xenobia

Navn

59 indlæg i dette emne

Hvor er det sjovt at læse om alle kombinationerne og tankerne bag!

Jeg hedder Gitte Herløv Rasmussen og min kæreste hedder Jens Kristian Lund Birkmose

Da jeg i daglig tale altid præsenterer mig som Gitte Herløv har jeg ikke det store problem med at tage 'Birkmose' til efternavn i stedet for Rasmussen. Kristian hæger meget om sit efternavn, som der hvert år udkommer slægtsbog med, så der kunne ikke blive tale om, at han skiftede noget ud. et er fint med mig. Jeg vil bare gerne have at familien har samme efternavn når vi engang får børn. Hvilke mellemnavne de så skal trækkes med må vi beslutte til den tid. Meeeeeeen...når jeg nu 'ofrer' mit efternavn nu, har jeg så ikke dét som trumf til eventuelle børn. Lidt af 'mig' skal de vel have. :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde diskussionen om navne da vores datter Nanna skulle døbes sidste år. Jeg hedder Tine Rosborg Wegener og han Christian Veie. Vi besluttede at vi ville bruge vores efternavne og lade mit mellenavn udgå. Kombinationen Veie Wegener kunne der ikke blive tale om, da initialerne ville blive VW (VolksWagen) og vi ville ikke have at vores datter skulle drilles med at hedde Nanna Folkevogn, så det blev Wegener Veie og det kommer vi så alle til at hedde til august.

:denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Vi havde diskussionen om navne da vores datter Nanna skulle døbes sidste år. Jeg hedder Tine Rosborg Wegener og han Christian Veie. Vi besluttede at vi ville bruge vores efternavne og lade mit mellenavn udgå. Kombinationen Veie Wegener kunne der ikke blive tale om, da initialerne ville blive VW (VolksWagen) og vi ville ikke have at vores datter skulle drilles med at hedde Nanna Folkevogn, så det blev Wegener Veie og det kommer vi så alle til at hedde til august.

:denmarkflag:

:bearhug::blink:GP

Du fik mig til, at tænke på min kære gamle elskelige morfar - der desværre er død nu.

Han hed Einar Viggo Christian Olsen, han hyggede sig altid med, at kalde sig selv for Einar lokum Olsen, han kunne vidst selv lige så godt. Ellers var der nok nogle andre der fandt ud af noget sjovt omkring vc.

0

Del dette indlæg

Jeg tror man hæger om sin danskhed, når man bor i udlandet, så selvom jeg faktisk ingen tilknytning har til Larsen (er et navn min mor giftede sig til, før jeg blev født, men er ikke min fars navn), så vil jeg under INGEN omstændigheder af med det.

Før: Anna Larsen & Patrick Denis O'Brien (og ja, det er Denis med 1 n - MYCKET mystisk)

Efter: Anna Larsen-O'Brien & Patrick Denis O'Brien

Jeg har altid haft noget med at mit navn skulle stå først i en bindestregskombination. For så ville jeg stadig være at finde under L. Tror det stammer fra min tid som professionel musiker. Der ringer folk jo efter en til jobs. Og når man så hedder noget andet bliver folk forvirrede -HAHA-

Men jeg skal så kæmpe med de irske myndigheder -HAHA-

WISH ME LUCK

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ja jeg hedder Worm og han hedder McCool, så jeg var slet ikke i tvivl om at jeg gerne ville have hans navn! Især fordi vi nok kommer til at bo en del af vores liv i engelsktalende lande, så er worm jo ikke det fedeste navn i verden og jeg har ligsom hørt de jokes jeg skulle høre -HAHA--HAHA-

/Lene

0

Del dette indlæg

Da jeg fik børn, var jeg gift min ex (ungernes far heldigvis -HAHA- ) så derfor fik de jo det navn jeg havde giftet mig til på dét tidspunkt. Da vi så blev skilt, valgte jeg at beholde gifte-efternavnet af hensyn til ungerne.

Så blev jeg gift igen og der var INGEN tvivl - jeg beholdt mit eget mellemnavn (som jeg altid har haft) og tog Gemalens efternavn (var blevet kaldt FRU MADSEN lige fra starten af vores forhold), men for ungernes skyld har jeg genantaget mit tidligere giftenavn som adresseringsmellemnavn.... og gud hvor er det besværligt - skal huske hvornår jeg må skrive under med navnet og hvornår jeg ikke må -HAHA- - skal ha' undersøgt om de samme regler stadig gælder efter 1.4!

Nu præsentere jeg mig som Lisbeth Madsen, på nær når jeg ringer til nogle instanser - der er det stadig det tidligere giftenavn+Madsen der bliver brugt... ellers ved de ikke hvem de snakker med -HAHA- . Heldigvis klinger navnene godt sammen, så det er slet ikke noget problem.

-Lisbeth... der er endt med at hedde MADSEN -HAHA-

0

Del dette indlæg

Manden hedder bruun jensen. Jeg hedder villadsen. Så vi kommer til at hedde bruun villadsen begge to.

Beatles

JEG hedder Bruun Jensen -HAHA--HAHA-

Det er ikke mig du skal giftes med vel?!?

Men bortset fra det så bliver jeg Fru Sanne Bruun Rosenmay.

Mit Jensen ruger lige en tur ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har slet ikke nogle mellemnavne :blushsmiley:

Vi har et -sen efternavn begge to, og jeg har lige skrevet under på, at jeg tager hans efternavn og dropper mit eget.

Vi har haft lange diskussioner om det, da jeg synes det er mærkeligt lige pludselig at skulle opgive en del af sit navn -HAHA-

Men i bund og grund betyder det enormt meget for ham at vi hedder det samme - et symbol på at nu hører vi sammen, og at jeg er hans -HAHA-

Og jeg vænner mig jo nok til det :blushsmiley:

0

Del dette indlæg

Huha

Tja vi er ikke lige blevet enige om noget endnu. Han vil ikke have et sen navn og jeg vil have at vi har det sammen navn, så vi hører sammen og når vi får børn ved de også hvor de hører til.

Mit navn er lige nu Annemette Regina Holdgaard Clausen (estremt langt ved det og det er frygteligt når man skal skrive sit fulde navn til det offentlige i de der kasser hvor der bare ikke er nok, knap nok til mit fornavn og efternavn)

Hans navn er Jonas Skou

Jeg mener jo godt han kan tage et af mine navne, jeg har jo rigeligt at tage af :rolleyes: Men han vil jo ikke have et sen navn og det er altså Clausen jeg er mest knyttet til, så tja diskussionen er ikke slut endnu.

Jeg synes jo at Skou Clausen ville være fint, hvorimod Clausen Skou bare ikke lyder lige så godt, men jeg kunne forestille mig at det ender med sidstnævnte. Vi har da heldigvis et par måneder endnu at diskustere det i.

0

Del dette indlæg

Manden hedder bruun jensen. Jeg hedder villadsen. Så vi kommer til at hedde bruun villadsen begge to.

Beatles

JEG hedder Bruun Jensen GP:super:

Det er ikke mig du skal giftes med vel?!?

Men bortset fra det så bliver jeg Fru Sanne Bruun Rosenmay.

Mit Jensen ruger lige en tur ;)

Mikkels kommentar til den her historie; HVAD!!!!!!Med TO U'er....Nååååå hun ser da meget sød ud og så behøver jeg ikke skifte navn. ( han er nemlig MEGET glad for sit bruun jensen)

:oops: Beatles

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ikke så meget til lange navne.... Jeg dropper mit efternavn. Niels dropper hans -sen efternavn... Og istedet tager vi begge hans mellemnavn og så kommer vi begge til at hedde DYHR til efternavn.....

Redigeret af Sussen2
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kommende vil ikke af med sit -sen navn ... og jeg vil ikke have det! Til gvil jeg gerne have hans mellemnavn... så vi kommer til at hedde:

R Carøe Nielsen

Karina Carøe Sallingboe

og vores børn kommer så til at hedde Carøe Sallingboe (det var han nemlig ligeglad med!)

:bearhug: Karina

0

Del dette indlæg

FØR:

Dan Mouritzsen

Mette Filskov Arno

NU:

Dan Mouritzsen

Mette Filskov Arno Mouritzsen

FORKLARING:

Dan var meget ligeglad med om han skulle hedde Mouritzsen, Arno eller Filskov eller noget helt fjerde. MEN - han har skrevet en bog, og derfor synes jeg at det ville være skrupforvirrende at han skulle skifte navn. Så ville det være lidt svært at finde ud af, når han måske udgiver en bog mere... Og han er i forskerkredse kendt som "Dan Mouritzsen". Så det var MIN beslutning at han skulle beholde sit navn; Dan sagde bare JA JA til det :bearhug:

Hvad angår MIT navn, så skabte det lidt mere besvær... For jeg har altid været en ARNO (fra min fars side), og jeg bliver i mange kredse kaldt udelukkende for ARNO (ligesom herinde). Og Filskov (fra min mors side) har jeg egentlig altid været glad for... Og vi har altid i min familie haft en lille "ting" med navne som ender på -sen, så det var egentlig lidt kontroversielt at jeg valgte at tage Dan's efternavn og smide det på mit gamle navn (min familie var vist lidt mopsede over det er stykke tid). MEN - Mouritzsen er jo ikke noget videre "normalt -sen navn", så jeg ER blevet tilgivet efterfølgende :blush:

Grunden til at jeg valgte at tage Dan's efternavn efter mine var, at jeg godt kan li' idéen om at hele VORES familie (når/hvis vi får børn) har samme efternavn. Og ved at beholde mine to, kan vi kombinere dem således at hvis vi får en pige så bliver efternavnet FILSKOV MOURITZSEN, og hvis det bliver dreng: ARNO MOURITZSEN. Derved får navnede lov til at følge pige/dreng alligevel, og min far blev glad :)

- - -

En BONUS ved mit nye efternavn er så, at jeg nu kan kalde mig enten METTE FILSKOV ARNO eller METTE MOURITZSEN, alt efter i hvilke sammenhænge jeg bevæger mig. DET er bare smart...!!

0

Del dette indlæg

Jeg hedder Pernille Braae og min kommende hedder Stig Schjellerup Petersen.

Vi går stadig og tænker lidt over det. Jeg vil ikke af med Braae for jeg er den eneste der kan køre det navn vidre da jeg er det eneste barn min far har. Så indtil vidre bliver det til at vi begge kommer til at hedde Schjellerup Braae. Stig ved ikke om han stadig vil have Petersen i enden.

Schjellerup er svigermors og Petersen er svigerfars.

0

Del dette indlæg

Det med vores navne er en sjov historie: jeg hedder Linda Eeg Lomborg mens gemalen hedder Niels Lomborg Nielsen (ikke nogen familerelationer, da Niels' familie har fået navnet som navnehævd - de kom fra byen Lomborg). Derfor var der ikke de store diskussioner (andet end de sjove: Linda og Niels Lomborg Lomborg...) Vi kommer til at hedde Linda og Niels Eeg Lomborg.... Slet ingen ændringer for mig!!!

I øvrigt er det sådan at vore familier har "valgt" de samme navne, så alle hedder bare det samme. Fx min farfar hedder det samme som Niels' bror, hvis kæreste hedder det samme som min farmor, og Niels' morfar hedder det samme som min fætter osv....

Hvilket jeg jo synes er lidt flippet, taget i betragtning at det ca er 120 mennekser i DK, som hedder noget med Lomborg! Og der er altså ikke tale om populære navne...

:bearhug:

Linchen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er ikke helt færdig med at snakke om dettte emne, men med ca 1½ år til bryllup burde vi kunne nå at blive enige..

Nu hedder vi:

Mia Rahbek Warming

David Hansen

Efter brylluppet har vi snakket om:

Mia Warming-Hansen

og

David Warming-Hansen

Jeg har ellers været meget imod at skule ha mig et -sen efternavn og er meget glad for mit noget specielle efternavn.. Men David vil ikke af med sit Hansen fordi hans Tip-Oldefar (vist nok) var den første på fyn der fik jersey køer og han er ud af en landmands familie...

Ved at hedde Warming-Hansen bliver jeg ikke helt væk i telefonbogen da man stadig skal om under W for at finde os.. Jeg er stadig i tænkeboks om jeg vil beholde Rahbek.. Da begge mine navne stammer fra min mors familie som jeg aldrig har mødt..

Knuz Mia :bearhug:

Redigeret af Mtune
0

Del dette indlæg

Jeg hedder Melanie Pia Aistrup og han hedder Brian Kehlet og vi har valgt at vi skal hedde Melanie Kehlet og Brian Kehlet og vores drenge hedder også Kehlet.

0

Del dette indlæg

Tjahhh... jeg har ikke sendt prøvelsesattesten ind endnu, fordi jeg ikke ved hvad jeg skal hedde. (giftes 25/5)

Det er næsten det værste ved først at blive gift når man har passeret de 40.

Jeg er sælger og alle kender mig som Lauritzen og min kommende mand hedder Andersen. Hallo Andersen - er det ikke det femte mest brugte efternavn her i landet. Men 2 zen/sen navne er da også for okket.

Vore 3 børn hedder Bonde Andersen (Bonde er min mors pigenavn) og det overvejer jeg også.

Jeg overvejer såmænd også at hedde Tina Lauritzen Bonde Andersen eller omvendt.

Så kan jeg stadig bruge mit "kendte" efternavn på arbejdet og så langsomt vænne mig til det nye....

Tina

0

Del dette indlæg

Den er rigtig svær denne her!

Jeg hedder Anne-Marie Jegbjerg (udtales Jævbjerg) og han hedder Skjødt Hansen.

Vi har snakket om nogle forskellige muligheder... Jegbjerg Hansen eller Skjødt Jegbjerg.. Jegbjerg Hansen lyder simpelthen for okke nokket! (-Måske derfor vores venner kalder os det?!??)

Jeg vil under ingen omstændigheder af med mit Jegbjerg - og skal han hedde Jegbjerg skal han have tilladelse af alle de der hedder det (og svigerfar vil ikke give tilladelse siger han med et glimt i øjet!) Men det bliver nu slet ikke aktuelt, da han ikke vil af med hverken Skjødt eller Hansen.

En omgang rodet snak!

Vi har dog snakket om den mulighed, at jeg kunne hedde Skjødt Jegbjerg, hvis det kan lade sig gøre - det gør det lidt nemmere den dag vi får børn.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer