Mussen1

Mussen1 12.08.06

163 indlæg i dette emne

Hejsa,

Jeg startede ud på en anden stor bryllupsside, men jeg hører efterhånden meget mere til her. Så nu har jeg altså besluttet at flytte min planlægningsdagbog herover i stedet for. Det kan altså være, at nogle af jer har læst første del af min historie før, men der skal nok komme en hel masse nyt.

So, here it goes:

SÅDAN MØDTES VI:

Jeg mødte Rob for lidt over to år siden, da jeg back-packede i Thailand med en veninde. Hun havde mødt en fyr, som havde rejst rundt med os off-on i temmelig lang tid. Han var ikke ligefrem min kop te, og da han lige pludselig også skulle med på en fire dages trekking i Chiang Mai, kunne jeg ikke lige overskue det, må jeg ærligt indrømme. Så vi aftalte på en meget rolig og moden måde (syntes vi selv), at vi skulle tage på trekking hver for sig. Hun tilbragte natten med sin fyr, og næste morgen stod jeg op alene. I en lidt underlig rækkefølge gik jeg inden morgenmaden hen for at internette, ved ikke rigtigt hvorfor. På vej hen til vores yndlingsrestaurant ser jeg en høj flot mand komme gående imod mig. Han kigger ind i omtalte restaurant, men ombestemmer sig og går videre. Jeg ville gerne støtte den hyggelige og venlige restaurant, så da vi krydser hinanden siger jeg, at han altså burde gå derind - det er et rigtig godt sted! Nå, jamen det vil han da så gøre, og eftersom vi jo begge er alene, kan vi jo lige så godt spise morgenmad sammen. (Måske skal jeg lige indføje her, at vi en uge senere vender tilbage til denne her fantastiske restaurant. Kun for at opdage, at der befinder sig små orm i min friskpressede appalsin juice...). Han viser sig at være hollænder, hedde Rob og ellers bare at være vildt sød! Snakken kører rigtig godt, og vi bliver hurtigt enige om at tage på trekking sammen. Vi bruger hele dagen sammen, og da jeg om aftenen har en aftale med min veninden og et rejsebekendtskab, har vi allerede lagt planer for den følgende dag. Den aften oser af tøsesnak, og vi når til at beskrive den mand, vi ønsker os. Uden at vide det, beskriver jeg den mand, der senere skulle vise sig at være Rob! Rob har senere fortalt mig, at han den nat havde en drøm, hvori han kyssede mig!

Den næste dag tilbragte vi på motorcykel rundt i området, og vi havde en helt fantastisk tur, hvor snakken igen bare kørte løs. Der var masser af perfect-place-for-the-first-kiss-steder, men det første kys kom ikke før om aftenen på vej hjem langs floden efter en osende romantisk dinner. Med REM's "Loosing my Leligion" på thai-engelsk i det fjerne på den anden side af floden. Vi havde et par utrolige dage herefter på vores trekking, og da jeg mødtes og rejste videre med min veninde efter 5 dage, var jeg helt solgt! Rob og jeg mødtes igen på Koh Phi Phi, hvor jeg tog mit dykkercertifikat, hvor han var med på nogle af dykkene. De dage var bare superromantiske, og de minder bliver stadig hyppigt fremhævet, når vi taler om Thailand. Igen rejste jeg videre med min veninde, og regnede ikke med at se Rob igen lige foreløbig, men heldigvis kunne vi nå at ses i Bagkok igen! Her blev det én gang for alle fastslået, at vi begge ville give dette her en chance, og vi aftalte, at jeg skulle rejse over Holland hjem til Danmark efter min rejse. Da min veninde tog hjem for at holde jul, rejste jeg alene videre til Australien. Det var en genial oplevelse, men jeg savnede også Rob. Så jeg besluttede at rejse til Bangkok to uger før tid, hvor jeg vidste, Rob var på arbejde. På mirakuløs vis fik han lov til at tage tre ugers ferie, hvoraf vi tilbragte to i Thailand, med en uges dykkersafari ved Similan-øerne. Alle troede, vi var på honey moon!

Fortsættelse følger...

Redigeret af Mussen1
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej igen,

Tusind tak for jeres velkomsthilsner! Jeg skal nok lægge billeder ind efterhånden som de kommer :balloons: Her kommer i første omgang fortsættelse af vores historie.

I HOLLAND

Efter Thailand tog jeg med Rob til Holland for en uges tid, hvor jeg så hvordan han boede, og mødte her en del af familien. Det var ikke så let, idet Robs mor kun taler hollandsk, men med fælles entusiasme fandt vi alligevel ud af det. Jeg har verdens sødeste svigerforældre! Derefter kørte Rob og jeg weekendforhold i ca. tre måneder, hvorefter jeg (grundet seriøst koncetrationsbesvær!) tog orlov fra studiet og tog ned for at bo hos ham. Vi sparede sammen i seks måneder, solgte hans (og eks-kærestens!) hus, boede tre måneder hos svigerforældrene - hvilket gik overraskende godt, idet vi nu faktisk talte samme sprog :bearhug: -, og rev teltpløkkerne op for at tage ud at rejse i seks måneder sammen til Sydamerika og Afrika.

FRIERIET

En tredjedel henne i rejsen ville vi gå ad Inka-stien til den glemte Inka-by Machu Picchu - en fire dages trekking igennem noget af det smukkeste bjerglandskab, der findes. Da vi på fjerdedagen endelig ankom til det smukke sted midt inde i de peruvianske bjerge, blev Rob pludselig underlig. Han ville have mig med op ad nogle trapper, og jeg anede ikke, hvad vi skulle dér. Men han ville jo så gerne derop, så jeg gik selvfølgelig med. Pludselig sad han på knæ foran mig med en lille brasiliansk ring i hånden og spurgte, om jeg ville gifte mig med ham!!! Jeg var helt fra den, og spurgte, om hen tog pis på mig... Den stakkels mand benægtede og ville bare gerne have et svar. Og det fik han meget hurtigt - et stort og stensikkert "Ja!". Natten efter tilbragte vi i et rigtig lækkert hotel, hvilket var hårdt tiltrængt efter fire dages primitiv overnatning!

(Rob insisterede forøvrigt på at spørge min fader om min hånd - hvilket foregik over en skrattende telefonlinje fra Peru til Færøerne. Hverken min fars eller Robs tysk er specielt godt, så min far fattede simpelthen ikke, hvad han ville - og bad om at få mig i røret! Så der stod jeg og spurgte min far på min (allerede) forlovedes vegne, om det var iorden, at Rob friede til mig! :thumbsupsmileyanim: Min fars svar var selvfølgelig: "Det må du da spørge hende om!")

BRYLLUPSPLANLÆGNINGEN

I mellemtiden er vi flyttet til Danmark og er godt igang med at planlægge brylluppet. Det sværeste var faktisk at finde et sted, der ville foretage vielsen. Rob vil ikke så gerne giftes i kirken, og jeg synes, rådhuset er for formelt, så vi skulle have en alternativ vielse af en art. Det er åbenbart ikke bare sådan lige og arrangere, i hvert fald ikke i Århus og omegn. Men heldigvis er de rigtig søde og åbne overfor alternative vielser i Sønderborg Kommune, hvor jeg er opvokset, så der skal vi giftes. Omgivelserne er smukke, og så har hollænderne heller ikke så langt at køre. Vi holder festen på kro, med udsigt over vandet og god mad. Og så har vi lige booket vores first-choice band, der nok skal sætte gang i dansen! Og fundet en betalelig fotograf, der også er med på at tage lidt anderledes billeder.

KJOLEN!!!

Men det vigtigste er jo selvfølgelig, at drømmekjolen er bestilt!!! En dét-er-liiige-mig-kjole fra Marianne Carøe... Jeg har været tidligt ude, idet jeg bestilte kjolen allerede i november. Jeg havde bestilt tid hos Lily og Marianne Carøe, og tog afsted med min mor og søster. Jeg regnede kun med at finde inspiration, da svigermor havde lovet at sy kjolen til mig. Hos Lily kom det dog ikke engang til det. Kjolerne var bare slet ikke mig, og jeg synes betjeningen var utrolig dårlig. Slet ikke noget med at komme med idéer til, hvad der passer til min figur eller lignende... Til gengæld var det noget helt andet hos Marianne Carøe, hvor ekspedienten bare var supersød og utroligt service minded. Min søster havde pillet en kjole fra stativet, som jeg egentlig ikke troede ville være noget, men jeg kunne da godt lige prøve den. Og så var den bare perfekt!!! Jeg endte med at bestille toppen i første omgang, og så måtte vi finde ud af resten henad vejen. Det var bare helt fint, og der blev taget mål og det hele kort tid efter! I mellemtiden har jeg bestilt nederdelen også, og er blevet enig med svigermor om, at hun syr sløret til mig. Jeg kan så godt lide idéen om, at hun syr noget til mig, sådan rent symbolsk ift. optagelse i familien osv.

SKOENE OG TASKEN

Kjolen kan jeg desværre ikke komme med billeder af, da den hænger i butikken. Men jeg har også fundet billi-bi sko, som jeg da godt lige kan liste mig til at fotografere. De passer perfekt til kjolen (råhvid og meget enkel med en ruskindssnor hængende ned ad skørtet). De er ovenikøbet temmelig høje (min kæreste er 2,07 m...). Og så var jeg så heldig, at det var en kollektionsprøve, så jeg fik dem til halv pris! Her i weekenden faldt jeg så for en lille håndtaske til 100,- som passer perfekt til skoene. Jeg har forgæves forsøgt at lægge billeder ind af sko og taske, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at gøre dem små nok. Har skrevet et indlæg et andet sted med nødråb. Jeg kan jo dårligt bede Rob om hjælp til dette her :biggrin:

Kh, Berit

Redigeret af Mussen1
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej igen!

Her er så billederne af mine sko og håndtaske. Selvom det ikke ser sådan ud på billedet, så passer sko og taske altså (næsten) helt perfekt sammen (farven på begge dele er nok mest henad hvordan skoene giver sig ud på billedet, men lidt varmere). Er spændt på at høre, hvad I siger! Jeg er simpelthen ved at sprænges over, at jeg ikke må vise det til Rob, men jeg holder mig i skindet! Så eksploderer jeg til jer i stedet for :bearhug:

Kh, Berit

post-16100-1141423368.jpg

post-16100-1141423383.jpg

Redigeret af Robbee
0

Del dette indlæg

Pyha,

Så fik vi endelig sendt invitationerne ud. Det var godt nok et stort arbejde, da jeg havde sat mig for at lave dem selv. Men vi synes nu også, de er blevet fine! Sikke en fantastisk følelse at vide, at de er på vej ud i verden til alle vores gæster! Nu er det ligesom lidt mere virkelighed, at vi skal giftes!

Jeg kom op til skranken på posthuset med ulden tunge efter alle de konvolutter, og fik selvfølgelig først dér det ultimative tip: Man kan jo bare fugte en klud og køre den over konvolutklisteret... Måske havde I andre allerede regnet den ud, men det havde jeg altså ikke...

Jeg vedhæfter lige et billede og venter spændt på jeres mening! Indbydelsen holdes sammen af en lille træpind, som er stukket igennem papiret. Papiret er håndlavet og der er myrteblade i. Min bedstemor bar dem i sit slør - det var dengang tegn på uskyld. Nå ja, det er sløret jo også, og det går de fleste jo også med alligevel :whistle:

KH, Berit

post-16100-1141425431.jpg

0

Del dette indlæg

Yesssssssssssssssss!!!! Så fandt jeg et sæt undertøj, der kunne bruges! Med min E-skål er det ikke ligefrem en let mission at finde en passende BH med aftagelige stropper, som ovenikøbet er lidt lækker også.... Min kjole er nedringet i V-form, så BH'en skulle også give en pæn kavalergang... Ikke let! Derfor har jeg været tidligt ude, og nåede faktisk at blive frustreret over ikke at finde nogen, der bare sad! MEN, MEN, MEN: Så var jeg i Kolding sammen med mine søstre, og den første BH, jeg prøvede havde bare alt, hvad jeg havde ønsket mig! Og så var hele tilbehøret iorden - jeg er henrykt! :yay:

Jeg vedhæfter lige et billede af undertøjet. Mit strømpebånd har i modsætning til billedet en lyseblå sløjfe - så er den i hvert fald klaret :bearhug:

Undert_jXS.bmp

Tusind tak for jeres varme velkomst!

Kh, Berit

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Yesssssssssssssssss!!!! Så fandt jeg et sæt undertøj, der kunne bruges! Med min E-skål er det ikke ligefrem en let mission at finde en passende BH med aftagelige stropper, som ovenikøbet er lidt lækker også.... Min kjole er nedringet i V-form, så BH'en skulle også give en pæn kavalergang... Ikke let! Derfor har jeg været tidligt ude, og nåede faktisk at blive frustreret over ikke at finde nogen, der bare sad! MEN, MEN, MEN: Så var jeg i Kolding sammen med mine søstre, og den første BH, jeg prøvede havde bare alt, hvad jeg havde ønsket mig! Og så var hele tilbehøret iorden - jeg er henrykt! :yay:

Jeg vedhæfter lige et billede af undertøjet. Mit strømpebånd har i modsætning til billedet en lyseblå sløjfe - så er den i hvert fald klaret :bearhug:

Undert_jXS.bmp

Tusind tak for jeres varme velkomst!

Kh, Berit

HEEEEEY....

Det undertøj er da helt perfekt!!! Så perfekt at jeg bliver nødt til at høre hvad mærke det er fra, om man kan tage stropperne af bh*en og hvad det har kostet!!! Har du købt strømperne med?

TOTALT SEXY!!!

:denmarkflag:

0

Del dette indlæg

HEEEEEY....

Det undertøj er da helt perfekt!!! Så perfekt at jeg bliver nødt til at høre hvad mærke det er fra, om man kan tage stropperne af bh*en og hvad det har kostet!!! Har du købt strømperne med?

TOTALT SEXY!!!

:blush:

Hej Pjusk,

Jeg har givet lige knap 1000,- for BH (jaaaaah, den er med aftagelige stropper - og barmen sidder stadig godt, selv i min E-skål!!!), G-streng, hofteholder og strømpebånd. Har ikke købt strømperne med, da jeg havde nogen i forvejen. Sættet er fra Femilet. Glæder mig til at høre, hvad du finder ud af :bearhug:

Kh, Berit

0

Del dette indlæg

Jeg er blevet spurgt, hvordan vi blander de hollandske og danske traditioner til vores bryllup. Generelt virker det som sagt ikke som om, hollænderne har så mange af slagsen, men vi har forsøgt at præge vores bryllup lidt alligevel.

Personligt troede jeg, at traditionen med at give gæsterne gaver var typisk hollandsk, men jeg kan se, at mange af jer herinde gør det også. Mit indtryk er dog, at hollænderne gør dem en smule mere personlige, fx. havde Robs venner, der rejser meget, givet deres gæster en globus og et kompas med "Bedankt voor deze wereldse dag" (Tak for denne verdenslige (=fantastisk) dag). Så vi finder i hvert fald også noget personligt af en art. Rob siger, at der er hjemmesider, hvor man kan bestille dem til billige penge.

Bum, bum, hvad er der ellers??? Nå ja! Som supplement til natmaden har vi bedt restauranten om at servere snack-mix med kroketjes, frikandelletjes og kaas soufflé (typisk hollandske snacks, viiiiiildt lækkert!!!!). Vi tager det bare med selv fra Holland, og så smider de det bare i frituren for os. Hvad musikken angår, har vi valgt en band med engelske sange, og de medtager et diskotek, der spiller i pauserne. Ham overtaler vi så nok til at sætte nogle hollandske sange på også. Som sidste dans spiller vi "Om lidt bliver her stille", men som allersidste sang, når natmaden kommer ind, får vi ham til at spille André Hazes "Het is tijd, de hoogste tijd" (Det er på høje tid), tror jeg nok den hedder (Til jer, der ved, hvad jeg taler om: ja, jeg lod mig overtale... Hvad er det lige, der går galt med hollænderne dér?!). Den spiller de vist altid, når værtshusene lukker, og alle hollænderne står med fugtige øjne og skråler med.

Udover at inbydelserne er skrevet med skiftevis én linje dansk og én linje hollandsk, er der vist ikke så meget mere vi gør ved det ifm. blandingen af de to nationaliteter. Resten skal de hollandske gæster nok sørge for at få iblandet. Forresten har vi valgt en hollandsk toast master, som skal forklare de danske traditioner for hollænderne. Vi mangler stadig at finde ud af noget med talerne... Om vi skal få dem oversat eller bare lade det køre, som det gør. Måske er der nogen, der har nogle idéer?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer