TanjaML

Irriterende at hun skal med!!!

18 indlæg i dette emne

En af min kærestes venner, som bor i Prag, har igennem længere tid haft et temmelig løst forhold til en tjekkisk pige. Nu overvejer han så vist nok at gøre det mere seriøst og har i den forbindelse sagt at han måske tager hende med til brylluppet!!!

Min kæreste har så sagt at det selvfølgelig er helt i orden; vi skal bare have besked, men det virker som om vennen tror at han kan vente med at give besked til dagen inden og så vil det bare være helt OK!?!

For mig er det bare overhovedet ikke i orden!!! For det første er det mig imod at man selv inviterer ledsagere med som ikke har stået på invitationen. For det andet skal hun ikke "meldes til" senere end den almindelige svarfrist vi har givet for alle andre INVITEREDE gæster; hvis han ikke en måned før brylluppet ved om det er seriøst eller ej; må han sgu undvære hende på dagen uanset hvad han så har bestemt sig til på det tidspunkt!!! Og for det tredje irriterer det mig bare enormt meget, hvis hun i det hele taget skal med - uanset hvornår vi får besked om det; jeg har mødt hende en enkelt gang meget kort, og i og med at hun er tjekke taler hun selvfølgelig ikke dansk, men hun taler faktisk også enormt dårligt engelsk og forstod i hvert fald ikke ret meget ad de ting vi ( min kæreste og jeg) sagde til hende og svarede kun tilbage med enkelte ord eller ufuldstændige sætninger.... Og nu synes jeg bare at det kan ødelægge enhver fest for dem som kommer til at sidde ved siden af eller overfor hende - man vil ligesom få et dødt punkt i bordplanen hvis I forstår hvad jeg mener?!?

Det er desværre en af min kærestes bedste venner (eller var det i hvert fald før han flyttede til Prag, hvilket selvfølgelig har påvirket kontakten), så jeg tror egentlig ikke at jeg får ret meget at skulle have sagt i denne her sammenhæng...

Men hvad siger I??? Er det mig som er lidt for bitchet i denne her sag? Eller har jeg ret i at mændene (både min egen og vennen) bare ikke har fattet, at en bryllup er noget andet end en almindelig, uformel, "åben" fest?

:bearhug: Tanja som vist fik skrevet et lidt for langt indlæg, sad bare og blev helt irriteret igen mens jeg skrev

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Tanja.

Jeg kan godt forstå at du er irriteret! Men da det jo åbenbart er én af din kommende mands bedste venner må du nok leve med at hun måske kommer med. Dog synes jeg på det bestemteste at I har ret til at kræve, at SU datoen overholdes! BASTA BUM! I skal jo koordinere med mad og bordplan, og det går altså ikke hvis folk kan melde til og fra i sidste øjeblik.

Én af Kristins venner er lige flyttet sammen med en pige, som jeg aldrig har mødt. Hun skal med til brylluppet, og det synes jeg da egentlig også er noget underligt noget: "Hej, dig kender jeg ikke, så du må være Jans nye kæreste?" :cheerleader3:

Jeg sender dig lige et trøsteknus, og håber at du og kæresten får en snak om sagen! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg synes også det er frækt at han bare siger "Nå, men jeg tager lige min veninde med".

Hvad er det folk tænker på? Hvorfor tror gæster hele tiden af det er dem der bestemmer? Det var noget andet hvis folk spurgte pænt.

Nå, men jeg er helt enig med dig i, at hvis vennen tager sin kæreste med, så skal han give besked inden SU. Og hvis han ikke gør, så synes jeg godt I kan sige til ham, at I altså SKAL vide om hun kommer med eller ej. I skal jo give feststeder besked og I skal lave en bordplan.

Mht. hendes dårlige engelsk kan hun så ikke sidde ved en bordende eller ligende til festen (selvfølgelig med kæresten ved sin side)??

Du får lige et par weekend - :bearhug:

:cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Bitched?...DIG??? Overhovedet ikke!!! Min kæreste har også en kammerat...og han har været konen utro med en rigtig møgsæk!!! :cheerleader3: Jeg er så veninder med konen. Hun er så skredet pga utroskaben. MEN...hende den nye er sammen med Per hveranden uge, og hveranden uge er hun så sammen med sin eks som hun selv var utro overfor. Min kæreste vil selvfølgelig gerne have Per med, og jeg vil gerne have konen med pga hun er min veninde...men hvad så med Pers nye? Jeg gider ikke glo på hende, og jeg er bestemt ikke interesseret i slagsmål til mit bryllup, men min kæreste mener ikke vi kan være bekendt at lade være med at invitere den nye...!!! RØVTUR!!!!

:bearhug: Enigma

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Jeg kan sagtens forstå at du er træt af det. Til sit bryllup vil man gerne have de nærmeste med, altså dem som betyder noget. Jeg har selv et par fætre, som jeg aldrig ser, med de mest frygtelige kærester, som jeg ikke kan holde ud. Dem bliver jeg jo desværre nødt til at have med på denne dag, da de bor sammen. Men hvis ikke så skulle de ihvertfald heller ikke have været med.

Det er en vigtig og ikke mindst dyr dag, så man gider da ikke spilde tid på folk man ikke kan lide!

Jeg synes du skal gøre som du har mest lyst til og være ligeglad med hvad andre tænker, det er jeres dag!

Forståelse og knus herfra! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi har godt nok også bøvlet med hvem vi skulle invitere og hvem skulle ikke inviters. Vi er blevet enige om, at dem vi ønsker at holde fest med, dem inviterer vi, de andre må nøjes med receptionen.

Men for at koncentrere mig om dit dillema. Jeg syntes faktisk godt at du kan tillade dig at sige at du ikke har lyst til at hun kommer med.

Men det er svært og det vil kræve din kærestes fulde opbakning. Hvis han mener det modsatte, altså at hun skal med, så må du bide i det sure æble, men så kan du ihvertfald forlange at få endelig besked senest på SU.datoen. Hvorfor skulle han da have særbehandling?

Hvis han ikke kan sige at det er seriøst nok til at hun kommer med en måned før jeres bryllup, jamen så kan det jo umuligt være seriøst den dag i skal giftes.

Knus Pia

0

Del dette indlæg

Naturligvis må man da forvente at folk spørger og ikke bare meddeler at de tager en ny kæreste med, men vedr. selve deltagelsen skal man måske prøve at vende den på hovedet. Hvis det vitterligt er seriøst er der jo noget ide i at pågældende deltager (selvom mange nok helst vil præsenteres på anden måde). Måske kan den nye også tilføre noget til det pågældende selskab (hvor mange iøvrigt ofte ikke kender hinanden).

0

Del dette indlæg

Jeg forstår godt nok også hvorfor du er lidt træt af det.

Mener bestemt ikke at gæsterne selv bare bestemme hvem de vil have med. Det er jo ikke hvilken som helst fest din kærestes kammerat er inviteret til. Det skal være din og din kærestes beslutning der er gældende. Mener heller ikke at man kan få "dispentation" til at svare senere end den SU I har sat på jeres invitationer. Det er jo somregel temmelig vigtigt at kende det præcise antal gæster til festen mht mad, borddækning mv.

Vi har inviteret af lyst og ikke af pligt, hvilket har betydet at der er en del af den der "plejer at være med" til familie tam-tam hos mine forældre ikke kommer med. Det er muligt de bliver skuffede, men gider ikke invitere nogen jeg ikke har noget at gøre med i dagligdagen (og som desuden aldrig inviterer igen).

Held og lykke

Dorthe :lol2:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis de er faste kærester, så er det uhøfligt ikke at invitere hende med - uanset hvad sprog hun taler og om du kender hende eller ej. Du må forsøge at arbejde hende ind i bordplanen ved siden af kæresten.

Gør det klar for jeres ven, at hun selvfølgelig er meget velkommen - men også at det er en meget formel fest og at det er helt afgørende, at I får et helt bindende ja eller nej inden SU dagen.

Med venlig hilsen

forlovet

0

Del dette indlæg

Hvis de er faste kærester, så er det uhøfligt ikke at invitere hende med - uanset hvad sprog hun taler og om du kender hende eller ej. Du må forsøge at arbejde hende ind i bordplanen ved siden af kæresten.

Gør det klar for jeres ven, at hun selvfølgelig er meget velkommen - men også at det er en meget formel fest og at det er helt afgørende, at I får et helt bindende ja eller nej inden SU dagen.

Med venlig hilsen

forlovet

Hmm, der er jeg af en anden opfattelse. Jeg syntes nemlig IKKE at det er uhøfligt IKKE at invitere et menneske med, som man aldrig har mødt og ikke er sikker på at komme til at se igen.

Vi har også diskuteret i forhold til kolleger og kollegers kærester / ægtefæller. Dem Johnny kører på hold med, vil vi gerne have med da han tilbringer meget tid med dem og de deler ofte nogle svære oplevelser ( falckredder). Men deres kærester / koner har vi aldrig mødt og derfor ønsker vi ikke at invitere dem.

Hvis jeg blev inviteret til bryllup ( som påhæng) ville jeg syntes det var meget underligt hvis jeg aldrig havde mødt hverken bruden eller brudgommen før. Jeg ville helt sikkert føle mig inviteret som påhæng og IKKE som mig ( hvilket jo også ville være fakta)

Er jeg sær???

:balloons: Pia

0

Del dette indlæg

Mht kollegers påhæng er jeg altså ikke helt enig. Har netop haft stor diskussion med mine(!) kolleger om det og der er eninghed om at påhæng skal med. Hvis folk har været sammen i 10 år er det underligt kun at invitere den ene -ellers må man nøjes med de kommer til receptionen. tit har man jo også hørt meget om ægtefællen - eller også er det bare kun på min arbejdsplads vi diskuterer mere private aspekter - og så må pågældende sige Hej jeg hedder Birgitte og er Thomas kone og så er den ikke længere.

Men "løse" forhold og manglende overholdelse af tidsfrist - det kan vi ikke arbejde i :banned: . Og folk ved jo godt om det er en de ser "for alvor" eller ej. Hvis ikke ville jeg heller ikke præsentere vedkommende for alle vennerne, hvis det er slut 14 dage efter festen. I dk er det jo ikke så brugt at tage en date med til bryllup.... :balloons:

0

Del dette indlæg

Mht kollegers påhæng er jeg altså ikke helt enig. Har netop haft stor diskussion med mine(!) kolleger om det og der er eninghed om at påhæng skal med. Hvis folk har været sammen i 10 år er det underligt kun at invitere den ene -ellers må man nøjes med de kommer til receptionen. tit har man jo også hørt meget om ægtefællen - eller også er det bare kun på min arbejdsplads vi diskuterer mere private aspekter - og så må pågældende sige Hej jeg hedder Birgitte og er Thomas kone og så er den ikke længere.

Men "løse" forhold og manglende overholdelse af tidsfrist - det kan vi ikke arbejde i :banned: . Og folk ved jo godt om det er en de ser "for alvor" eller ej. Hvis ikke ville jeg heller ikke præsentere vedkommende for alle vennerne, hvis det er slut 14 dage efter festen. I dk er det jo ikke så brugt at tage en date med til bryllup.... :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi inviterede én af mine gode kammeraters kæreste med til vores bryllup, selv om vi ikke havde mødt hende - vi valgte at invitere hende med, fordi vi selv ville synes, at det var trælst at blive inviteret til noget uden den anden - det har vi nemlig oplevet - hvor de folk der inviterede ikke tog vores forhold seriøst, selv om vi begge selv var klar over, at det var MEGET seriøst.. så blev jeg inviteret alene, og det var jeg selvfølgelig meget ked af - så kunne Christian sidde derhjemme og kukkelure..

Vi er meget glade for, at vi inviterede hende med, så min kammerat ikke skulle sidde alene til brylluppet, omringet af en masse par, og savne hende, for de hyggede sig helt vildt, og var meget glade for, at hun måtte komme med.. :balloons:

Vi inviterede faktisk også én af mine veninders kæreste med, selv om jeg ikke har mødt ham - hun blev så desværre meget syg af influenza og kom så ikke med til brylluppet - men jeg kunne aldrig finde på at invitere folk uden deres kærester.. ikke når de, ifølge dem selv, er kærester.. selv om jeg ikke har mødt dem!

0

Del dette indlæg

Ja, jeg er så meget enig med dig Pjevs. Til vores bryllup inviterede vi en del uden påhæng, da vi ellers ikke kunne have haft alle med. Dette skyldtes, at vi simpelthen ikke gad at invitere en masse mennesker, som vi aldrig havde set før. Jeg gider heller ikke med til bryllupper som "Tims vedhæng", hvor jeg først kan kende bruden, når hun kommer ind til sidst i kirken.

Redigeret af pernillek80
0

Del dette indlæg

Hejsa.

Nu må jeg lige blande mig engang. Jeg er FULDKOMMENT HELT OG HOLDENT ENIG MED PJEVS OG DIG SELV !!

Jeg syntes sagtens du kan tillade dig, at sige han er meget velkommen men hans kæreste må blive hjemme. Uanset om de er kærester eller ej, syntes jeg ikke man er forpligtet til at invitere nogen man kun har mødt en kort gang, og ikke engang fik et særligt godt indtryk af.

Håber i finder ud af noget, og holder os lidt opdateret :balloons:

/Gitte

0

Del dette indlæg

Jeg er så helt enig med Lovebear. Vi inviterer kærester med til vores bryllup vi ikke har mødt, for jeg ville selv hade at sidde til noget så romantisk som et bryllup uden min elskede. Vi har holdt omkostningerne nede og en fra eller til betyder ikke det helt store. Jeg syntes at hvis de har været kærester længe og han virkelig mener det er seriøst, jamen så skal hun have lov at komme med. At I ikke har set hende mere end en gang, kunne jeg forestille mig skyldes afstand og ikke vilje fra deres side.

Hvad angår svarfrist så syntes jeg at I skal vide besked om hun kommer eller ej senest samtidig med alle andre. Der er jo en grund til man sætter en su. dato. :balloons:

Håber I finder den løsning der er rigtigst for jer. :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja egentlig er det jo op til dig og din kæreste hvem i inviterer, men jeg kan nu altså godt forstå hvis ham vennen gerne vil have sin kæreste med. Og det er jo ikke den ekstra kuvert der vælter budgettet.

En af mine bedste venner har også fået ny kæreste, og de har nu været sammen et par måneder og virker ret seriøse (jeg har endnu ikke mødt hende), men jeg har sendt invitationen ud med kun hans navn - har dog tænkt mig selv at spørge om han gerne vil have hende med, for som en anden skrev så er det altså lidt ufedt at blive inivteret og få at vide at ens kæreste ikke må komme med, uanset hvor seriøst det er, og hvis nu det skal være dem er det jo dejligt at have dem med, og ellers bliver min dag jo nok ikke ret meget anderledes af at der er en kæreste med som jeg så ikke kommer til at se på længerne sigt.

Selvfølgelig skal han svare inden den SU frist som er sat for alle de andre gæster, men det er der vel heller ikke noget problem i. Mht. det sproglige synes jeg det er ret groft, hvis hun bliver skåret fra på den baggrund, du/i må sætte hende ved siden af kæresten, og så sørge for der ellers sidder snakkesagelige mennesker omkring hende som kan snakke med hinanden, hvis hun ikke kan.

:balloons:

0

Del dette indlæg

Hvis man kun inviterer folk til receptionen, så synes jeg, at det er i orden at invitere uden "påhæng" - men til festen om aftenen, der skal man have sin kæreste/ægtefælle med, uanset hvor mange gange brudeparret har mødt vedkommende.

...... men jeg må da indrømme, at jeg synes, at der er mærkeligt, at han bare sådan inviterer sin kæreste med, når han slet ikke har snakket med jer om det. Når han nu har gjort, som han har, så skal I holde fast i, at I skal have svar inden fristen udløber. Ikke noget med, at han tror, at han kan vente til et par dage før brylluppet.

:balloons:

Charlotte

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer