Camilla S

Skifter I navn

45 indlæg i dette emne

Jeg kan se at der er nogen der føler det vigtigt at det er de nye navne der kommer til at stå på vielsesatesten det forstår jeg godt og havde egentlig også adopteret ideen indtil jeg læser denne tråd.

for mig er det også vigtigt at præsten siger mit gamle navn.

Mit spørgsmål er, hvad stod der på vielsesattesten før den første april? var det de gamle navne?

:bearhug:

Karina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er slet ikke i tvivl om at jeg vil vente til efter, det andet virker helt forkert for mig.

Man kunne jo heller ikke gøre det anderledes før d. 01.04.

:bearhug: fra Lisbet

Men forskellen er jo, at før d. 1/4 så går nævneændringen jo iorden af sig selv på selve bryllupsdagen... Så du forlader kirken med dit nye navn, og det er dermed også dette der kommer på vielsesattesten...

:denmarkflag: Camilla

Nej, ikke korrekt. Man forlader ikke kirken med det nye navn på vielsesattesten. Dit gamle efternavn står derpå og intet om dit nye, som du forlader kirken med.

0

Del dette indlæg

Jeg kan se at der er nogen der føler det vigtigt at det er de nye navne der kommer til at stå på vielsesatesten det forstår jeg godt og havde egentlig også adopteret ideen indtil jeg læser denne tråd.

for mig er det også vigtigt at præsten siger mit gamle navn.

Mit spørgsmål er, hvad stod der på vielsesattesten før den første april? var det de gamle navne?

Karina

Vielse Før 1. april vil de gamle navne stå der (se endvidere mit svar 1 gang længere oppe)
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skifter navn inden vielsen.

Jeg vil gerne have at der komme til at stå mit nye navn på vielsesattesten. Og at vi hedder det samme

når vi går ud som mand og kone.

At jeg så også hedder det samme lidt inden vielsen er jo så bare det.

Jeg har også haft samme tanker omkring selve vielsen når vi bliver tilspurt!

Men jeg er nået frem til at jeg ville syntes at det var mere mærkeligt for os hvis vi ikke hedder det samme efter vielsen, end at når han tilspørger os så hedder vi det samme.

Men jeg tænkte faktisk også at nogle måske kan komme til at tænke :bearhug: ... What! Er de allerede blevet gift(i smug)??? :denmarkflag: Men det ser jeg nu mere som noget sjovt!

Nå men svaret er jo altså: Jeg skifter navn INDEN vielsen!

0

Del dette indlæg

Jeg er slet ikke i tvivl om at jeg vil vente til efter, det andet virker helt forkert for mig.

Man kunne jo heller ikke gøre det anderledes før d. 01.04.

:bearhug: fra Lisbet

Men forskellen er jo, at før d. 1/4 så går nævneændringen jo iorden af sig selv på selve bryllupsdagen... Så du forlader kirken med dit nye navn, og det er dermed også dette der kommer på vielsesattesten...

:denmarkflag: Camilla

Nej, ikke korrekt. Man forlader ikke kirken med det nye navn på vielsesattesten. Dit gamle efternavn står derpå og intet om dit nye, som du forlader kirken med.

Hmmm... det forstår jeg ikke. Jeg spurgte vores kordegn igår hvilket navn der på nuværende tidspunkt (før 1. april) står på vielsesattesten, og hun sagde at det gør det nye...

Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg synes faktisk, det er en ret interessant diskussion. Min kæreste og jeg skal giftes på Mauritius. Jeg synes derfor det kunne være fedt at skifte navn inden vi ta'r afsted, så vi er hr og fru på vores bryllupsrejse. Desværre har vi bare bestilt rejsen tilbage i efteråret og skal derfor til at ændre navn på flybilletter etc, så det må nok vente til når vi vender tilbage til Danmark.

0

Del dette indlæg

Jeg tager Runes efternavn, men først efter brylluppet.

Det ville være, for mig, være underligt at præsten siger: vil du LINE "NYT EFTERNAVN" tage....

I mit hoved er jeg frøken med mit pigenavn indtil jeg har sagt JA :bearhug:

Lige mine ord! Og jeg glæder mig rigtig meget til vi skal hedde det samme efter brylluppet!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det bare mig som har misforstået det hele eller hvad... Jeg vil f.eks. have mit eget efternavn når jeg går ind i kirken men når jeg går ud vil jeg have min mands... Det kan da ikke passe at det er rigtigt at det ikke kan lade sig gøre... Jeg tænker bare har regeringen ikke andet at få tiden til end at lave sådan noget om....

knus

elisa

0

Del dette indlæg

Er det bare mig som har misforstået det hele eller hvad... Jeg vil f.eks. have mit eget efternavn når jeg går ind i kirken men når jeg går ud vil jeg have min mands... Det kan da ikke passe at det er rigtigt at det ikke kan lade sig gøre... Jeg tænker bare har regeringen ikke andet at få tiden til end at lave sådan noget om....

knus

elisa

Desværre Elisa. Det kan du ikke mere efter den 1. april. Det er ikke som før.

dinah

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer