dinah31

Min største bekymring

54 indlæg i dette emne

OK. Nu har jeg mange ting på plads, så jeg næsten er handlingslammet, men godt at være på forkant med det hele og i god tid, da jeg har et alvorligt sygt barn, som kan tage meget tid lige op til brylluppet. Det skal jeg nok løse

Men. . . . . min allerstørste bekymring er, hvis Peter får for meget rødvin. Han drikker aldrig i dagligdagen, men i festligt lag kan han ikke styre det. Der skal heller ikke meget til, før han bliver omtåget.

Han bliver mærkelig, siger irriterende ting, øretæveindbydende og frastødende. Aldrig truende, men folk vender øjne til mig når Peter er sådan. Det må bare ikke ske. Jeg kan jo ikke forbyde ham rødvin, når han elsker det. Ikke realistisk at drikke øl eller vand for ham.

Jeg vil bare ikke ha en frastødende mand til vort eget bryllup. Jeg er bange for at bringe det op, for han kan virkelig ikke se, at han er sådan, når han har drukket. Ligemeget hvor meget vin jeg fjerner fra ham hele tiden (ex. nytårsaften) finder han det hele tiden eller hælder nyt op, selvom jeg har sagt STOP.

:bearhug:

Redigeret af dinah31
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

OK. Nu har jeg mange ting på plads, så jeg næsten er handlingslammet, men godt at være på forkant med det hele og i god tid, da jeg har et alvorligt sygt barn, som kan tage meget tid lige op til brylluppet. Det skal jeg nok løse

Men. . . . . min allerstørste bekymring er, hvis Peter får for meget rødvin. Han drikker aldrig i dagligdagen, men i festligt lag kan han ikke styre det. Der skal heller ikke meget til, før han bliver omtåget.

Han bliver mærkelig, siger irriterende ting, øretæveindbydende og frastødende. Aldrig truende, men folk vender øjne til mig når Peter er sådan. Det må bare ikke ske. Jeg kan jo ikke forbyde ham rødvin, når han elsker det. Ikke realistisk at drikke øl eller vand for ham.

Jeg vil bare ikke ha en frastødende mand til vort eget bryllup. Jeg er bange for at bringe det op, for han kan virkelig ikke se, at han er sådan, når han har drukket. Ligemeget hvor meget vin jeg fjerner fra ham hele tiden (ex. nytårsaften) finder han det hele tiden eller hælder nyt op, selvom jeg har sagt STOP.

:hug:

:bearhug::unsure::huh:

Jeg tror altså jeg ville tage en snak med ham om det! Jeg ved godt at det ikke er nemt, men er det ikke værre hvis du til brylluppet er nervøs over det hele aftenen??...

0

Del dette indlæg

Jeg tror altså jeg ville tage en snak med ham om det! Jeg ved godt at det ikke er nemt, men er det ikke værre hvis du til brylluppet er nervøs over det hele aftenen??...

Problemet er bare at jeg vil være nervøs alligevel, for hvis han først starter.. . . . . hans intentioner kan skam være gode nok.

0

Del dette indlæg

Nu ved jeg ikke hvad I har tænkt jer mht transport men en måde at få din kommende mand til ikke at drikke for meget kunne være hvis I lejede hans drømme bil som bryllupskørsel. F.eks. en sportsvogn for så er han jo nødt til at holde sig ædru hvis han skal køre sin drømme bil hjem selv ;)

Bare en idé her fra :bearhug:

Redigeret af martinique
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har faktisk lidt de samme bekymringer.. Min kommende mand kan heller ikke styre det OVERHOVEDET.. Han bliver død irriterende og man kan slet ikke forstå hvad han siger, men værst af alt bliver han træt og kan finde på at gå i seng uden at sige det til nogen! (og her mener jeg kl. 22 eller sådan noget).

Han kan næsten intet tåle og samtidig med at han bliver fuld, så kan han INTET huske fra det arrangement han har været til...

Jeg har sagt det til ham igen og igen... OG igen.. han er DØD træt af det, men det virker altså! Det er rigtig længe siden han har gjort det sidst, så jeg vil helt sikkert anbefale dig at sige det til ham, at du bliver rigtig ked af det og at det vil ødelægge dit bryllup! Selvom han ikke selv kan se det, så må han da stole på hvad du siger!?

På med vanten og sig det til ham som det er... Ærlighed er altså RIGTIG vigtigt!

0

Del dette indlæg

Ganske seriøst... Man skal vel ikke starte et bryllup med at snyde sin mand. Og jeg kunne ikke selv forestille mig at skulle sidde en hel aften uden at kunne skåle med mine gæster i en god gang rødvin.

Oprigtig talt - er der et problem SKAL du tale med ham om det. Gode intentioner eller ej så må det blive din opgave at fortælle ham, at man nogen gange er nød til at slå koldt vand i blodet (eller blot i glasset). Det kan han da vel forstå.

At forbyde ham at drikke, narre ham til ikke at drikke og lignende er for mig ikke en løsning, da det i bund og grund er at snyde og ikke tage hånd om det eventuelle problem der er. En alvorlig snak med ham er den eneste løsning. Om han selv kan se det eller ej så må han da forstå at du foretrækker en ædrulig ægtemand netop den aften.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Problemet er bare at jeg vil være nervøs alligevel, for hvis han først starter.. . . . . hans intentioner kan skam være gode nok.

Jeg kan skam godt følge dig! Min tilkommende kan altså også være sådan! Men vi har snakket om det, og

jeg ved at han vil være meget obs på det på dagen!

Så som jeg har sagt før og som andre også siger, så er du altså nødt til at snakke med ham om det!

fortæl ham at det betyder meget, og snak sammen om hvordan I evt. kan undgå at det sker!

Og jeg vil give de andre ret i at det at snyde ham er syntes jeg bestemt heller ikke er en måde at starte livet som mand og kone!

0

Del dette indlæg

Snak med ham!! I skak gå ind i ægteskabet denne dag - og at starte det med løgn og skuespil er da virkelig ikke noget. Jeg forstår da godt at du synes det er svært at skulle tale om det- det er aldrig behagelig. Men du må sige det precis som det er - at du er bange for hvad der vil ske - at det ødelegger noget af din glede frem mod brylluppet, samtidig som du skal sitte og være bekymret for at han skal ødelegge jeres store dag. Han burde vel osse ønske at det skal være den bedste dagen i jeres liv, og da mener jeg for begge to!

Du siger han ikke selv ved hvordan han bliver. Men han kan da sagtens nægte det hele - når han i næste åndedrag siger han ikke noget kan huske! Så får du forlange at han tager dit ord for at det faktisk ER sådan. Og ikke nægte ham vin, men måske sige at vand og vin er en goooooood kombination?

Jeg ved heller ikke hvad slags forhold du har til hans forlover. Måske kunde det være en idé at tale med vedkommene, få ham til at hjælpe dig lidt? Din mand har vel valgt en forlover fordi han har full tillit til vedkommende, og respekterer det han siger... Kanhende vil en lille peptalk fra man til man om hvordan han faktisk bliver, og hvordan du (og andre) har det ved det - hjælpe?

Held og lykke - jeg håber det hele ordner sig til det bedste, for jer begge! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men. . . . . min allerstørste bekymring er, hvis Peter får for meget rødvin.

Uha - kender følesen. Min Gemal bliver dog aldrig ubehagelig, når han får lidt for meget "indenfor vesten", men man kan HØRE ham :huh: .

Vi snakkede om det før brylluppet og jeg sagde det som det var, at jeg ville blive meget ked af det, hvis han var fuld på vores bryllupsdag. Ikke at han ikke måtte drikke noget, men han skulle ikke blive fuld.

Vi gjorde det, at vi i bryllupstransporten både havde champagne og sodavand og så en enkelt øl. Vi undlod velkomstdrinken på feststedet og så tog han det stille og roligt og drak vand ind imellem. Han var i godt humør, men slet ikke fuld og her bagefter er han SÅ glad for at han kan huske hele dagen/aftenen OG natten :unsure::bearhug: .

Jeg håber virkelig, at Peter vil lytte og tage sig i agt m.h.t. rødvinen. Han ønsker vel heller ikke at du bliver ked af det?

Men hvor ER det træls at skulle bruge krudt på de tanker/bekymringer.

-Lisbeth

Redigeret af Lisbeth67
0

Del dette indlæg

Jeg kender godt problemet fra tidligere forhold og venner i omgangskredsen om også bliver temmelig lunefulde på den lidt negative måde, når de "bliver ramt af rødvin", - og du har ret: Det ville godt nok være kedeligt at opleve på sit bryllup. Har selv hørt om nogle venner hvor gommen korporligt måtte "lægges i seng" af et par af sine venner, fordi han var ved at spolere hele festen :smolf: (Det gjorde han så nok alligevel - der var ihvertfald ingen brudevals, og bruden skulle have siddet og tudet.)

Min umiddelbare tanke var: "Hvad med alkoholfri vin?" Kan da godt forstå at han ikke har lyst til at sidde at skåle i danskvand, men det er vel SMAGEN af rødvin af rødvin, der bekommer ham og ikke alkoholen og rusen. Synes endda jeg har hørt at nogle af de såkaldte "alkoholfrie" vine har fået gode anmeldelser. Det er jo ikke ligefrem fordi han er alkoholiker. Han vil jo vel netop bare holde sig på toppen denne aften.

Håber I finder en løsning på den lunefulde problematik.

mvh.

Heart2Heart

0

Del dette indlæg

Jeg kender godt problemet fra tidligere forhold og venner i omgangskredsen om også bliver temmelig lunefulde på den lidt negative måde, når de "bliver ramt af rødvin", - og du har ret: Det ville godt nok være kedeligt at opleve på sit bryllup. Har selv hørt om nogle venner hvor gommen korporligt måtte "lægges i seng" af et par af sine venner, fordi han var ved at spolere hele festen :smolf: (Det gjorde han så nok alligevel - der var ihvertfald ingen brudevals, og bruden skulle have siddet og tudet.)

Min umiddelbare tanke var: "Hvad med alkoholfri vin?" Kan da godt forstå at han ikke har lyst til at sidde at skåle i danskvand, men det er vel SMAGEN af rødvin af rødvin, der bekommer ham og ikke alkoholen og rusen. Synes endda jeg har hørt at nogle af de såkaldte "alkoholfrie" vine har fået gode anmeldelser. Det er jo ikke ligefrem fordi han er alkoholiker. Han vil jo vel netop bare holde sig på toppen denne aften.

Håber I finder en løsning på den lunefulde problematik.

mvh.

Heart2Heart

Ja, se det var da en rigtig god ide! Prøv at snakke med ham om dette!

Så får han jo stadig smagen som han så godt kan lide!

Andre behøver jo ikke se at tjenerne hælder andet op til ham vel?(hvis det kan være, at det kunne bekymre ham), og han behøver ikke være nervøs for at såre hans elskede kone til deres bryllupsfest!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er altså også træls at være "hende den onde", der hele tiden skal sidde og være efter ham. Går ikke ud fra du gider at være mor for ham og opdrage på ham hele aftenen.

Synes I skal tage en grundig snak og så involvere en forlover/en god ven - whatever - der kender problemet og som kan holde ham i ørerne også. Så slipper du også for at bruge festen på at være opsynskvinde :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi har simpelthen lavet en aftale om at vi ikke drikker os berusede.

Vi har selvfølgelig et glas rødvin til at skåle med, men ellers er det sodavand og vand. Vi vil opleve det HEL og vi skal være friske til bryllupsnatten :huh: og dagen efter hvor der skal ryddes op.

:bearhug: Pia

Det har vi også!! Men jeg tror bare at hun er bange for at han ikke kan styre det! Du kender det med nogle folk... når de først får et glas, så kommer det næste og næste, og hvis han så nemt bliver fuld, så kan det jo nemt gå galt.

Jeg skal også kun lige have 'et glas til at skåle med, også ellers vand for resten! Jeg bliver nemlig også selv meget nemt "påvirket", men jeg kan så selv mærke det! DET vil jeg altså ikke til min bryllupsfest!

(og desuden er jeg også SÅ bange for at spilde rødvin på min kjole! :unsure: )

0

Del dette indlæg

Jeg har ikke noget i mod, at Thomas får noget at drikke på den store dag, men der er jo også grænser :) Jeg har siddet med de samme bekymringer :) Når Thomas får en del "inden for vesten", så:

:hug: bliver han "pladder"-romantisk - det er FOR MEGET!!!

:huh: begynder han at snøvle - man kan faktisk INTET FORSTÅ!!!

:super: han bliver højrøstet og bedrevidende - man tænker bare SÅ HOLD DOG KÆFT!!!

Han ved godt, at jeg synes han bli'r s....irriterende, så vi har lavet en aftale om, at han ikke kun drikker noget med alkohol hele dagen og aftenen, men også lige ta'r en sodavand ind i mellem :huh:

Jeg håber, at I finder ud af noget sammen :bearhug:

:unsure: Charlotte

0

Del dette indlæg

Du er NØDT til at tage det op og snakke med ham om det. Også selv om han nægter alt og ingenting.

Vær stærk og lad ham forstå at det er meget vigtigt for dig. Og kan han ikke forstå det, ja, så må der vel være en konsekvens.... Jeg siger ikke du skal nægte at blive gift så :bearhug: Men han er nødt til at vide du mener det.

Find en løsning i begge kan leve med. Kunne godt lide Pjevs's begrundelse for ikke at drikke for meget. Kunne han mon lokkes til noget lign?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da vi skulle giftes snakkede vi også om det problem.. Vi var dybt enge om at ingen af os skulle drikke og helt vild fulde, men selvfølgelig skulle vi da bare drikke, men ikke så vi blev irriterende og det gik fint. Vi ville nemlig erne have noget ud og dagen og ikke mindst natten og vi gad ikke have det dårligt dagen efet som vi gerne ville nyde sammen bare os to så snake da med ham. Det er mit råd

0

Del dette indlæg

Nu siger du, at han ikke har et alkoholproblem - men for mig at se, at det da et enormt problem, at han ikke kan administrere at drikke et glas vin når han er ude. Det må da også være enormt ubehageligt, for jeres venner og familie, hvis han opfører sig sådan, når de inviterer, ligesom jeg kan forestille mig, at det er pinligt for dig, der kender ham som en sød og fornuftig mand i ædru tilstand.

Jeg foreslår:

1) Hvis I har en fest på kalenderen i den nærmeste fremtid kunne du måske tage noget video af ham i fri udfoldelse. Vis det til ham en uges tid efter og brug det som udgangspunkt til en kærlig snak om problemet. Det virker utroligt stærkt at se sig selv på video, især lidt tid efter, og opdage at det måske så helt anderledes ud i virkeligheden end han huskede det. Hvis ikke I har en fest planlagt, kunne en god veninde måske hjælpe ved at holde noget?

2) Under alle omstændigheder er det et problem der skal løses. Vi har alle forskellig kropskemi og et forskelligt genetisk udgangspunkt, der gør, at vi tåler alkohol bedre eller dårligere. Rigtig mange mennesker tåler simpelthen ikke ret meget alkohol fordi de mangler det enzym der nedbryder alkoholen i kroppen og derfor bliver de meget fulde af meget lidt (asiater og grønlændere er særligt udsatte befolkninggrupper rent genetisk). For mange af disse mennesker er det en nødvendighed at begrænse alkoholforbruget, hvis de vil have et velfungerende socialt liv - fuldsændig ligesom hvis man har sukkersyge og er nødt til at begrænse sukkerforbruget selvom man elsker kager.

Hvorvidt han selv synes at det er et problem eller ej, så burde det faktum, at du føler det ubehageligt, være nok til at han aftaler med sig selv, at han desværre ikke er een af dem, der kan drikke rødvin i mængder større end et enkelt glas. Prøv også at minde ham om, hvor pinligt det er for jeres venner og familie - og hvordan jeres børn til sin tid, vil have det med at se ham sådan, hvor de måske vil være bange for ham når han har drukket.

3) Prøv at substituere den almindelige rødvin med alkoholfri rødvin til brylluppet. Den helt alkoholfri smager ikke helt som den med alkohol, men man kan købe flere mærker og nogle af dem med meget lavt alkoholindhold smager vist udemærket.

4) Prøv at lokke ham lidt med bryllupsnatten og at du gerne vil have, at han er frist og kampklar ;-)

5) Ideen med drømmebilen er også super duper god!

Held og lykke!

0

Del dette indlæg

Jeg har selv samme bekymring og kan sagtens følge dig. Rart at se at vi er flere der har en kommende, der ikke selv altid er med på hvornår sidste glas er drukket. :bearhug: Jeg syntes dog som de andre at det er noget I skal tale grundigt om inden brylluppet. Jeg har selv sagt til min den gamle at han lige kan vove på at blive fuld, for jeg gider ikke være den sure mokke som sidder og krummer tæer på min bryllupsdag.

Jeg har dog et lille tvist mere at bekymre mig om....Dagen inden skal vi pynte op i lokalerne og min kommende og hans forlover skal overnatte der. De har allerede nu planer om de skal drikke hjernen ud, når jeg og de andre kvindfolk er kørt. :unsure: Det er fortrinsvis hans forlovers idé og de hygger sig vældigt over deres lille før-fest. Men jeg kan ikke lade være med tænke på at jeg ikke gider have en mand der er træt og har tømmermænd ved min side på selve dagen! Jeg har nævnt det, men de siger begge at det skal jeg slet ikke blande mig i. :huh: Igen føler jeg mig som en mokke. Hvad hulen stiller jeg op uden at lyde som en lyseslukkeren der ikke forstår mandfolke-snak og 'sidste aften som ungkarl-fest' ideen?

0

Del dette indlæg

Jeg har selv samme bekymring og kan sagtens følge dig. Rart at se at vi er flere der har en kommende, der ikke selv altid er med på hvornår sidste glas er drukket. :bearhug: Jeg syntes dog som de andre at det er noget I skal tale grundigt om inden brylluppet. Jeg har selv sagt til min den gamle at han lige kan vove på at blive fuld, for jeg gider ikke være den sure mokke som sidder og krummer tæer på min bryllupsdag.

Jeg har dog et lille tvist mere at bekymre mig om....Dagen inden skal vi pynte op i lokalerne og min kommende og hans forlover skal overnatte der. De har allerede nu planer om de skal drikke hjernen ud, når jeg og de andre kvindfolk er kørt. :unsure: Det er fortrinsvis hans forlovers idé og de hygger sig vældigt over deres lille før-fest. Men jeg kan ikke lade være med tænke på at jeg ikke gider have en mand der er træt og har tømmermænd ved min side på selve dagen! Jeg har nævnt det, men de siger begge at det skal jeg slet ikke blande mig i. :huh: Igen føler jeg mig som en mokke. Hvad hulen stiller jeg op uden at lyde som en lyseslukkeren der ikke forstår mandfolke-snak og 'sidste aften som ungkarl-fest' ideen?

Jeg ville nu også blive sur hvis min tilkommende dukkede bagstiv op i kirken, men det ville han nu heller ikke turde for han ved at jeg kunne finde på at sige NEJ og ikke JA... :hug:

Så jeg mener ikke du er en sur mokke, og vil din tilkommende ikke også selv blive ked af at have det dårligt på jeres bryllupsdag og starte jeres ægteskab med at såre dig, fordi han ikke kan nøjes med 2-3 øl dagen inden, men absolut skal drikke hjernen ud... :smolf:

Men lad os nu se om det går så galt eller de bare siger det for at drille dig, mænd har sommetider en sær form for humor...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde en enkelt til vores bryllup - en meget god ven af familien, som igennem mange år nu har været tørlagt. Men hun kan godt lide at drikke rødvin osv. Og derfor køber vi altid alkoholfri rødvin til hende - som hun er rigtig glad for.

Og til det vil jeg egentlig sige, idag laver de faktisk nogle rigtig gode vine (både hvid-, rød-, hedvine og champagner) uden alkohol. Du kan næsten ikke smage forskel mere - for kvaliteten er virkelig blevet forbedret i løbet af de sidste 10 år.

Så hvis han ikke har noget i mod det - så kunne det jo være en løsning. Så kunne I jo evt. lave den aftale at I begge drak alkoholfri vin - selvom du ikke har problemer med vinen, så er det noget i er fælles om,så føler han sig måske ikke så udpeget...

Og så kunne man ydermere servere vinen til Jer i en karaffel - så det så lidt smart ud.

Badutski

0

Del dette indlæg

Hvor er i bare søde, allesammen :bearhug:

Jeg ved, at jeg skal tage snakkken med ham, men ved også at han "glemmer" det. Dét med den alkohol frie vin er rigtig god. Han vil garanteret sige, at nu må jeg styre mig og selvfølgelig kan han styre det. Men jeg vil klart lade det komme an på en prøve.

Siden vi mødtes har jeg altid været den ædru, for at være sikker på, at vi kommer godt hjem.

0

Del dette indlæg

Umiddelbart ville jeg være tilbøjelig til at sige at det er meget sjældent man oplever brudgomme være deciderede berusede og at de fleste godt ved at det er deres bryllupsfest, men nu kender vi jo ikke din mand, og derfor er det svært at sige noget om. Det er nok en god ide at tage snakken, men læg den op som at "vi nok er nødt til at holde lidt igen", så det ikke virker som at det er ham det udelukkende handler om. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg får helt ondt i maven når jeg læser jeres bekymringer. Det gør mig ondt at I skal have den uro på jeres dag med jeres mand!

Jeg er selv så urolig for min far, for han opfører sig lige som den meget malende beskrivelse.

Jeg måvente og se om han vil med også sige at ved den mindste islyd yger han hjem. Men alene det, at det er nødvendigt at bede en voksen mand om at opføre sig pænt til sin datters bryllup er jo galt.

Jeg føler lige med og ser om der er gode råd at hente...

0

Del dette indlæg

Det er vel nok træls at skulle spekulere over sådan et problem, for jeg kan godt forstå, at du er nervøs for det.

Det er godt, at du har besluttet dig for at tale med ham om det, men jeg tror også det er bedst, hvis du lægger det ud som om at I BEGGE to måske skal tage den lidt med ro, så I kan huske festen, have en god nat osv.. Hvis du lægger det ud som om, at det er ham der har et problem kan det jo godt være han bakker helt ud. Det værste er jo, at han ikke selv kan se det, så et eller andet sted bliver det jo bare hans ord mod dit - du synes han er pinlig og det synes han ikke, og i hans øjne er det jo ham selv der har ret og ikke dig. Så derfor tror jeg at du skal sige, at du synes I hver især skal minde hinanden om i løbet af aftenen, at I skal huske at drikke vand og spare lidt på rødvinen, så det ikke går galt for nogen af jer. Altså lægge det ud som om, at "drikkereglerne" gælder for jer begge to, og at I skal hjælpe hinanden med at huske på det (selvom du ikke har et problem med det :thumbsupsmileyanim: ) - kvindelist er jo som regel en god ting :balloons:

Lad os høre, hvad han siger og held og lykke.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer