Zide

Sigrid og Kenneths bryllup d. 4 august 2007

254 indlæg i dette emne

Hej

Jeg har været herinde et stykke tid, men er først lige blevet aktiv.

Min dejlige kæreste friede til mig sidste weekend, og forleden fortalte vi så vores forældre den glædelige nyhed, som de heldigvis tog meget pænt. :bearhug:

Så nu tænkte jeg, efter at have luret på mange af jer andres planlægningstråde, at sådan en måtte jeg da også have.

Indhold:

Frieriet

Save-the-date kort

Kirken

Invitationer

Festen:

Musikken

Menuen

borddekoration

Kjolen og tilbehør:

Kjoleinspiration

Hårinspiration

Brudebuket - inspiration

Brudekjoleprøvning

Kjolen til inspiration

Mønsteret til kjolen

Stofprøver

Dummy - billeder af kjolens spæde start

Vores nye hus

Bryllupsrejse

Så langt er vi nået i planlægningen

Er klaret

Dato - D. 04-08-07

Kirke og feststed

Kok og menu - En af kærestens tidligere kolleger skal lave maden

Vin og drikkevarer - Har bestilt vin og cognac/bailey til kaffen hos den vinleverandør, de bruger på kærestens arbejde

Musik - bandet vi "troede" vi havde bestilt kunne åbenbart ikke alligevel. Men har fundet nogle bekendte, som har sagt ja til at spille istedet, lækkert!

Frisør og Makeup - Stjernesalonen i viborg.

Fotograf - Har bestilt tid hos Charlotte schönhoff i viborg.

Bryllupsrejse - Forkælelse på Mauritius - har bestilt rejsen og betalt depositum

Gæsteliste - har lavet en foreløbig

Ønskeliste - Så færdig som den nu kan blive, man kan jo altid finde på flere ønsker. Har taget udgangspunkt i vores julegaveønsker, og så tilføjet alt det vi er kommet til at mangle efter vi er flyttet i hus!

Brudebuketten - Har kæresten bestilt hos min mors blomsterhandler, skal også have bestilt blomster til dekoration der

Service og duge - Bestilt hos eksklusiv service udlejning i Aalborg

Tøj til gommen - Har bestilt et lyst jakkesæt hos Kejserens klæder, tøjet er kommet men han har ikke prøvet det endnu, jeg må nemlig ikke se det. Så det er spændende om det nu passer godt.

Invitationer - har udsendt save-the-date kort. Invitationerne er færdige og klar til postkassen.

Arbejder på sagen

Kjole - Har nu besluttet selv at sy. Har købt gine og mønster, og er igang med en prøve af corsagen. Og er desuden på kig efter stof og blonder til kjolen... Puha der er så meget flot at vælge imellem, men synes det er svært at finde det helt rigtige... Og hvor er der langt til KBH....!

Ideer til borddekoration - glaskunst vi skal låne af kærestens chef!!!

Bryllupskage - Kærestens lillebror som er bagerlærling har lovet at lave kagen for os - vi har allerede et par ideer hertil, men det finder vi ud af når vi kommer nærmere dagen

Mangler

Transportmiddel fra kirke til feststed - har overvejet hestevogn eller veteranbil

Redigeret af Martin
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige flyttet lidt af det første indlæg lidt, så der kan blive plads til en oversigt over min planlægning....!

Vi er godt nok ikke nået så langt i planlægningne endnu, men er da så småt gået igang.

Har allerede bestemt os for en dato, nemlig d. 4. august 2007, hvilket der godt nok er lidt lang tid til endnu, meeen for en gangs skyld i mit liv, vil jeg prøve at være i god tid. For mit bryllup det skal være perfekt!

Kirken og feststedet er også blevet bestemt. Vielsen skal foregå i den kirke, min familie hører til, nemlig Houlkær kirke i Viborg. Her er jeg blevet konfirmeret og har sunget i kirkekor i mange år, så kender alt personalet, det er især vigtigt for mig, at jeg kender præsten! Festen regner vi med at holde på min fars arbejde, da de har en kæmpe mødesal og et industri-køkken.

Præsten har vi ikke fået fat på endnu, men feststedet har min far lovet at reservere straks efter weekenden :bearhug:

Er også i fuld gang med at kigge på kjoler, og er allerede ved at få indkredset hvilken stil jeg kunne tænke mig! Så tak for alle de mange inspirationsbilleder, der har ligget herinde! Næste skridt bliver at finde ud af, om jeg skal have min mor til at sy kjolen, eller jeg skal finde en rigtig syerske/skrædder. En ting er ihvertfald sikkert, den skal sys specielt til mig.

Vi har også lavet save-the-date kort, som skal sendes ud så snart vi har styr på kirke og feststed.

Det var det for nu, men blev da også til en pæn klat!

Jeg har dog lige et spørgsmål, vil også have lavet sådan et fint billede, der tæller ned til brylluppet, har været inde på *DENNE TÆLLER ER IKKE TILLADT* og lave en, men kan ikke få sat den ind, får at vide den er ugyldig eller ikke er tilladt... Puha, hvad gør jeg???

Redigeret af Zide
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jubiii, nu virker det! Var ikke klar over, at de havde forbudt nogle tickers! Det er da en skam, de var da meget pænere, dem man ikke måtte bruge!

Nå ikke noget at gøre ved, nu har jeg fundet enjeg kan bruge!

Tak skal i have

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak tak tak!

Nå nu må jeg vist hellere fortælle lidt om frieriet! Det var bare helt perfekt, og levede fuldstændig op til mine forventninger!

Men dejlige kæreste havde arrangeret en hyggeaften på vores 43 mdr dag (Vi går normalt ikke så meget op i vores mdr dage, men prøver at gøre lidt ud af halv-årsdagene, som så var for en måned siden, hvor vi ikke var hjemme nogle af os!) han spurgte så, om vi ikke skulle gå en tur, når jeg kom hjem fra skole, så ville han sørge for god mad når vi kom hjem, og så ku vi ellers hygge med en god flaske vin. (Det skal lige siges, at han er kok, så når han siger god mad, så er det RIGTIG GOD mad!) Så det glædede jeg mig self til.

Men da jeg først kom hjem fra skole, var jeg bare møgsmadret og gad bare IKKE ud at gå, det var bare pisse koldt også. Men efter lang tids plagen, fik han mig hevet med ud. Imens kom hans lillebror på besøg, og pyntede hele stuen op med roser, liljer, hjerteballoner og lys. Der var spredt 1309 cm silkebånd ud på gulvet, som skulle repræsentere det antal dage vi har kommet sammen, 187 lys for antal uger, 43 røde roser for antal måneder, 13 hjerteballoner for antal sæsoner og til sidst 3 hvide liljer for antal år. :bearhug:

Da vi kommer ind i lejligheden efter en lang gåtur, som faktisk var dejlig nok, da vi først kom afsted, opdager jeg med det samme, at der er noget helt galt, kan lugte og mærke de mange lys. Og pludselig falder han så på knæ foran mig og spørger mig om jeg vil giftes med ham. Og jeg svarer self ja! :)

Det var bare så gennemtænkt og vildt romantisk! Havde forestillet mig og forventet, at det ville blive romantisk. Men så godt havde jeg aldrig forestillet mig det, så det var bare helt perfekt! han er bare den bedste! :blush:

Så sådan foregik det, det må da siges, at være en perfekt start på brylluppet! Og nu er jeg så godt igang med at udvikle mig til en ægte bridezilla! For vores bryllup og fest, skal bare være helt perfekt! Og ihhhh hvor jeg bare glæder mig, gør slet ikke spor, at vi er i så god tid. For det er bare så dejligt at gå og planlægge og få ideer!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jubiii Så fik jeg langt om længe efter mange forgæves forsøg fat på præsten, det viste sig, at hun havde været på ferie! Men nu fik jeg fat i hende. Hun blev helt vild! kender hende ret godt, da jeg har sunget i kirkekoret i mange år, og min far er menighedsrådsformand! Så nu er kirken også reserveret! :carrot:

Feststedet har min far sørget for at reservere, det skal nemlig holdes i mødesalen på min fars arbejde. Så det er der også styr på nu!

Så nu er datoen endelig helt på plads. Og er i fuld gang med at få lavet vores save-the-date kort færdige, så de kan blive sendt ud. Er inspireret af jer herinde, de skal printes på magnetpapir, hvis vores printer kan klare det, så folk kan hænge det på køleskabet. Har fundet et billede af kirken som vi bruger som baggrundssbillede, og så et billede fra min kærestes dimission som er rigtig godt af os sammen. Synes selv det er blevet rigtig rigtig godt! :balloons:

post-14415-1143561769.jpg

0

Del dette indlæg

Så har vi også snakket med kokken, som er en af min kærestes tidligere kollegaer, og super dygtig. Så nu er menuen også på plads!

Forret:

Sprængt Poussin m. svampe couscous & Hønseglace

Mellemret:

Gratineret østers

Hovedret:

Medaljon af kalvefilet m. friske asparges i let vinaigre, Honningristede Mini Rødbeder, krydderurte Pom. Rösti & Sauce Chablis

Mellemret:

Stilton (god og stærk blåskimmelost) rørt m. cognac

Desserttallerken:

Varm Chokoladekage, jordbær vendt i creme, Brombær fragilite & Kærnemælks Garnit (en slags is!)

Og til natmad skal vi have italiensk pølsebord.

Bryllupskagen, som vi selv laver, serveres til kaffen. Efter brudevalsen. Det bliver en chokoladekage, som plejer at blive super, når min kæreste laver den! Det er sådan en næsten uden mel, så det nærmest bare er ren chokolade. Den skal så pyntes med røde roser og et slør der løber fra topfiguren og ned over kagerne. Tror det blir for besværligt med marcipan, da vi gerne vil have et spiralstativ. Så det bliver nok bare i tyl, hvilket jeg også tror bliver rigtig flot!

0

Del dette indlæg

Hej og velkommen til.

Sikke dog et romantisk frieri du har fået, det var da lige efter bogen, tillykke med at du har en så romatisk kæreste....

Og sikke en vidunderlig lækker menu, mine tænder løber helt i vand (og her sidder jeg med en ualmindelig kedlig aftensmad, da jeg er alene hjemme)

Glæder mig til at følge med i din videre planlægning.

:balloons:

0

Del dette indlæg

Her er nogle af de brudekjoler jeg er ved at forelske mig i, men det kan jo nå at ændre sig, når jeg først får dem prøvet. Jeg overvejer at få kjolen syet af en af kærestens venner, som er syerske, men skal lige se hvad hun har lavet før. Men det ku blive en superbillig brudekjole så, da hun kun skal have 3000 kr. for at sy den. Ellers har jeg lige fundet ud af, at min søsters svigerindes mor (jep, det er lidt langt ude...) har en brude- og festkjoleforretning i sønderjylland, så mon ikke jeg kan få lidt rabat der... Det håber jeg. Nå men her kommer et par bud på drømmekjolen...

Puha, så lykkedes det endelig, fandt en guide til billedupload, det hjalp! Men her er de så!

post-14415-1144938338.jpg post-14415-1144938412.jpg

Redigeret af Zide
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og lidt hårinspiration.

Er så heldig at være udstyret med et væld af naturlige krøller, så det skal være en halvløs opsætning, hvor det kun er noget af håret der sættes op. og så skal jeg helt sikkert have slør på, er bare bange for det kommer til at dække for meget af håret... Evt. med nogle blomster eller andet pynt

post-14415-1144939741.jpg

post-14415-1144939043.jpg

post-14415-1144939532.jpg

Redigeret af Zide
0

Del dette indlæg

Har også kigget lidt på brudebuketter. Vil gerne have gammelrosa som tema til festen, da jeg har haft det både til min barnedåb og konfirmation. Denne farve vil jeg rigtig gerne have med i brudebuketten, enten som roser eller callaliljer. Ellers skal buketten være hvid og også gerne med lidt grønt i. Så er spændt på hvad kæresten finder til mig, til den tid...

post-14415-1144940121.jpg post-14415-1144940258.jpg post-14415-1144940288.jpg

Redigeret af Zide
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og så lige til sidst, billeder af kirken vi skal giftes i. Det er en ny kirke, men har efterhånden vænnet mig til den. Er selvfølgelig ikke så romantisk som en gammel landsbykirke, men det er der jeg hører til, så det vil være det eneste rigtige for mig. Og er kommet til at synes rigtig godt om kirken, især altertavlen, som jeg regner med skal være baggrund for vores bryllupsbilleder.

post-14415-1144940639.jpg post-14415-1144940677.jpg post-14415-1144940712.jpg

0

Del dette indlæg

Var i sommerhus med mine forældre i weekenden, og kom selvfølgelig til at snakke brudekjole med min mor. Som brænder rigtig meget for at få lov at sy min kjole. Havde egentlig overvejet at få den syet hos en skrædder, for at være sikker på jeg kan få det helt som jeg vil. Selvom min mor er dygtig til at sy, er jeg ikke sikker på hun kan sy den brudekjole jeg gerne vil have... men vi fandt nogle rigtig flotte mønstre på nettet, og nu er jeg alligevel ved at tro det kan lade sig gøre at sy den selv, det ku også være rart at få min mor til at sy den.

Her er mønsteret, som jeg er mest vil med

B4131.jpg

post-14415-1145907991.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer