Lambada Bamse

Perlutex -

20 indlæg i dette emne

Heyy girls....

Jeg har lige regnet frem i min cyklus og uheldigvis falder min mens 19 maj !!! Jeg har hele tiden håbet at den ville vente til efter og det har i lang tid også set sådan ud, men denne måned kom den så lige 5 dage FOR TIDLIGT og det væltede det hele :balloons: . Hvis jeg er heldig kommer det så også 5 dage for tidligt næste måned - så er der ingen problemer, men hvis det kommer til tiden er det så at jeg for mens d. 19 - dagen før brylluppet.. DET GÅR BARE IKKE... Efter jeg har fået spiral kan jeg næsten ikke styre det og jeg gider bare ikke rende på wc hver time hele dagen - og hele tiden gå og være bange for at det skal gå galt. Skiftetøj går jo ligesom ikke sådan en dag.... + at jeg hæver værre end en bolledej, så jeg kan lige se for mig at kjolen ikke kan lukkes... Det kunne være yndigt...

Derfor ringede jeg til min læge som foreslog jeg skulle starte på perlutex i den måned jeg skulle have mens - og så fortsætte med det indtil efter brylluppet... Hun sagde der ikke rigtigt var nogen bivirkninger, men det synes jeg bare at have hørt et sted... Derfor : Er der nogen af jer der har erfaringer med det ??

:balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Jeg har prøvet omtalt produkt og jeg har spiral eller havede på daværende tidspunkt. Jeg plet blødte lidt selv om jeg tog det første gang (skulle ud og rejse og jeg har det nøagtigt som dig!) anden gang kom det alligevel lige som normalt. Så mit råd er prøv lige at høre din læge igen om du kommer til at plet bløde (det er jo heller ikke så heldigt).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Heyy...

Jeg har gode erfaringer med Perlutex. Har brugt det under fertilitetsbehandling.. men har også prøvet det for at udskyde en menstruation. Uden problemer. Det er vist et spørgsmål om at starte i god tid plus at de skal tages nogenlunde samme tidspunkt hver dag.

:balloons: Rikke

0

Del dette indlæg

kan man godt bare sådan tage p piller sådan en uge før og til bagefter uden at det gør noget???????

:balloons::balloons::bearhug::bearhug:

og hvad er perlutex og undskyld hvis jeg lyder rigtigt dum nu

Romance1

Nej det kan man nemlig ikke. Lægen tilbød mig godt nok P-piller, men så skulle jeg starte allerede nu - og det gider jeg næsten ikke... Tænk hvis jeg også begyndte at tage på af dem :hug::biggrin: ( de berømte 2 kg der vist altid sniger sig på når man starter p-piller ).

Perlutex er et hormon der kan udskyde mens... ( bruges også i andre sammenhænge )...

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg arbejder på en gynækologisk afd. og har ikke hørt, at der skulle være nogle voldsomme bivirkninger ved brug af Perlutex. Hvis du er i tvivl kan du ind på www.lmk.dk (lægemiddelkatalog) og søge på Perlutex, der kan man se de kendte bivirkninger.

Håber det kunne bruges :cheerleader3:

Knus sbj

:balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er altså nød til at give mit besyv med....

Perlutex bruges til at udskyde mens. perioden med- som regel med god virkning - men bruges også som p-piller til KATTE!!!!! :bearhug:

Hilsen Karina

He he..... Er glad for min mens kom præsist i dag 41 dage før brylluppet, så når den lige at komme inden igen... :hug:

0

Del dette indlæg

Jeg fandt lige dette inde på www.netdoktor.dk

Hvordan virker det?

Lægemidlet virker ved i små doser at omdanne livmoderens slimhinde til normal menstruationsslimhinde. Endometriose hæmmes ved større doser.

Hvad bruges det imod?

Lægemidlet benyttes til behandling af blødningsforstyrrelser, når disse skyldes mangel på svangerskabshormon og til fremkaldelse af blødning i forbindelse med østrogenbehandling.

Lægemidlet anvendes endvidere til endometriose (livmoderslimhinde der vokser uden for livmoderen for eksempel i æggestokkene eller æggelederen).

Advarsel!

* Må ikke anvendes ved leversygdomme.

* Bør ikke anvendes til behandling af ikke-hormonelt forårsagede blødningsforstyrrelser.

Mulige bivirkninger

* Ved store doser for eksempel i forbindelse med endometriosebehandling kan der ses uregelmæssige blødninger, vægtøgning, ødemtendens, dårligt humør, brystspændinger, dyb stemme og uønsket hårvækst.

* Kan i sjældne tilfælde medføre kraftig hovedpine eventuelt migræneagtig, og blodtryksstigning. I disse tilfælde skal behandlingen ophøre.

Må man samtidig indtage anden medicin?

* Lægemidlet nedsætter effekten af tabletter mod sukkersyge.

* Hvis du er i tvivl så kontakt din læge eller spørg på apoteket.

:hug: Dorthe

0

Del dette indlæg

jeg tog min sidste perlutex (i denne omgang) i går... og skal nu strte på nogen andre piller... alt dette pga, vi forsøger og blive gravde...

...og jeg har IKKE haft nogen bivirkninger af perlutex overhovedet....

Så du kan sagtens bruge dem (har os brugt dem i forbindelse med udskydning af menstruation - for et par år tilbage)

:hug:

Ps.. skriv endelig hvis der er mere du v vide...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville købe en pakke p-piller og spise dem en uge før bryllupet og et par dage efter.......der skal jo også være lidt hygge..... :hug:

Kender ikke det produkt du omtaler, så der kan jeg ikke hjælpe.

Zennie

Nu kan man ikke lige købe en pakke p.piller. Det kræver en recept. Men det kan jeg forstå at Lambada Bamses længe var villig til at give.

Må man virkelig tage p.piller samtidig med man har spiral??

0

Del dette indlæg

Jeg fik Perlutex i forbindelse med en ferie for kort tid siden, jeg blødte alligevel, dog ikke så meget. Til gengæld havde jeg så mens i to uger efter, fordi samme mængde skulle ud. Så alt i alt tre uger med mens. :bearhug: Jeg talte med min læge omkring bryllup og udsættelse og vi er blevet enige om at jeg skal starte på p-piller i god tid. Hun mener dog også at Perlutex ville have hjulpet hvis jeg var startet på dem lige efter den mens jeg havde haft inden ferie-måneden. Jeg startede 3 uger før, men var så åbenbart ikke tidligt nok.

Er altså vildt glad for at se at jeg ikke er den eneste der griber til kemi for at undgå at bløde på bryllupsdagen! :hug: Følte mig lidt hysterisk, men jeg gider bare ikke have mit bryllup spoleret. Og ja jeg hører absolut til en af dem der har voldsomme blødninger, ikke kun pga. min spiral.

0

Del dette indlæg

Jeg ville købe en pakke p-piller og spise dem en uge før bryllupet og et par dage efter.......der skal jo også være lidt hygge..... :hug:

Kender ikke det produkt du omtaler, så der kan jeg ikke hjælpe.

Zennie

Nu kan man ikke lige købe en pakke p.piller. Det kræver en recept. Men det kan jeg forstå at Lambada Bamses længe var villig til at give.

Nej det kan man ikke, men kan man købe Perlutex uden recept???

Jeg har regnet mig frem til at få mens lørdagen før brylluppet - så det håber jeg holder ved... Hvis ikke, må jeg i gemmerne og se om ikke jeg har en recept på p-piller og så starte på dem efter mens i juni, og så stoppe med dem igen efter bryllup... (Jeg er bare SÅ dårlig til at huske at tage de piller...)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil gribe telefonen og ringe til lægen straks i morgen tidelig, for jeg har lige fået mens og talte på kalenderen at næste omgang var en eller to dage før bryllup. Og i sidste måned havde jeg bare migræne i 5 dage omtrent, det er brylluppet altså for kostbart til at skulle bøvle med!

0

Del dette indlæg

Jeg havde også fået dem til vores bryllup og begyndte at bløde om onsdagen før brylluppet og stoppede om fredagen på vores bryllupsrejse :bearhug::hug: Det var en rigtig nedtur.

Øv - der er da ikke meget ved det, hvis de ikke virker... tsk tsk.... Har lige fået mens - så det passer akurat med at det kommer dagen før brylluppet... DET MÅ DET BARE IKKE... Jeg ringer til min læge i morgen og får hende til at udskrive den recept til mig som hun lovede.... Håber så bare at det virker på mig

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer