Mussen1

Mussen1 12.08.06

163 indlæg i dette emne

så fik jeg lige luret din planlægningstråd.....

og ja jeg vil da også gerne høre hvorhenne i sønderborg i skal holde det... :) (er selv fra sdr.jylland.. så ja skal da lige se om man kender stedet...)

Det er da et spændende bryllup med hollandsk og dansk blandet.... nu kan jeg næsten læse hollandsk og forstå hva der blir sagt da jeg er vant til min mor har snakket det ( hun har været speditør) og hun kan det flydende... endda næsten med accent...

Syntes de er nogle rare gæve mennesker hollænder... så det skal nok blive sjovt...

Følger lige med her i den tråd...

:super:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hejsa. Så fik jeg lige læst din tråd igennem :bearhug: Jeg blev i 1998 gift med en hollandsk mand (nu er vi skilt og jeg skal giftes på ny den 3. juni).

Da vi aftalte at blive gift, snakkede vi ret meget forbi hinanden omkring Kirke/rådhus. Jeg mente kirke og han mente rådhus. Faktisk gik der laaaaaang tid, før vi fandt ud af dette. Det "normale" i Holland var/er rådhuset, men dog er der lidt mere over det end i Danmark. Er man katolik er det somregel Rådhus og derefter Kirke.

Jeg fik ham overtalt til kirke ved at fortælle ham, hvordan det danske rådhusbryllup foregår. Det syntes han dog var for kedeligt.

De hollandske gæster syntes bare at vores kirkebryllup bare var SÅ romantisk. Som i amerikanske film, sagde de :balloon: De havde ikke oplevet noget lignende. :carrot:

Vi valgte IKKE at sige noget til dem om de danske traditioner. Det var for vildt sjovt at se deres ansigtsudtryk, da jeg gik på toilettet, og alle de danske kvinder stillede sig i kø for at kysse gommen (de fulgte glædeligt efter og var ved at dø af grin) eller da gæsterne begyndte at hamre med skeeerne på tallerknerne eller da gommen blev angrebet og fik klippet sin sok. :balloon: De havde simpelthen den fedeste dag/aften, med mange uventede ting, som gav pote.

Følger glædeligt med i jeres forberedelser :super:

:)

Dinah

0

Del dette indlæg

Spændende tråd........ :)

Det er sjovt at læse hvad andre gør mht. "blandet bryllup". Jeg skal jo selv giftes med en Tysker, så der er mange ekstra ting at tage hensyn til!

Ang. taler kan man jo kun sørge for at få oversat sine egne....hvad gæsterne gør me deres taler/indslag, er jo ikke i vores hænder. Men jeg har da tænkt mig at få min tale til Dirk oversat til tysk og dele den ud, for jeg kan ikke lige overskue, at skulle holde en tale på begge sprog :super:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej igen,

Så er vi kommet hjem fra Sydfrankrig. Ingen brækkede lemmer eller noget, selvom det var første gang, jeg prøvede det. Det er da faktisk rigtig sjovt dét dér ski-halløj!

Nå, så til jeres spørgsmål: Festen bliver holdt på Sottrupskov Kro, som er lidt af et familiested for os (fx. er mine søstre blevet konfirmeret der. Kroen i sig selv ser ikke ud af så meget udefra, men den ligger lige ud til vandet (Alssund), og de store vinduer giver fuldt udblik. Efter maden kan folk gå en tur i skoven, som ligger lige op til, og vi kan måske sejle fra vielsesstedet til kroen!

Arno og misspuzzycatz: Kender I kroen? Hvor kommer I fra i Sønderjylland?

Nå ja, og så var vi jo et smut forbi Holland på vej hjem fra Frankrig. Her smugkiggede vi lige lidt på vielsesringe og nåede faktisk at lave en aftale med en guldsmed! Vi vil gerne have dem klassiske med et personligt præg, og vi har lige idéen til dem. Eneste problem var, at de ville være rigtig dyre at lave herhjemme. Men, men, men: I Holland er det ikke helt så dyrt (måske fordi de ikke betaler så meget moms), så nu får vi præcis de ringe, vi vil have for 3000 kr. mindre end de ellers ville have kostet! Skal nok lægge et billede ind, når vi kommer så vidt.

Redigeret af Mussen1
0

Del dette indlæg

Hej Berit velkommen tilbage, dejlig at du kom tilbage i et styk og uden brækkede lemsdele. Ja ski er bare rigtig sjovt - skal forhåbentlig snart af sted igen - skiede siden jeg var 5 år gammel men kom ikke af sted siden jeg bor i Danmark :bask:

Det med de ringe lytter supe r- og det er det praktiske med at have to lande at købe i - vi har jo også lavet nogle super spar coup i tyskland :carrot:

Glader mig at se dig komme rigtig i gang igen, jeres feststed med udsigt og sejlemuligheder lytter jo super.

:balloons: Sandra

0

Del dette indlæg

Det her er bare en rigtig hyggelig tråd, du skriver bare enormt godt, så et kort øjeblik var jeg lige i Thailand... Glæder mig til at følge din planlægning og det hele ser jo allerede rigtig godt ud... Glæder mig specielt til at se kjolen.

:balloons: Tine

0

Del dette indlæg

Kære Berit :bearhug:

Hjerteligt velkommen!!! :balloons:

Jeg glæder mig meget til at følge din bryllupsplanlægning og ikke mindst til at billeder! :balloons:

Kærligst :bearhug:

Redigeret af FynboBredahl
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej allesammen,

Tak for jeres varme velkomst - og tipset, diskobil! Hvad angår billeder, så skal jeg først prøve kjolen 1. maj, så I må vente i spænding sammen med mig indtil da. Og hvis der skulle komme noget undervejs, så kan jeg jo slet ikke lade være med at lægge det herind :balloons:

0

Del dette indlæg

Hej Berit. (y)

Har lige siddet og læst din bryllupstråd igennem - meget spændende! :)

Også jeg skal - som du selv var hurtig til at opsnappe - giftes med en hollænder. Han hedder Rogier og kommer fra en forstad til Amsterdam ved navn Purmerend. Hvor kommer "din hollænder" fra? :hug:

Du har bare rigtig mange gode idéer til det med at mixe de to landes bryllupstraditioner. Også vi har valgt en hollandsk toastmaster. Martijn er super god til engelsk, så han vil guide alle gennem aftenen på bedste manér, er vi sikre på! -HAHA-

Vi har besluttet, at vi vil lade gæsterne bestemme, hvad de føler mest for - altså om de vil forsøge sig udi det engelske, eller om de vil holde sig til modersmålet (såfremt de ønske at sige noget til os). Vi vil byde velkommen - Rogier på dansk og jeg på hollandsk - det syntes vi kunne være lidt skægt (især mig på hollandsk!!! :) Rog har boet i DK i over 4 år nu og taler flydende dansk)

M.h.t. natmaden er det bare en super idé I har med de hollandske specialiteter! -HAHA- Den vil vi altså TYV-stjæle!!! :hug: Vi skal derudover have røde pølser med brød til natmad - så det kan jo ikke blive hverken mere hollandsk eller mere dansk!!! :carrot:

Jeg tror ikke, vi vælger at fortælle de hollandske gæster om de danske bryllupstraditioner. Synes nemlig det kunne være ret morsomt at se deres reaktioner - kan forestille mig, at det bare bliver morsomt og sjovt for alle parter! Og hvem ved - måske bliver jeg (og du) også overraskede af nogle hollandske bryllupstraditioner!? Det ku' da være lidt skægt... :)

Jeg vil glæde mig til at følge med i din tråd! Held & lykke med det hele!

:bearhug: Hej fra Mie.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det, vi har valgt kroen for, er ikke mindst dens fantastiske udsigt indefra:

post-16100-1144154301.jpg

Linksene er nupset fra folk, jeg ikke kender, og bordene står derfor ikke, som vi vil have dem. Vi regner med at lave en E-form, så hovedbordet har vandet på højre hånd. Vi har aftalt med stedet, at borddekorationen bliver holdt i lyse/crème-farver.

Redigeret af Mussen1
0

Del dette indlæg

Stedet, hvor vi tilbringer bryllupsnatten har en aftale med et nærliggende konferencecenter, så vores gæster kan leje deres lækre værelser til en rimelig pris. Her et billede:

post-16100-1144154830.jpg

Desuden har gæsterne så morgenmad includeret på den kro, hvor vi overnatter, så der håber vi på at møde vores gæster næste dag. Hvad siger I så?

Redigeret af Mussen1
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Halløj der........

Nu har du jo været så sød at kigge og lægge en hilsen i min tråd, så nu vil jeg gøre gengæld.........

I har da styr på en masse, og hvor er det spændende med et mix-bryllup....................to nationaliteter det skal nok blive sjovt......

:blink:

/Kira

0

Del dette indlæg

Hej Berit - dejlig med de billeder - sikke en flot feststed med en super udsigt - og dejlig med overnatning og forhåbentlig rigtig stor morgenmad med gæsterne - det er altid sådan en hyggelig afslutning på en fest synes jeg.

:blink: Sandra

0

Del dette indlæg

Hejsa Berit.

Lige en lille hilsen fra mig! Skrider det fremad med bryllupsplanlægningen? -HAHA-

Jeg synes godt nok, der er meget, man skal tænke på, hva? Det er jo til at blive helt forpustet af - -HAHA-

Ville lige høre dig, hvad I lægger i jeres gaveposer? (syns jeg kan huske, at I ville lave sådan nogle, ik?) http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif

Jeg er i fuld sving med at skaffe små-ting til vores. Har lige været i NL i påsken og købte disse fine nøgleringe - 1 stk. i hver gavepose. De er da megt søde, ik?

post-18461-1144923368.jpg

Tænkte om I måske også havde noget typisk hollandsk nips-halløj til jeres?

Det er jo bare med at lade sig inspirere! :bearhug:

Glæder mig til at høre/se mere fra dig! :biggrin:

:balloon: Hej fra Mie.

Redigeret af Mielin
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa Berit.

Lige en lille hilsen fra mig! Skrider det fremad med bryllupsplanlægningen? http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Jeg synes godt nok, der er meget, man skal tænke på, hva? Det er jo til at blive helt forpustet af - :blush:

Ville lige høre dig, hvad I lægger i jeres gaveposer? (syns jeg kan huske, at I ville lave sådan nogle, ik?) :blush:

Jeg er i fuld sving med at skaffe små-ting til vores. Har lige været i NL i påsken og købte disse fine nøgleringe - 1 stk. i hver gavepose. De er da megt søde, ik?

Glæder mig til at høre/se mere fra dig! :bearhug:

:balloons: Hej fra Mie.

Hej Mie!

Hvor er det nogle søde nøgleringe, du har fundet! Rigtig god idé! Vi har slet ikke gjort os nogen overvejelser endnu, men Rob mente jo som sagt, at der findes websider til det formål. Nu har jeg så lige googlet på "bedankjes" og der er rigtig nok mange sider. Mange af dem er dog lidt for tyllet og sukkersøde for min smag, men der er da nogle søde ting imellem. Typisk hollandsk ser det nu ikke ud, lige pånær de typiske "bruidssuikers", som er fem forskellige bolcher, der hver især symboliserer kærlighed, troskab, fremgang, lykke og frugtbarhed (traditionen er beskrevet på: http://www.allemaalbedankjes.nl/Trouwbedankjes.html). Her kan man også få skrevet en personlig hilsen med på et lille kort - det er da meget sødt. Vi har nu også overvejet at finde på noget selv, men er ret blanke. Vi vil gerne have noget der er BÅDE dansk og hollandsk, men kan ikke helt finde ud af, hvad det skal være. Ender måske med noget à la jeres nøglering og så noget lignende dansk... Glæder mig til at høre, hvad du finder ud af!

:bearhug:

Redigeret af Mussen1
0

Del dette indlæg

Hej allesammen!

Tak for jeres hilsener! Ja, vi tror også, at udsigten kommer til at gøre noget specielt ved stemningen! Og det bedste er, at gæsterne kan gå en tur i skoven langs vandet for at slå mave! Det hele er selvfølgelig lidt afhængigt af, hvordan vejret er den dag, men vi håååååååååååber på solskin!

I påsken var vi i Holland for at besøge venner og familie, og i den anledning fik vi bestilt vores ringe!!! Guldsmeden havde sat tid af til os efter lukketid, så vi havde hans fulde opmærksomhed - det var bare super! Han gav sig god tid til at finde forskellige ringe og materialer frem, så vi kunne vælge præcis det, vi ville have. Vi havde set nogle standardringe herhjemme, som vi rigtig godt kunne lide - men en tykkelse ring, der ser lille og fimset ud på Robs store hånd ser stadig enorm ud på mig (var nødt til at gå i børneafdelingen for at købe skihandsker... :balloons: ). Det problem har vi så nu løst, hvor jeg får én, der er 3,4 mm og Rob får én, der er 5,5 mm bred! Ellers er formen og det hele den samme: Vi har fået lavet en lille bølge i ringen, således at ringen vipper en smule, når den ligger på bordet (håber, det forklarer det godt nok...). Det er næsten ikke til at se, når man har den på, men giver alligevel lige lidt ekstra, synes jeg. Materialet er i lys rødguld - ikke dén dér kobberagtige farve, men bare en varm guld. Og så skal jeg have en champagnefarvet brilliant i min! Og det bedste ved det hele er, at den bliver støbt i ét stykke - det ville vi gerne have pga. det symbolske i det. Prisen? Ikke ret meget mere, end vi ville have betalt for standardringene herhjemme! Jeg er simpelthen bare så spændt på at se dem!!!!!!!! Når vi får dem hjem skal jeg nok sætte billeder ind.

Og så kommer svigermor og svigerfar op i begyndelsen af maj, så svigermor kan være med til tilpasningen af min kjole! Det bliver bare rigtig hyggeligt, og så har hun jo lidt en fornemmelse af kjolen, når hun skal sy mit slør. Dejligt!!!

0

Del dette indlæg

Hejsa Berit.

Lige en lille hilsen fra mig! Skrider det fremad med bryllupsplanlægningen? http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Jeg synes godt nok, der er meget, man skal tænke på, hva? Det er jo til at blive helt forpustet af - :blush:

Ville lige høre dig, hvad I lægger i jeres gaveposer? (syns jeg kan huske, at I ville lave sådan nogle, ik?) :blush:

Glæder mig til at høre/se mere fra dig! :bearhug:

:balloons: Hej fra Mie.

Hej Mie!

Hvor er det nogle søde nøgleringe, du har fundet! Rigtig god idé! Vi har slet ikke gjort os nogen overvejelser endnu, men Rob mente jo som sagt, at der findes websider til det formål. Nu har jeg så lige googlet på "bedankjes" og der er rigtig nok mange sider. Mange af dem er dog lidt for tyllet og sukkersøde for min smag, men der er da nogle søde ting imellem. Typisk hollandsk ser det nu ikke ud, lige pånær de typiske "bruidssuikers", som er fem forskellige bolcher, der hver især symboliserer kærlighed, troskab, fremgang, lykke og frugtbarhed (traditionen er beskrevet på: http://www.allemaalbedankjes.nl/Trouwbedankjes.html). Her kan man også få skrevet en personlig hilsen med på et lille kort - det er da meget sødt. Vi har nu også overvejet at finde på noget selv, men er ret blanke. Vi vil gerne have noget der er BÅDE dansk og hollandsk, men kan ikke helt finde ud af, hvad det skal være. Ender måske med noget à la jeres nøglering og så noget lignende dansk... Glæder mig til at høre, hvad du finder ud af!

:bearhug:

Det var en rigtig god ide, vil også se om jeg kan finde noget irsk til de danske gæster og noget dansk til de irske.

Men hvad er typisk dansk?????? og ikke for stort og dyrt?

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer