeg prøve af, lige så snart jeg har genvundet "førlighed" i min venstre hånd :carrot:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I sidste uge fik vi:

Mandag:

Mørbradgryde med hele gøgemøjet(pølser, bacon, løg, flødesovs, champignon)(kæresten havde fødselsdag)

Tirsdag:

Mørbradgryde rester

Onsdag:

Kæresten fik de sidste rester og jeg fik grøntsagssuppe med kylling og pasta i

Torsdag:

Boller i karry med hvide ris

Fredag:

Rugbrød - skulle i byen kl 19

Idag:

Bones mad - min far er alene hjemme og mor har taget volvoen,så han kan ikke komme nogen steder.Vi bestemte os for at vi skulle hente maden og så komme ud til ham så han ikke skal spise alene.

Imorgen:

Hmm,skal lige se hvad fryseren byder på.

Næste uge tror jeg vi skal have:

- Hjemmelavet pizza(bacon,pølser, peberfrugt, tomat, ost,løg, champignon)

- Grøntsagssuppe(gulerod, kartoffel,løg,peberfrugt, blomkål,broccoli etc) med kødboller

- Frisk pasta med pesto og kylling

- Farsbrød med kalkunbacon,wokgrønt og rå-ris

- Koteletter i fad med rå-stegte rodfrugter

- Alm klar bolle-suppe

- Spise hos mine forældre

Så skal jeg vist også igang med indkøbssedlen - skal handle når jeg har været henne og træne

:balloons::biggrin::biggrin:

-

0

Del dette indlæg

Ja, hvad har vi fået i løbet af ugen...

Lørdagskylling med ris og råkost og flutes

Pastasalat med kyllingestykker

Koteletter i fad (peberfrugt, flået tomater, ærter, majs) med ris

Forårsruller med ris og råkost

Grøntsagssovs (flået tomater, løg, peberfrugt, gulerod, kartoffel, majs og krydderier) med ris

Knorr's Thai Curry mix

0

Del dette indlæg

:balloons: Umh søndag er herre mad dag... Så min dejlige Peter er i køkkenet.

Han er ved at stege en lamme kølle...dertil skal vi ha hassel bagte kartofler og champignon sauce.

:biggrin: Jeg har lavet dessert....citron fromage (til datterens store overraskelse)

Så det ligner da af Lidt... nu har jeg også ligget syg godt en uge.... :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:balloons: Umh søndag er herre mad dag... Så min dejlige Peter er i køkkenet.

Han er ved at stege en lamme kølle...dertil skal vi ha hassel bagte kartofler og champignon sauce.

:hug: Jeg har lavet dessert....citron fromage (til datterens store overraskelse)

Så det ligner da af Lidt... nu har jeg også ligget syg godt en uge.... :biggrin:

Hold da op for en menu :hug::biggrin: Det lyder vildt lækkert.

0

Del dette indlæg

Helt ærlig, i dag skal vi have JUNKFOOD måske pizza! For jeg har været på arbejde i 16 timer i går, 12 timer i forgårs og 10 timer dagen før, og skal på nattevagt i nat, så jeg er LIGEGLAD med sund mad i dag.

:sleepy:

0

Del dette indlæg

Fredag fik vi fyldte pandekager med salat og flutes.

Igår stod den på røde bøffer, pommes, bearnaise sovs, salat og stegte tomater.

I aften står den på pastasalat med kylling.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Idag bliver frisk spinat-pasta med bacontern og grønsager(rød peber, løg og såen) i "flødesovs" - en snyde een med cremefine og flåede tomater.

Og bacon tørstegt - skal jo holde lidt igen med kalorierne.

Plejer at smage mums!

:biggrin::blush::blink:

Imorgen bliver kartoffel, pastinak, gulerødder og løg kogt og lavet til suppe med det sidste af bacontern fra idag..

0

Del dette indlæg

Helt ærlig, i dag skal vi have JUNKFOOD måske pizza! For jeg har været på arbejde i 16 timer i går, 12 timer i forgårs og 10 timer dagen før, og skal på nattevagt i nat, så jeg er LIGEGLAD med sund mad i dag.

Åhh, jeg kunne altså også godt spise en pizza :biggrin: Jeg har ikke desværre ikke været på arbejde, så jeg må hellere lade være, men øv...jeg har lyst :yay:

0

Del dette indlæg

Apropos BACON...

Hvis man er glad for smagen af bacon, men gerne vil af med lidt af al den fedt som bacon jo nu engang består af, så kan man prøve at "stege" det i mikrobølgeovn!

1 pakke bacon + køkkenrulle + mikrobølgeovn = fedtet "tørrer" af

Man lægger 2 stykker køkkenrulle på en tallerken. Så et lag bacon (delt ud så det er skiverne ved siden af hinanden). Så 1 stykke køkkenrulle. Så et lag bacon... Og sådan bliver man ved indtil der ikke er mere bacon. Slut af med 2 stykker køkkenrulle.

Så i mikrobølgeovnen indtil man synes baconen ser godt ud. Og VUPTI - man har "tørstegt" bacon! Det meste fedt sidder i køkkenrullen, og bacon'en er stadigvæk sprød og lækker :biggrin:

0

Del dette indlæg

Apropos BACON...

Hvis man er glad for smagen af bacon, men gerne vil af med lidt af al den fedt som bacon jo nu engang består af, så kan man prøve at "stege" det i mikrobølgeovn!

1 pakke bacon + køkkenrulle + mikrobølgeovn = fedtet "tørrer" af

Man lægger 2 stykker køkkenrulle på en tallerken. Så et lag bacon (delt ud så det er skiverne ved siden af hinanden). Så 1 stykke køkkenrulle. Så et lag bacon... Og sådan bliver man ved indtil der ikke er mere bacon. Slut af med 2 stykker køkkenrulle.

Så i mikrobølgeovnen indtil man synes baconen ser godt ud. Og VUPTI - man har "tørstegt" bacon! Det meste fedt sidder i køkkenrullen, og bacon'en er stadigvæk sprød og lækker :biggrin:

God ide - men dur et også når jeg af sparehensyn købte et stort stykke til at skære af istedet for de tynde skiver i de flade pakker..Jeg mener jeg kan jo ikke skære skiver af et stykke så tynde som når man køber dem.. :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

God ide - men dur et også når jeg af sparehensyn købte et stort stykke til at skære af istedet for de tynde skiver i de flade pakker..Jeg mener jeg kan jo ikke skære skiver af et stykke så tynde som når man køber dem.. :blush:

Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke har prøvet det - så jeg ved det faktisk ikke...

Men jeg vil da prøve det af, for jeg har sådan en klump bacon liggende :biggrin: Man kan rigtigt nok ikke skære skiverne helt så tynde som de skiveskårne bacon "slices", men i princippet er det vel det samme...? Kunne forestille mig at det eneste som er forskelligt er STEGETIDEN, som sikkert er længere ved "klumpen" end ved de tynde skiver.

Jeg prøver det af en gang, og så får vi at se!!!!!

0

Del dette indlæg

Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke har prøvet det - så jeg ved det faktisk ikke...

Men jeg vil da prøve det af, for jeg har sådan en klump bacon liggende :biggrin: Man kan rigtigt nok ikke skære skiverne helt så tynde som de skiveskårne bacon "slices", men i princippet er det vel det samme...? Kunne forestille mig at det eneste som er forskelligt er STEGETIDEN, som sikkert er længere ved "klumpen" end ved de tynde skiver.

Jeg prøver det af en gang, og så får vi at se!!!!!

Jeg lavede det hele i tern og tørstegte det på panden - men er spændt på om det andet kan du? melder du lige når du har forsøgt dig? http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

:blush::blink::toot:

0

Del dette indlæg

Jeg lavede det hele i tern og tørstegte det på panden - men er spændt på om det andet kan du? melder du lige når du har forsøgt dig? :toot:

:biggrin::blush::blink:

Jeg skal nok melde tilbage når jeg har forsøgt - tror endda at det bliver i aften ;o)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg lige prøvet at "stege" bacon - som er "hjemmeskåret" af et stykke. Testen blev observeret og prøvesmagt af min husbond, og resultatet er:

Det kan man godt

Man skal bare være obs'et på ikke at give det helt så meget som det tynde, skiveskårne bacon. Og så synes vi begge at det virker lidt mere "tørt" i det end det skiveskårne. Men det kan SAGTENS bruges, og vi var enige om at det sagtens kunne bruges som snacks også :biggrin:

post-1053-1140454562.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg gav det liiiiiige en tand for lang tid i mikro'en - derfor er det lidt sort. Men det var jo første gang det blev prøvet, og af skade bliver man klog HUUG

Læg mærke til hvor meget fedt der egentlig kommer af... :biggrin:

post-1053-1140454745.jpg

0

Del dette indlæg

Ska' vi ikke liiige be' om denne opskrift?? :( Elsker kylling, men synes tit den bliver lidt "kedelig" når jeg laver den...

Det er skam ganske simpelt:

:( 1 stk frisk/fersk kylling gnides med salt/peber/krydderier udvendig og indvendig.

:biggrin: Ovnen startes på 140/150 grader.

HUUG Kyllingen kommes i et ovnfast fad, og smøres med lidt olivenolie.

:( Kyllingen steges MINIMUM 3 timer - gerne 4 eller 5!!

Og VUPTI - så har man en super lækker, saftig og MUMS kylling som falder fra benene! Husk at dryppe den med lidt olivenolie undervejs.

0

Del dette indlæg

Så har jeg lige prøvet at "stege" bacon - som er "hjemmeskåret" af et stykke. Testen blev observeret og prøvesmagt af min husbond, og resultatet er:

Det kan man godt

Man skal bare være obs'et på ikke at give det helt så meget som det tynde, skiveskårne bacon. Og så synes vi begge at det virker lidt mere "tørt" i det end det skiveskårne. Men det kan SAGTENS bruges, og vi var enige om at det sagtens kunne bruges som snacks også :(

Ihh, tak for responsen - det skal prøves!! :super:

Idag har vi lige spist resten af ternene fra igår tilsat i en tyk hjemmelavet grøntsagssuppe!!

Total mums!!

Hmm,hvad så imorgen? En gang kalkunfarsbrød med ovnbagte rodfrugter,tror jeg! :biggrin:

HUUG:(:(

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer